طالبان حکمتیار را مجبور به ترک خانه اش کردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۰    ۱۴۰۳/۱/۶ کد خبر: 175076 منبع: پرینت

کریم امین، عضو رهبری حزب اسلامی به اینترنشنال گفت که طالبان گلبدین حکمتیار را مجبور کردند که خانه و محل کارش را ترک بگوید و به مکان دیگر برود.
نیروهای طالبان روز یکشنبه خانه رهبر حزب اسلامی را در کابل محاصره کردند.

او گزارش های منابع محلی در مورد محاصره خانه حکمتیار در کابل را رد کرد. آقای امین گفت: «دفتر حزب اسلامی قطعا در محاصره قرار ندارد. اما تصمیم گرفته شد که محل اقامت امیر محترم حزب اسلامی و دفتر مرکزی حزب تغییر مکان بدهد.»

منابع می‌گویند که جنجال برسر زمین خانه و دفتر حکمتیار است که طالبان گفته متعلق به وزارت دفاع افغانستان می‌باشد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
حکمتیار
نظرات بینندگان:

>>>   زمین های دولتی باید از دست هرفرد که استفاده شخصی می نماید خارج گردد .اقدام نیک است

>>>   این عمل طالبان را تایید می کنم، کاش این قصاب کابل به زندان پلچرخي منتقل می شد.
شمس تمنا

>>>   حکمتیار همیش بازی میخورد.
در دولت ربانی با احمد شاه مسعود در جنگ بود. روابط دولت ربانی با روسیه خوب شده بود و بوریس یلتسن رییس جمهور وقت روسیه نیز در سفری که به امریکا داشت، در هنگام کنفرانس خبری در امریکا با بیل کلینتن خنده و مزاق میکردند و حکمتیار این را نزدیکی رابطه روسیه و امریکا فکر کرده،آمد و به دولت ربانی تسلیم شد.
اما چندی نگذشت که روابط امریکا و روسیه خراب شد و امریکا و پاکستان گروپ طالبان را برضد رژیم ربانی فرستادند و در نتیجه گلبدین آواره ایران شد.
بار دیگر اشرف غنی از او دعوت کرد که بیاید و در پهلوی او در مقابل اتحاد شمال که متشکل ار عطا محمد تور و محقق و دوستم بود،بیاستد و او همه امکانات را برایش فراهم میکند.
گلبدین نیز فکر کرد که قوای امریکا و ناتو برای دایم در افغانستاندباقی خواهد ماند و نقش گلیم خواهد رفت،اما امریکا بیرون نخواهد شد،در نتیجه او با دولت اشرف غنی یکجا شد و چندی نگذشت که قوای امریکا و ناتو بیرون شد و دولت اشرف غنی سقوط کرد.
حالا نیز زمان انتخابات امریکا نزدیک است و بعضی مخالفین طالبان در خارج جلسات تشکیل میکنند و گروپ ها و احزاب را تشکیل میکنند،بنأ حکمتیار نیز بخاطری که عقب نماند،جلسه آن لاین را با قوماندان های خود برگزار کرد و در نتیجه مورد خشم طالبان قرار گرفت و حالا باید کوچ کند.
شاید هم در تمام این قضایای پشت جکمتیار،دست آی،اس،آی پاکستان باشد و آنها برایش امر میکنند که چه باید بکند.
زیرا زوابط طالبان و پاکستان نیز چندان خوب نیست و شاید پاکستان در فکر تشکیل یک اپوزیسیون قوی از مجاهدین قبلی در مقابل طالبان باشد.

>>>   در گذشته طالبان و حکمتیار از یک ابخور اب می خوردند و از یک جا یعنی ای اس ای دستور میگرفتند و فرمانبردار بودند اما بعداًبین طالبان و حکمتیار مناقشه فردی که منجر به کشمکش تنظیمی گردیدبه جان هم افتادند حال که ترورستان طالبان حاکمان افغانستان ساخته شدند و حکمیار بر خلاف گروه طالب گاه و ناگاه صدا بلند میکند طالبان انرا از خانه و دفتر اش که مربوط وزارت دفاع وقت خواندهو از جانب حکمتیار غصب خوانده اند حکمتیار را از محل بود وباش و دفتر اش بیرون کردند و حقانی وزیر داخله طالبان که همفکر و هم نظر گلبیدن است یک خانه غصبی را در وزیر اکبر خان برای حکمیار سپرده و نقل مکان کرده است .

>>>   باوجودانکه طالبان وحکمتیار دو روی یک سکه هستند هردو کشتند وسوختاند وبا ISI بافتن وساختن ودر غارت واشامیدن خون هیچ هموطن خوددریغ نکردند حال جای خوشحالی است که به جان هم افتاده اند وبه لاشه خوری همدیگر مشغولند. یکی پشت دیگردارند به ذلت دنیوی واخر و یگرفتارمیشوند
جهان کوه است فعل ماندا
سوی ماایدنداهاراصدا
دوراندیش
ازکشورهالند

>>>   دستور رهبر طالبان به نیروهای شان گلبدین رابه دنبال الله گل بفرستید
جاغوری

>>>   «حبیب‌الرحمان حکمتیار» پسر «گلبدین حکمتیار» رئیس حزب اسلامی افغانستان با رد گزارش‌ها درباره محاصره خانه پدرش توسط طالبان گفت گلبدین حکمتیار محل اقامت خود را تغییر داده است.
حبیب‌الرحمان خاطرنشان کرد پدرش در خانه‌ای که دولت غنی پس از توافق صلح در اختیارش قرار داده بود، زندگی می‌کرد اما طالبان این توافق را نمی‌پذیرد.
وی با انتشار پیامی در «ایکس» نوشت: پس از چندین ماه بحث با مقام‌ها، نتیجه این شد که توافق‌نامه صلح با حکومت قبلی برای حکومت [طالبان] قابل قبول نیست. از توافق صلح با حکومت قبلی تنها همین جای زندگی مانده بود».
«عبدالنافع تکور» سخنگوی سابق وزارت کشور حکومت طالبان نیز دراین‌باره اظهار داشت حکمتیار در زمینی زندگی می‌کرد که متعلق به دولت بود و براساس تفاهم و مصلحت، جای دیگری به‌ازای محل زندگی قبلی او در نظر گرفته شده که به آنجا منتقل می‌شود.

>>>   زمین های غصبی باید مسترد شود

>>>   می گویند راکتبار مفسر قرآن هم است؟!!! أيا آن آيات قرآن كه حضرت موسي از بين قوم براي مدت محدودي رفته بود ك پس آمد ديد مردم گساله پرنت شدند. ريش و موب سر معاون خود كه همان برادران حضرت هارون باشد گرفت و گفت چرا مردم را گذاشتيد كه گوستله پرنت شوند؟ هارون در جواب حضرت موسي گفت كه ترسيم بين قوم تو تفرقه بيفتد يعني بهتر أست كه مردم كافر باشد از اينكه جنگ داخلي بين شان باشد. حالا اين را مي خواهم بگويم كه گلبدين چنگ هاي داخلي را به بهانه اينكه حزب جمعين اسلامي دوستم طرفدار كمونيست ها را به داخل حكومت آورده پس من هم چنگ را شروع مي كنم. حالا اين هم نيم عاقبت اين منافق. دعا ميكنم كه اين منافق زنده باشد كه تا ديروز به دامن پاكستاني ها بود به چه حالتي از آمدن طالب ها به طرف ايران فرار كرد. باز به دامن امريكااي ها رفت خدا آبرويش را برد به طالب افتخار مي كرد امروز روزگارش چنين أست كه جايبي براي ماندن در كابل ندارد. ان شاأ الله به زودي خواهيم ديد كه به روس ها پناه مي برد. باز هم غيرت مزاري بعد از محاصره منطقه اش توسط مسعود برايش دوستانش پيشنهاد كردند كه به سفارت ايرا پناهنده شود، ولي او قبول نكرد شد أنچه بايد مي شد.

>>>   گلبیدین و ملا هیبت الله نسبت خصومت شخصی و گروهی با هم اختلاف دارند و یکبار قبل از اوردن طالبان به قدرت همین ملا هیبت رهبر گروه طالب در یک سخنرانی خاص اش گلبیدین را به الفاظ نا شایسته خلاف کرامت انسانی خیلی تند و زشت مورد لعن و توهین قرار داده بود چونکه گلبیدین با اشرف غنی به توافق رسیده بود وارد شهر کابل شد در مورد طالبان سخنانی را ایراد کرده بود که به ذوق رهبر طالبان نبود گلبیدین را به الفاظ خیلی زشت توهین و تحقیر کردو با گلبیدین ملاهیبت سر خصومت برداشت که حال قصد همان زمان را از گلبیدین گرفت و از مکانش سرک دارالامان اخراج کرد و حقانی وزیر داخله طالبان که با حکمتیار همفکر و دوستی و رفیق اش است در یک خانه غصبی در وزیر اکبر خان جا داده است .

>>>   وقتی خدا عزت میدهد و بنده مغرور میشود و به جای شکر کفران نعمت میکند به ذلت و خواری دچار میشود چنانکه گل بدین شد.
گلبدین صدراعظم دولت اسلامی مجاهدین بود اما کابل را به راکت بست و به جای شکر خدا کفران نعمت کرد.
گلبدین خوب میدانست که تمام تحصیل اش دو صنف ناتمام در فاکولته انجنیری کابل بود و لی با آن هم پست صدارت برایش داده شد مگر این جناب فکر میکرد که حق اش از این بیشتر است و حال دیدیم که چگونه ذلیل شد و چند تا ملای کم سواد بالایش امر و نهی میکنند.
شکر گویی نعمت ات افزون شود
ور نگویی از کف ات بیرون شود

>>>   امیر صاحب حکمتیار بطرف لوگر می رود وراکت باران شهر کابل را شروع می کند انشالله تمام نیرو ها آماده باش کامل هستند در لوگر در چهار آسیاب.
آریا از جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است