رفتار مسوولین با مهاجران در ایران بدتر شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۱    ۱۴۰۳/۵/۳ کد خبر: 175759 منبع: پرینت

اگر چند در زندگی انسان ها چی در محیط خانوادگی و چی در اجتماع که زندگی می کند بدون اتفاق خوب و بد ممکن نیست، اگر قرار باشد همه انسان ها خوب باشند در جامعه نیازی برای یکجا کردن صدها ورق تحت عنوان قانون برای زندگی بشر نیاز نخواهد بود و همه یک زندگی خوب باهمی خواهند داشت.
اما؛ باور بر این است که از روز خلقت انسان تا فرود آن در زمین و اولاد آدم(هابیل و قابیل) خوبی و بدی وجود داشت و به انسان ها به میراث گذاشته شد و شاید هم تا نسل انسان در روی زمین است ادامه پیدا خواهد کرد.

در این روزها در مرکز تهران بین مهاجرین افغانستانی و مردمان ایرانی اتفاقات بدی به وقوع پیوسته و آنچه که شنیدیم باعث قتل دو سه نفر از دوطرف گردیده و باعث خشم مردم مهمان دوست ایرانی شده و حتی در تمام بخش ها تاثیر گذاشته است.
اگر چند مردم با شرف ایران بزرگ می دانند که هیچ انسانی دوست ندارد ترک وطن کند مگر اینکه به مشکل دچار گردد، ما ا گر توهین و تحقیر می شویم، اگر در مسیر راه کشته و یا بی عزت می شویم و یا هم طعمه نهنگ ها در اقیانوس ها می شویم از خوشحالی نبوده، همه می دانند که اتفاق بزرگ در وطن ما رخ داده که ناشی از بی عدالتی و عدم مدیریت سالم رهبران بی خرد و بی منطق ما بوده که نتوانستند بحران های بزرگ کشور مان را درست مدیریت کنند و مردم خود را نجات بدهند.

از سوی دیگر جرم عمل شخصی است و نباید دیگران آسیب پذیر شوند و در ادارات دولتی و غیر دولتی توهین و تحقیر شوند. من دو روز است برای گرفتن گد یکتا به فرزندم برای شمولیت در مدرسه بعد از ثبت نام در ساحه میدان خراسان و رجعت آن به دفتر کفالت واقع کوچه رحیمی در نازی آباد تهران می روم وضعیت نگران کننده را در آنجا مشاهده کردم و با اتفاقی که افتاده چقدر تاثیر بدی روی دیگران گذاشته، کارکنان این اداره با الفاظ بد و رکیک با مراجعه کننده ها و با توهین و تحقیر به آنها که در هیچ یک از میثاق ها و قوانین پذیرفته شده بین المللی برای مهاجرت ساز گاری ندارد انجام می دهند.

من می دانم که این همه رفتار بد ناشی از بی وطنی، بی قانونی، بی دولتی، بی رییس جمهوری و بدون روابط قانونی دیپلماتیک است که ما به آن گرفتاریم و اگر چنین نباشد و یک حکومت قانونمند در وطن داشته باشیم که از حقوق شهروند خود بتواند مانند دیگر ملل جهان دفاع کند کشور متبوع را متوجه چنین رفتار شان از راه قانونی می سازد و شهروند کشورش با عزت زندگی خواهد کرد و با اخذ حقوق قانونی خود.

چاره ای جز این نیست که خداوند رحم کند وطن دار های ما صاحب یک زندگی آرام و آزاد شوند که تمام حقوق خود را بتوانند در هرجایی که هستند بخوبی به دست بیاورند، بدون توهین و تحقیر وگرنه مردم ما در طول تاریخ سرشار از غیرت و عزت بودند و هستند.

عتیق حیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجران ایران
نظرات بینندگان:

>>>   .....طالبان را هیج وقت نبخشد ....اینها خار زلیل کند دوم کشور های همسایه انصاف بدهد روز کابل توسط ترریست ها اشغال شد طالبان گفت هیج گب نیست فقط غنی ریس جمهور رفته از جمله همین ایران در را باز گذاشت شما برادر ما هستید تمام خلاف کارا طالبان از زندان آزاد کرد ایران پاکستان آمد حالا چند نفر افغان ها توسط یک عده ایرانی دنیا نادیده خدا زده اگر اینها خانواده اش از خانه برون کند یک شب نمتواند نون یک شب پیانو ولی برای افغان شاخ شده دولت ایران منشا این مشکلات هست سکوت کرده هیج چیز نمگوید ولی فکر نکنید افغان ها مهاجر اگر عقده‌ای بشود خر بیار باقلی

>>>   وجدانن جای اینهمه نالیدن چرا نمی پذیرید که بسیاری از پناهندگان به ایران هنجارشکنی و تجاوز و قتل برایشان مثل آب خوردنه؟
واقعا اگر دوستان ناراحتند مناطق فارس زبان افغانستان بیایند جز ایران و مناطق پشتون پاکستان و ازبک ازبکستان! تا با شما برخورد قانونی شود و شهروند ایران بشوید. و در همان مناطق خودتان ایران آبادانی کند.
مگر قراره زمانی خانه پدری تقسیم شد و ما شدیم ایران و شما افغانستان باز ما باید جور شما را بکشیم؟ ارثیه خود یعنی کشورتان را تباه کردید حال چنگ اندازی به ارثیه ما میکنید. یا باید دوباره یکی شویم یا انتظار بیجا نباید داشته باشید. باید یقه بزرگ خانه خود که فعلا طالب است رو بگیرید.

>>>   به دومی
آن هنجار شکنی که شما میگید خیلی وقت ها هم به خاطر خود ایرانی ها اتفاق میفتد من تا به امروز حتی یک افغان را هم ندیدم به ایرانی تجاوز کند یا قتل کرده باشد یا دزدی کرده باشد فقط در فضای مجازی دیدم اما هیچ وقت با چشم خودم ندیدم یا در اطرافم هیچ کسی را ندیدم چنین کاری کند اما خیلی ایرانی دیدم که افغان ها را اذیت کرده اند خیلی زیاد مثلا ناموس افغان را اذیت کردند(البته تقصیر خود افغان ها هم است که خیلی هایمان حجاب درست نداریم). یا
مثلا سرقت چندین میلیونی از کارت یکی از فامیلایمان یا حمله با چاقو به یک جوان که از سرکار برمیگشت. یا... با این وجود هیچ وقت این کارهای ایرانی ها پخش نمیشود چرا؟؟
در بخش دوم حرف هایتان گفتید باید افغانستان به ایران برگردد خودت هم میدانی روزی از مرز چین در شرق تا اسپانیا در غرب بخشی از امپراتوری اسلامی بود امروز این امپراتوری تجزیه شدند مثلا خود ایرانی ها برای کار به عراق،عربستان، قطر، امارات و... که عرب هستند میروند آیا ایران باید به بخشی از عربستان تبدیل شود؟؟
روزگار بد و خوب دارد روزی یک نفر پادشاهی میکند فردا میمیرد نفر دیگر جایش را میگیرد اوضاع کشورها هم همینطور است نه این اوضاع ما ابدی است نه از شما از کجا معلوم شاید یک روز شما محتاج ما شدید؟
خودتان میگید یک روز عرب ها و ترک ها آرزو داشتند به ایران سفر کنند اما امروز شما آرزو دارید در آنجا کار کنید.

>>>   به دومی هیچکس چشم به ارثیه شما ندارد موضوع پناهندگی جهانی است همیشه ایرانیان آمریکا را متهم می کنند که قصد تجزیه ایران را دارند لیکن خودشان هم بدشان نمی آید دیگر کشورها تجزیه شوند میزان مهاجرت ایرانیان کمتر از افغانستان جنگ زده نیست توقع ما فقط این است کمی انسان باشیم آنقدر به جرم یک شخص ضریب ندهید او فقط یک شخص است مگر در ایران تجاوز صورت نمی گیرد اما معمولا در رسانه ها خیلی بولد نمی شود و از ان طرف هم صدها ایرانی به حقوق مردم افغانستان تجاوز کردند کشتند بردند اما رسانه ای نبود تا ظالم و مظلوم معلوم شوند

>>>   بله کشوری که ادعای دوستی وهمجواری کرد مهاجرین رامانندتبعیدی هاازتمام خدمات دولتی واجتماعی محروم واخراج کردمنضورازمهاجرین فقط دفغانهاهستن اگرمسئله انسانیت وخدمت به هم نوع است بحث نژادی وتبعیض کاملن منتفی است واین نظردهنده دوم بهترازخودش ومسولینش بپرسه وگزافه گویی وشعارنده که البته کارهمیشگی شون بوده

>>>   جناب عتیق حیدر سلام.
مسولین و کارمندان دفتر کفالت از پول مهاجرین کارمند هستند و چنانچه مهاجر نباشد نیاز به آن همه دفتر و کارمند نیست در نتیجه باید نسبت به آنها بی تفاوت نباشیم اگر مواردی این گونه که شما اشاره فرمودی دیده شد جدی برخورد صورت گیرد و مطمئن باشید که مجبور است آنچه میخواهید رعایت کند.
رحیم داد نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است