برنامه خواب گروهی در مکسیکو
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۶    ۱۴۰۲/۱۲/۲۷ کد خبر: 175043 منبع: پرینت

در روز جهانی خواب، صدها نفر در خیابان‌های مکسیکو سیتی در یک برنامه «خواب دستجمعی» شرکت کردند و حدود یک ساعت خوابیدند.
طبق مطالعه دانشگاه ملی مکسیکو، تقریبا نیمی از شهروندان این کشور مشکل خواب دارند.
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه در سال ۲۰۱۹ گزارش داد که مکسیکو یکی از پرکارترین کشورهای جهان است. آن زمان میانگین ساعات کاری در این کشور ۴۸ ساعت در هفته بود.

سال گذشته میلادی، کانگرس مکسیکو اصلاحاتی را برای کاهش ساعات کار رسمی آورد که بر اساس آن ۴۸ ساعت کاری در هفته به ۴۰ ساعت تقلیل یافت.
طبق گزارش‌ها صدها مکسیکی با تشک‌های یوگا، ماسک‌های خواب و بالشت‌های مسافرتی برای گرامی‌داشت از روز جهانی خواب (۲۳ حوت) در خیابان‌های شهر مکسیکو دراز کشیدند.
مرکز خواب و علوم اعصاب و انجمن تحقیقات پزشکی و خواب مکسیکو این رویداد را به منظور برجسته‌سازی اهمیت خواب برگزار کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اسکار سانچز اسکاندون، مدیر این برنامه گفته که هدف از این اقدام بازتاب «نابرابری خواب» در سراسر جهان است.
او تصریح کرد که «در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که مملو از تعهدات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، جایی که همه‌چیز به جز استراحت اهمیت دارد.» او گفته استراحت و خواب منظم تاثیر زیادی بر سلامتی افراد برجای می‌گذارد.
گابریلا فیلیو، یک پرستار ۴۹ ساله که با دختر ۲۵ ساله خود در این رویداد شرکت کرده بود، گفت: «ما در کشوری زندگی می‌کنیم که گاهی اوقات مجبوریم دو کار انجام دهیم و باید از کیفیت خواب خود مراقبت کنیم.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خواب گروهی
مکسیکو
نظرات بینندگان:

>>>   معلومدار که بیچاره ها مشکلات کم خوابی دارند.
از زمانی که دولت امریکا نیم خاک مکسیکو را بشمول ایالت تگزاس و کالیفورنیا،اشغال نموده شامل خاک خود کرده است،مردم مکسیکو به پروبلم کم خوابی و بی خوابی مواجه شدند و تا زمانی که این سرزمین های اشغال شده خود را از نزد امریکا آزاد نکنند،خواب شان نمیبرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است