اختیارات وزیر مالیه طالبان به فرد دیگری داده شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۵    ۱۴۰۳/۱/۸ کد خبر: 175087 منبع: پرینت

رهبر طالبان برای کنترول بیشتر درامدهای کشور، شاه‌حسین، یکی از شاگردانش را به عنوان رییس عمومی عواید وزارت مالیه تعیین کرده است.
حسینی درس ترجمه و تفسیر را نزد رهبر طالبان فراگرفته است.
شماری از کارمندان وزارت مالیه طالبان به بخش پشتوی اینترنشنال گفتند که با تعیین شاه‌حسین حسینی به ریاست عمومی عواید این وزارت، از اختیارات محمدناصر آخند، وزیر مالیه طالبان، از جمله در استخدام‌ها کم شده است.

در همین حال، در وبسایت اداره عواید وزارت مالیه طالبان نوشته شده است که این ریاست وظیفه خود را زیر نظر رهبر طالبان انجام می‌دهد.
یافته‌های اینترنشنال نشان می‌دهد که ریاست عمومی عواید وزارت مالیه طالبان تمام اداره‌های درآمدزا، به‌ویژه گمرگ‌ها و مستوفیت‌های ولایات را در کنترول خود دارد.
منابع می‌گویند که شاه‌حسین حسینی از ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار است و مستقیما تحت امر ملاهبت‌الله آخندزاده کار می‌کند و تلاش دارد که در ادارات درآمدزا دوستان خودش را تعیین کند.

به گفته منابعی در درون اداره طالبان، علاوه بر ملا هبت‌الله، شماری از رهبران قدرتمند طالبان نیز از عواید وزارت مالیه به اسم مصارف اپراتیفی می‌گیرند.
این منابع می‌گویند که هدایت‌الله بدری، وزیر مالیه پیشین و رییس فعلی بانک مرکزی خواهان ثبت این مصارف رهبران طالبان شده است. به همین دلیل میان هدایت‌الله بدری و ملا هبت‌الله اختلاف پیدا شد که برکناری آقای بدری از وزارت مالیه را در پی داشت.

حالا رهبر طالبان با تعیین شاگرد و فرد نزدیکش در پست مهم وزارت مالیه، ظاهرا می‌خواهد مطمئن شود مشکل قبلی، که با هدایت‌الله بدری داشت، رخ نخواهد داد.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر مالیه
شاه‌حسین
نظرات بینندگان:

>>>   😇 افغانپشتونطالبان ناقلین در زیر بیرق اسلام و شعار دروغین جهاد پشتونی بر علیه اقوام دیگر به چور و چپاول و اشغالگری آمده اند که برخیزید

>>>   اقای شاه حسین خوش امدید!
دیگران روی روابط کار کردند یک تعدادتجار خاین وجنایت کار با تقدیم هدایا ورشوت وتطمیع طالب هارا می خرند وانها از جنایات بعضی ها اغماض می نمایند
حسین فهیم که چقدر زمینهای ملی وشخصی را غصب نموده وعبدالرحمن الکوزی وحبیب گلزار وابراهیم محب وده ها خاین دیگرخودرا درزیر بال بعض از طلبه ای کرام پنهان نموده هنوزبه غصب وجنایت ادامه میدهند
اقای حسینی شما اگر به ارمان طالب حال خوب یابد عقیده مند هستید باید دارای ها وجایداد های غصبی همین رهزنها را که در هر رژیم وهرزمان اینها دست بالا داشته به چپاول خود ادامه میدهند وبه ریش همه می خندند !!!؟باید جلواین غداران را بگیرید می ترسم شما را متمطع نموده .... بسازند چون دیگران تان را .....ساختند
داود نصیب مقیم دبی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است