چین با احداث ۲۰ حلقه چاه جدید در حوزه نفتی آمو
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۸    ۱۴۰۳/۱/۲ کد خبر: 175059 منبع: پرینت

وزیر معادن و نفت طالبان اعلام کرد شرکت طرف قرارداد چینی قرار است ۲۰ حلقه چاه جدید در حوزه نفتی «آمودریا» احداث کند.
به گزارش تسنیم، «شهاب الدین دلاور» وزیر معادن و پترولیم حکومت طالبان در دیدار با «جائو شینک» سفیر چین در کابل پیرامون پروژه معدن «مس عینک»، پروژه نفت حوزه «آمودریا» و همکاری‌های دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت معادن و نفت طالبان، دلاور در این دیدار گفت: کار پروژه‌های متذکره به خوبی جریان دارد، مخصوصاً در حوزه نفتی آمودریا که قرارداد آن با یک شرکت چینی صورت گرفته است. ‏روزانه حدود 1400 تُن نفت استخراج می‌گردد و قرار است 20 حلقه چاه جدید نیز در این حوزه حفاری گردد و سطح استخراج نفت در حوزه نفتی آمودریا افزایش خواهد یافت.

دو طرف در ادامه ضمن گفتگو درباره پروژه معدن مس عینک، در رابطه به پیشرفت‌های پروژه و آثار باستانی منطقه مس عینک، ‏ بحث و تبادل نظر کردند و برای تسریع و آغاز عملی کار این پروژه نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح کردند.
سفیر چین همچنین در این دیدار اظهار داشت پکن در نظر دارد برنامه‌های آموزشی را به‌منظور ارتقای ظرفیت کارمندان در بخش‌های مختلف برگزار نماید و وزارت معادن و پترولیم نیز می‌تواند نماینده‌های خود را برای آموزش معرفی کند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حوزه نفتی
چین افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین کار است. ما باید معادن خود را استخراج کنیم تا مردم عزیز ما آسوده شود. کشور چین یک کشور همکار خوب است، آمریکایی‌ها شیطان و دزد بودند و بیست سال کشور ما را غارت کردن چور چپاول کردند و حالی هم داعش تروریست را در افغانستان کمک می‌کنند.

>>>   چین وهرکشور دیگردرپی تامین منافع ملی خوداست. درجاهلستان مانه کسی درک ازمنافع ملی داردونه برایش مهم است.افتخارما سربریدن ودست قطع کردن وسنگسار وشلاق زدن.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است