اعتراض خشن افغان‌‌ها در پاریس واکنش‌برانگیز شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۹    ۱۴۰۳/۲/۴ کد خبر: 175225 منبع: پرینت

ویدیوهای اعتراض خشونت‌آمیز شماری افغان‌ در روز شنبه در پاریس در پی جان باختن سه مهاجر، واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.
بعضی از کاربران افغان و ایرانی به رفتار معترضان واکنش نشان داده‌اند و از برانگیخته شدن احساسات ضدمهاجر در فرانسه ابراز نگرانی کرده‌اند.
در ویدیو‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است افرادی که برخی پرچم افغانستان با خود دارند، میز و صندلی کافه‌ها و سطل‌های زباله را به‌ وسط خیابان می‌اندازند.

پولیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که روز شنبه (۲۰ اپریل) تجمعی برای ادای احترام به قربانیان آتش‌سوزی هفتم آوریل در خیابان دوشارون پاریس برگزار شد و پس از آن شماری که در محل باقی مانده بودند دست به خشونت زدند.
در ویدیویی یکی از معترضان از بی‌توجهی دولت فرانسه به مهاجران و روشن نشدن جزییات این حادثه پس از حدود دو هفته شاکی است و می‌گوید در صورتی که جوابی قانع‌کننده‌ به آنها داده نشود به اعتراض خود ادامه خواهند داد.
در این ویدیو یکی از بستگان این سه مهاجر کشته‌شده هم می‌گوید پس از دو هفته جنازه‌ها تحویل آنها نشده است.

پولیس پاریس گفته است وقتی در ساعت ۵:۳۰ بعداز ظهر شنبه این اتفاق افتاد سریعا راه‌ها را بست و چهار نفر را بازداشت کرد.
پولیس می‌گوید برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور استفاده کرده است و پس از ۲۰ دقیقه، اوضاع به حالت عادی بازگشته است.
در فرانسه روز یک‌شنبه، هفتم آوریل، حدود ساعت ۲۰:۱۵ آتش‌سوزی در طبقه هفتم یک ساختمان هشت طبقه در خیابان دوشارون رخ داده که سه نفر در آن جان باخته‌اند.
پولیس پاریس هنوز جزئياتی در مورد این حادثه ارائه نکرده است.
رسانه‌ها و کاربران شبکه‌های اجتماعی احتمالات دیگری را هم مطرح کرده‌اند.
معترضان تحقیقات پولیس را برای روشن شدن موضوع کافی نمی‌دانند.

به گزارش بی یی سی، ژوردان باردلا، رهبر حزب راستگرای «اجتماع ملی»، ویدیویی از این تظاهرات را در ایکس بازنشر کرد و نوشت «تجمع افغان‌ها در پاریس به شورش تبدیل شد» و اعتراض کرد که انگار در فرانسه «هر کاری را می‌توان با مصونیت کامل انجام داد.» او تاکید کرد که «تعهد اولیه ما این خواهد بود که نظم را به فرانسه برگردانیم.»

ژاله اکبری، کاربر شبکه ایکس، این رفتار را «شرم‌آور» خواند و نوشت: «من در تظاهرات‌های زیادی در پاریس شرکت کرده‌ام و هرگز چنین چیزی ندیده‌ام. رسانه‌های فرانسه الان از این برای استدلال‌های ضد مهاجر استفاده می‌کنند.»

روزنامه اف‌دی‌اس نوشته است عده‌ای از رهبران راست‌گرا برای محکومیت آنچه روز شنبه در پاریس رخ داد، تظاهرات کرده‌اند که پوشش رسانه‌ای نداشته است.

اکانت خبری «وزگراد» با نشر ویدیویی نوشته است: «مهاجران افغان دو روز متوالی پاریس را تخریب کرده و با پلیس درگیر شدند. جسد سه افغان چند روز پیش در یک قتل و ظاهرا خودکشی پیدا شد، اما به دلایلی افغان‌ها پ.لیس فرانسه را مقصر می‌دانند.»

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراض افغان‌‌ها
پاریس
نظرات بینندگان:

>>>   بهترین کاره با طالب همین پولیس ایران میکنه

>>>   کاش همین اعتراضات را در خانه یی خود و بر علیه پاچه کشال هایی چرکستانی میکردند!!!!
آتش خاوری

>>>   اینهای که دست به خشونت و تخریب دکانها و موترهای مردم در فرانسه زدند اهل افغانستان نیستند اینها جز گرو های تروریستی هستند که از منطقه خیبر پشتون خوا از پاکستان به سمت اروپا رفته اند چون زبانشان پشتو است و حالا هم در افغانستان طالبان و پاکستانیها باهم مردم افغانستان را گروگان گرفته اند این اشخاص از نام افغانستانی ها سوی استفاده میکنند و دست به دهشت افگنی و خرابکاری میزنند پشتونهای خود افغانستان از دیدن این عمل در کشور فرانسه خیلی متاثر شده اند از این نوع خرابکاریها بیشتر در پاکستان رخ میدهد که در روز تظاهرات یا به زبان خود پاکستانیها احتجاج سطل های زباله را آتش میزنند شیشه های موترهای مردم را میشکنند دکانها را تخریب میکنند در افغانستان هیچ وقت از این اتفاقها نیفتاده است باید واقعی بین باشیم و از دولت مدرن و پیشرفته فرانسه تقاضا داریم کسانیکه در این تظاهرات مرتکب جنایت شده اند و از سوی پلیس فرانسه شناسایی شده باشند باید مجازات شوند باردیگر چنین برنامه ها تکرار نشود و باهمه ای عاملین این جنایت باید جدی برخورد کنند و نگذارند تروریستها تحت نام افغانستانی امنیت و آرامش فرانسه را برهم بزنند..
معلم

>>>   به نظر دهنده ۳ مردانگی غیرت وشوجاعت برایش فرق نمیکند که کجا وکی هست منصب و دالر و کاخ وپاریس ولندن را با بی عرتی تحقیر نمی خواد زندان باگرام و زندان کونتنامو را نعوذو بی لله بهشت میدانه یاد بگیر مردانگی وغیرت جاسوس خاین وطن فرش نوکراجنبی هیچ وقت به ازادی اسقلال نمیرسه حال هرکی باشد باشه بچیم درهروقت مردانه باش حتا در وقت دست بند وذولانه تو چرا خودت خراب کردی
معلم جان

>>>   بلی اینهایی که دست به خشونت زدند افغانستانی نیستند ما اگر روزی خواستیم اتش بزنیم خودمان را اتش میزنیم نه سطل بیگناه را. اصولا ما مردم افغانستان صلح طلب استیم و آشوبگر و جنگره نیستیم.ما مردم چنان خوب استیم که حتا ازارمان به پشک هم نمی رسد چی برسد به آدمی.چرا از نام ما سوی استفاده می کنید؟ قدری بشرمید. ما ارامترین مردم بر روی زمین استیم باور ندارید به تاریخ سراسر صلح و مهربانی ما نگاهی بیندازید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است