سفیر جدید طالبان در ازبکستان تعیین شد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۴۰۳/۲/۴ کد خبر: 175226 منبع: پرینت

منابع خبری نزدیک به طالبان از انتصاب «عبدالغفار بحر» به عنوان سفیر جدید افغانستان در تاشکند خبر دادند.
به گزارش تسنیم، منابع نزدیک به حکومت طالبان اعلام کردند «عبدالغفار بحر» به‌جای «مغفورالله شهاب» به عنوان سفیر طالبان در تاشکند تعیین شده است.
این منابع با اعلام این موضوع افزودند سفیر جدید اهل قندهار است و اخیراً نیز به عنوان مدیر تحقیقات و مطالعات در دادگاه عالی حکومت طالبان خدمت کرده است.
«مختار سعیدوف» وزیر خارجه ازبکستان اواخر ماه حوت سال گذشته در دیدار با «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‎وزیر طالبان از آمادگی تاشکند برای پذیرفتن سفیر رسمی افغانستان در آینده نزدیک خبر داده بود.

اواسط ماه دلو «مغفورالله شهاب» فرزند «شهاب‌الدین دلاور» وزیر معادن حکومت طالبان مسوولیت سفارت افغانستان در ازبکستان را به‌عهده گرفته بود.
بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط «ارگ» در کابل، سعیدوف اظهار داشت تاشکند در راستای تلاش برای گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان تصمیم به این اقدام گرفته است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سفیر طالبان
ازبکستان
نظرات بینندگان:

>>>   این ازبکستان هم به طالب خیلی احترام دارد درجمهوریت این همسایه های افغانستان هیچ ارزش نمیزاشت حال تمام همسایها وقعا به افغانستان دست دوستی دارز کرده وقعا ولی حامین کشورهای همسایه مین جمله ترکیه به تمام مهاجرین جمهوریت را مثل موش پیشک وار استن نمیدانم که چرا این دربدر را هیچ کشور ازجمله تاجکستان اینها را قبول نمیکند

>>>   پله قندهار وزن اش بیشتر شده

>>>   بله خوب ارزوی کشورهای همسایه یک حکومت ضعیف ووابسته است نه یک حکومت مستقل ومقتدر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است