هزار متریک تن سنگ معدنی به ترکیه صادر شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۴۰۳/۲/۲ کد خبر: 175216 منبع: پرینت

اداره خط آهن طالبان اعلام کرد که روز جمعه برای نخستین‌بار ۱۱۰۰ متریک تن سنگ معدنی از طریق خط آهن به شهر مرسین ترکیه صادر شد. به گفته این اداره سنگ‌های صادراتی شامل سنگ تالک است. طالبان می‌گویند به زودی تردد مسافران از طریق این خط آهن آغاز می‌شود.
گفته شده است که در ابتدا کالاهای تجارتی را روزانه در یک قطار از طریق ایستگاه راه آهن روزنک هرات ارسال می‌کند، اما با افزایش کالا، میزان انتقالات به دو قطار افزایش خواهد یافت.

محمد نسیم رییس راه آهن طالبان در هرات در یک نشست خبری گفت که انتقال کالاهای تجاری به زودی از روزنک از طریق بندر هرات-خواف آغاز می‌شود. وی گفت هم اکنون تاجران می‌توانند کالاهای خود را از افغانستان به بندر چابهار، بندرعباس و مرز ترکیه با تخفیف مالی از طریق بندر هرات-خوف صادر و وارد کنند.
وی افزود که تردد مسافران نیز از طریق این راه آهن آغاز می‌شود.

امام الدین سخنگوی وزارت ترانسپورت حکومت طالبان پیش از این اعلام کرده بود: برای نخستین بار قرار است صادرات و واردات بین افغانستان و ترکیه از راه زمینی انجام شود.
قالی و گلیم دست بافت، میوه‌های خشک و سنگ‌های قیمتی افغانستان از جمله کالاهای صادراتی افغانستان است که به ترکیه و دیگر کشورها صادر می‌شود.
طالبان می‌گویند که افغانستان در حال حاضر از طریق راه آهن به ایران و ترکمنستان متصل است که روزانه صدها تن کالای تجاری از طریق آن صادر و وارد می‌شود.

کد (7)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سنگ معدنی
طالبان ترکیه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است