تظاهرات خشونت بار افغان ها در پاریس؛
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۷    ۱۴۰۳/۲/۳ کد خبر: 175224 منبع: پرینت

یک روز پس از تظاهرات خشونت‌آمیز در ارتباط به مرگ دو افغان در خانه‌ای در پاریس، پولیس فرانسه هنوز اطلاعاتی رسمی درباره این رویداد منتشر نکرده است.
روزنامه پاریزین به نقل منابع پولیس این احتمال را مطرح کرد که قاتل پس از کشتن آنها، برای پنهان کردن آثار جرم خانه را به آتش کشید.
نیلوفر پورابراهیم، خبرنگار اینترنشنال از پاریس گزارش داد که پولیس و دادستانی تحقیقات خود را درباره این رویداد تکمیل نکرده‌اند، از این رو از ارایه اطلاعات رسمی خودداری کرده‌اند.
با این حال، رسانه‌های فرانسوی، به نقل از منابعی در پولیس، احتمالات مختلفی را درباره مرگ آنها گزارش داده‌اند.

روزنامه پاریزین گزارش داد که پولیس فرانسه با کشف یک اسلحه و لباس‌های خونین در سطل زباله زیر زمین ساختمانی که این دو افغان به قتل رسیدند، تحقیقات خود را درباره قتل دو پناهجوی افغان آغاز کرده است.
به نقل از این روزنامه، بر اساس یک فرضیه‌، صاحب‌خانه دو مهمان خود را با گلوله کشته و برای پنهان کردن آثار جرم، خانه را به آتش کشیده است.
این روزنامه نوشت که شدت آتش‌سوزی و انفجار در ساختمان باعث شد تا قاتل از منزل هفتم ساختمان خود را پرت کند که بر اثر آن کشته شد.
پولیس پاریس هویت مقتولین را افغان اعلام کرده، اما درباره هویت قاتل جزییاتی ارایه نداده است.

حدود ۲۰۰ افغان‌ در مورد تحقیقات پولیس در ارتباط به این رویداد، تجمع مسالمت‌آمیز برگزار کردند. این تجمع در انتها از سوی افرادی معدود به خشونت کشیده شد و پولیس برای متفرق کردن آنان از زور و گاز اشک آور استفاده کرد.
افغان های معترض مدعی‌اند که قاتل و مقتولان به دست فرد دیگری کشته‌شدند و بر تحقیقات بی‌طرفانه پولیس فرانسه تاکید کردند. به گفته آنها، علت مرگ این افراد می‌تواند عواملی دیگر از جمله نژادپرستی داشته باشد.

دو انجمن افغان‌ها در پاریس اعلام کردند که به منظور بررسی و پیگری این رویداد جلساتی را با پولیس خواهند داشت.
مسوولان این انجمن‌ها گفته‌اند که در صورت عدم دریافت گزارش مستند و کامل درباره این رویداد، تظاهرات در پاریس و شهرهای دیگر به راه خواهند انداخت.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تظاهرات افغانها
در پاریس
نظرات بینندگان:

>>>   پارسال دو مهاجر هزاره توسط دو افغانپشتون چاقودار در مسیر راه ترکیه و یونان کشته شده بود،
اکنون قضیه پاریس جدی پیگیری شود که با چه نوع نژادپرستی جان کدام قومیت مهاجرین را گرفته است ؟

>>>   تظاهرات اوغان ها بود، اوغان ها به شمول نصرالله ستانکزی باید از فرانسه اخراج شوند.

>>>   اینهای که دست به خشونت و تخریب دکانها و موترهای مردم در فرانسه زدند اهل افغانستان نیستند اینها همگیشان پشتونهای پاکستانی هستند که از نام افغانستانی ها سوی استفاده میکنند اینها امکان دارد که اکثریتشان افراد داعش و طالبان باشند که برای برهم زدن نزم و امنیت کشورها از سوی گرو های تروریستی اعزام شده باشند پشتونهای افغانستانی هیچ نیازی به پناهندگی ندارند چون پشتونها در افغانستان فعلا حکومت در چنگال شان است آنها فقط میخواهند امنیت کشورها را اخلال کنند دولت فرانسه باید همگی این دهشت افگنان را دستگیر و زندانی کند تا در آینده جرت همچون کاری را نکنند این عمل که این دهشت افگنان انجام دادند آنهم در یک کشور دموکراسی و مدرن این عمل این جنایتکاران مانند انتحاری های افغانستان میماند اگر جلو این دهشت افگنان را دولت فرانسه نگیرد اینها حتما پرچم داعش را هم در فرانسه بلند خواهند ساخت ...
م ی

>>>   در فرانسه تعداز زیاد اوغانها سکونت دارند باید هرچه عاجل هرکسی که در نهاد های امنیتی کشور های غربی کار میکنند برای آنها از تروریست بودن اوغانها یاد اوری کنند هم خود و هم انسانهای دیگر را از اثرات مضره نجاد میدهند. در فرانسه بخصوص پاریس اکثریت اوغانهای خشتک کشال در چهار اطراف استیشن های عمومی ترن ها با همان خشتک کشال اوغان و قیافه های غیر نارمل تجارت مواد مخدر را میکنند شکر الحمد الله من نه افغان هستم و نه این هویت جعلی اوغانی را قبول دارم . اینها نه هموطن من استند و نه برادرم در هرجا ببینم که وحشی گری میکنند انهارا به ارگانهای امنیتی ان کشور ها معرفی میکنم . لعنت بر فاشیزم همرای نطفه تررویست...

>>>   هم فرانسه افغان پشتون میشناسه هم انکلیس وتمام دنیا از سازمان ملل کرفته افغانستان را به اسم افغان پسشتون میشناسه شما که هویت نامعلوم خود گاه به تاجسکتان یا به ازبیکستان یا به ترکمنستان یا به ایران یا به پاکستان میچسپانید هیچ کشور شمارا به خود راه نمیته چون شما را بهتر ازخودت تان میشناسه چون پشتون اسقلال پاکستان را هم کرفته است شما چکار کردین در تاریخ تان میتوانی نشان بتی نی نمیتوانی نشان بتی افغان پشتون خود را به هیچ کشور نمیچسپاند در این کره خاکی یک کشور به نام خود دارد به اسم افغانستان شما هویت افغان پشتون یدک میکشی این خیال به کور ببری که شما افغانستان را تجزیه کنی که برای خود ازخاک افغانستان یک کشور دیکر به اسم تان کنی باید به فهمی که افغانستان جای مفتخوری نیست از استقلال افغانستان تمام دنیا ازغرب تاشرق ازجنوب تا شمال به این کشور هجوم اورده همش را بگیل وذلیل واجسادشان در این خاک دفن شدن حال شما با خود تصور کنید که از این قوم قهرمان شما چی انتظار داری که امریکا با اون استکبار وناتو ومتحیدینش هم را بیرون کردن به قول ایرانها زمان بزن درو کذشت این بار خدا بخیر کند که چی در انتطار کسان که باز درفکر خیانت باشد این بار با تمام دنیا هوشتار میته احترام متقابل این بار گرگ میش سر یک اخور اب میخوره فکر کنید انکلیس چاپلوس وخاین ومزدور که به انکلیس کمک کرده بود به رواندا میفرسته غلام حامیشه غلام است

>>>   کشور انگلیس باید پشتونهای پاکستانی را یا به پاکستان و یا به کشور رواندا روان کند ....همگیشان برای آبرو ریزی و چپاول به دیگر کشورها میروند همگیشان بوی ...میدهند باز در همه کشورها پیراهن و تنبان را میپوشند موی خود را هم چرب میکنند یک طوری در سرکها و مراکز خرید راه میروند که فقط کدام طیاره جور کده باشه افغانستان هیچ .....ندارد اینها همگیشان صادره پاکستان هستند فقط که گفت دغه بگو چخه..
شوقی

>>>   نفر آخری که نوشت کردی قوم قهرمان؟
به خیالت ما مردم کروکور استیم؟ به خیالت که می توانی تاریخ این ملک را عوض کنی؟ کدام قوم قهرمان؟ همان قومی که پای هفتاد ودوملت را به این کشور باز کرد؟ یا نکند می خواهی ادعا کنی اشرف غنی وخائن های بیشرم این کشور که سرزمین مارا دو دستی تحویل غرب وآمریکا دادند از قوم پشتون نبودند؟ کدام قوم قهرمان؟ قومی که همواره سردمدار وطن فروشی به بیگانگان بوده است؟ یک روز با عنوانین جمهوری دموکراتیک خلق با تفکر مارکسیستی از نورمحمد تره کی گرفته تا حفیظ الله امین و روزی دیگر با مولوی وملایان چوچه پاکستانی در پوشش طالبان وباردیگر در پوشش غربی به نام مردم وبه کام بیگانگان با دموکراسی نیم بند و گرفتن حکم غلامی وجاسوسی از آمریکا وچوروچپاول ثروت این سرزمین وگسترش فحشا وبی بندو بار بازی وباز به سردمداری سران این قوم قهرمان در حکومت عین وغین وحالا هم که باردیگر مولوی های گمراه دست پرورده سازمان آی‌اس‌آی پاکستان وانتخاب شده از میان همین قوم قهرمان مردم مظلوم ما را بندی می کند وظلم را به حدنهایت رسانیده ودیگر از کدام رهبر وجاسوس وغلام در این پنجاه سال نام برده نشده که زیر بیرق این قوم قهرمان بودند؟به قول خودت نشان بتی که کدام خاعن از قوم شما نبوده.نه بیا خودت نشان بتی؟ افتخارات این قوم قهرمان برای نوشتن چند کتاب کفایت می کند///////

>>>   به نفر اخر توازکدام خیانت وطن فروشی جاسوسی حرف میزنی نه کنه موقیع که امریکا به افغانستان حمله کرد فحیم ربانی عبدالله مزاری فیلم اینها را ندیدی که به مجاهیدین میگه ما با امریکا هستیم که مجاهیدین قبول نمیکنه دراخر بهش دستور میته امر تمام رهبران ما است نکنه این خیانت وطن فروشی را با ما نسبت میتی الحمدالله بیست سال با امریکا وناتو وچهل هشت کشور مین جمله از شما خاینین جاسوسان وطن فرش ها ازاسلام بیزار همه را بیرون نکردن حال جاسوس امریکا به ما رفت بده یک ضرب مثل است کنشک که سفت بگیرم مراداری میکنی اگر کمی ازد بگذارم فرار میکنی ده بال تیاره امریکا که اویزان بود درجنگل امازون که دنبال امریکا روان است انکلیس کیها را به روندا میفرسته نه کنه غلام جاسوسا سپر جان سربازا انکلیس که درافغانستان برای دالرکار میکرد مفت میخورد به خیال خودتان در انکلیس دسمال ده کردنت موی چرب که کدام فضاپیما را درست کرده استی نی بچیم غلام حامیشه غلام است غلام میماند القاب وصفت خودا به دیگران نصبت نده حال زیرکمپل بغاوت میکنی

>>>   نه بچم.وقتی که تو و باقی قوم قهرمان در بیابانها وکوهها سرگردان بودید وعاجزانه از برادران دیگرتان که زیر سلطه غرب و غلام دست پرورده بودند تقاضا می کردند به پاکستان اجازه بدهد تا در ان سرزمین ناپاک نفسی چاق کنند و اولاد و ناموس خود به امانت گذارند من در همین شهر کابل کارته سخی با برادرانم علیه دولت مزدور اشرف عنی مظاهره داشتیم. دیر نخواهد بود که نوبت دست بدست کردن قدرت پیش آید وباز بخواهند خاک به چشم مردم بپاشند وحکومتی از نفرات قوم جاهل و وطنفروش جایگزین کنند که هیهات.این بار تمامی قوم قهرمان را یکجا به اسفل السافلین خواهیم فرستاد.خواهی دید که چگونه سراین قوم همیشه ویرانگر را به سنگ انتقام خواهیم کوبید.
بچم یک نصیحت از من بشنو وزیاد به اخبار سراسر کذب این مادرفروشان اعتماد نکن. کافی است یک بار به قبرستان بروی تاببینی در هر روز چند نفر از این قوم قهرمان کفن پیچ میشوند.
تاریخ افغانستان همیشه نشان داده که وقتی بوی سکوت می اید آرامش قبل از طوفان است.منتظر طوفان باشید ای شمایان که ننگ تاریخ وروسیاه این سرزمین اهورایی استید.

>>>   برای ان نفری که باسوادی از پاچه های شلوار قومش بیرون زده است****
حکایت؛ نفرک سر به جوی آب برده ومانند چارپایان می نوشید.ادمی عاقل اورا گفت: نخور این اب را که مریض میشوی.پرسید برای چه باید مریض شوم.عاقل گفت: این آب میکروب دارد.نادان سربلند کرد که میکروب دیگرچیست؟ عاقل جواب داد: هیچ.تو آبت را بخور
حالی نفرک از قوم قهرمان![ بیخی عنوان قهرمان هم بد کردی تو] امده اینجا وسواد در حد سال اولی مکتب گریخته وچنان از سیاست می گوید که گویی تا همین دیروز در پوهنتون درس سیاست می داده است.
بزرگی گفته بود بدتر از بیسوادی کم سوادی است و بدتر از نادانی داشتن توهم دانایی است.این قوم وحشی و زاده لواط و خون وخشونت وانتحار تعصب می ورزد وبه خیالش فتح خیبر کرده است.
در این نوشته که برای افغان پیپر کمنت کرده بیشتر از لواط کاران قومش غلطی دارد.عجبا روزگاری افغان پیپر در انتخاب کمنتها دقت داشت واجازه نشر به هر نوشته نمی داد.

>>>   به دونفر اخر جواب اولی تو اگر شیر بودی به سبیلای امریکای وانکلسی وناتو باچهل هشت کشور شیر بودی تو هیچ وقت ازخود نه اراده داری نه ازخود تسمیم داری من دعا میکنم که خدا دیکه ده افغانستان جنک نشه من قهرمانی تورا دیدم حامین که اربابانت شروع به فرار کردن شما مثل مور وملخ ریختین فردوگاه قبول نداری فیلم فرودگاه کابل که همه جا متوانی .....اربابات روی سندلی نشسته تو و اولادای تو ده کهف تیاره اون جانمرکی که از هوا خود را انداخت این غیرت تو وجدان تو است اگر به خدا تو اعتقاد داری این روایتها را که من دیدم به خدا شرمنده میشم که زن وبچه افغانی امریکای ازدیوال بالا میکنه یا دربغل میگره نفسم تنک میشه او بیغیرت تو یک لندغر فحشاکر فسادکر اختیتافچی بی ضمیر استی تو به منافع شخصی خود هم وطن هم ملت هم ناموس این ملت را میفروشی اما در جواب دومی سوادار سواد تو را وامثال تورا چی کنم که وطن من وملت من به ارامش نمیرسه چه کنم سوادار تو را که اشرف دیوانه داشت امرالله ناصالح داشت محب داشت عطا معلم داشت به وطن وملت من چکار کرد دریک کابل چنتا مرده کوخانه داشت بازنان نجیب افغانستان را اکثر شان را به بیعزتی روبرونکردن تو ازکدام سواد ازکدام پوهنتون صحبت میکنی شما سواد دارا هیچ وقت صحبت از سواد استادی نکنید هرچی این مردم واین اقوام رنگارنگ افغانستان به خون یک دیکر تشنه است ازدست شما بی کفایت ها است نان این ملت میخوربد سرمایه گذاری وپول حرام دوزدی را درخارج سرمایه گذاری میکنی اگر قبول نداری کدام سواد دار تان در این مملکت کدام پوهنتون کدام شفاخانه با سرمایه شخصی برای این ملت دربدر او بی ضمیر داکتر ازمریض پول دوزدی میکند استاد پوهنتون ازشاکرد خود دوزدی میکند شاگرد ممتاز غریب وشاگرد پولدار خرفت بی عقل را درپوهنتون خود ودرکلاس خوددرصف اول مینشاند او سوادار تورا به خدایت قسم تواین کارا درافغانستان ندیدی ونشنیدی از این سوادر از استاد پوهنتون در این وطن یک گاو ویک خر هم بهتر است که محیتاج یک خانواده که پوره میکنه من به سواد دار به اون استاد پوهنتون که به این ملت به این وطن خدمت مخلصانه میکند خاک زیر پایش سرمه چشم میکنم حال فهمبدی امثال شمارا نباید در این نظریات چاپلوسانه تان را بده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است