نیروهای تاجیکستان جنگلات اطراف تخار را آتش زدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۰    ۱۴۰۳/۱/۶ کد خبر: 175078 منبع: پرینت

نیروهای مرزی تاجیکستان بخش‌هایی از جنگلات ولسوالی‌های دشت‌قلعه و درقد تخار را آتش زنده‌اند.
منابع روز شنبه، ۴ حمل می‌گویند که نیروهای مرزی تاجیکستان این کار را به منظور جلوگیری از ورود قاچاقچیان مواد مخدر و گروه‌های مسلح از خاک افغانستان به آن کشور انجام داده‌اند.

منابع می‌افزایند که همواره از این مسیر در روستای بوستان ولسوالی درقد و بخشی‌های از ولسوالی دشت‌قعله ولایت تخار، مواد مخدر داخل خاک تاجیکستان شده و در مواردی هم سبب درگیری نیروهای مرزی آن کشور با قاچاقچیان می‌شود.
به گزارش هشت صبح، از جانبی، منابع می‌افزایند که این اقدام نیروهای تاجیکستان باعث آلوده‌گی و تخریب محیط زیست شده و بیش‌ترین آتش‌سوزی در داخل خاک افغانستان صورت گرفته است.
طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

گفنتی است که ولسوالی‌های درقد، دشت قلعه، خواجه‌بهاوالدین، چاه‌آب و خواجه‌غار تخار با تاجیکستان هم‌مرز هستند.
پیش از این، تاجیکستان همواره از انتقال مواد مخدر و «تروریستان» از خاک افغانستان زیر اداره طالبان ابراز نگرانی کرده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نیروهای تاجیکستان
جنگلات تخار
نظرات بینندگان:

>>>   کشورهای روس زبان در آتش تروریزم خواهد سوخت طالبان خودشان مادر همه تروریستهای جهان هستند حالا تروریستان از خودشان مستقل کشور دارند یعنی افغانستان خانه امن همه تروریستها است آمریکا سرکرده همه تروریستها است ایران چین و روسها دیگر روی امنیت و آرامش را نخواهند دید ..‌.
معلم

>>>   👨‍👩‍👦‍👦👨‍👧‍👦👨‍👧 افغانپشتونطالبان و ....ناقلین نگبت و تروریست باید از (ولایات غرب مرکزی شمال و شرق) بطرف جنوب کوچ داده و رانده شود.
👄 چونکه نقشه افغانستان سابقه و سرزمین اصلی پشتونها از طرف قدرتهای خارجی بنام (افغانستان) چنین درج تاریخ و جغرافیا شده بود و چنین هم است.
👄 سرزمین افغانستان دشتهای قسمتی از ولایت خوست، قندهار و پکتیکا بوده که یک قسمت خاک افغانستان ولایت کویته و خیبرپختونخواه پاکستان است و بس.
👄 بس است همینقدر وقت که بنام افغانکوچی حیله گری منافقت شرارت ... شر و فساد بوده اید و ما مردم فارسیزبانان را با مردمان فارسیزبان همسایه ما بدبین و نفاق اندازی نکنید و...

>>>   وقت ارتش افغانستان با تروریسم مبارزه مکرد کشور های همسایه ققهقه میخندید حالا آماده باشید p a t r ازجمله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است