سال نو امسال برای ما نو نیست!
یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبرالیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۴    ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ کد خبر: 175056 منبع: پرینت

سال نو از راه رسید و هنوز معادن و منابع طبیعی افغانستان تمام نشده است تا بیگانگان و غارتگران حریص بین المللی بشمول قدرت های بزرگ و همسایه ها دست از سر ما بردارند و ما را بحال خود ما بگذارند تا باز به صمیمیت و دوستی گذشته برگردیم و همدیگر را مانند برادران بهم رسیده به آغوش بکشیم.

نوروز نقطه اتصال طبیعت است و امسال نیز مانند سال های گذشته دوباره نو شده است در حالیکه بیگانگان، مردم ما را هنوز در حالت های کهنه قرون وسطی نگهداشته و از این وضعیت به نفع خودشان استفاده می کنند.

نوروز امسال برای ما دیگر نو نیست! روز است مانند روزهای گذشته غمبار این سرزمین. نه روزنه امیدی و نه وعده به امیدی.... اما همچنان آرزو می کنیم تا روزی برسد که در وطن خود نوروز را با روزی نو آغاز کنیم.

نمیدانم برای مردم ما دیگر حوصله چشن و شادمانی باقی مانده است که روزهای اول سال را چشن بگیرند و بیاد گذشته ها شادمانیی کنند؟ در کنار بلای تحجر و پسگرایی طالبانی، بلایای طبیعی نیز دامنگیر مردم ما شده و تعدادی از هموطنان را سوگوار و پریشان نموده است.

با وچود همه مشکلات و مصایبی که گریبانگیر مردم ما شده است، نباید فراموش کنیم که مهربانی ما با یکدیگر، می تواند آینده روشنی از مهر و عطوفت را برای فرزندان ما به ارمغان بیاورد.
یادمان باشد که زیبایی های کوچک را دوست بداریم حتی اگر در میان زشتی های بزرگ باشند.
یادمان باشد که دیگران را دوست بداریم آن گونه که هستند، نه آن گونه که می خواهیم باشند.
یادمان باشد که هرگز خود را از دریچه نگاه دیگران ننگریم، که من اگر خود با خویشتن آشتی نکنم هیچ شخصی نمی تواند مرا با خود آشتی دهد.
یادمان باشد که خودمان با خودمان مهربان باشم، چرا شخصی که با خود مهربان نیست نمی تواند با دیگران مهربان باشد.

در هر حال، نو شدن طبیعت را به تمامی هموطنان و همزبانان تبریگ گفته از درگاه خداوند متعال استدعا داریم امسال را برای مردم ما و دیگر همزبانان، روشن و شاد و باعزت بگرداند.
و من الله التوفیق

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نوروز
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   نوروز از راه رسید اما جغد ها که توان دیدن در روز را ندارند چگونه نوروز را خواهند دید ، چون نمیبینند تحریم اش کردند.

>>>   اس سلام ای مردمی مظلوم ما
سال نو بادا مبارک بر شما
سال نووا نوروز بر نوروز حرامیان هم مبارک
جاغوری

>>>   روز نوروز است خداجان، جنده بالا میشود.
از کرامات سخی جان. کور بینا میشود.
در بخش ارتوپیدی، پای لنگ جور میشود.
در بخش نسایی،طفل پیدا میشود.

>>>   آمریکایی‌های .....و غربی‌های ......مردم ما را آرام نمیگزارند.
سال نو را به تمام هموطنان عزیز خود، پشتون تاجیک، هزاره، اذبیک، ایماق، بلوچ، سادات، قزلباش و همه همه تبریک عرض میکنم.
آمریکایی‌های و غربی‌های .....با همکاری پنجاپیهای جنایتکار بیش از ۵۰ سال است که کشور ما را به بهانه تروریسم که دست پرورده خود شان است مورد تجاوز قرار داده است. این .....و دزدهای حرفوی غربی برای غارت و چور چپاول معادن افغانستان تروریست ها را بنام های مختلف مشل القاعده، داعش و غیره می‌سازند و روانه افغانستان می‌کنند. ما باید در مقابل این جنایت‌های غربی‌ها و آمریکایی‌های خ..... آگاه باشیم و جلوی شان را بگیریم.

>>>   سال نو و نوروز پارسی بر تمام فارسی زبانان جهان تبریک و تهنیت باد
مجتبی

>>>   نوروز همیشه نوروز است و روز شادی و دوباره شروع کردن زندگی با فراموشی غم‌و‌انده

>>>   ابوالفضل چمروشیان نژاد
به امید تشکیل اتحادیه کشورهای فارسی زبان در سال جدید 1403

>>>   از این گروه جاهل، واپسگرا که خود تربیه شده در مدارس وحشت و دحشت که تجاوز و سواستفاده جنسی در آنها بصورت گسترده مروج بود، چگونه می‌توان انتظار داشت که دشمنی با علم و تحصیل را کنار بگذارند و در دانشگاه ها و مدارس را به روی دختران باز کنند ، فکر و ذکر این گروه جاهل صرف به شکم و پایین تنه شان است و بس. قدر زر را زرگر داند.
شمس تمنا

>>>   خداوندبهاررا برای دلهای پردردمردم مظلوم مان برخلاف میل باطنی خیلی ها هرساله تحفه میدهد تابه مااین پیام رابرساندکه نگران نباشیم ودرکنارمان است وهمیشه شاهدوناظربرامورات مان.
ودرمقابل درکمین ظالمین است انهایی که ازحلم وصبرخداسواستفاده می کنند ومیپندارند دستان خدابسته است وبااین خیال باطل دست به چپاول وسلطه گری میزنند وبرای ریا سجده می سایند تابه همه بقبولانندکه نماینده خداومجری احکام شریعتن ومنهج ومرامشان ولقلقه زبانشان هدایت مردم وجنت است درحالیکه فاسد وطاغی اند وبااین رفتارشان خداوندراآزار دادن باسواستفاده ازدین وکتابش بیشترازخدادورشدن وخداوندعهد کرده ازانان انتقام کشد ویاورومددکا همیشگی رستمدیدگان ودشمن ریاکاران وجنایتکاران است

>>>   اشتباه این جاست که برخی تصور می کنند نوروز یک رسم مجوسی و متعلق به یک قومیت خاص است. در صورتی که نوروز ریشه در ادیان ابراهیمی دارد و سنت های آن هم توسط مسلمانان در طول تاریخ ساخته شده است.
در واقع نوروزی که توسط مجوسیان جشن گرفته میشد منطبق بر اعتدال بهاری نبود و گاهی چند ماه با نوروز فعلی فاصله داشت. در دوره سلجوقی یک غلام رومی به اسم عبدالرحمان خازنی نوروز را منطبق بر اعتدال بهاری کرد و تقویم هجری خورشیدی را پدید آورد.

>>>   <افغانستان نیازمند وهمسایگان واستعمارگران ازمند>
اینکه از غارتگران وهمسایه ها وسایرازمندان وطمع گاران توقع ای باز استادن و عدم مداخله واستعمار واستثمار نمایم خطا است سخت در اشتباه خواهیم بود حتی این تفاول های بیجا را از انهای که خودرا به ما دوست ونزدیک می پندارند نداشته باشیم چه میگویند گوسفند یک عمر از گرگ تشویش دارد ولی بلاخره کارد را به گلویش چوپان وصاحبش میگذارد گاهی فیلم های حیوانات مفترس ودرنده را می بینم که اهوبره ها وحیوانات مظلوم را می بلعند ومی درند در ابتدا خیلی احساس ناراحتی میکنم ومرا غصه واندوه فرامیگیرد بعدتر باخود می اندیشم توکه انسان هستی وخودرا ارباب عطوفت وترحم میدانی بخاطر طعمع ای غذای کارد را بی باکانه به گلوی بره گک های مظلوم میگذاری وازان لذت هم می بری !!!؟ پس به ان حیوان که انهم بخاطر بدست اوردن غذایش شکار میکند چرا غضب میشوی وازرده!
چاره چیست؟ وچه باید کرد تا خودرا از گزند همه مامون ومصون نگهداریم ؟انچه در مرحله ای اول واول وهله ممکن به نظر می اید ابتدا خودرا قوی بسازیم واین وجیبه در گام نخست به دانش وبینیش کافی ضرورت دارد وبعد ابزار های استعمار چون حکمتیار وکرزی وعبدالله عبدالله وغنی وبسم الله محمدی وامر الله صالح و... را به مردم معرفی وچهره های اصلی انها را تشهیر نمایم وبعد احساس وطندوستی وملیت خواهی را بخود زنده بداریم ودرین راستا از مبارزه ای خستگی ناپذیر وبی امان کار گرفته تا ملت وطن ومنابع طیعی ان را از شر ازمندان بیگانه وبیگانه پرستها نجات داده باشیم تا انجا که فکر ناقص بنده قد میدهد اینست راه وروش استعمارزدای اگر راه بهتر در اختیار دارید مارا رهنمای وهدایت کنید واگر لازیم می بینید رساله ای مختصر مرحوم ومغفور محمد رحیم شیدا به اسم<دوشهر شیدا> را یک وچند باربخوانید که پنجاه سال پیش از امروز سروده والله اعلم بالثواب
ملابچه ای سرپلی

>>>   🤫افغانپشتون های حسادتی، ناقلین و بیفرهنگ در اصل برضد فرهنگ، عنعنات و سال نو (جشن نوروز) ما مردم فارسیزبانان بوده و هستند
✍ که افغان=پشتوزبانهای بیوطن در نیات درونی شان پر از بغض کینه کدورت و تعصب شیطانیتی در برابر فارسیزبانان قرار می دارند و چنین زشتفرهنگ هستند که...

>>>   نوروز عیدی گبرهاست عید یهودهای .....و دشمنان دین مبین اسلام است. مشتی مردم بی دین از قومهای هزاره وتاجیک برای مردم ما عید از طرفی بیگانگان تحفه دادند ما افغانها شکرخدا که ما افغانهای قیور مسلمانیم برای خدانشناسان وطنفروش باید بداننند که عید مردم ما عید قربانی است عیدما عید فطر در ماه مبارک رمضان است. عید بتپرستان برای ایرانی های آتش پرست است ونوروز برای ما مردم مسلمان نیست. ما را با عیدنوروز چی کار است ما برای خودمان فرهنگ غنی و رسوم وسنتهای اسلام داریم.
بشرمید از این گناه کبیره که درماه مبارک رمضان که جانم فدای پیغامبر اسلام نام این عیدکفرآمیز می آورید و شکایت دارید از اینکه چرا دیگران مانند شما کافرنشدند. برای شما ....بگویم که دیگر دوران جمهوریت خاعن گذشت وتمام شد.آن حکومت بی دین با قدرت وشجاعت طالب جان از خاک اسلام رانده شد وحق به حقدار رسید. جانم به فدای امیرالمومنین که دستور دادند بعداز این حرفی از این کفری ها نباشد.اگر خواستید عیدنوروز گبرها را بگیرید بروید به ایران وتاجیکستان وکشورهای کفری اینجا از این خبرا نیست. اینجا مرکز اسلام است و در دنیای سرتاسر گناه کشور ما بشمول اعلمای اسلامی بهترین جای دنیاست.

>>>   نوروز مهد فرهنگ تمدن مردم اصیل بومی تاجک ها ‌ هزاره ها ازبک ها ترکمن ها قزلباش هاست در این کشور است. جشن نوروز هیچ ربط به قوم پشتون اوغان مهاجرین کوه سلیمان نداشت و ندارند . جشن نوروز مختص به مردم فارسی زبانان ترکمن ها قرار دارند. نوروز هیچ ربطی به دین مذهب ندارد هرکسی که نوروز را به دین مذهب ربط میدهند حرامی مهاجر متعصب بیگانه‌ بیسواد نادان جاهل انفلاقی فارغ مدرسه دیوبندی قصه خوانی پشاور وزستان شمالی است. ضدف عنعنات فرهنگ زبان آیین نوروز قرار میگرد.
فرامرز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است