درپی توقیف تانکرهای نفت در ایران؛
اعتراضات در افغانستان ادامه دارد...
متاسفانه رهبری تظاهرات را نجیب الله کابلی شخص بدنام مذهبی برعهده داشت که در ترویج بی بند و باری اجتماعی و توهین به اعتقادات مذهبی شهرت دارد. 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۰    ۱۳۸۹/۱۰/۱۸ کد خبر: 18112 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، تعدادی از ساکنان کابل برای دومین بار در چند روز اخیر علیه توقیف تانکرهای نفت در مرز ایران، علیه این کشور تظاهرات کردند.

این مظاهره که صبح روز جمعه ازمقابل سفارت ایران در کابل آغاز و تا دفترسازمان ملل متحد ادامه یافت صدها تن از شهروندان کابل در ان شرکت نموده بودند.

نجیب الله کابلی که رهبری این مظاهره را بر عهده داشت در گزارشی به رسانه ها گفت در صورتی که کشور ایران به خواسته های ما توجه نکند در آینده تظاهرات گسترده ای را علیه منافع آن کشور در سراسر افغانستان به راه می اندازیم.

گفتنی است که در پایان این گردهمایی، تظاهرکنندگان قطعنامه ای حاوی خواست های خود تصویب کردند. در بخشی از این قطعنامه آمده است : از دولت افغانستان، از وزارت خارجه، وزارت مالیه و وزارت تجارت جداً تقاضا می کنیم که به عمل بالمثل دست بزنند و کالاهای ایرانی را تحریم نمایند.

این در حالی است که روز چهارشنبه نیز شماری از شهروندان کابل در مقابل سفارت ایران راهپیمایی کردند و از دولت ایران خواستند که به تانکرهای متوقف شده اجازه حرکت و ورود به افغانستان را بدهد.

معترضان، ضمن انتقاد از اقدام ایران در توقیف تانکرهای حامل مواد سوخت، از شهروندان افغان خواستند تا برای کاهش مصرف مواد سوختی، از وسایط نقلیه ای چون دو چرخه استفاده کنند.

این در حالی است که اخیراً مارشال محمد قسیم فهیم، معاون اول رئیس جمهور در سفری به تهران، از مقامات ایران خواسته بود که به تانکرهای حامل سوخت برای افغانستان اجازه عبور بدهند.

هرچند دولت ایران در پی این درخواست آقای فهیم، به چند تانکر اجازه حرکت دادند، اما صدها تانکر دیگر همچنان در مرزها شرقی ایران متوقف ماندند.

گفته می شود این تانکرها حامل پطرول، دیزل و نفت هستند که از کشورهای عراق، ایران، قزاقستان و ترکمنستان برای مصرف داخلی در افغانستان خریداری شده است.

ایران معتقد است این تانکرها جهت مصرف نظامیان ناتو به افغانستان ترانزیت می شود.اما مقامات دولت اعلام کردند که مقصد این تانکرها بازارهای داخلی کشور است و نیروهای خارجی از این سوخت استفاده نمی کنند.

در پی متوقف شدن تانکرهای حامل مواد سوخت در مرزهای شرقی ایران، بهای این مواد در بازارهای کشور به شدت بالا رفته و باعث نگرانی های زیادی در فصل سرما در کشور شده است.

متاسفانه رهبری تظاهرات را نجیب الله کابلی شخص بدنام مذهبی برعهده داشت که در ترویج بی بند و باری اجتماعی و توهین به اعتقادات مذهبی شهرت دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بی رحمانه
این کار واقعا زشت و بی رحمانه است
مردمی در سرما باید بمیرند به خاطر بازی سیاسی کشوری که ..... دارد

>>>   مسخره ترین دلیل برای تظاهرات است
جز با پول نمیتوان مردم را برای چنین مسأله ای به خیابان کشاند
وای بر مردمی که با بوی پول به هر طرف می کشانندشان

>>>   خداوند لطف کند که ایران همانگونه که خود را کشور اسلامی می داند اسلامی عمل کند و یک ملت را در چله و زمستان تحریم نکند.

>>>   به جواب شخص دوم بگویم که حتما خودت هم از جمله انهای هستی که از بندش راه سود میبری و از ازار و اذیت مردم ما لذت
لطیف

>>>   دولت افغانستان وظیفه دارد به صورت قانونی با این جریان برخورد کند و از راه قانونی مسأله سوخت افغانستان را کنترل و نظارت کند این بی حرمتی به مردم افغان نتیجه بی کفایتی مسئولین ما است که فقط یاد گرفته از کشورهای مختلف به نام مردم افغان گدایی کرده و جیب های خود را پر کنند

>>>   این وظیفه دولت است که امکانات را مهیا سازد، کار نه ، کارخانه و فابریکه نه ،زراعت نه ، آب نه ،برق نه ، پس چه داریم؟همه روزه پاکستان مسیر راه های مواد ارتزاقی را بند میکند،حال ایران هم تیل را.
خداوند میداند که چه بازیها ی در راه است، مردم باید در پشت ارګ تظاهرات کنند، ده سال یک عمر است ، کرزی باید سرنګون شود ،پول از ایران میګیرد و مردم بازیهای سیاسی را درک نمیکنند.

>>>   متاسفانه از قرنها تاکنون دولت به اوجود امده که نمی داند پیشرفت یعنی چه خود کفا یعنی چه چند مدت پیش رئیس دفتر حج اوغاف بیش از ////3000000////دالر را از حق همین مردم فقیر سرقت برد این یک گوشه از فساد می باشد اگر دولت دل سوز بود با همین پولها می شد یک پلایشگاه ساخت دیگر مجبور نمی بودیم از خارج به هزار زحمت وارد کنیم صد افسوس ووووووووووووووووووووووووووووووووو////ز/م///


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است