سخنگوی اپوزیسیون:
استعفای عمر؛ یک بازی سیاسی است!!!
برخی از مقامات دولتی به دلیل برقراری ارتباط با مقامات خارجی و سفارت‌خانه‌ها و یا طرفداری از گروه خاصی كه در مقابل كرزی قرار دارند، مجبور به كناره گیری می شوند 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۷    ۱۳۸۹/۱۰/۱۴ کد خبر: 18012 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سخنگوی جبهه تغییر و امید استعفای وحید عمر، سخنگوی رییس جمهور كرزی را یك بازی سیاسی دانست و گفت كه شایعاتی وجود دارد كه شماری از مقامات دولتی وادار به استعفا شده‌اند كه نام سخنگوی حامد كرزی در میان آنان بود.

گفتنی است که وحید عمر روز دوشنبه طی یک کنفرانس خبری استعفایش را تأیید کرد و گفت که یک هفته قبل استعفای خود را به رییس جمهور کرزی تحویل داده است.

در همین حال فاضل سنچاركی، سخنگوی جبهه تغییر و امید به خبرنگاران گفت برخی از مقامات دولتی به دلیل برقراری ارتباط با مقامات خارجی و سفارت‌خانه‌ها و یا طرفداری از گروه خاصی كه در مقابل كرزی قرار دارند، مجبور به كناره گیری خواهند شد.

به نظر وی، اغلب این كناره‌گیری‌ها ناشی از تنش‌ها و ناسازگاری‌ها بین مسؤلان دولتی است.

به گفته سنچاركی، گروه‌ای سیاسی برای گرفتن تقرب در نزد رئیس جمهور، با هم رقابت می‌كنند كه در این رقابت برخی غالب می‌شوند و عده‌ای دیگر كه میدان را بر خود تنگ و محدود می بینند، چاره‌ای جز استعفا ندارند.

سخنگوی اپوزیسیون افزود خبرهای تأیید نشده ای وجود دارد كه 10 تا 11 تن از مقامات كه در پست‌های كلیدی قرار دارند، از مقام خود بركنار خواهند شد و یا وادار به استعفا خواهند شد كه این شایعات در مورد وحید عمر هم وجود داشت.

سنچاركی همچنین این حركت كرزی را نوعی چراغ سبز به مخالفانی مانند طالبان و حزب اسلامی حكمتیار دانست كه در صورت تمایل می‌توانند در پست و مقام‌های خالی قرار بگیرند.

در همین حال یک منبع آگاه در وزارت خارجه از بركناري داوود مراديان ، رئيس مركز مطالعات استراتژيك افغانستان خبر داد. این منبع که نمی خواهد نامش فاش شود، می گوید پس از اختلافاتي كه ميان چند تن از مقامات دولتي افغانستان در مورد مسأله صلح با طالبان و موضع‌گيري حامد كزري در قبال پاكستان بوجود آمده است، تعدادی از مقامات بلند رتبه دولت افغانستان از وظایف شان بركنار شده اند که در میان آنها داوود مرادیان نیز شامل می باشد.

منبع می افزاید رنگين دادفر اسپنتا ،مشاور امنيت ملي كرزي نيز استعفا داده است، اما رئيس جمهور استعفاي وي را نپذيرفته است.

وی استعفاي امرالله صالح ، رئيس امنيت ملي، غلام جيلاني پوپل، رئيس ارگان‌هاي محلي، وحيد عمر، سخنگوي رياست جمهوري و استعفاي داوود مراديان، رئيس مركز مطالعات استراتژيك وزارت خارجه افغانستان را به دلايل مشابه دانست.

این در حالی است که وحید عمر هر نوع فشار و انگیزه سیاسی مبنی بر استعفایش را رد کرده افزود براساس سیستم اداری کشور هر کارمند حق انتخاب و یا استعفا از یک پست حکومتی را دارا است. وی گفت رییس جمهور نیز این موضوع را قبول کرده است که پروسه اداری این امر را ایجاب می کند که هر کارمند دولتی حق انتخاب دارد.

در هر صورت برخی از آگاهان براین باورند استعفا یا برکناری افرادی که دارای کارنامه‌های نسبتاً خوبی هستند و افراد توانمند در اداره کشور به شمار می روند برای کشوری مثل افغانستان که از لحاظ نیروی کارآمد انسانی در وضعیت ضعیفی قرار دارد ممکن است با پیامدهایی روبرو شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   به امید این که یک کرسی برای عبدالله عبدالله و یک کرسی برای خود سنگچارکی کرزی صاحب در نظر بیگرد اگر در نظر نگیرد افغانستان در بحران خواهد رفت

هی هی هیی هی یه ییههی هیهی

>>>   بزرگوارم سنگچارکی صاحب........!
از نظر ومطلبی را که درمورد اظهار نموده اید دریک نکته توجه بنده وسایرین به خود معطوف نمود واین اینکه جناب استعفای اقای عمررا مربوط وجهت ارضای طالبان وحزب اسلامی وانمود کرده اید فکرنکنم که عزل ویا اسعفای جبری نظربه گفته شما وانهم پست سخنگوی درروابط ها اثر گذار باشد چی بسا که ارتباطات ازطریف میل تفنگ حکم فرماباشد پس با عزل یک سخنگوی میشود مسیر خودرا طالبان وحزب اسلامی 180 درجه تغیر بیدهد وشاید این سخن شما ضدیت با حزب اسلامی وطالبان را برای مردم بازگو نموده باشید که ما مخالف روند صلح که فعلا رهبر کبیر شما اقای ربانی ریاست انرا به عهده داردهستیم
وحاضر به حل معضله کشور خود از طریق صلح نیستیم وبه استقرار نیروهای خارجی دراین سرزمین طور دوامدار موافق هستیم چراکه ازبرکت این نیروها درقصر های تازه بنا نهاده شده شب وروزخودرا بافکر ارام وبابالا نمودن پیک ها به سرسلامتی همکاران خارجی ات سپری مینمایید چراکه شما درقصر که ارام کرده اید پول فراون بوتل فراوان موتر فراوان امنیت صد فیصد همه مهیا شده ازبرکت نیروهای خارجی
وابه حال ان مردم که اولا توسطیارت بی پیلوت نیروهای خارجی زن فرزند شوهر خانه وکاشانه خودرا ازدست میدهند دیگر صلح برای انها اهمیت دارد نه برای مانند تو اشراف زاده گان که پول بی حساب که از طریق این نیروها بدون حساب به جیب شما وداکترصاخب میرزیزد یگر شما ازحال این مردم چی خبر
که مردم درچی حال هست وهرموضوع را وهرگونه گامهای صلح را غلط دراذعان مردم جلوه میدهیدتا این پولها بدون حساب قطع نه گردد وبه هرقوت که دراختیار دارید مانع صلح درملک ما هستید
ودامند زدن به تعصبات یکی از شیوه خاص خود ات وکسانیکه همراه ایشان کارمینمایید
بااحترام
ازکابل

>>>   یکی از حرف ها مضحک همین عبدالله ها و سنچارکی ها اند

>>>   آقای داود مرادیان استعا نداده بلکه ازبست منفک شده است، آقای مرادیان که از دوستان نزدیک آقای سپنتا بود وخوب به یاددارم که آقای سپنتا آنرا درمصحبه خویش جوان دانشمند ودارای اخلاق نیکو ومجرب توصیف کرده بود. درحالیکه آقای مرادیان برای اولین بار درتاریخ کشور وبخصوص دروزارت امورخارجه اخلاق .... را مروج ساخت وهمیشه .....میکرد ، درزمانی اسپتنا وقتیکه بحیث مشاور ایفای وظیفه مینمود با وصف اینکه مشاور درقوانین افغانستان صلاحیت اجرییوی راندارد درتقرروانفکاک وحتی سلی زدن باغوان صالحیت داشت، روزه خوری ایشان دردفتر همگی میدید وغیره وغیره چون درمجوع آن تیم مانند سپنتا شغله ای ، کبیر فراهی خلقی ، ....خور وبیسواد ازچنین افرادی حمایت میکرد ، بنآ مرادیان نیز بدون آگاهی واستیذان مقامات هرطرف رفته وسفر میکرد.
وحالا نیز میخواست به خارج ازکشور سفر نماید ودرکدام جلسه اشتراک نماید وزارت امورخارجه نخواست موصوف درجلسه که اصلآ به او ارتباز نداشت اشتراک نماید، اما مرادیان با نادیده گرفتن هدایت مقام وزارت خودسرانه به خارج سفر نموده وبه اصطلاح به نمایندگی ازافغانستان درجلسه اشتراک ورزیده وبعضی از خودسری های دیگری ، که بیش ازاین برای وزارت امورخارجه ادامه ماموریت ایشان به مصلحت نبود وجواب ایشان داده.
معصوم بدخش

>>>   اگر کرزی صاحب بخواهد سانچارکی را به عوض وحید عمر تعین کند فورآ دویده دویده به طرف ارگ خواهد امد حتی اینکه بوت های خود را در حویلی داکتر صاحب عبدالله فراموش خواهد کرد.
این ادم (سانچارکی) کله اش از ......ها پر است حیف است که داکتر صاحب عبدالله وی را به صفت سخنگو پذیرفته است. مگر قحط الارجال است .

م وکیلی

>>>   راست است

>>>   خو ب همه چیز واضیح است دیگه حالی مه چی بحث را کشال کنم شاید باشید که وحید عمر به زودی سفیر یکی از کشورهای پیشرفته خواهد شد اگر نی دیوانه است که کسی ارگ ریاست جمهوری را رها کرده میرود.
بی سواد از مرکز سواد آموزی

>>>   من به عنوان يگ هزاره با اينكه بادست آوردهاوكاركردهاي كرزي موافق نستم وله به آقاي وحيدعمر احترام خواسي قايل هستم وبرايش آرذوي موفقيت مكنم اميدوارم كي در افغانستان بماند وترك وطن نكند با سلام
هاشيم يونان

>>>   کرزی چکا ره ا ست
کرزی توسط امریکایها به وسیله پرا شوت در اوخر سال 2001 در جنوب با نظمیان اشغالگر خود پرتاب گردید. بعد ازینکه از دست وی کاری بر نیامد در ماصره طلبان درامد دو باره توسط عساکر سی ای إي در کابل بقدرت رسید. فعلا با بی شرمی وبیحیایی تمام ار روسها خواستار مداخاله به وطن عزیز مان میشود, بعدآ این گانه تاریخی و نا بخدشیدنی را بر گردن دیگران می اندازد. روسها این بار فریب این مکار و بادران مداری را نخورده وتجربه تلخ گذشته امین فریبی خود را تکرار ننمایند.

>>>   دروغ است_

>>>   همه مزخرف است حالا چه شده از کوه کاه میسازد وحید عمر استعفا میکند اخر اون که است شش ماه انگلسی در پشاور خوانده و به اساس ارتباطات و خویشاوندی فاشستی اش امده سخنگو شده و در وانتخاباتی که همه دنیا میداند اندازه تقلب را از کرزی تا جان داشت حمایت و به نفع کرزی تقلب کرد .

>>>   با سلام به همه خواندگان.
بنده اظهار نطر وکدام پیشگو یی بیجا یا بجا در مورد اظهارات آغای سنچارکی ندارم , فقط میخواهم بگویم که دیشب از یکی ازنزدیکان وحید در لندن شنیدم گفت که وحید بحیث ریس دفتر کرزی مقرر خواهد شد واظافه کرد که ( هموگوشت خر, همو دندان سگ)
ازلندن

>>>   هموطنان محترم خوشحال نباشيد! وحيد جان شايد به كدام سفارت افغانستان در خارج چشم دوخته باشد!

>>>   دوستان عزیز و عزیزی که در اوکراین هستی خودت که من را می شناسی سوالاتی در مورد داشتی ، برادر بچه قریه دار در مورد آقای عمرسخن گو برایت باید بگویم که .......ترین وبی ......ترین و ......ترین سخن گو آن هم سخن گوی یک دولت دروغ گوی وفاسد و قوم گرا استفایش دروغ است ،برظرفیش دروغ است، هر قدم و عملش دروغ است این قوم واین روشنفکران قبیله از جعل وجهل و نیرنگ وفریب کاری دیگر.کاری ندارند شما شاهید باشید که این یک بازی سیاسی و یک دروغ ونیرنگ بیش نیست این ها از یک قماش اند روستا ترکی اسمعل یون کور رفیع کور ملا عمر میسکن یار عمر خطاب بایانی باری جهانی سلطان زوی رنجبر گلاب زوی و ده ها زوی دیگز این ها سیاست شان دروغ است عمل شان دروغ است و حتی پشتون والی شان دروغ است این ها حتی اوغان ها را نیز بنام پشتون و پشتون والی فریب داده اند
تاجیک ها ازبک ها هزاره ها و غیر اوغان ها باید متحد شوند و اکثریت پشتون های فریب خورده را نیز با خود متحد کنند و برای یک رستاخیز ملی و عدالت آماده شوند
با احترام زریبان شاه

>>>   من در مورد این خبر که شما به نشر رسانده اید کدام نظر خاص ندارم ولی تا انجای که من می دانم اقای عمر هرگز یک دموکرات نبوده است و ایشان از نزدیکان داودزی هستند یا بهتر بگویم که داودزی شوهر خواهر عمر می باشد. و در حقیقت اقای عمر با حمایت جناح حزب اسلامی به سخنگوی رییس جمهوری رسیده است .لطفا به مقام های قبلی عمر توجه کنید خودتان می فهمید که او چگونه سخنگوی رییس جمهور شده است.
با تشکر
ناشناس

>>>   سلام به همین آقای که خوده معصوم بدخش معرفی کرده است ولی متآسفانه که از املا و ساختار نبشتاری و کلماتی که بکار برده در نوشتن مطلب خود بخود نشان داده است که کسی دیگه است، آقای بدخش آدم با سواد و لایق است و آدمی ......هم مانند جناب نویسده نیست این من مراعت این آغا میکنم ولی اگر یک بار این کار بکنه باز دست ملا راکتی هم خلاص نام اش افشا میکنم چون پنج سال پیش خودش در موتر مامورین به من قصه کرده که دیپلوم ماستری خوده از پاکستان جعلی گرفته شامل وزارت خارجه گردیده است.
حرف اول اسم مینوسم اگر یکبار در مورد مردم سخن بی جا زد دیگه مراعت نمیشه همرایش: (ک) و آخر (ی) بای
یادم رفت مردم سالار جای قبیله سالاری را بخاطر زحمات داکتر رنگین دادفر سپنتا و انسان ها با شرف چون آقای مرادیان گرفته است

>>>   واي به روزي كه سنگ چاركي و سنگ چاركي ها حكومت را به دست گيرند ببينيد عجب تحليل آبكي و تخمي كرده است بعد هم اسم خودشان را مي گذارند سياست مدار و تحليل گر مسائل سياسي يكي نيست از اين آقا بپرسد كه مگر استعفاي سخنگوي رئيس دولت كجايش مي تواند تحت فشار باشد يا اصلا يك سخنگو در دولت چه وزنه اي به حساب مي آيد؟

>>>   با اين قدرت تحليلشان از اقاي سنگ چاركي بخواهيد كه مسائل سياسي بين المللي را تحليل كنند
در ضمن يك نصيحت هم به خودشان داشتم كه مواظب اين امريكاييها هم باشند كه اين روزها تحليلگر مسائل سياسي در امريكا كم شده است و او را ندزدند و به آنجا نبرند كه در اين صورت ملت افغانستان ديگر نمي توانند مسائل را تحليل كنند!!!!! و به گمراهي مي روند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   نیییییییییییییییییییییییییییییییی دوستان وحید عمرررررررررررررررررررررررررررررر را خبر ندارید چه گل به اب داده از اقای کرزی بپرس چرا رخصت کرده وحید عمر را ایا میدانید در نشست ایکو چه کار کرده ابروی عزت وحیثیت مردم افغانستان را باغرایز شهوانی خودش معامله کرده نشست ایکو نبوده از ژورنالیست ها که در ترکیه حضور داشتن بپرس که واقیعت ها را برای تان بگوید
تیم عیاش معرفی شدن ترکیه با حکومت سکولار خود از حکومت مزهبی افغانستان این توقع را نداشت سخنگوی افغانستتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتان وای بر حال این مردم باور به چه بکنند
مزارشریف

>>>   زندگی نامه وحید عمر رئیس مطبوعات و سخنگوی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان!

وحید عمر در سال 1356 در شهر کابل تولد شده و لیسانسش را در رشته مطالعات بین المللی از پوهنتون واشنگتن انترنشنل ایالات متحده و ماستری اش را در رشته سیاست ( انکشاف و بازسازی جوامع بعد از جنگ) از پوهنتون یارک کشور انگلستان دریافت کرده است.
رساله تحقیقی موصوف دوره لسانس در مورد نقش سازمان ملل متحد در پروسه تدوین قانون اساسی افغانستان و رساله ماستری وی در مورد برنامه عفو مشروط جنایتکاران دوره اپارتاید در افریقای جنوبی و چگونگی تطبیق برنامه مشابه در افغانستان بود.
وحید عمر فعلا به صفت رئیس مطبوعات و سخنگوی رئیس جمهور افغانستان ایفای وظیفه میکند، قبلا در سمت های سخنگوی کمپاین حامد کرزی وقبل از آن رئیس مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت بود.
آقای عمر همچنان یک سال در سمت معاونیت ریاست عمومی اداره امور ایفای وظیفه کرد. قبل از آن معاون تخنیکی و عملیاتی دارالانشای جرگه مشترک امن بود، که در آن عهده مسوولیت عمومی عملیاتی و تخنیکی جرگه مشترک امن بدوش موصوف بود.
وحید عمر برای یک مدت مسوولیت نوشتن گزارش و مصوبات شورای وزیران را به دوش داشت. در اواخر ماه عقرب سال 1384 اداره نظارت و ارزیابی را در چوکات ریاست عمومی اداره امور و دارالانشای وزیران بنیاد گذشت و برای مدت یک سال رئیس آن اداره بود. میان سال های 1383 و 84 با بنیاد آلمانی فریدریش ایبرت در افغانستان، پاکستان و آلمان همکار ی نموده که محصول این همکاری با آن دفتر پایه گذاری و تداوم کار مجتمع رهبران جوان، پروژه سازی فراتنشی و کنفرانس جامعه مدنی برلین برای افغانستان در سال 1384 بود.
وحید عمر در سال 1382 مسوولیت عمومی برنامه آگاهی عامه و نظرخواهی عامه در کمیسیون تسوید و تدقیق قانون اساسی را به عهده داشت و قبل از آن مدت چهار سال در کمیته سویدن برای افغانستان در بست های مسوول دفتر بخش تعلیم و تربیه و افسر ارشد پلان گذاری در دفتر مرکزی ایفای وظیفه نموده است. آقای عمر میان سالهای 1376 و 1380 در بنیاد انکشافی سنایی وظایف معلم، استاد تربیه معلم و متصدی صفحات خاص در جراید آن اداره را به دوش داشت.
در سال 1381 بنیاد نهاد همبستگی جوانان افغانستان را، که در آن زمان فعالترین نهاد جوانان در افغانستان بود گذاشت و در سال 1383، به همکاری بنیاد فرید ریش ایبرت جرمنی، اساس مجمتع رهبران جوان را پایه گذاری کرد که شامل یک فورم بحث آزاد و برنامه های آموزشی برای جوانان افغان بود. اکثریت جوانانی که در نهاد همبستگی و مجتمع رهبران جوان آموزش دیده اند، امروز در رده های بالایی و متوسط دولت وظایف عمده را به دوش دارند.
از وحید عمر نوشته های متعددی در جراید، مجلات و روزنامه های مختلف به زبان های دری و انگلیسی به چاپ رسانیده است ، ازجمله یک جلد کتاب قصه برای اطفال، تحت عنوان "درختک بید"، که جایزه بهترین نویسنده جوان در سال 1378 را برای وی به ارمغان آورد.
وحید عمر بر زبان های دری، پشتو، انگلیسی تسلط داشته و به زبان های اردو و جرمنی میتواند افهام و تفهیم کند. موصوف به بیش از 20 کشور سفر کرده و قابلیت خوب رشد را در محیط متنوع در خود دارد. وی در محافل و کنفرانس های بین المللی از جمله کنفرانس برلین برای افغانستان، کنفرانس اعمار صلح در کانادا، مجمع سالانه ملل متحد در انگلستان، انستیتیوت مطالعات استراتیژیک در افریقای جنوبی، لویه جرگه قانون اساسی، جرگه مشترک امن افغانستان و پاکستان و سایر رویداد های مهم ملی و بین المللی سهم داشته و در بعضی این رویداد ها شامل هیأت رهبری بوده است.
عمر به شعر، داستان و موسیقی علاقه خاص دارد و بزرگترین آرزویش رشد فرهنگ عدم خشونت در افغانستان و جهان است

>>>   سلام دوستان!

خبری که من شنیدم این است جناب کرزی از تیم که ایشان را در طول سال ها گزشته حکومت چرخاند مانند فاروق وردک ، جیلانی پوپل ، اسماعیل یون ، دواود زی وغیره خیلی خسته شده است ومیخواهد که کاری انجام دهد که ایشان از آقای پوپل شروع کردن بیبنیم که تا چی خدی پیش خواهد رفت، یقینآ که وحید عمر شامل تیم مزبور نبود واستعفای ایشان هم نیرنگ در پی خواهد داشت من اینقسم فکر میکنم که خدای ناخواسته بجای پوپل (ریس ارگان های محلی) مقرر نشود چراکه ... اقای عمر به این چوکی خیلی خوردی میکنند.
-------- جمشیدی از کابل.

>>>   امروز به مردم کاملاْ واضع است آقای عمر یک ستاره جوتان سیاست افغانستان است

>>>   بیچاره ها! صاحب چیست؟!!
چرا مثل پاکستانی ها و هندی ها کلمه ای صاحب را بعد از اسم شخص استفاده می کنید؟!!


!

>>>   من فکر میکنم که وحید عمر بخاطر دفاع از نتایج انتخابات و برحق دانستن اقای معنوی رییس کمسیون اتخابات قربانی شد. او تا اخر نمیخواست نتایح انتخابات به بازی گرفته شود در اخرین روزها که نمیخواست قلبا اعلان محکمه اختصاصی را بکند کرزی صاحب برایش گفته بود که تو سخن گوی هستی نظر دهنده نیستی و مشاور هم نمیباشی فقط انچه میشنوی و لازم دیده میشود باز گو میکنی و بس.
برای وحید عمر این خیلی سخت تمام شده بود ولی خود را نفهماند و بعدا استعفای خود را پیش کرد بدینگونه خود را از مرگ حتمی نحات داد ورنه به یک بهانه ای ازبین برده میشد و به اصطلاح به نام نیک خلاص میشد.
با احترام
صمد از خیر خانه

>>>   اکثر دیدگاه ها درین جا خیلی مریضانه و دور از اخلاق نوشته شده است. برای یک بار که هم است، باید افغانها بیاموزند که بدون تعصب به داوری بنشینند. من وحید عمر را می شناسم. از زمانی که در بخش جوانان کار میکرد، بعد ازین که به انگلستان به خاصر ماستری رفت دیگر نتوانستم ببینمش. حد اقل ما جوانانی که در مجتمع رهبران جوان با وحید عمر بودیم میدانستیم که وحید عمر یک روز شخصیت بزرگی خواهد شد. شمایی که وی را پشتون بودن و حزب اسلامی متهم میکنید. حزب اسلامی بودن وحید که خیلی دور است، حتی من از وی تا هنوز نشنیده ام که گفته باشد تاجک است یا پشتون. به هر حال قضاوت های شما میتواند تنها معرقی کننده شخصیت های خود شما باشد. ولی تا جایکه من میدانم، وحید عمر یک روز انسان بزرگتری خواهد بود و هر کدام شما که وی را از نزدیک بشناسید از دو و دشنام تان پشیمان خواهید شد. مرگ بر تعصب و تبعیض

>>>   وحید جان مه میگم که کاکه جوان استی و افغانستان مثل تو جوان کم داره. پشت گپای یگان تا بی عقل نگرد.

>>>   آقای عمر، نیروی جوان این مملکت، به استثنای یک تعداد مریضان، به تو می بالند و همرایت هستند. فردا وقتی می خواهی که بدانی که کی با تو است، فقط بالای ما صدا کن، ببین که این مغز های مریض فقط چند سر و کله خواهند بود.

>>>   این سنچارکی همان آقای بد لباس است که در کمپاین ریاست جمهوری زبانش کوتاهی میکرد. من از هواخواهان داکتر عبدالله بودم و سخت زورم میداد. وحید عمر چندان خوشم نمی آید، ولی با سنچارکی بسیار تفاوت دارد.

>>>   دوستان در مورد سابقه کاری اقای عمر کمی شک برای من ایجاد شده است ایشان در هر پستی که بوده اند یا در اداره ای که تحت سر پرستی یا ریاست فاروق وردک وظیفه ایفا می کردند یا زیر دست داودزی. ( اداره امور - لویه جرگه قانون اساسی- جرگه صلح منطقوی- کمپاین ریاست جمهور و حتی در مرکز اطلاعات و رسانه ها حکومت )
و در مورد سابقه تحصیلی باید فقط می توانم بگویم حیف این همه جوانی که در دانشگاه کابل و دیگر دانشگاهها درس می خوانند بخاطر اینکه یک نفر که صنف دوازده را هم جعلی جور کرده است حالا گپ از مدرک ماستری از امریکا می زند.
ناشناس

>>>   منکه بیوګرافی یازنده ګی نامه وحیدعمر رادیدم ،اګر تحصیلاتش واقعی باشد خوب ، تحصیل هم مهم است هم نیست،درپهلوی تحصیل وفاداری و تعهد به مردم ووطن مهمتر استکه متاسفانه اکثریت تحصیل ګدګان حکومت فعلی بدان اشنایی ندارندوحتی تعهدووفاداری را اصلآګاهی هم نشنیده ومعنی انرا نمیدانند.
میګویندکه ګاوشیری ازبرج....معلوم است،وحیدعمردرجاهاییکه دردولت کرزی وظیفه انجام داده همه جاهای الوده وپر ازفسادبوده که هیچکسی نمیتوانداز ناکارامدی ان جاها انکارنماید.

>>>   آقای سنچارکی: موضوع بر کناری ویا استعفای کارکنان دولتی وموسسات در تمام جهان یک امر طبیعی بوده وما همه روزه در سراسر ممالک مختلف جهان شاهد آن هستیم. برای شخص شماچه فرق میکند که این موضوع سیا سی ویا شخصی ویا هر مساله دیگر باشد. اگر شما واقعا" انسان بادرد ووطن پرست هستید توجه تانرا به بس مسایل ملی وبزرگ که مملکت ازین بدبختی وحقارت بدر آید معطوف نمائید. حدس وگمان و غیبت کار خانمهای بیکار وبی سواد است. با احترام

>>>   مه تا هنوز در افغانستان و دستگاه دولت افغانستان اوطوی دل و جگر ندیدیم که خودش از کارش استعفا کند. چوکی لعنتی در افغانستان نشه و لذت دیگری دارد.
همه گی بخاطر فشار های سیاسی یا استعفا میدهند یا هم سبکدوش می شوند.

>>>   داكتر اسپنتا شما هربار استعفا ميدهيد وكرزي صاحب قبول ندارد خوب به كار خود ادامه ندهيد اگر راضي نيستيت يا شايد در آينده بگويد كه من را مجبور كردن كه در چوكي باشم اگر دولت درست نيست شما را بزور كسي نگاه كرده نميتواند برويد دوباره به آلمان

وطن دار

>>>   و حيد عمر وطيفه چرب تر را پيدا كرده و كدام رفيق ديگرش در جايش سخنراني خوهد كرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است