در ۱۵ سال ۳۴ درصد جنگل‌ها در کشور نابود شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۴۰۳/۱/۲ کد خبر: 175061 منبع: پرینت

اداره غذا و زراعت سازمان ملل متحد اعلام کرد که جنگ‌ها و بحران‌های ۴۰ سال گذشته، بالای جنگل‌ها در افغانستان تاثیر خیلی منفی گذاشته است.
این اداره به مناسبت ۲۱ مارچ، روز جهانی حفاظت از جنگل ها، دیروز (۲۰ مارچ) در شبکه ایکس، (توییتر سابق) گفت که افغانستان ۱.۷۸ میلیون هکتار جنگل و جنگلزار دارد.

اداره غذا و زراعت ملل متحد، با نشر ویدیوی معلوماتی در این مورد گفته که تنها در پانزده سال گذشته، افغانستان ۳۴ درصد جنگل‌هایش را از دست داده است.

به گزارش رادیو آزادی، از سال‌ها به این‌سو، قطع خودسرانه جنگل‌ها در افغانستان ادامه داشته و حکومت‌ها هم نتوانسته جلو آن را بگیرند.
از سال ۲۰۱۳ به این‌سو، ۲۱ مارچ به عنوان روز بین‌المللی محافظت از جنگل‌ها در آمده تا مردم جهان از اهمیت آن آگاه شوند.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگل ها
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   جالب.
وقتی قطع دست وپای وگردن افتخارماباشد، مگرقطع درخت برای مامهم است؟ مگربراحماقت. هرچه احمق بودی گویامسلمان خوب هستی واگرحرفی به حساب عقل ومنطق اززبانت بیرون شد گویاکافرهستی وکمونیست ومرتد....
عاقل

>>>   کوه های پر از جنگل را لر و بر بین خود تقسیم کرده اند و هیچ جنگلی امارتی نیست اما زمین های مردم در ولایات غیر از لر و بر اکثرا" به نام زمین های امارتی بین ناقلین لر به بر تقسیم میشود.

>>>   عاقل عزیز! به گفته یی تاجیکی ها نغز گفتی
آتش خاوری

>>>   به نظر دهنده دوم در بیست سال جمهوریت که دوزیدن ده فکر تان هم خوتور نمی کرد که یک روز ما فراری شویم حق به حق دار برسه هرچی دوزدیدیم همه رها کنیم ناقلین بیاید صاحب شود به این میگه چوب خدا صدا ندارد حال فهمیدی که چوب خدا صدا دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است