پایانه های انترنت استارلینک در بازارهای سیاه
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۴۰۳/۱/۸ کد خبر: 175088 منبع: پرینت

پایانه های انترنت استارلینک را می توان به صورت غیرقانونی در بازار سیاه سراسر جهان خریداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از منابع گزارش داد، پایانه های اینترنتی استارلینک متعلق به شرکت SpaceX کارآفرین امریکایی ایلان ماسک را می توان به طور غیرقانونی در بسیاری از نقاط جهان که به طور رسمی فروخته نمی شوند یا کار نمی کنند، خریداری کرد.
این خبرگزاری برپایه نتایج پژوهش هایش می نویسد: "پژوهش ها نشان می دهد، که نمونه های بیشماری از فروش غیرقانونی و فعال سازی کیت های استارلینک را نشان داد. نحوه قاچاق آنها و همچنین در دسترس بودن آشکار استارلینک در بازار سیاه نشان می دهد که بکارگیری ویرانگر آنها یک مشکل سیستماتیک جهانی است".

همانطور که دیپلماتان غربی ناشناس به آژانس گفتند، پایانه های استارلینک را می توان در سودان خریداری کرد، جایی که به ویژه توسط نیروهای واکنش سریع مخالف ارتش دولتی از آنها استفاده می شود. به گفته این آژانس، بازرگانان سودانی پایانه‌هایی را در دبی ثبت می‌کنند و پس از آن با هواپیما به اوگاندا منتقل می‌شوند و از آنجا کیت‌های استارلینک از طریق مسیرهای زمینی به شمال سودان می‌روند. به گفته یکی از تاجران محلی، "مردم ساعتی دو یا سه دالر" برای دسترسی به اینترنت می پردازند، بنابراین "یک تجارت بسیار خوب است".

بلومبرگ می نویسد، افزون بر این، پایانه ها در ونزوئلا که تحت تحریم های ایالات متحده است فروخته می شوند، اگرچه نقشه پوشش اینترنتی اشاره می کند که استارلینک در این کشور کار نمی کند.
در افریقای جنوبی، مقام های کشور هنوز استفاده از اینترنت ماسک را تایید نکرده‌اند، اما تجارت استارلینک به لطف گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی که فروشندگان کیت‌های فعال‌شده در موزامبیک همسایه را ارائه می‌دهند، "رونق می‌یابد"، جایی که استفاده از آنها قانونی است. حتی اگر اسپیس ایکس پایانه های غیرقانونی فعال شده را بسته کند، فروشندگان آنها را دوباره در کشورهای سومی ثبت کرده و دوباره فعال می کنند. به گفته یک مقام پیشین دولت امریکا، دولت جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده ممکن است کنترل صادرات را تشدید کند تا پایانه های ماسک را از دست دشمنان امریکا دور نگهدارد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انترنت استارلینک
ایلان ماسک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است