آقای وردک وزیر معارف است یا سخنگوی طالبان ؟
آیا آقای وردک از تغییر سیاست طالبان مبنی بر سربریدن ها ، مکتب سوزاندن ها ، معلم و دانش آموز کشتن ها ، مین گذاشتن ها ، حملات انتحاری خبرهای خوشی برای مردم افغانستان دارد ؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۲    ۱۳۸۹/۱۰/۲۸ کد خبر: 18427 منبع: پرینت
از بلندگوی آقای فاروق وردک وزیر معارف افغانستان شنیده می شود ، که نشانه هایی از تغییر رفتار طالبان در قبال آموزش و پرورش درافغانستان دیده می شود. این درحالیست ، که رییس معارف ولایت قندهار از بسته بودن اکثریت مکاتب دختران در این ولایت سخن می گوید.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820001015.jpg

آیا آقای وردک از تغییر سیاست طالبان مبنی بر سربریدن ها ، مکتب سوزاندن ها ، معلم و دانش آموز کشتن ها ، مین گذاشتن ها ، حملات انتحاری که باعث صد ها کشته و زخمی شدن غیر نظامیان می شود نیز خبرهای خوشی برای مردم افغانستان دارد ؟

آقای وردک و تیم مخصوصی که او نیز به آنها تغلق دارد ، درسال های حاکمیت طالبان نیز به عنوان پشتیبانان طالبان از طریق رسانه ها و سخنرانی ها به دفاع ازآنان تبلیغات دروغین را به راه انداخته و تلاش داشتند آنان را به عنوان حامیان وحدت ملی معرفی کنند، حالا نیز چون زمینه مذاگره با طالبان در دستور کار دولت افغانستان و جامعه جهانی قرار گرفته است، آنها نیز تلاش دارند با روابط قومی ، زبانی ، منطقوی و افراط گرائی قبیلوی که با طالبان دارند آنان را در سطح جهانی با تبلیغات دروغین مطرح نموده ، مقام های مهم و کلیدی را در دولت افغانستان برای طالبان فراهم سازند، تا خود به عنوان حامیان طالبان جا و مقامی به دست بیاورند.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820001267.jpg

سخنان آقای وردک که در کابل به عنوان پشتیبان طالبان شناخته می شود زمانی مطرح می شود ، که رییس شورای امنیت ملی افغانستان آقای داکتر اسپنتا اظهار داشته است ، که پشتیبانی القاعده از رهبری طالبان همچنان ادامه دارد و بدین دلیل گفتگوهای صلح را با آنان غیرممکن می سازد. اوگفته است اگرطالبان با حکومت افغانستان مصالحه نکنند حکومت از فشار نظامی کارخواهد گرفت.

در چنین شرایطی که طالبان کشتار مردم افغانستان را افزایش داده و به تمام درخواست های حکومت افغانستان به تفاهم و مصالحه جواب رد می دهد، آقای وردک بوق تبلیغات طالبان را به صدا درآورده و علاقمندی آنان را در مورد آموزش دختران افغان ستایش می کند.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820003196.jpg

نظر به گزارش مقامات آموزش و پرورش ولایت قندهار، هنوز ترس و هراس جدی برای دحترانی که به مکتب می روند وجود دارد. کشته شدن معلمین ، سوزاندن مکاتب در این ولایت ، در دستورکار است. به گفته همین منابع برای رفتن دختران زیر ده سال مشکلات وجود دارد چه برسد برای دختران صنوف بالا که هنوز رفتن به مکتب با ترس همراه بوده و برای شمار زیادی از دختران قندهار مکتب رفتن فقط یک آرزو می باشد.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820003105.jpg

اعلان تغییر سیاست طالبان در رابطه به آموزش و پرورش درافغانستان زمانی از طرف آقای فاروق وردک عنوان می شود ، که مقامات ولایت قندهار بیش از ده تن را به اتهام تیزاب پاشی به صورت دختران مکاتب گرفتار نموده اند.

مسؤولین آموزش و پرورش ولایت قندهار می گویند که طالبان برای افرادی که به صورت دختران مکاتب تیزاب پاشیده اند چند هزار دالر پاداش پرداخته است.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820004946.jpg

اینک که حکومت افغانستان با شتاب تمام به سوی مصالحه با طالبان گام برمی دارد ، نگرانی های جدی نسبت به آزادی بیان ، حقوق زنان و حقوق بشر و دشنمی خاصی که طالبان با آموزش دختران افغان دارند، خلق شده است. گروه طالبان همچنان بدون تغییر در روش ظالمانه خود نسبت به مردم افغانستان خصوصآ زنان و دختران کشور، به سیاست زن ستیزی خود ادامه می دهند و در سال های اخیر در ولایات جنوب و شرق کشور مکابت دخترانه بسته بوده و درشماری از این ولایات هیچ دختری فرصت و زمینه تحصیل را در دانشگاه ها نیافته است.

طی ماه های اخیر موجی از نا امنی ها علیه دختران آغاز شده است. مسمومت دختران دانش آموز در کابل ، پروان و قندوز نشانه ای از ادامه زن ستیزی طالبان می باشد.

 http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820002500.jpg

آقای وردک در چنین شرایطی از طالبان دلجویی نموده ، تغیر سیاست شان را نسبت به دختران افغان مورد ستایش قرارداده است. این در حالیست که هفته گذشته به صورت 15 دختر دانش آموز از طرف طالبان در ولایت قندهار تیزاب پاشیده شده که همه آنان با شرایط ناگواری در شفاخانه ها بسر می برند و وضعیت شماری از آنان وخیم گزارش شده است. داکتران گفته اند ، اگر وضعیت آنان خوب نشود برای تداوی به کشور ترکیه فرستاده خواهند شد.

نمایندگان مردم قندهار در پارلمان انزجار خود را نسبت به این عمل غیر انسانی ابراز نموه اند.

خانم شکیبا هاشمی نماینده مردم قندهار از دولت افغانستان اشد مجازات ( اعدام ) را برای مجرمین این واقعه اسفناک درخواست نموده است. حالا معلوم نیست آقای وردک به چه اهدافی از رفتار طالبان نسبت به دختران افغانستان ستایش می کند ؟

 http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820001618.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820001860.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820004828.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820001483.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820002964.jpg

http://files.afghanpaper.com/pics/201101/201101180820003525.jpg

 

محمود منجم زاده برلین آلمان

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نه خیر آقای فاروق وردک وابسته به طالبان نیست بلکه رفیق و متحد حزبی و هم نژادی و هم زبانی با طالبان دارد وی و عمر داوود زی و خرم وزیر سابق معارف در واقع وابسته به حزب اسلامی گلبدین استند و حالا وظیفه شان حکم میکند که ریسمان را به نفع همقطارانشان یعنی طالبان بکشند و مهمتر این که این سه نفر حلقه ای را ساختند و انرا بدور آقای کرزای انداخته وی که کربود حالا کورش ساختند و در واقع تمام روابط سیاسی و موضیعگیری های دولت را این مثلث حزب اسلامی تعین و نشانه گیری میکنند.
خوشه چین

>>>   محمود جان مشرک هستی نمیگذاری که من وملاعمر ادم بکشیم

>>>   وای خدای من, این طالبان به مادرش هم رحم نمی کند.

>>>   خدایا...............................!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟دیگه صدای من در نمی آد خودت می دانی منو خواهرم از تو چی می خوام اگر لایق این در خواست هستیم اجابتش کن خدا یا............................
افغانی مقیم ایران

>>>   انچه اقای وردک به زبان اورده است به دور از واقعیت است اما چون تیم کرزی زمینه سازی امادگی مشارکت طالبان در قدرت را مهیا میسازد باید چنین پیش زمینه هایی را بوجود اورد.

جنگجویان طالبان و دشمنان فرهنگ وتمدن این کشور عنوان و لقب برادران ناراضی به خود گرفته اند
از طرفی حقانی و حکمت یار در سنگرهای طالبان جای گزین می شود تا در اینده اگر سیاست های پاکستان در افغانستان خوب به پبیش نرود از این دو نفر به عنوان تهدید علیه دولت افغانستان استفاده کنند
به نظر من سهم گیری طالبان در دولت فعلی در صورتیکه ازادی های فردی و اجتماعی و برابری اقوام ساکن در افغانستان را تهدید نکند یک کار بسیار خوب است اما سوال این جا است که چرا حکمتیار و حقانی به عنوان تهدید باقی بماند؟!
یک بازی بسیار کلان در پشت پرده هست که مردم غریب افغانستان از ان بی خبر هستند

آصیف حسنی ملبورن استرالیا

>>>   واقيغن كه اين اقاي وردك بيرهم وهامي تورريستها هست با اين ثحنه عكسها از دوختران مظلوم وبيدفاغ چيتوري از تورريستها جينايت كار هيمايت ميكند جاي شرم هست كسي كه بر ملت ما اين هم ظلم كرده خدا لغنت كند وهم چون ها مييانش
وسلام امير ابراهيمي ازتهران

>>>   .....به فاروق وردک طالبی نکتایی دار. پس مردم چرا قیام نمی کنند تا خود را از شر شیطان ها نجات دهند؟ آیا ما کمتر از مردم تونس مشکلات داریم؟ چرا خواب هستیم؟ چرا اینقدر بیغیرت شدیم/؟
غریب دوست

>>>   برادران بنگريدچرامردم كشور را ترك ميكنند مجبور هستند با اين .....ميشود يكجا زنده گي كرد؟ نظرات وزير معارف را هم خوانديداز نظركوچيهايش چه انتظار داشته باشيم اصلا زنده گي كردن پهلوي اينها حرام است بايد اين كشور تجزيه شود
هادي ازتهران

>>>   دو ستان اشتباه نگیرید آ قای وردک در اصل نماینده جناب حکمتیار است و لی بعضی او قات بنا بر تو صیه آ ی اس آی و مقامات پاکستانی و ظیفه سخنگوی طالبان را هم به عهده میگیرند زیر نامبرده بعضی او قات خواب ریاست جمهو ری را هم می بینند
عاصی از کابل

>>>   همانگونه که سگ از آب میترسد طالب ها از علم ودانش میترسند باید کتاب ومکتب بسوزانند معلم و دانشجو رابه قتل برسانند تا پاکستان واسرایل ویهود وبادارانشان خوش شودند
حقگو از غور

>>>   پشتون ها منبع همی نا بسامانی ها هستند .
مرگ به طالبان
شکریه از قندهار

>>>   غلام فاروق وردك يك شيطان است. پدرش نواسه حيدر دلاك عبدالرحمان خان بود. از كواسه دلاك عبدالرحمان خان چه انتظار داريد؟

>>>   باسلام
صددرصد بانظریه ی اقای خوشه چین موافقم واما در مورد طالبان حکم اعدام برای عاملیان حنایت اسید پاشی برصورت دختران معصوم وبیگناه حد اقل مجازاتی هست که برای این انسانهای از خدابی خبر ودررنده گان انسان صفت هست به نظرمن خود این جنایت کاران را هم به صورت ایشان اسید پاشیده ودرمیان جامعه رهای شان کنند تا بفهمند که جنایت وانسان سوزی یعنی چه؟؟؟؟؟؟

فریاد مهاجر

>>>   وظیفه نو مبارک. راستی یادتان نره یک وظیفه دیگر هم در راه است

>>>   یک قصه واقعی ازفهم ودانش جناب فاروق وردک برایتان بیان میدارم، قبول کنیدکه دراین هیچ نوع ملحوظ سیاسی سمتی وقومی درآن نیست :
جناب داکترصاحب وردک درزمان هجرت درپاکستان دریک موسسه خیریه صحی کارمیکرد ، روزی یک مرضدارنزدمسول موسسه آمد وتقاضانمود که درخانه مریض ولادی دارم اگر یکنفرداکترهمرایم به خانه برود وادویه لازم برای مریض ام تجویز وتطبیق نماید.
مسول موسسه جناب داکترصاحب وردک ویکنفر دیگری راتوظیف نمود تا همراه مرضدار به خانه ایشان رفته وهمکگاری نمایید.
داکتر صاحب وردکبا کمال اطاعت ازآمر امر استاده وپرسان کرد:
جناب امرصاحب مریض که باید تداوی وهمکاری شود مرد است یازن؟
پس وابه حال ملت که داکترایشان مریض ولادی راتشخیص کرده نمیتواند که زن است یامرد.
ادم خان ازمیدان شهر- کوته اشرو

>>>   واقعا جنایت است لعنت بر انانیکه جنایت میکنند . لعنت خدا برانانیکه با جنایت کاران همدسد استند فاروق وردک شخصی است که همیشه همدست با حزب اسلامی بوده و حالا همدست با طالبان است و نوکر خارجی ها میباشد برا هر جنایت خود پاداش میگیرد او دلش به حال انی ملت و این اطفال معصو م نمیسوزد که قربانی جنایات میشوند انهم به امر خارجی ها لعنت خدا برشما و هم ردیفان شما که باعث چنین جنایت نابخشودنی میشوید
هر جنایت تان ثبت تاریخ است و هر عمل تان یکروزی پاداش خواهد داست انشا لله خداوند اه انی مظلومان را دامنگیر شما سازد ....
امنه کارمند دولت

>>>   برادران عزیز
همینکه اقای کرزی از سفر رسمی روسیه بر گردد - فاروق وردک را بر طرف خواهد کرد. خاطر جمع باشید.زیرا ایشان از این مطالب به صورت دقیق اگاهی حاصل نموده اند.

>>>   سلام به هموطنان . تا جاییکه به همه ها خوب معلوم است آقای عبدالرحیم وردک فاروق وردک ....... وغیره امثال هم از نام شان معلوم است همه با جنایت کاران ودوزدان (طالب) ها همکار وهمنوا هستند صرف بدست آوردن دالر
حاجی احمد جان جده

>>>   سلام وطند اران عزیز . این کار طالبان خدمت نیست پس چیست مردم ناق از طالبان شکایت دارد و میگوید در افغانستان خدمت نمیکند شما در این عکس ها خدمت طالبان کرام را مشاهده میکنید و باز نگوید طالبان غیرتی خلق نیست .

>>>   طالبان بی شرمانه میگویند با تعلیم وتحصیل دختران موافق هستند اگربه راستی موافق هستند پس این چندین سال که صداها دختر را کشتند , تیزاب انداختن مسولیت آن بدوش کی خواهد بود نه خیر دیگر این مردم فریب نمی خورند و شمارا به خداقسم که ازین بیشتر دین مقدس اسلام را به مسخره نگیرید خداو ج شما را ازین بیشتر میشرماند انشاالله
غوری از ولایت غور

>>>   این یک واقعیتی است که تمام مردم افغانستان میدانند بنده نظری ندارد, اما از مدیریت این سایت خواهش میکنم که نظریات مرا نشر کنند

>>>   به فکر بنده چون در این روز ها سوزاندن مکاتب وقتل معلمین کم شده از ین حالت پیش گویی کرده وزیر صاحب که موانع کم شده است .
ع م

>>>   آنهایی که به خیال خودشان با بستن مکاتب دخترانه و اسید پاشی به چهره دختران مظلوم وبی گناه جهاد در راه خدا انجام دادند باید بدانند خداوند در این دنیا چهره شان را سیاه و در آخرت به اشد مجازات محکوم می گرداند.از این... صفتان از خدا بی خبر که به خاطر درهم ودیناری ناچیز دین شان را به خدایشان پاکستان فروخته اند انتظاری بیش از این نمی رود.
آصف امینی از هرات

>>>   هم چنین کارهاپیش فاروق وردک و هم قطارانش خیلی خوش آیند است. اگر همین چوکی وزارت بدست وردک نمی بود من حاضرم قسم بخورم که حالا بسیاری ازینها مانند وردک، ذاخل وال، سنگین و غیره حالا ریش خودرا میگذاشتند و دختر کشی میکردند.
تا پشتون در افغانستان به قدرت است هیچ وقتی افغانستان صاحب عزت نمی شود. همین پشتونهای که حالا در حکومت هستند شب ها با طالبان مجالس دارند. صد هاطالب را مشناسند من مطمیین هستم که صد ها واقع دیگر خبر دارند. اما طالبان یک گروه نیست هر پشتون یک طالب است و یک حذب.
فیروز پنجشیر

>>>   لابدنامش را گذاشتندجهادعلیه زنان واقعأبضی ازجامعه ماچقدردچارعقب ماندگی ذهنی شده هنوزازاینهاهمایت می کندان هم بنام اسلام برای چندلحظه هم شده مغزتان رادراختیارخودتان دهیدفکرکنیداینکاردرسته به هرحال جورنباشدازلحاظ ظاهری به انسان شباهت داریدالبته به انسانهای هزاروپانصدسال پیش

>>>   این کار ها را که میبینیم به مسلمان بودن این گروه گم نام (طالبان) هم شک میکنیم

>>>   سحر از کابل
سلام به همه ً
هموطنان گرامی ما و شما الحمدالله مسلمان هستیم به تصاویر بالا نگاه کنید حتی قلب انسان به گریه میاید خداوند این جاسوس های نوکر را به زود ترین فرصت تباه و بد نام کند همه آمین بگوید.

>>>   همه سخن ها گفته شد ومن هیچ نظر نمانده که بدهم وهمه را تصدیق م ینمایم
از بغلان

>>>   آمین بارب العالمین..

>>>   خوب همه چیز معلوم است از خداوند متعال این را میخواهیم که تا کی انتظار چنین اطلاعات باشیم , ما مسلمانان طاقت دیدن یا انجام دادن چنین فعالیت ها را نداریم.
عاصی امینی

>>>   متاسفم كه حتي وزيرمعارف از ......حمايت ميكند، آري اگرچنين .....در چوكات حكومت رخنه نميكردند افغانستان امروز تبديل به قتلگاه نميشد.
رحمت الله احساني از پاكستان

>>>   مرگ بر طالبان متحجر و بي دين
در كدام دين و آيين اين خرافات و اعتقادات شيطاني را سراغ داريد؟ مرگ بر القاعده و وهابيون كه فرزندان نامشروع استكبار و دشمنان اسلام هستند.
اي كساني كه دم از آدم شدن طالبان ميزنيد اگر به صورت دختران خود شما هم اين طور تيزاب پاشيده مي شد بازهم موافق بوديد.
بياييد قوميت گرايي هاي افراطي را كنار بگذاريم والله اينها به اسم مسلمان هستند ولي با اين اعمال قرون وسطايي و متحجرانه خاطره زنده به گور كردن دختران معصوم زمان جاهليت را زنده ميكنند.
در اين عصر جديد كه بشر به سوي علم، آگاهي، و زندگي مسالمت آميز در كنار همه نحله هاي فكري و ديني گام مي نهد بر همه مسلمين آگاه و آزاده افغانستان واجب است از طالبان متحجر و فاسق و خارج از دين اعلام بيزاري كنند تا در خون يك عده از مسلمانان بيگناه شريك نباشند.
امير هدايتي (مهاجر مشتاق وطن)

>>>   ازین معلوم مشود که فاروق وردك وزیر دولت جمهوری افغانستان نیستند جاسوس و وزیر طالبان اجنبیها استند...
وطن دوست از تخار

>>>   اقا جان این عکس ها را نگذارید روحیه مردم را خراب نکنید

>>>   خوب معلوم است سخنگوی طالبان چاره چیست

>>>   کجاست غیرتی خلق که بیاید شاه کاری طالبان شان را ببیند و هورا بکشد ! و بعدش از دیگران گلایه میکند که شما چرا از افغان بودن خود بیزار هستید .

>>>   وردک لاف میرند اما ییایید وانقعیت را از والی هلمند بپرسیم . او در مقابل ادعای وردک گفت که طالبان هشتاد فیصد مکاتب را بسته اند.
جنتی

>>>   سلام به همه دوستان
نصاویر بالا تنها گوشه یی از جنابات طالبان را منعکس می سازند. آیا به خاطر ندارید که آنها چگونه خواهران و مادران مارا در مقابل برادران شان با شلاق می بستند و خود لذت می بردند و نام این عمل را امر به معروف و نهی ار منکر می نامیدند. آیا فراموش کردید که مردم بیگناه شمالی را از خانه های شان به زور کوچ دادند و به پاکستان انتقال دادند. آنها تمام مزارع و انگور باغها را که نه تنها به مردم شمالی بل به تمام ملت مسلمان افغانستان تعلق داشت، بی رحمانه از میان بردند و سوزاندند.
در شرایط حاضر هر آنکه خواستار مذاکره با طالبان است و هر آنکه به نفع آنها تبلیغ می نماید، در حقیقت ماهیت طالبانی خودرا معرفی می نماید. افغانهای آزاده و میهن دوست به هیچوجه با طالبان آشتی نمی نمایند، زیرا این عمل را یک خیانت ملی می پندارند.

>>>   سلام همو طنان گرامی مظلومترین مردم فقیر ترین ملت و عقب مانده ترین کشور دنیا بسيار جاي افسوس است كه شما اهل فرهنگ و اهل معارف هستین يك كشور كه اكثريت آن را بيسوادها تشکیل میدهد و شما باید دست به دست هم داده بخاطر یک افغانستان واحد تلاش کنید اما تا به فرق غرق تعصبات قومی هستین وقتیکه ما به همچو مشکلات روبرو هستیم پس از کی باید امید کنیم کسانیکه بخاطر منافع شخصی خویش هزارها ملت مظلوم افغان را به خاک خون کشانید لطفا از تعصبات قومی دست برداشته برادروار زنده گی کردن را اختیار کنید لاف از اسلام میزنیم اما یک شرر اسلام در وجود ما دیده نمیشود هیچ کسی و یا هیچ قومی نزد خداوند برتری ندارد چز اعمال نیک او
( فیصل از تخار )

>>>   تا زمانیکه مشکل خط دیورند ومداخلات خارجی ها از بین نرود افغانها بیشتر ازین دچار مشکل خواهند شد
محمدمنصور سیغانی از کابل

>>>   آقای وردک باید به فکر ارتقای سطح دانش متعلمین کشور رنج دیده ما باشد تابه فکر مذاکره با طالبان .
غیاثی کاپیسا

>>>   به نظر من اينها همكي خودشان خودسوزي كردند جون مشكل فاميلي داشتند اين را فكر نميكنند كه رزوقيامت در جه عذابي كرفتار ميشوند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است