توصیه ملکه زیبایی عربستان به طالبان افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۳    ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ کد خبر: 175042 منبع: پرینت

زن جوانی که به نمایندگی عربستان در مسابقات ملکه زیبایی شرکت می‌کند،‌ می‌گوید کشورش هیچگاه مانند افغانستان امروز سخت‌گیر نبوده است.
رومی قحطانی به اینترنشنال گفت پیام او برای گروه حاکم بر افغانستان این است که اسلام بر اساس آیات قرآن، برای سهولت آمده است،‌ نه سخت‌گیری.
او آیه ۱۸۵ سوره بقره را به رهبران طالبان یادآوری کرد که در بخشی از آن آمده است: یريدُ اللّهُ بِكُمُ الْيُسْرَ وَلاَ يُرِيدُ بِكُمُ الْعُسْرَ (خداوند می‌خواهد بر شما آسان بگیرد،‌ نمی‌خواهد سخت بگیرد).

این زن ۳۰ ساله عربستانی در سال‌های اخیر به نمایندگی از سعودی در مسابقات دختر شایسته و ملکه زیبایی در کشورهای مختلف شرکت کرده است.
او در مصاحبه گفت: وضعیت زنان در افغانستان (تحت حاکمیت طالبان) بسیار دردناک است و من برای آن‌ها آرزوی امنیت و ثبات روانی دارم.
خانم قحطانی گفت: درست است که کشور من (عربستان)‌ هم یک کشور اسلامی است،‌ اما کشورم هیچگاه به اندازه افغانستان امروز سخت‌گیر نبوده است.
به گفته رومی قحطانی،‌ زنان عربستانی «در سایه جهان‌بینی محمد بن‌سلمان» ولیعهد بانفوذ سعودی «اکنون به حقوق کامل خود دست یافته‌اند».

همزمان با وایرال شدن ویدیوها و عکس‌هایی از حضور خانم قحطانی در مسابقات زیبایی با نام و پرچم عربستان سعودی، این سخن محمد بن سلمان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دست‌به‌دست می‌شود که گفته است «اکنون در عربستان سعودی، خود زنان هستند که در باره پوشش خود تصمیم می‌گیرند».
رومی قحطانی گفت که او بدون روبرو شدن با هیچ‌گونه مخالفتی از سوی خانواده‌اش و جامعه سعودی،‌ به نمایندگی از عربستان در مسابقات ملکه زیبایی و دختر شایسته در کشورهای مختلف از جمله مصر، ایتالیا،‌ الجزایر، مالزیا و کمبودیا شرکت کرده است.

عکس‌ها و ویدیوهای این زن جوان عربستانی در پوشش مدرن امروزی و با نام و پرچم عربستان در حالی در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود که زنان در افغانستان تحت حاکمیت طالبان،‌ با سخت‌ترین محدودیت‌ها روبه‌رو شده‌اند.
خانم قحطانی به رهبران طالبان که تفسیر سخت‌گیرانه خود از شریعت اسلامی را بر جامعه افغانستان، به ویژه زنان تحمیل‌ می‌کنند، یادآوری کرد که «زن نیمی از جامعه است و می‌تواند در پیشرفت کشور نقش حیاتی داشته باشد».

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ملکه زیبایی
عربستان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   نه روش طالبان برای سخت گیری زنان ئرست است و نه روش بن سلمان که فکر می کند که به تقلید از غربی هازنان به حقوق خود رسیده اند. هیچ کدام از این روشها با آموزه های اسلامی همخوانی ندارد.

>>>   یک .....بخاطریکه ملکه زیبایی شود از هر چیزی خود تیر است این زن عربی اگر مسلمان واقعی می‌بود و به آیه های قرآن باور میداشت به این کار مبتزل رو نمیکرد و تمام اندام خود را در برابر مردم لخت نمیکرد خداوند گفته که شما به خدا رجوع کنید به قانون اسلام احترام گذارید به شما آسانی میگرد اگر به گفته این .....که تمام عمر رو به ....کرده باز از خداوند آسانی می‌خواد این عجیب است

>>>   اگر در اوغانستان یک لک ملا وجود داشته باشد ، در هر مورد یک لک فتوی وجود دارد.
ما مانده ایم و چهار راه دیانت

>>>   بیاد بیاورید که ما شش قرن عقب تر زنده گی میکنیم!!!!
آتش خاوری

>>>   احسن به این شیرزن بایدکلامش راکه منطبق باایه ی زیبای قران بودرا باطلا نوشت درحالیکه افرادی به زعم خودشان عالم دین میپندارن مانندمراجع ومولوی های مدارس اسلامی وادعای مفسرقران وحدیث رادارن بخدابااین کلام خانم اقتداکنندبه این خانم.
واماطالبان وامثال این گروه خشکه نامقدس ریاکارسفاک دشمن انسانیت که یک عمرسجده ساییدن برای قدرت وشهوت طلب دنیاوخواستن این عبادات راپوششی برای فریب خلق انجام بدن اماخداوندهروزپرده ازجنایاتشان برمیدارد واندک ابرویی برایشان نگذاشته

>>>   طالبان مانند اصحاب کهف تازه از خواب بیدار شده اند، از تحولات و پیشرفت چیزی به ذهن شان نمی رشد و چندین قرن به عقب فکر می کنند، این بدبختان از مدارس منحرف وزيرستان و اکوره ختگ بجز لواطت ، مزدوري و زن ستیزی چیزی دیگر نیاموخته اند، در این مدارس اگثر طلبه کرام مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند
شمس تمنا

>>>   محمد بن‌سلمان چگونه خود را مسلمان میگوبد در حالیکه حجاب و پاسداری از مرزهای عفت و حیا، یکی از مسلّمات و واجبات بلكه از ضروريّات دين‏ اسلام است.
این دختر نادختر شایسته سوره مبارکه بقره را از دیدگاهی خودش تفسیر کرده است.

>>>   نه افراط گری طالبان و نه تفریط بن سلمان هر دو روش غلط و خلاف شریعت است. هر دو طرف فاقد جهان بینی است

>>>   مادر کلان شان برای شان توصیه دارد باید به این توصیه عمل کنند.
اریا از جرمنی

>>>   مردم افغانستان بار جهاد و دیانت همه مردم جهان را تنهایی تحمل می‌کنند انگار خدا فقط از همین مردم خواسته مسلمان باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است