ادامه پرواز پهپادهای ناشناس بر فراز آسمان افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۲    ۱۴۰۳/۲/۳ کد خبر: 175222 منبع: پرینت

منابع محلی از ادامه پرواز پهپادهای ناشناس در آسمان برخی ولایات افغانستان خبر دادند، هرچند تاکنون هیچ کشوری مالکیت آنان‌ را به عهده نگرفته اما طالبان در موارد مشابه آمریکا را به نقض حریم هوایی افغانستان متهم کرده است.
به گزارش تسنیم، به تازگی منابع محلی در ولایات بدخشان، پنجشیر، کنر، لغمان و پروان در گزارش به رسانه‌های جمعی از مشاهده هواپیماهای بدون سرنشین برفراز آسمان افغانستان خبر دادند.

شهروندان پروان نیز در حدود ساعت 10 با ارسال تصاویری به برخی رسانه‌ها، گشت‌زنی یک پهپاد در آسمان این ولایت را گزارش کردند که تاکنون مالکیت آن محرز نشده است. روز چهارشنبه هفته گذشته نیز گزارش‌های مردمی از پروان مبنی بر گشت‌زنی یک پهپاد در آسمان این ولایت حکایت داشت.

«شیرمحمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی وزارت خارجه حکومت طالبان سال گذشته در اظهاراتی تصریح کرد: گشت زنی مداوم پهپادهای آمریکا در فضای افغانستان نقض آشکار حریم هوایی این کشور است و باید متوقف شود.
استانکزی به آریانانیوز نیز گفته بود: در آسمان افغانستان هواپیماهای بدون سرنشین حضور دارند و ما بارها درباره این موضوع به آمریکایی‌ها اعتراض کردیم.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پهپادهای ناشناس
آسمان افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   این پهپاد ها نقض آشکار حریم هوایی و شما پاچه کشال ها نقض حریم زمینی این کشور هستید.
آتش خاوری

>>>   این طیاره ها از جنایتکاران آمریکای انگلیسی اسرائیلی هستند و از خاک پاکستان پرواز می‌کنند. دولت افغانستان باید خاک پاکستان را هدف قرار دهد.

>>>   این طیارات از داخل خاک اوغانستان در تبانی با گروه ... طالب صورت میگیرد امریکایی ها مفت ۴۰ میلیون دالر را هفته وار به این وحشی های خشتک کشال اوغان نمیدهند در بدل با عزت اینها بازی میکنند.

>>>   معلوم می گردد که طیاره بی سرنشین وظیفه چوپانی را بر بالای افغانپشتون ناقلین سرحدی شروع کرده است

>>>   شما چقدر ساده استی امریکا درافغانستان بیست سال زور زد تا افغانستان را مثل چاپان یا عربستان یامثل پاکستان زیر سولطه خودش کند دید که نمیشه جمهوریت که هم از اشرف دیوانه کرفته تاعسکرش هم فقط دالر میخاد فساد لندغری مفتخوری میکند ازاون بر چین اقتصاد اول جهان شد از این بر پوتین به متحیدین امریکا شاخ شانه میکشه به قطرکفت یک دفتر به طالب بدهید که ما وارد صلح شویم که برای خود یک ابرو درجهان پیداکنیم طالب هم فهمید که هرشرط بگذارد قبول میکند به دون جمهوریت به طالب صلح کرد طالب هفته وار دالر خواست تند قبول کردن طالب کفت به مخالفان ما باید کمک نکنید کفت قبول کفت کشورهای همسایه های از طریق هوای دخالت میکند کفت تاپنج سال ما از اسمان افغانستان نکهبانی برایت میکنیم امریکا کفت دیکه چی ازجان ما میخواهی کفت به تمام کشور های دنیا باید بکی که با افغانستان مدارکنید کفت این هم روش دراخر قرار داد پمپو وزیرخارحه ترامپ کفت به ملا برادر یک سلفی بگیرم در جمهوریت که بیست سال امریک به کدامش عکس سلفی بگیره چون غلام بودن اگر غلام بودن قبول ندارید نظامیان جاسوسان جمهوریت انکلیس به روندا نمیفرسته چون میداند که به غلام هرچی بادارش بکوید چشم بسته قبول میکند حال فهمیدین که طالب چرا لنگی را در هرکمپرانس به سر دارد اول که سنت پیغمبر ص است بعد انانات وفرهنگ ملت افغانستان است این که جمهوریت نیست یکش نیکتای بزنه اون یکی کولا پوکولی بزنه بانیکتای اون یکی باریش سفید نیکتای بزنه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است