هزاران پناهجوی ترکیەای از آلمان اخراج خواهند شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۱    ۱۴۰۳/۸/۲ کد خبر: 176186 منبع: پرینت

پس از مذاکراتی طولانی، برلین و آنکارا بر سر اخراج پناهجویان ترکیەای از آلمان بە توافق رسیدند.
بر ا‌ساس این توافق قرار است کە هفتەای ۵۰۰ پناهجو بە ترکیه بازگردانده شوند.

بر ا‌ساس گزارش فرانکفورتر آلگماینه، بە نقل از منابع در دولت ایتلافی آلمان، پس از ماه‌ها مذاکره، آنکارا و برلین بر سر اخراج پناهجویان ترکیەای از آلمان بە توافق رسیدەاند. بر ا‌ساس این توافق مقدمات اخراج هفتەای ۵۰۰ نفر در حال اجرا است.
گفتە می‌شود کە در مجموع ١٣ هزار و ۵۰۰ پناهجوی ترکیەای در آلمان حکم اخراج دریافت کردەاند و این توافق در وحلە اول شامل برگرداندن این افراد می‌شود. این توافق در حالی انجام می‌پذیرد کە در سال ٢٠٢٣ تنها ٨٧١ پناهجوی ترکیەای کە در آلمان موفق بە اخذ حق پناهندگی نشدە بودند، بە کشور خود بازگردانده شدەاند.

اعلام این خبر در حالی است کە بر ا‌ساس آمارهای ارایە شدە از سوی ادارە مهاجرت آلمان، در سال گذشتە به دلیل وضعیت بد اقتصادی ترکیه، بر تعداد شهروندان ترکیەای کە بە آلمان مهاجرت کردەاند افزودە شدە است.
انتخاب مجدد رجب طیب اردوغان، بە عنوان رییس‌جمهوری نیز این روند را تشدید کردە است. بر ا‌ساس آخرین آمارهای ارایە شدە شهروندان ترکیەای پس از سوری‌ها در رتبه دوم مهاجران بە آلمان قرار دارند.
موج مهاجرت ترکیەای ها بە آلمان در حالی است کە تنها ١٣ درصد از آن‌ها حق اقامت دریافت کردەاند، کە عمده آن‌ها از اقلیت کردها بودەاند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجوی ترکیەای
آلمان اخراج
نظرات بینندگان:

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است