اطراف قبر مارشال فهیم را قبرستان درست کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۴    ۱۴۰۳/۱/۴ کد خبر: 175066 منبع: پرینت

رهبر طالبان در فرمانی زمین‌های تپه اطراف قبر مارشال قسیم فهیم، معاون اول دولت پیشین را به قبرستان عمومی کابل اختصاص داده است.
در فرمانی که در سایت وزارت عدلیه طالبان منتشر شده است، این زمین به مساحت بیش از «۵۵۵ جریب زمین دولتی» در ساحه ده کیپک مربوط ناحیه ۱۷ شهر کابل موقعیت دارد برای قبرستان عمومی به وزارت حج و اوقاف طالبان سپرده شده است.

مارشال فهیم، معاون اول حامد کرزی، ریيس جمهور وقت در ۱۸ حوت ۱۳۹۲ به‌خاطر سکته قلبی در کابل جان داد و با مراسم ویژه دولتی در تپه بادام باغ به خاک سپرده شد.
در فرمان رهبر طالبان تصریح شده که حدود این محل «از شرق متصل به چهارراهی سرای شمالی است و برخی از حصه‌های آن با سرک ده کیپک و بادام باغ» از غرب متصل است.
همچنین گفته شده که با «دامنه کوه خیرخانه و آبادی‌های خودسر و ذوالیدی غیر شرعی مردم» از سمت شمال و از جنوب به سرای شمالی و خیابان عمومی کابل-پروان متصل است.
در شبکه‌های اجتماعی برخی از شهریان کابل به خاطر کمبود زمین در قبرستان‌های پایتخت از این خبر استقبال کرده‌اند.

برکت‌الله رسولی، سخنگوی وزارت عدلیه طالبان، به طلوع‌نیوز گفته است که شهریان کابل می‌توانند با هماهنگی وزارت ارشاد، حج و اوقاف، اجساد خود را در این محل به‌طور منظم دفن کنند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مارشال فهیم
قبرستان
نظرات بینندگان:

>>>   ,خیلی عالی

>>>   قبر این مار شال .... باید تخریب و به مسجد و یا محل عام‌المنفعه تبدیل شود.
شمس تمنا

>>>   کی گفته که فهیم سکته کرده. شام قبل از فوتش کرزی برایش زنگ می زند که بیا وقتی می رود کرزی و احمد زی نشسته اند گفتگویی می شود بعد که داخل موتر می نشیند با خود می گوید - بگفته پسرش - به خدا اگر بانم . { یعنی موافقه نمی کنم که احمد زی بعد از کرزی رءیس جمهور شود} مستضعف فکری خبر نداشته که در همان جلسه چیزی برایش خوراندند.

>>>   کدام مارشال این بدبخت فقط دوزد بود صرافی ها کابل حامین کله کته دوزدی کرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است