طالبان: جامعه را با قصاص و قطع عضو اصلاح می‌کنیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۵    ۱۴۰۳/۲/۵ کد خبر: 175232 منبع: پرینت

با وجود ممنوعیت آوازخوانی زنان، والی طالبان در بامیان در همایشی به گروهی از دختران اجازه داد سرود بخوانند. عبدالله سرحدی تاکید کرد که طالبان جامعه را با قصاص و قطع عضو اصلاح می‌کند.
این دختران دانش‌آموز در سرود خود خواستار حمایت از آموزش شدند.
طالبان آموزش دختران را در مقاطع بالاتر از صنف ششم ممنوع کرده و هر نوع سرود به ویژه توسط زنان را منع کرده و حضور زنان زنان در مراسم‌های عمومی هم منع کرده است.

شماری از باشندگان ولسوالی ورس در این همایش که روز سه‌شنبه، چهارم ثور، در بازار «بند کوسه» این ولسوالی برگزار شد، امیدوار بودند که این مقام طالبان به مشکلات مناطق دوردست بامیان توجه کند، اما او در سخنانش فقط به اهمیت اجرای حدود قصاص و قطع عضو تمرکز کرد.
در ویدیویی که از این مراسم به دست افغانستان اینترنشنال رسیده، این مقام طالبان گفته که با اجرای احکام قصاص و قطع عضو خاطیان جامعه اصلاح می‌شوند. او گفت: «وقتی دست دزد قطع می‌شود، جامعه اصلاح می‌شود و با قصاص یک قاتل تمام جمعیت اصلاح می‌شود.»

طالبان از زمان دستیابی به قدرت، براساس برداشت سختگیرانه خود از قوانین اسلامی اجرای حدود قصاص، قطع عضو و شلاق زدن را اجرا کرده است.
هبت‌الله آخند‌زاده، رهبر این گروه، نیز ماه گذشته پس از نماز عید فطر بار دیگر بر اجرای حدود شرعی تاکید کرد و گفت که بدون هیچ قید و شرطی این حدود باید اجرا شوند.
تاکید رهبر طالبان و مقام‌های این گروه بر اجرای حدود شرعی، که منجر به اعدام و شلاق‌زدن‌ متهمان در ملا عام شده، با واکنش‌های گسترده مردم و سازمان‌های حقوق بشری روبرو شده است.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دختران بامیان
والی بامیان
نظرات بینندگان:

>>>   این مفکوره جاهلانه "احکام قصاص و قطع عضو" دیگر پوپنک زده شده اند و تنها برای پوپنک کله ها خوشبو است!!!!
آتش خاوری

>>>   اجرای حدود در بستر ارایه خدمات قابل اجرا است.
دست دزد زمانی قابل قطع است که افراد فقیر جامعه از بیت المال حقوق ماهانه دریافت کنند و کسی در جامعه گرسنه و برهنه نباشد .
اگر در یک جامعه گرسنه و فقیر دست دزد را قطع کنید بعد گذشت چند سال تعداد دست بریده ها بیشتر از دست نه بریده ها خواهد بود.

>>>   اگر چه بعضی کار های طالبان خیلی خوب هست دزد باید دست قطع شود باید اعدام شود ولی یک مشکلات هم خلق واقعا قابل بخشیش من به عنوان مهاجر درکشور همسایه شرایط خیلی بد شده دراین 20 سال گذشته ملموس نبود مهاجران میاد میرفت هیج گونه بی احترامی نبود هیج کس حرف از مهاجران نمیزد بطور قاچاق میامد ولی چند روز پیش رفتم در دفتر کفالت قاسم آباد شور آباد شهر ری رفتم توصف برای کارت هوش مند آنقدر بی احترامی بی احترامی احترامی من به یاد سی پنچ سال قبل در صف کارت همایش آنداخت آنجا فهمیدم گفتم طالبان خیر نبینید

>>>   اگر واقعاً طالبان به اجرای تطبیق احام شرعی مخلصانه پابند باشند باید از زمان تسلیمی قدرت به انها تعداد زیادی از طالبان لواطت کار هم فاعل و هم مفعول این گروه بزیر دیوار میشدند و هلاک میگردیدند از رهبران این گروه تا قدمه های پاینتر شان به چنین فعل شنیع لواط مبتلا هستند در سن پایین مفعول و در سن بالایی منحیث فاعل قرض داده گی شانرا پس میگیرند اما این گروه فاسق فاجر مفسد شلاق زدن ها و قطع دست و قتل بنام قصاص را بخاطر بالای مردم که به فشار و جبر از انها اعتراف میگیرند اجر میکنند تا مردم را وادار به ترس واهمه از خود شان کنند از مقابله با عملگرد خاینانه شان جلوگیری کنند .

>>>   اعدام، قصاص و شلاق زدن از مجازاتی است که صراحتا در قرآن ذکر شده است و کسی که مخالف آن ها باشد با خدا دشمنی کرده است مگر این که بگوید متهمان بی گناه بوده اند و دادگاه ها عادلانه نبوده اند.

>>>   برخلاف تصورحکومتهای تروریستی وظاهرن اسلامی احکام قصاص فقط مخصوص پیامبروخلفای ایشان بود باقطع عضووقصاص واعدام به زعم این حکومتهاوگروها خلاف نص وایات قران است وجاهل تروابلحترازطالبان درعالم دیگرنیست
اگراینهاادعای اسلام محمدی می کنن چرابه سیره ی پیامبرکه قاتل عموی خودوسرخترین دشمنانش را هم درفتح مکه وهم درباقی حیاتش بخشید؟
مگرغیرازاین بودکه عفوبخشش پرخلاف کینه وانتقام پیامدهای سازنده دارد
درحقیقت طالبان باشعارهای فریبنده وزیباازطرفی داعیه دینداری اجرای احکام می کند ودرباطن هدفشان حکومت وحکومت وشهوترانی وبچه بازی وزن بارگیس

>>>   با افول امریکا شما بی ....هم بی پشتوانه میشوید. پسماندهای استعمار ۳۰۰ ساله رو به افولند بهمراه پدر کنونی.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است