انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۲    ۱۴۰۳/۲/۵ کد خبر: 175231 منبع: پرینت

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج پناهجویان، از جمله نظامیان سابق افغان و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی به رواندا را تصویب کرد.
دولت محافظه‌کار انگلیس سرانجام طرح اخراج پناهجویان افغان به رواندا را تصویب کرد؛ طرحی که فعالان حقوق بشر می‌گویند غیرانسانی است، کارشناسان مهاجرت می‌گویند غیرقابل اجرا است و منتقدان حقوقی می‌گویند اعتبار این کشور درباره حاکمیت قانون را مخدوش می‌کند.

به گزارش «گاردین»، این طرح در ماه جولای سال جاری آغاز خواهد شد و پرونده‌های پناهجویانی که از مسیرهای غیرقانونی خود را به انگلیس رسانده‌اند، از جمله نظامیان سابق و مترجمان همکار نیروهای انگلیسی، به رواندا اخراج خواهند شد.
این طرح ماه‌ها در پارلمان انگلیس تصویب نشد و نمایندگان خواستار اعمال اصلاحیه‌های در چند مورد بودند، اما پارلمان انگلیس در نهایت تصویب کرد رواندا کشور امنی برای این پناهجویان خواهد بود.

پیشتر مجلس اعیان انگلیس به معافیت نظامیان حکومت پیشین افغانستان و مترجمان سابق نظامیان انگلیسی از اخراج به رواندا رأی داده بود.
با این حال، برپایه این لایحه پناهجویانی که در فهرست انتقال به رواندا هستند، اگر در صورت اخراج به این کشور در معرض «خطر واقعی، قریب‌الوقوع و آسیب‌های جدی جبران‌ناپذیر» قرار می‌گیرند، می‌توانند درخواست تجدیدنظر کنند و دادگاه در این مورد تصمیم خواهد گرفت.

گاردین به نقل از منابع در وزارت داخله انگلیس نوشت پناهجویان افغان هم در صورتی که واجد شرایط برنامه «جابه‌جایی و کمک‌ به افغان‌ها» باشند، از فهرست اخراج به رواندا حذف خواهند شد.
گروه‌های حقوق بشری مانند عفو بین‌الملل، از تصویب این طرح اخراج پناهجویان به رواندا انتقاد کردند و گفتند این لایحه «قانون اساسی و قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌کند و علاوه بر این پناهجویان را در معرض خطر آینده ناامن قرار می‌دهد».

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس رواندا
اخراج پناهجویان
نظرات بینندگان:

>>>   انکلیس چه قدر نامرد است این نظامیان ومترجم ها برای این ها چه قدر جان پشانی وسپر جان اینها شدن باز هم این بیچارها را به رواندا میفرسته واقعا که غلام ارزش ندارد برای بادارایش غلام همیشه غلام است وغلام میماند اینها درجمهوریت چی چاپلوسی چه خیانت وچه جاسوسی چه وطن فرشی نکردن خداوند مکر ل ماکرین است چاکن همیشه تای چاه است

>>>   👩‍💻👨‍💻 سازمان شانگهای، کشور های امنیت مشترک و دولتهای همسایه بناء بر پالیسی مشترک شان سیستم حکومت مرکزی و روش استبدادی-مزدورنیابتی افغانپشتونی را تحریم همه جانبه نموده،
و فورا دولت فدرالی را پیشنهاد جبری و بزور تطبیق و عملی سازند، ورنه همسایگان شکار تروریستان ناقلینسرحدی می شوند

>>>   به نظر دهنده دوم سازمان شانگهای نظر دارد به طالب کمک کند مشوره میته که دیگه این مفتخورای جمهوریت را درنظام شریک نکنید اینها غیر از خیانت جاسوس وطن فروشی چاپلوسی چیز دیگر بلد نیستن سازمان شنگهای مخفیانه به طالب کفته که اینها درافغانستان دالر دوزدی میکردن زمین وخانه جایداد سرمایه کذاری را در غرب میکند او بدبختا شما را دیگه هیچ کس قبول نمیکند اگر قبول نداری انکلیس جاسوسان خود درافغانستان را به رواندا میفرسته دیکه از تین ذلیل بودن چیز دیگر است که تو سپر جان او باشی او تورا به عنوان برده تورا در خانه خود قبول نکند

>>>   انگلیس دشمن قدیمی افغانستان هست هیچ وقت دشمن دوست نمی شود دشمن هیشه دشمن است انگلیس دشمن قسم خورده وسرسخت افغانستان است.
آریا جرمنی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است