ماریا زاخارووا: امریکا از داعش پشتیبانی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۱    ۱۴۰۳/۱/۸ کد خبر: 175092 منبع: پرینت

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در یک مقاله به روزنامه کومسومولسکایا گفته است که داعش مخالفان ایالات متحده به‌شمول «طالبان» را در سال‌های پسین آماج قرار داده است.
خانم زاخارووا در این مقاله ایالات متحده را به پشتیبانی از القاعده و داعش نیز متهم ساخته است.
این در حالی‌است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز روز پیش اتهام‌های به آدرس امریکا در پیوند به پشتیبانی از داعش داشت.
به گزارش طلوع، در بخشی از مقاله ماریا زاخارووا آمده است: «داعش برنامه‌های خود را در سال‌های اخیر تعدیل کرده و اکنون بیشتر به دشمنان ایالات متحده مانند طالبان در افغانستان، ایرانی‌ها، مقام‌های قانونی سوریه و روسیه حمله می‌کند.»

در سوی دیگر طالبان می‌گوید که داعش در هنگام حضور ایالات متحده در افغانستان به میان آمد.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان، داعش را تهدیدی در برابر افغانستان ندانسته و می‌افزاید که کشورهای غربی با بزرگ‌نمایی داعش در افغانستان برای اهداف مشخص شان استفاده می‌کنند.
مجاهد گفت: «داعش یکی از پدیده‌های بود که زیر اشغال امریکا در افغانستان رشد کرده و به وجود آمده بود و برای مردم افغانستان مشکل خلق کرده بودند که بعد از حاکمیت امارت اسلامی در برابر آنان مبارزه شد.»

پیش از این نیز نیویارک تایمز در گزارشی ادعا کرد که داعش خراسان در افغانستان به دنبال حمله بر سفارت‌خانه‌های ایران، چین و هند در کابل است؛ ادعایی که از سوی طالبان بی‌بنیاد خوانده شد.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ماریا زاخارووا
القاعده داعش
نظرات بینندگان:

>>>   خاله جان خوب گوش کو:
اشرار= طالب = داعش = هنگک و بنگک آینده = تفاله هایی "آی اس آی" و "سیا"
آتش خاوری

>>>   بعد ازین که جنگ غزه شروع شد،ژورنالستان به سراغ گروه های اسلام گرا رفتند.
اول نزد رهبر گروه القاعده رفتند.
از او در مورد جنگ غزه پرسیدند که شما چه کمکی به مردم غزه میکنید؟
رهبر القاعده بیچاره زیر زبان مز مز میکرد و میخواست چیزی بگوید،اما هیچ گپ اش فهمیده نشد که چه میخواهد بگوید؟بیچاره بسیار ضعیف شده بود.
بعداً نزد رهبران دیگر گروپ ها مانند بوکو حرام و الشباب و ابوسیاف رفتند و از آنها سوال کردند.
آنها در جواب گفتند که ما را به جنگ غزه چی؟
بعداً نزد رهبر گروپ داعش رفتند و او در جواب گفت:
اهل تشیع دشمن دیرینه و مذهبی ما است. خصوصاً هزاره های افغانستان که دو گناه دارند. هم از نسل چنگیز هستند و هم شیعه. مثل هندو ها که هم کافر هستند و هم مشرک.
حماس نیز یک گروه شیعه است و ما طرفداری نمی کنیم.
بزرگترین دوست استراتیژیک ما امریکا است.
هرچند درین اواخر بالای امریکا نیز شک بر هستیم که نشود که امریکا خودش رژیم جمهوری اسلامی را برای جنگ در مقابل کشور های عربی و اهل تسنن بمیان آورده باشد؟
خصوصاً بعد ار انقلاب خلق و پرچم در افغانستان و آمدن قوای شوروی به افغانستان،امریکا ترس ازین داشت که نشود که در ایران نیز توسط حزب توده انقلاب شود و در نتیجه ایران نیز زبر تسلط شوروی قرار گیرد.
بنأ آوازه است که جیمی کارتر رییس جمهور وقت امریکا به شاه ایران دستور داد که از ایران خارج شود و در عوض خمینی را با احترام در طیاره نشاندند و به ایران آوردند و جایگزین رضاشاه پهلوی کردند.
بعد از آن جنگ عراق و ایران را بره انداختند و هردو کشور را ضعیف کردند و در نتیجه امریکا عراق را اشغال کرد و حالا عراق روزانه پنج میلیون زیرا نفت به خارج صادر میکند و همه پول ها را خودش میگیرد و در بانک های خود میگذارد و به دولت عراق میگوید که این پول های شما را ما در بانک های خود نگهمیداریم،زیرا صدام حسین بالای کویت حمله کرده بود و کویت خواهان غرامت چنگی از عراق است.
بنأ داعش یک قسم شک بر است بالای امریکا.
نمیدانم که روابط آنها در آینده چه خواهد شد؟

>>>   دولت روسیه در شورای امنیت حمایت هایی از غزه صورت داده بود ولی این حملات تروریستی با هدف بدبین کردن جامعه روسیه به جهان اسلام می شود و دولت پوتین متهم به ضعف و انفعال در برابر اسلام‌گرایان می شود و نیت داعش هم همین بود که همگرایی شهروندان مسیحی و مسلمان روسیه را تضعیف کند و آن ها را به هم بدبین کند و به کمک اصل تقسیم و غلبه، جهان اسلام و روسیه را به جان هم بندازد تا نتوانند در مقابل دشمن بزرگتر متحد باشند.

>>>   امریکا مادر داعش است.
آریا از جرمنی

>>>   اگر داعش نباشد آمریکا توجیهی برای حضور در عراق و غارت نفت آن ندارد.

>>>   جنایتکاران آمریکای پدر داعش و القاعده است،

>>>   طالبان وداعش هروازیک قماش هستن وبرای جهان خطری بلقوه محسوب میشون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است