خارجی ها پروژه‌های نیمه‌کاره شان را تکمیل کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۴۰۳/۱/۹ کد خبر: 175094 منبع: پرینت

برخی مقام‌های سازمان ملل متحد در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا بر آزادی پول‌های منجمد شده افغانستان تاکید ورزیده‌اند.
آنان گفته‌اند که در این باره با کشورهای جهان نیز گفتگو می‌کنند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیدار با اندریکا راتوات معاون یوناما و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان گفته است که در حال حاضر زمینه برای سرمایه‌گذاری در کشور فراهم شده است. مولوی عبدالکبیر از بانک توسعه آسیایی و نهادهای دیگر همچنان خواسته است که پروژه‌های نیمه‌کاره شان را در افغانستان تکمیل کنند.
بر بنیاد اعلامیه ریاست‌الوزرا، این مقام ملل متحد گفته است که کمک سه میلیارد دالری از کشورهای کمک کننده به‌خاطر رساندن کمک‌های بشری به مردم افغانستان در خواست کرده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان درباره این دیدار گفت: «اگر این کمک‌ها انجام شود، در زمینه ارتقای ظرفیت موثریت خود را خواهد داشت؛ ولی تا حال ما مطمین نیستیم چون کشورهای کمک کنند هم مشکلات اقتصادی خود را دارند و هم‌چنان توجه با نقاط دیگر دنیا برگشته. به هر صورت اگر کمک‌ها صورت بگیرد موثریت خود را دارد.»
مولوی عبدالکبیر در این دیدار تاکید ورزیده که اکنون امنیت در افغانستان تامین است و فساد، کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر هم نابود شده است.

به گزارش طلوع، عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد گفت: «امارت اسلامی از طریق تامین امنیت سرتاسری، ریشه‌کن کردن فساد و از میان برداشتن بروکراسی زمینه را برای جلب و جذب سرمایه‌گذاری در کشور فراهم ساخته است. ما از تمام سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌خواهیم که در داخل کشور از این ظرفیت استفاده کنند و سرمایه‌گذاری کنند.»

این در حالی‌است که با روی‌کار آمدن دوباره طالبان، بسیاری از نهادها فعالیت‌های شان را در افغانستان متوقف کردند که در نتیجه پروژه‌های که از سوی این نهادها تمویل می‌شد مثل کاسا یک‌هزار در افغانستان متوقف شدند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پروژه‌های نیمه‌کاره
طالبان خارجیها
نظرات بینندگان:

>>>   آنهم بعد از محروم کردن نیم جامعه آنهم با هوشتر و با عقلتر از شما ملیشه هایی بی سروپا؟؟؟؟!!!!!
آتش‌خاوری

>>>   امارت اسلامی از یکطرف ادعا میکند که جامعه جهانی در بیست سال گذشته هیچ چیزی برای افغانستان انجام نداده است.
اما از طرف دیگر از جامعه جهانی میخواهد که پروژه های نا تکمیل خود را تکمیل کنند.
ان الله لا یحب الکاذبین.

>>>   چه تضمینی وجود دارد که بعد سرمایه گذاری یک ملای امر معروف بیاید و به یک بهانه سرمایه گذار را به زندان بفرستد و بعد سرمایه اش را توقیف کند ؟؟؟؟

>>>   نه وضعیت در افغانستان روز به روز بد تر میشود طالبان دیگه اعتماد نداره نه به کشور همسایه نه کشورهایی فرا منطقه‌ای همه میترسه از تروریست بودن طالبان پس بنا بر این وضعیت بدتر میشود وضعیت شکننده هست


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است