تظاهرات افغان ملتی ها در هرات برعلیه ایران
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۴    ۱۳۸۹/۱۰/۲۵ کد خبر: 18328 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، با ساماندهی حزب افغان ملت ، ده ها تن از باشندگان ولایت هرات امروز شنبه تظاهراتی را در برابر قنسولگری ایران در ولایت هرات راه اندازی کردند.

این افراد در اعتراض به آنچه توقف تانکر های تیل تاجران افغان در مرز ایران و برخورد نادرست ایران با افغانان خوانده است، شعارهای ضد ایران سر دادند.

این در حالی است که تظاهرات مشابهی روز پنجشنبه در برابر سفارت ایران در کابل نیز راه اندازی شد، به دنبال آن سفیر ایران در کابل از دولت افغانستان خواست تا سازمان دهندگان این تظاهرات را شناسایی و بازداشت کند. در غیر آن، امکان تجدید نظر تهران در ترانزیت سوخت و دیگر مسائل بین دو کشور وجود دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پدر معنوی افغان ملیتی ها از اول هم معلوم بود که همین یهمودی های ناسپاس هم اکنون که عملاً حضور نظامی در افغانستان دارد.
هیروی انجیل

>>>   علت ان اینست که رهبر این حزب وزیر تجارت است و از زمانی که این پست را اشغال کرده است وضعیت تجارت در افغانستان خراب شده است بنا بهتر است که هم احدی وهم هر افغان ملتی دیگر از وظایف دولتی منفک وبه جرم خیانت ملی به دار اویخته شوند

فخر الدین فخر الدین زاده

>>>   از برادران و خواهران افغان سوال می کنم این عده که این اعمال کثیف را مقابل سفارت ایران انجام دادند از طرف کی هدایت شدند؟
چرا در مقابل کشته شدن افغانها بدست ناتو و آمریکا مقابل سفارت آنها عکس سرانشان را آتش نزدید؟ اما چند روز تاخیر در ارسال سوخت از ایران باعث این عکس العمل شرم آور شد؟
من مطمئنم یک عده نا آگاه فریب ایادی مزدور غربی ها را خوردند.

>>>   افغان ملتی ها ام خوب بهانه پیدا کرده برای ابراز نفرت از ایران.

>>>   فكر مي كنم در كشور خودمان حق داشته باشيم تظاهرات كنيم و خواسته هاي خود را بيان كنيم. آقاي سفير هم بهتر است اين كارها را در همان تهران انجام دهد و عاملان تظاهرات را شناسايي و بازداشت كند اينجا تهران نيست آقاي سفير

>>>   با سلام اين كار دولت ايران كه سوخت از كشورهاي ديگر مي آيد و اينها باعث عدم و رود آن به افغانستان مي شود به هر توجيهي عقلاني نيست با اين كه به خاطر يارانه ها شايد دست به اين عمل زده باشد وبه اين نكته بايد توجه داشت كه افغانستان توقعات بشتر در مورد همكاري از ايران دارد و حال انكه دولت ايران در داخل ايران نفرت ايرانيان را در مقابل افغانها تقويت مي كنند و از طرفي هم با اين فشار هاي اقتصادي چه در داخل و چه در خود ايران به افغناها تحميل مي شود. البته اين هم شايد مثل تظاهرات قبلي حتما هم كه هست از طرف موسسات خارجي تقويت مي شود.

>>>   من به عنوان یک افغانی کاملا با این حرکات در مقابل همسایه ی ما انجام میشود مخالف هستم.ایران به افغانستان بسیار لطف کرده دستشان هم درد نکند.اگر یک اختلاف بین دو کشور افتاده است بین مسئولین حل بشود بهتر است مسئولین افغانستان ما هر چه زودتر مدارک خود را به ایران ارائه بدهند و بگویند که سوخت برای ناتو نیست.
به خدا اگر یک قطره از این سوخت برای ناتو مصرف بشود حق ایران هست که اجازه ندهد.
من اگر یک ایرانی باشم اجازه نمیدهم یک قطره از سوخت سرزمینم برای موتر هایی برای جنگ افزارهایی باشد که مردم همسایه ام را به خاک و خون بکشد.
ای خدا به امید آزادی افغانستان از چنگال این غربی هایی که فقط بدبختی ما را میخواهد.
برادر هر چقدر با برادرش باشد اگر خونش را بریزد ما استخوانش را دور نمی اندازد. اگر ما با سیاست های دولت مان مشکل داشته باشیم اما در مقابل یک خارجی که به رییس جمهورمان توهین میکند باید پشت کرزی باشیم. هر چه باشد افغانی هست رییس جمهور ما هست با رای نصف مردم رییس جمهور شده است. هر چه باشد سمبل مردم ما هست. چرا باید امریکایی ها بدون اجازه وارد خاک مابشوند. چرا اوباما به خاک ما بیاید و حتی خود کرزی هم نداند و با او صحبت نکند.آن وقت ما زورمان به ایران رسیده؟؟؟
ایران که با تمام مشکلات خودش 3 میلیون افغانی را جا کرده.بیشتر 5 هزار دانشجو در ایران هست آیا این تعداد در پاکستان هست؟؟؟
از بیت المال و سوخت و امکانات ایران استفاده میکند آیا در سوئد و یا... اینگونه هست؟
نان 50 تومانی میخورد در افغانستان آیا هست؟ همزبان هست آیا دیگران هستند؟
یک خدا یک قرآن یک قبله دارند.
ایرانی اگر افغانستان را مستقل و قدرتمند نخواهد حداقل افغانستانی که ایران میخواهد از افغانستانی که آمریکا میخواهد بهتر هست.

>>>   بخدا قسم تانکر های تیل بهانه است همه اش زیر کاسه نیم کاسه ای است. هر روز ده ها تن از مردم بیگناه ما تو سط راکتها و بمهای وارد شده ار کشور کثیف پاکستان به شهادت میرسند چرا هیچکس مقابل سفارت پاکستان دست به تظاهرت نمیزنند. خدایا پناه بر تو

>>>   این هم یکی ازقصه های افغان ملتی ها

>>>   من یک افغانم ولی میگویم زنده باد افغان وایران هر کس چنین تظاهرات ها را راه اندازی و رهبری میکند بدون شک که مزدوران امریکا و غرب است ولی نا اگاه از عواقب چنین عمل برادران شما که بخاطر تاخیر در ارسال چند تانکر تیل چنین سروصدا راه انداخته اید بیا یید و ببینید که امریکایها بر سری مردم جنوب وجنوب شرق چه میکند مردم نه شب و نه روز از دست انها ارام نیستند حتی زنان وکودکان شان مورد حمله قرار میگیرد بیایید مزدور هم اگر میشوید مزدور مسلمان باشید نه مزدور کفر مثل امریکا اینرا بخاطر میگویم که شما را عادت مزدوری است وگرنه چنین نمیکردید
وسلام . بامیان

>>>   در کابل حزب همبستکی که 20 عضو هم نداراد و در اصل راوا میباشد تظاهرات کردند

>>>   این چیزیکه در کابل روی داد یک تظاهران معمولی نبود بلکه با پرتاب کردن اشیا و پاشیدن رنگ و بی احترامی به سفارت ایران بهتر است نامش را اغتشاش بگذارید و آن را مصداقی برای آزادی(شاید از نوع افغانی)ندانید.به هر حال این کارها به گوش مردم ایران رسیده و خوشیختانه جوی در جهت برخورد با مهمانان ناخوانده ی افغانی در ایران درست کرده که انشاالله دولت برخورد شدیدتری با آنها بکند و شرشان را از کشور ما کم کنند انشاالله.با انسانیکه نمک میخورد و نمکدان میشکند با همینگونه رفتار کرد.

>>>   کار بسیار خوبی کردند

>>>   افغان ملتیها همه روزه پاکستانیهارا درخانه های خود میاورندو ترور و وحشت را براه انداخته ، حال به امر انګلیس و پاکستان چنین تظاهراتی را براه انداخته اند.

>>>   سعید خراسانی
به نظر من این حد از تظاهرات تناسبی با مشکل پیش آمده ندارد، گویا این طرحی از پیش سازمان دهی شده است که در هر فرصت ممکن و با هر بهانه ای تظاهراتی علیه ایران در افغانستان به راه انداخته شود و مردم با این شیوه نسبت به ایران بدبین شوند. در یک تحلیل ساده میتوان گفت چند گروه از وضع فعلی روابط ایران و افغانستان ناراضی اند و آرزوی خراب شدن آن را دارند
گروه نخست کسانی هستند که هم رأی آمریکایی ها هستند، این ها در واقع بازوی اجرای پروژه ی منطقه ای ایران-هراسی در افغانستان هستند، این پروژه که از سوی امریکا و اسرائیل دنبال میشود فراتر از سطح یک کشور است و هدف آن دور کردن ملت ها و دولت های منطقه از ایران است. سران اعتراضات نوعاً کسانی مانند نجیب الله کابلی هستند که کاملاً در این خط حرکت میکند و با امریکایی ها توافق کامل دارد.
گروه دوم کسانی هستند که باد وهابیت به تنشان خورده و شاید هم پول وهابیت به جیبشان رفته. آنگونه که گفته شده، وهابیت دشمن شماره ی یک خود را شیعیان قرار داده و مبارزه با امریکا و اسرائیل را در اولویت دوم قرار داده، طبعاً این افراد وظیفه ی دینی خود میدانند که با هر ابزار ممکن به کشور شیعه ضربه بزنند. البته این یک نظر است و در عمل دیده میشود که طالبان که قاعدتاً باید شدیداً تحت تأثیر افکار وهابی باشند، در این مسیر، دست کم نسبت به شیعیان خارج از افغانستان، عمل نمیکنند. شاید به خاطر آن مثل معروف که دشمن دشمن تو، دوست توست.
گروه سوم، هم قوم گرایان پشتون هستند. یک نگاه ساده به آنچه اتفاق افتاده نشان میدهد که در طی سالیان گذشته همواره زبان فارسی در افغانستان روند رو به رشدی داشته است و به سرعت جایگاه قابل توجهی پیدا کرده است که این برای قوم گرایان پشتون مطلوب نیست.
به نظر من آتش بیار این معرکه همان گروه اول هستند و با حرکتی حساب شده از هر فرصتی برای ایجاد ایران هراسی در بین افغان ها استفاده میکنند.

>>>   این افغانی های غیرتی اقتصادی ایا هرگز باخود فکر کرده اند که این امریکایی های بی تربیت وفارغ از هرنوع تمدنی چه بلایی به سر ناموس زنان افغانی در افغانستان می اورند ولی ناموس شما سالهاست که درایران هستند ایا یک میلیونیم این بی فرهنگی رااز ایرانیها دیده ایدبقول امام حسین0(ع)اگر دین ندارید ازاده مرد باشید

>>>   برادران افغان آهسته آهسته قدردوستم رامیدانند

>>>   بد نیست کمی هم به فکر ما مهاجرا باشید.
مهاجر در ایران

>>>   هر كسي كه در راه احقاق حق افغانستان گام بردارد ما او را پشتيباني مي كنيم چه افغان ملتي باشد چه نباشد

>>>   ناتو و یا امریکای ها جرات نگاه کردن به ناموس افغان ها را ندارند و می دانند اگر اتفاقی بیفتد از فرداش با سنگ و چوب مردم افغانستان استقبال خواهند شد.

>>>   خوب با یه بهانه دوملت رو به جون هم انداختند و نفع میبرند!
به این میگن سیاست انگلیس
تفرقه بیانداز و (اشغال) کن!

>>>   البته که به قول آن آقا (فردوس) افغانستان ایران نیست . اگر ایران بود نیروهای نظامی آمریکایی و اروپایی جرآت نداشتند در کوه ها و دشت هاو روستا هاو شهر هایش آزادانه جولان بدهند و آدم بکشند . افغانستان ایران نیست که ده ها سال ، میلیون ها آوارۀ کشور همسایه را در خود جا دهد و پاسخ آن همه مهمان نوازی را این گونه دریافت کند . ایران هم افغانستان نیست که پاسخ همسایۀ مهمان نوازش را این گونه با ناسپاسی بدهد . شما اگر خیلی غیرتی و برخوردار از آزادی و دارای دل و جرآت هستید به پا خیزید و اشغالگران
آمریکایی و اروپایی را از میهن خودتان بیرون کنید . من ایرانی شما را دوست دارم و دلم برای حال و روزتان می سوزد و اگر بی ادبی آن آقا ( فردوس) که با بی بی سی مصاحبه کرد نبود حاظر نبودم این ها را برایتان بنویسم . آخرش هم ما همسایه ها برای هم می مانیم و به درد همدیگر می خوریم .
محمد از ایران

>>>   انور الحق احدی در یک کتابش نوشته است ولایات پروان کاپیسا وپنجشیر علفچر کوچی ها می باشد این .....چوپان بی .....که ولایت را از علفچر فرق کرده نمی تواند چطور وزیر ساخته اند .

>>>   البته دوستان ، دشمنان دو ملت دارند بدست آقایانی مثل فردوسها اب را گل آلود میکنند تا در برابر آن مردم دو کشور را بد بین کنند و همان پروژه معروف ایران هراسی که برای اعراب راه انداخته اند برای افغانستان هم راه بیندازند مردم مظلومی که بیست و اندی سال هست زیر چکمه بی ناموسانی از دیار کفر از روس گرفته تا انگلیسی و آمریکایی بر سر زنان و دخترانشان این بی پناهان افغان خراب میشوند و کسی دم برنمی آورد
کجایند فردوس ها که سینه چاک کنند و خود را آتش بزنند چرا در خواب خرگوشی بسر میبرند ، فقط تانکر های سوخت چند تاجر گردن کلفت هراتی را میبینید و مزد میگیرید و مرگ بر بهتریبن دوستتان میکنید کمال بی معرفتی و قدر نشناسی است کشوری که بیست سال بالغ بر دو میلیون آواره را از شما به بهترین نحو میزبان بود و تا بالا ترین مدارج علمی به متقاضیان ارائه داد کمی منصف باشید برادران به خودتان بیائید و استغفار کنید تا شیطان از بین شما رانده شود

>>>   با این کار شرایط حضور افغانهای مهاجر در ایران سخت تر خواهد شد.

>>>   همه باهم شعار بدهند احدی استعفا احدی استعفا چون نرخ مواد غذای به اسمان هشتم رفته این وزیر دهن کج به جز ازدروغ کاری ندارد لذا فقط استعفا

>>>   کشور ما آریانا هست زنده باد ملت سر افراز آریانا دوستت دارم آریانای من روزی به یاری وتوکل خداوند این اسم اصیل وپاکیزه ات را دوباره به تو باز خواهیم گردانید این فغان فغان وچرندیات پوچ را از تو دور خواهیم ریخت چون به تو زیبنده نیست .
غلام محمد غیاثی کاپیسا

>>>   اقای سعید خراسانی باسلام ، می گوید حرمت امامزاده به متولی اش است ، دولت ایران چرا بهانه بدست دشمنانش می دهد ؛ گفته است که به خدای دیگران فحش نده تا به خدای تو فحش ندهد !!!

>>>   بنده مدیرعامل یک کارخانه بزرگ تولیدی در تهران هستم که تعدادی از مهاجرین را بدلیل انسان دوستی مشغول به کار کرده ام ولی حال یقین پیدا کردم که ملت افغانستان بسیار ناسپاسند لذا در اولین فرصت همه را اخراج خواهم کرد .

>>>   در جواب مدیر عامل کارخانه تولیدی در تهران
برادر عزیز
اگر شما خدایی، هر کاری دلت می خواهد بکن. رزق و روزی افغانی ها دست تو است، قطع کن. وقتی آنقدر نظر شما تنگ است که فقط پیش پای خود را می بینی (ملی گرا هستی نه مسلمان بین) تقصیر دیگران چیست؟ وقتی حقیقتی تلخ است و نمی خواهی قبول کنی، هر کاری می خواهی بکن خدا جان!
روز قیامتی هم اگر بود آدم به آدم میرسد
و هر کس جواب اعمال خود را می دهد و از عمل دیگری سؤال و بازخواست نمی شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است