حقانی: افغان‌های اروپا مثل حیوان زندگی می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۰    ۱۴۰۳/۸/۳ کد خبر: 176193 منبع: پرینت

وزیر مهاجرین طالبان در اظهارات جنجالی ادعا کرد بسیاری از افغان‌هایی که به اروپا مهاجرت کرده‌اند، در شرایط «غیرانسانی» زندگی می‌کنند. خلیل‌الرحمن حقانی گفت مهاجران افغان فریب تبلیغات خارجی‌ها را خورده و اکنون در کمپ‌ها مثل «حیوانات» زندگی می‌کنند.

آقای حقانی روز پنجشنبه، سوم عقرب، در نشستی با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های مهاجران» در باغ بابر کابل، بدون ارائه اسناد و شواهد معتبر، ادعا کرد که افغان‌ها در کشور خود زندگی «با عزت» و در اردوگاه‌های اروپا زندگی «غیرانسانی» دارند.
با این حال آقای حقانی درباره وضعیت مهاجران افغان در ایران و پاکستان چیزی نگفت.

گزارش‌های معتبر بین‌المللی این ادعاهای وزیر مهاجرین طالبان را تأیید نمی‌کند. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از شهروندان افغانستان به‌دنبال فرار از نقض گسترده حقوق بشر توسط طالبان، در تلاش برای پناهندگی به کشورهای غربی هستند؛ جایی که می‌توانند بدون ارعاب و تهدید، به حقوق اساسی خود مانند حق آموزش، کار، ورزش و مشارکت سیاسی بپردازند.
این مقام طالبان همچنین گفت که «قاچاق‌بران» انسان در تلاش‌اند تا افغان‌ها را از کشور خارج کنند، اما طالبان در تلاش است تا شبکه‌های قاچاق را شناسایی و نابود کند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت در ماه اسد امسال گزارش داد که از سال ۲۰۲۰ میلادی تاکنون نزدیک به هشت میلیون شهروند افغانستان سرزمین خود را ترک کرده‌اند. از این تعداد، یک میلیون افغان به کشورهای اروپایی پناه برده و ۸۵ درصد به کشورهای همسایه رفته‌اند.

کد (9)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغان‌های اروپا
حقانی
نظرات بینندگان:

>>>   راست گفته. شرایطی که در آن نه اطفال ما به مکتب میروند ونه جای زندگی معین داریم و نه کسی بما توجه میکند خیلی مشکل است.

>>>   در زدران و خوست مردم محل همرا با حیوانات خود در زیر یک سقف زندگی میکردند و شاید تا حالا هم همین رسم وجود داشته باشد.
اگر باور ندارید از مردم پکتیا و پکتیکا و خوست بپرسید که پدران شان و پدر کلان هایشان چگونه زندگی میکردند.

>>>   سلام،
حقانی مردم مهاجر را توهین میکند.
یک جاسوس آدمکش و وحشی که هیچ قاعده انسانی را نمیشناسد؛ به همه فحش هم می‌دهد.
....امریکا کاکا!
از زور کاکاست که حقانی به تاک هاست.

>>>   کاری نداره یک طیاره بفرست به انجا و ببین چند تا بر میگردن قول میدم حتا خلبان وخدمه هم بر نگردن و تقاضای پنا هندگی کنن

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است