معادن طلا در بدخشان و تخار در اختیار القاعده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۴۰۳/۱/۴ کد خبر: 175067 منبع: پرینت

فارن پالیسی: القاعده زیر محافظت طالبان هفته ای دهها میلیون دالر حاصل از معادن طلا در بدخشان و تخار سود می‌برد
فارن پالیسی با نشر گزارشی گفته که شبکه القاعده دوباره به افغانستان برگشته است و زیر محافظت طالبان هفته ده‌ها میلیون دالر از معادن در شمال‌شرق کشور سود می‌برند.
به گزارش شفقنا؛ این رسانه گزارش یک مرکز تجزیه و تحلیل در لندن را روز جمعه، ۳ حمل منتشر کرده و گفته است که جزییات آن را منابع مستقل تایید کرده‌اند.

در این گزارش آمده که شبکه القاعده زیر حفاظت طالبان ده‌ها هزار کارگر را برای استخراج غیرقانونی معادن در بدخشان و تخار استخدام کرده است و هفته ده‌ها میلیون دالر از معادن طلا در بدخشان و تخار به جیب می‌زند.
این رقم سهم ۲۵ درصدی القاعده از این معادن را نشان می‌دهد که از سوی حقانی‌ها و گروه هبت‌الله آخوندزاده به این شبکه داده می‌شود.

در این گزارش آمده است: «درآمد ماهانه طالبان از معادن طلا به بیش از ۲۵ میلیون دالر می‌رسد، در حالی‌که این پول در بودجه رسمی آنان دیده نمی‌شود و مستقیماً به جیب مقام‌های بلندپایه این گروه و شبکه‌های شخصی آن می‌رود.»
براساس اطلاعات این گزارش از آغاز استخراج معادن در اوایل سال ۲۰۲۲، القاعده در مجموع ۱۹۴.۴ میلیون دالر به‌دست آورده است.

از سوی دیگر، این رسانه گفته است که القاعده در سطح بلند مقام‌های طالبان حضور دارند و در تصمیم‌گیری‌‌ها شریک‌اند.
از سوی دیگر، این موسسه لندنی در گزارشش ۱۴ گروه وابسته به القاعده در سراسر جهان را شناسایی کرده است که از معادن افغانستان سود می‌برند و شامل جنبش اسلامی ترکستان شرقی، انصارالله تاجیکستان، تحریک طالبان پاکستان، القاعده در شبه‌جزیره عربستان، القاعده در یمن، القاعده در عراق، القاعده در سوریه، القاعده در شبه‌قاره هند، القاعده در ماهگرب و گروه الشباب در شرق آفریقا هستند.

طالبان تا کنون در مورد این گزارش چیزی نگفته‌اند، اما همواره ارتباط با گروه‌های تروریستی را رد کرده‌اند.
این در حالی است که چندی پیش تیم نظارت و تحلیل شورای امنیت سازمان ملل نیز از حضور القاعده در افغانستان و برپایی مراکز آموزشی در برخی از ولایت‌ها خبر داده بود.
گفتنی است که طالبان طی دوونیم سال گذشته به‌گونه‌ای گسترده دست به استخراج و فروش غیرقانونی معادن زده‌اند که عواید حاصل از آن به مردم به‌گونه دقیق گزارش نمی‌شود.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معادن طلا
القاعده طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   هدف اولیه عرب هایی جاهل از تجاوز به دیگر سرزمین ها همین چور و چپاول مال (می بخشید غنیمت) و اختطاف زنان بود و حآل بقایایی بی عقل شان (اشرار و بویژه مسعود خیل، گل بی دین، طالبچه، داعش، هنگک و بنگک و .....) هم ادامه میدهند.
آتش خاوری

>>>   آمریکا زمینه دزدی القاعده را مساعد کرده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است