جان کربی: آمریکا از طالبان حمایت نمی کند!!!
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ کد خبر: 175036 منبع: پرینت

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است که آمریکا برای حکومت طالبان، «حمایت مستقیم» دیپلماتیک، اقتصادی و یا هر راه دیگری فراهم نمی‌کند.
آقای کربی در کنفرانس مطبوعاتی که متن آن در سایت کاخ سفید نشر شد، در مورد لایحه‌ای که یک عضو مجلس سنا در مورد قطع ارسال کمک به افغانستان پیشنهاد کرده است، گفت که این لایحه هنوز در «مراحل اولیه» است و افزود: «ما طالبان را عنوان حکومت در افغانستان به‌رسمیت نشناخته‌ایم. اگرآن‌ها خواستار چنین کاری و مشروعیت هستند، باید به تعهدات خود، به‌ویژه در مورد زنان و دختران و حقوق بشر در افغانستان عمل کنند.»

پیشتر گروهی از نمایندگان سنای آمریکا در مورد تاخیر انتقال همکاران محلی افغان آمریکا به این کشور اظهار نگرانی کرده بودند.
آقای کربی در این زمینه نیز گفت که تا پایان ماه آگوست امسال، ویزای تمام ۷ هزار افغان شامل فهرست ویزای ویژه مهاجرتی آمریکا (سی‌آی‌وی) صادر خواهد شد و برای این منظور از کنگره درخواست افزایش ۲۰ هزار ویزای ویژه مهاجرتی برای افغان‌های واجد شرایط شده است.

این سخنان در حالی مطرح می شود که از زمان به قدرت رسیدن طالبان، آمریکا هفته وار چهل میلیون دالر به طالبان پول ارسال می کرد که این میلغ در سال 2024 به شصت میلیون دالر افزایش یافته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جان کربی
آمریکا حمایت
نظرات بینندگان:

>>>   بلی "آمریکا از طالبان حمایت نمی کند" مگر آنهارا تنها آورده است!!!!
آتش خاوری

>>>   امریکا بیست و پنج فیصد عواید ناخالص ملی دنیا را که شامل بیست و هفت تریلیون دلار میشود،برای خود اختصاص داده است و برای هفت هزار افغان ویزه صادر میکند.
در حالی که سالانه میلیون نفر از اتباع افغانستان و عراق و سوریه و سایر کشور های شرق میانه و شمال افریقا که که توسط جنگ های امریکا علیه کشور های آنها ،آواره شدند،وارد کشور های اروپایی میشوند و درخواستی پناهندگی میدهند.
همچنان میلیون نفر از مهاجران اوکرایینی که نیز توسط توطئه امریکا جنگ بین روسیه و اوکرایین بمیان آمده است،به کشور های اروپایی مهاجرت کردند.
امریکا دنیا را به جنگ و بدبختی میکشاند و خودش را در آن گوشه دنیا پت و پنهان نگاه میکند و مشکلات آن بدوش دیگر کشور های اروپایی و آسیایی باقی میماند.
باید هرچه زودتر جلو توطئه های امریکا برای جنگاندن کشور ها گرفته شود.
هر رییس جمهور جدیدی که در امریکا می آید.اولین کاری که میکند،یا خودش بالای یک کشور حمله میکند و صد ها ملیارد دلار بودجه میگیرد و ملیارد ها دلار سلاح میفروشد و یا دو کشور را جنگ می اندازد و طرفدار یک کشور میشود و صد ها ملیارد دلار بنام کمک به این کشور بودجه میگیرد و یا تحت نام دفاع از دموکراسی و حقوق بشر،کودتا ها را علیه دیگر کشور ها براه می اندازد و باز ملیارد ها دلار بودجه میگیرد.
بنأ کنگرس امریکا و مراجع قانون گزاری امریکا و مالیه دهندگان امریکا،باید از راه های قانونی و هم از طریق مارش ها و میتینگ های اعتراضی خویش،جلو سؤ استفاده روسای جمهور جدید امریکا را که به قدرت میرسند،بگیرند.

>>>   همه از طالب شکایت دارند وعده ای هم پاکستان را سبب این همه نابسامانی ها میدانند همه بقال ضعیف بیچاره رامورد هدف قرار داده اند وزور کس به قصاب گردن کلفت نمی رسد در حالی که طالب پروژه ای خارجی و پاکستان مجری وگرداننده ای این پروژه محسوب میشود مسبب اصلی وعاملین اساسی این همه دربه دری وپریشانی و مصایب والام از ابتدا تا امروزاستعمار گران کهنه کار ومدعیان دروغین دموکراسی وحقوق بشر وتاجران پشت پرده ای مواد مخدر وصانعین تروریزم وگروه های تروریستی میباشندعده ای از محللین نمیدانند وانهای هم که می فهمندعمدا عاملین اصلی جنایات را کتمان واسناد را جعل وتزویر نموده دست های پشت پرده وعامیلین واقعی را معرفی نمی کنند ونمی توانند
انا لله وانا الیه راجعون
دردمندی از شمال کشور


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است