طالبان: اخراج مهاجران را متوقف کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۰    ۱۴۰۳/۸/۴ کد خبر: 176198 منبع: پرینت

مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا روز (پنج‌شنبه) در برنامه‌ای در کابل، از کشورهای همسایه خواسته است که مهاجران افغان را به‌گونه‌ی اجباری برگشت ندهند.
معاون سیاسی ریاست‌الوزرا هم‌چنان از همه‌ی کشورهای میزبان مهاجران افغان خواسته است که از برخورد نیک با مهاجران کار گیرند.
مولوی عبدالکبیر در این برنامه گفت: «ما از کشورهای همسایه و تمام ممالک جهان جایی‌که افغان‌ها حق زندگی دارند، می‌خواهیم که مهاجران افغان را مجبور نکنند، به‌گونه اجباری اخراج نکنند، بگذارند که افغان‌ها به‌گونه داوطلب به افغانستان بیایند.»

معاون سیاسی هم‌چنان گفته است که امارت اسلامی می‌کوشد در بخش‌های سیاسی و اقتصادی پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته باشد. او از بازرگانان افغان خواسته است که در داخل کشور سرمایه‌گذارای کنند تا زمینه‌های بیشتر شغلی به شهروندان کشور مساعد شود.
مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا افزود: «از افغان‌هایی که بازرگان اند و سرمایه دارند، از آن‌ها خواست ما این است که به افغانستان بیایند، کار و بار و تجارت کنند. فایده‌ای را که در بیرون می‌کنید، در داخل افغانستان به این نیت بکنید که برای افغان‌های غریب کار پیدا شود.»

در همین حال خلیل‌الرحمان حقانی وزیر مهاجران و عودت کنندگان در این برنامه گفته است که عوامل گوناگون سبب شده تا شهروندان کشور راه مهاجرت را پیش بگیرند. به گفته آقای حقانی، پس از تسلط دوباره امارت اسلامی در کشور میلیون‌ها مهاجر افغان دوباره به کشور برگشته‌اند.
وزیر مهاجران و عودت کنندگان افزوده است که اکنون کشور امن است و باید جلوی قاچاق انسان نیز گرفته شود.
خلیل‌الرحمان حقانی هم‌چنان افزود: «کوشش می‌کنند که از قاچاق انسان سرمایه پیدا کنند و امروز که دشمن ناکام شده، می‌خواهند اکنون با این نام و آن نام، زیر قوم و ملت در افغانستان بی‌اتفاقی، ناامنی و دسیسه ایجاد کنند.»

به گزارش طلوع، عبدالرحمان راشد معین مسلکی وزارت مهاجران و عودت کنندگان گفته است: «تصامیم و برخورد ناسالم و غیرقانونی و غیراسلامی تعدادی از کشورهای میزبان است که هزاران خانواده را با مشکلات روبه‌رو ساخته است.»
این در حالی‌است که در دو سال پسین روند اخراج مهاجران از برخی کشورها به‌ویژه کشورهای همسایه افزایش داشته است و هرازگاهی گزارش‌هایی از بدرفتاری با مهاجران افغان در این کشور نشر شده‌اند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
اخراج مهاجران
نظرات بینندگان:

>>>   هر فرد که به هویت پشتونی=(افغان) یاد میگردد و از هر زبان و قومیتی که باشند به مانند شغال و با نام خرافغانها و هم با شکنجه شدن از کشور های همسایه رانده و طرد گردند.
هر فرد و مردم ترکتباران/فارسیزبانان زودتر بازنگری به هویت اصیل نژادی و زبانی شان کنند ورنه عاقبت خطرناک و خونی شان را در چند ماه پس می بینند و بد می چشند

ایمیل:
لطفا فارسی تایپ کنید. نوشتن آدرس ایمیل الزامی نیست
میتوانید نام و محل سکونت خود را همراه نظرتان برای چاپ ارسال نمایید
پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است