عربستان با ۴۰ میلیارد دالر در دنیای هوش مصنوعی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۴۰۳/۱/۱ کد خبر: 175058 منبع: پرینت

روزنامه نیویارک‌تایمز به نقل از سه منبع آگاه نوشت دولت عربستان قصد دارد صندوقی به ارزش ۴۰ میلیارد دالر برای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی ایجاد کند.
طبق گزارش، عربستان با برخی سرمایه‌گذاران امریکایی و سایر سرمایه‌گذاران در این مورد مذاکره کرده است.

به گزارش این روزنامه، نمایندگان صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) در هفته‌های اخیر در مورد مشارکت احتمالی با شرکت سرمایه‌گذاری امریکایی اندرسن هوروویتز ( Andreessen Horowitz) و سایر سرمایه‌گذاران مذاکره کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، اندرسن هوروویتز و یاسر الرمیان، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی در مورد امکان تاسیس دفتری توسط این شرکت امریکایی در ریاض گفت‌وگو کرده‌اند.

به نوشته این روزنامه، سایر سرمایه‌گذاران نیز ممکن است در صندوق هوش مصنوعی عربستان سعودی که انتظار می‌رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ آغاز به کار کند، شرکت کنند.
به نوشته نیویارک‌تایمز، نمایندگان عربستان سعودی به شرکای بالقوه نشان داده‌اند که این کشور علاقمند به حمایت از انواع استارت‌آپ‌های فناوری مرتبط با هوش مصنوعی، از جمله سازندگان تراشه و مراکز داده در مقیاس بزرگ است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
هوش مصنوعی
نظرات بینندگان:

>>>   هوش مصنوعی که عبارت از تمام داده های ثبت شده در گوگل و استفاده از آنها چه به شکل متن و چه به شکل تصاویر و چه به صورت ویدیو ها است، منحیث یک نرم افزار است.
روبات ها دو ماشین ها و کمپیوتر ها و سایر و سایل تخنیکی نیر منحیث سخت افزار هستند.
زمانی که ما این دو را با هم یکجا میکنیم،یک ابر انسان میخانیکی بمیان می آید که در مقابل تمام سوال های شما،با استفاده ازین نرم افزار،به زبان های مختلف جواب میدهد.
شما دیگر صرورت به یاد گرفتن زبان ندارید.شما دیگر ضرورت به رفتن مکتب و دانشگاه ندارید و شما دیگر ضرورت به کار کردن ندارید.
زیرا تمام کار ها را چه کار فزیکی و چه کار دماغی،روبات ها و هوش مصنوعی انجام میدهد و انسان فقط منحیث مصرف کننده عمل میکند.
زمانی که برای انسان کار وجود نداشته باشد،معلومدار تولید نسل نیز از بین میرود و در نتیجه جوامع به سوی پیری میرود و پیر ها نیز ،چون از حجرات بیولوژیکی ساخته شده اند و یک موجود بیولوژیکی هستند،یک روزی همه از بین میروند و کار و فعالیت روبات ها و هوش مصنوعی نیز در عدم موجودیت انسان ها،قطع میشود و در نتیجه طبیعت دوباره به شکل اولیه طبیعی خود،یعنی میلیون سال قبل که هنوز انسانی در روی زمین نبود،بر میگردد.
در نتیجه هم طرفداران محیط زیست،به آرزوی خویش میرسند ،که دیگر وجود ندارند و هم موجودات زنده دیگر ،بشمول حیوانات و نباتات به آرزوی خویش میرسند که دیگر انسانی در روی زمین وجود ندارد تا محیط زیست آنها را تخریب کند و خود آنها را از بین ببرد.
ما در فضای کیهان به تعداد لایتناهی سیارات داریم که امکان موجودیت حیات در آنها متصور است.
امکانات این وجود دارد که در آنها نیز سیستم تکامل حیات و بمیان آمدن انسان ها و یا سایر موجودات زنده با عقل و با هوش،در مراحل مختلف.مثل زمین بمیان آمده باشد و هنوز هم وجود داشته باشد و یا از بین رفته باشد.
بنأ زمین درین فضای بیکران که حاوی ده ها ملیارد کهکشان که در هر کدام صد ها ملیارد ستاره که دور آنها ده ها سیاره در گردش خواهند بود،یگانه سیاره یی نخواهد بود که در آن حیات و تکامل حیات و موجودات با هوش مثل انسانها و سایر موجودات با هوش،بمیان آمده باشد و از بین رفته باشد و یا در حال حاضر موجود باشد و در یک مقطع زمانی معینی قرار داشته باشد.
موضوع دیگری که وجود دارد ،عبارت ازین است که با یکجا شدن هوش مصنوعی با روبات های انسان نما،که مثل انسانها عمل میکنند و مثل انسان ها گپ میزنند و مثل انسانها از خود احساسات نشان میدهند،روز برور اعتقادات مذهبی انسانها نیز ازبین میرود و درک میکنند که فرق بین انسان ها و روبات ها درین است که انسان یک موجود بیولوژیکی.مثل سایر موجودات بیولوژیکی است،که در اثر تکامل به شکل امروزی با هوش طبیعی بمیان آمده است و آنچه را که ما روح و یا عقل مینامیم،صرف داده های ثبت شده ویا همان نرم افزار است که در سخت افزار آن که عبارت از مغز آن میباشد، ثبت شده اند. یک مقدار کم این داده ها قبل از تولد در مغز اش ثبت میشوند و باقی داده ها بعد از تولد ار محیط زیست اش در مغز او ثبت میشود و شخصیت او را تشکیل میدهد.
اگر چنین نمی بود، هر طفلی که تولد میشد،چنین میگفت:
السلام و علیکم یا اهل بیت،انا فی الدنیا!
اما چنین نیست و یک طفل باید زبان را توسط داده هایی که در مغز اش ثبت میشود،بعد از تولد یاد بگیرد.
بنأ زمانی که انسانها درک کنند که تفاوت نهوه درک و عمل انسانها با یک روبات انسان نما،به جز از آن که یکی از آنها موجود بیولوژیکی است و دیگر اش میخانیکی و علاوه بر آن قابلیت فعالیت فزیکی و دماغی روبات ها لا یتنهایی و از انسان ها محدود است، بنأ اعتقادات دینی آنها نیز روز بروز کمتر میشود.
خصوصاً هندو ها که بت هایشان به شکل روبات ها با هوش مصنوعی ساخته شوند و هرکدام آنها را با نام که در حافظه اش ثبت است،صدا نماید و پرسان کند که چه پروبلم دارد و راه جل را برایش جستجو کند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است