فرزند حکمتیار: هر کسی برای خود امیر المومنین است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۲    ۱۴۰۳/۱/۷ کد خبر: 175079 منبع: پرینت

حبیب الرحمان حکمتیار در واکنش به اخراج گلبدین حکمتیار از ملکیت‌های دولتی، از خودسری و چنددستگی در حاکمیت طالبان انتقاد کرد. او اخراج پدرش را «عمل ناشایست و بی‌احترامی» دانست و گفت که در حکومت طالبان، «تقریبا هر کس در جایگاه خود امیرالمومنین‌ است.»
فرزند حکمتیار روز دوشنبه در شبکه اکس نوشت که طالبان خود را ملزم به رعایت توافقنامه حکومت پیشین با رهبر حزب اسلامی نمی‌دانند و اکنون پس از ماه بحث با طالبان، «محل بودوباش خود را عوض می‌کند.»

حکومت اشرف غنی در میزان ۱۳۹۵ توافقنامه‌ای با حزب اسلامی امضا کرد که به موجب آن این حزب در بدل امتیازات و مصونیت قضایی به درگیری خود با دولت افغانستان پایان بخشید.
وزارت عدلیه طالبان اخیراً اعلام کرد که حدود دو میلیون جریب زمین غصبی در افغانستان پس گرفته شده است. طالبان گفته که خانه حکمتیار بر زمین وزارت دفاع افغانستان ساخته شده است.

حبیب‌الرحمان حکمتیار با انتقاد از طالبان گفته است که «در بین خود به شورا و رای‌دهی در قبال مسایل بزرگ و کوچک باور ندارند» و به شایستگی و دانش افراد در اداره خود اهمیت نمی‌دهند.
فرزند رهبر حزب اسلامی گفت که «حزب نه به زور آنجا را گرفته بود نه عمل غیر قانونی انجام داده.» او این سوال را از طالبان پرسید که «چرا در رابطه به اماکنی که به همه مسوولین خود می‌دهد جوابگو نیست؟»

او گفته که حکومت طالبان شفاف نیست و خودسری در آن جریان دارد. حبیب الرحمان با لحن بی‌سابقه‌ای نوشت: «تقریبا هر کس در جایگاه خودش امیر المومنین‌ است، نه وزیر بر وزارت خود کنترول دارد نه کابینه تحت ریاست رییس الوزرا امور را پیش می برد و نه وزارت‌های مهمی چون دفاع و داخله و … تحت قیادت و کنترول وزرا پیش می روند، حتی از تعیین افراد در ولایات و ریاست‌های دیگر هم عاجز و بی‌خبرند.»

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فرزند حکمتیار
امیر المومنین
نظرات بینندگان:

>>>   فرزند خلف حکمتیار صاحب باید خانه خود را از چنگ شیر بگیری در غیر آن به اندازه یک روباه هم ارزش پدرت باقی نمی ماند.
آریا از جرمنی

>>>   د نظرم همه رفتند د غار!!!

>>>   الحمد لله كه حكومت به دست پدرت نيست و گرنه امروز همه اقوام غير پشتون را از كشور بيرون مي كرد و يهوديان را از فلسطين اشغالي وارد كشور مي كرد.

>>>   حبیب بچیه!
عب ها میگویند القرد فی عین امها عزال بچه ای شادی در نظر مادرش اهو بره معلوم میشود حال چه پدر شما در کدام مقام ومنزلت است به نظر شما حیثیت امیر المونین را دارد برفرض اینکه جناب پدرتان امیر حزب اسلامی باشند همه برادران حزب اتفاق نظر ندارند فرض کنید که همه حزبی ها به امارت جناب عالی اتفاق نظر داشته باشند وتعداد حزبی ها هم دوصد هزار نفر باشدبا این دوصد هزار نفر امیر مومنین میشود خیلی دیده درا وبی شرمی است والله کمال میکنید با دوصد هزار مسلمان ومومن امیر المومنین میشوید!!!؟ در یک فدمی شمادختر داکتر نجیب دعوی دارد که پدرش امیر المومنین بود!!!؟ درانجا ملا هبت الله میگوید من امیر دوملیاردمومن ومسلمان هستم اینها همه معنی امیر المومنین را ندانسته اند وخودرا فریب میدهند وبه خود فریب خورده اند
ملا نور تگذاری

>>>   چه حرف مفتی زده این اقازده گلبدین جنایتکار
پرونده حزب نااسلامی گلبدین مملو ازجنایت وقتل وتجاوز هست وحالا اگر ازکنارش بگذریم دولت فاسد پیشین هم ازکیسه خلیفه بخشیده وحالا دولت تروریستی طالب به زعم خودش به ظاهر مطالبه حق می کنه امامقصودشان پرکردن جیب خودشان است نه ملت مظلوم به هرحال برای ماهیچ سودی نداشت
به امیدآزادی کشورافغانستان عزیزمان از ظلم...

>>>   راکت باران شهر کابل را شروع می کند آقای حکمتیار فقط چند روز حوصله کنید بطرف لوگر برود نیروهایش آماده باش کامل هستند.
آریا از جرمنی

>>>   حکمتیار آدم شریف هست همان روز به صلح لبیک گفت به هر صورت آرام شد ولی این طالبان باد فتح دربست بود حدودا 10 ملیارد دالر سر مایه خارج شد پنج ملیون نفر مهاجر یک ملیون نفر سر مایه اش از دست داد به طور اجبار برگشت بسیار خسارت‌ها ی زیاد خداوند ازیت نگزرد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است