تکواندوکار مهاجر در ایران راهی المپیک پاریس شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۴    ۱۴۰۲/۱۲/۲۶ کد خبر: 175039 منبع: پرینت

رقابتهای کسب سهمیه المپیک پاریس از روز جمعه ۲۵ حوت با اشتراک ۹۴ تکواندو کار نخبه قاره آسیا از سی و سه کشور آسیایی به میزبانی شهر تای آن چین آغاز شد که از شنبه محسن رضایی و علی اکبر امیری به نمایندگی از افغانستان در این رقابتها به میدان می روند.
به گزارش فدراسیون ملی تکواندو افغانستان، محسن رضایی نمایندۀ وزن ۵۸ کیلوگرام افغانستان فردا در نخستین رقابت اش باید در برابر حریف جاپانی اش بنام "هیدیتاکا ماییدا" وارد دوشک شود.
رضایی در صورت پیروزی مقابل این تکواندو کار، در رقابت دوم باید با برندۀ مسابقه تکواندو کاران امارات و یا فلسطین رقابت کند.
محسن رضایی نیاز دارد تا در سه رقابت برنده شود تا جواز حضور به بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کند.

در وزن مثبت هشتاد کیلوگرام علی اکبری امیری از افغانستان نمایندگی می کند که رقابت نخست وی فردا شنبه در مقابل تکواندو کار تایوان انجام خواهد شد.
امیری در صورت که این حریف اش را شکست دهد، در مسابقه دوم باید با یکی از تکواندو کاران چین و یا قرغیزستان رقابت کند. علی اکبر امیری برای صعود به بازیهای المپیک پاریس مکلف است تا به دو پیروزی در این رقابتها دست یابد.

این در حالی است که امروز علی رضا عباسی تکواندو کار مهاجر افغانستانی مقیم ایران در وزن ۶۸ کیلوگرام با پیروزی مقابل حریفان از نیپال، فیلیپین و هانگ کانگ به عنوان تکواندو کار تیم مهاجرین فدراسیون جهانی تکواندو، جواز حضور به بازیهای المپیک پاریس را کسب کرد.

به گزارش رادیو آزادی، رقابتهای کسب سهمیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس در قاره آسیا در رشته تکواندو با اشتراک ۹۴ تکواندو کار نخبه قاره آسیا از امروز ۲۵ حوت به میزبانی شهر تای آن چین آغاز شده است و الی فردا ۲۶ حوت ادامه خواهد داشت.
قابل ذکر است که بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس از تاریخ ۲۶ جولای الی ۱۱ اگست به میزبانی شهر پاریس فرانسه برگذار خواهد شد. افغانستان تنها دو بار در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ توسط روح الله نیکپا در رشته تکواندو موفق به کسب مدال المپیک شده است.

کد (5)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تکواندوکار مهاجر
المپیک پاریس
نظرات بینندگان:

>>>   بزرگترین اشتباه تکواندوکاران افغانستانی ماندن درایران است که این کشور ازحسادت اففانهارا ازرشته تکوانده پس میزند وهزارمانع برای رسیدن به میدانهای بزرگ بین الملی ایجادمیکند

>>>   نظر دهنده بی وفای اول:
این فرزندان افغانستان بدلیل حضور در ایران و آموزش دیدن در کنار فرزندان ایرانی به این مهارتها رسیده اندو از طریق ایران به مسابقات جهانی رفته اند.
اینقدر بی انصاف نباشید.
در ایران بدنیا آمده اند-تحصیل کرده اند و مهارت یافته اند.
انشاءالله روزی برسد شاهد افغانستان آباد و آزاد باشیم و فرزندان آن مرز و بوم در کشور خود افتخار آفرینی کنند.

>>>   نظر دهنده اول!
.....تکواندو از ایران توسط مهاجرین به افغانستان برده شد هیچ تکواندوکار افغانستانی، بیرون از ایران آموزش ندیده ، نثار احمد بهاوی و نیکپا هم در ایران آموزش دیدن و مربی تیم تکواندو افغانستان در المپیک لندن که افغانستان موفق به مدال آوری شد، مربی ایرانی بود. تو به کریکت چتلستانی ات برس، در دوره جمهوریت روح الله نیکپا رو انقدر از تعصبات قومی لت زدید که به زلاند نو فرار کرد

>>>   نظر دهنده اول
ظاهرا خبر نداری که همه افغانها تکواندو را در ایران آموزش دیده اند وایران برایشان رسیدگی میکند کمتر دشمنی کن چرا از پاکستان کسی تکواندو‌کار نمیشود تمام کسانی که در تکواندو مدال گرفتهاند در ایران مهاجر بودند وتکواندورا آموختند....

>>>   نظر دهنده اول
همان مهاجر در ایران شد تکواندو کار اگر در همان افغانستان طالب سالار میماند الان پای بساط تریاک بود

>>>   نظر دهنده اول
بعد از جدایی دو کشور تفاوت‌ها مشخص است و فشار خوردن های افغانها بخاطر همین تفاوت هاستبه ایران نیامده بودید نمی دانستید تکواندو حتی چیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است