رئیس جمهور محترم؛
بی توجهی به مردم برایتان گران تمام خواهد شد
شاید رئیس جمهورى تونس در خواب هم نمی دید که خود سوزی یک شهروند تونسی به دلیل فقر و بیکاری روزی بنای کاخ او را به لرزه در آورد.رئیس جمهور ما نیز باید توجه داشته باشد که بی توجهی نسبت به مردم،برایش گران تمام خواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۰    ۱۳۸۹/۱۱/۳ کد خبر: 18588 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سرانجام زین العابدین بن علی، پس از دو دهه زمامداری در تونس، در اثر قیام مردم تونس از کشورش فرار کرد و به سعودی گريخت.

شرایط در تونس امروزی تنها جنگ افغانستان را ندارد اما فقر و بیکاری در افغانستان همانند خنجر بر گلوی مردم کشیده می شود و همراه با آن فساد و بى کفایتی عاملان دولت، مزید بر علت ها شده است. این موضوع حقیقت است که افغانستان اوضاع و احوالی بدتر از تونس را دارد.

جنگ هر روز قربانی می گیرد. طالبان متحجر و قوم گرا هر روز با بهانه های گوناگون خون مردم بیگناه را می ریزند و روزی نیست که یک مصیبت تازه در افغانستان، گریبان خانواده ای را در افغانستان نگیرد. شمار بیکاران هر روز در کشور افزایش می یابد به همین اندازه هم فرار انسانها به بیرون از مرزها ادامه دارد و هیچ روزنه امیدی برای مردم درد دیده افغانستان سراغ نداریم.

در حالی که براساس نوشته های روزنامه آرمان ملی، این وضعیت دامنگیر ماست، دولت به گونه ملموسی گرفتار روزمرگی شده است و کاری که بتواند زیربنای اقتصادی کشور را بسازد انجام نمی شود.

فاصله میان مردم و دولت افغانستان بیشتر شده است و این نشانه های خوبی برای دولت افغانستان نیست.

اگر حامد کرزی بخواهد وضعیت جاری در کشور به همین منوال ادامه یابد، مردم راه دیگری جز این ندارند که برخیزند و بر دولت رئیس جمهور کرزی فشار بیاورند تا با آوردن اصلاحاتی در همه زمینه ها، جلو بحران احتمالی را در کشور بگیرد.

در حالی که دولت با گستردگی دامنه بی اعتمادی مردم نسبت به خودش مواجه است، چالش های موجود در دستگاه دولت و ادامه جنگ، بی ثباتی و نبود برنامه ای برای کارهای اقتصادی سازنده اهرم های دیگر فشار هستند که نباید آن ها را دست کم گرفت.

هرچند دولت افغانستان به نارضایتی مردم توجهی ندارد اما تقابل مردم و دولت مسیر سقوط نظام را به گـودال شکست و ناکامی کوتاه می سازد.

شاید رئیس جمهورى تونس در خواب هم نمی دید که خود سوزی یک شهروند تونسی به دلیل فقر و بیکاری روزی بنای کاخ قدرت بیست ساله او را به لرزه در آورد. رئیس جمهور ما نیز باید به این نکته وقوف داشته باشد که بی توجهی نسبت به مردم، برایش دیر یا زود گران تمام خواهد شد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تا یک ماه ماندن به انتخابات ریاست جمهوری مشکل فراموشی دارند جناب . مردم از یاد شان می رود.
حمید

>>>   سلام
مردم تونس مردانگی داشتند و دارند که در مقابل رژیم فاسد خود قیام کردند اما دریغا که این مردانگی و شهامت در وجود ما افغان های نا دلیر وجود ندارد به همین خاطر است که ما سالهاست که در بدبختی بسر میبیریم.
ما صرف در شعار دلیر و غیور هستیم اما باور کنید که ترسو ترین مردم دنیا ما ها هستیم.
بیوطن

>>>   آقای کرزی باانجام دادن این همه تکتیک های سیاسی اش فکرمیکندمردم در خواب اندوفریب میخورند، بلکه برعکس،
آقای ریس جمهور، هرقدرفرصت داری ازصبرو حوصله مردم استفاده کن آن رابرایت غنیمت شمر وروزی هم نوبت مردم خواهد رسیدوشاهدخواهی بود که فرصت راغنیمت شمردن نتیجه اش سقوط ریس جمهورتونس خواهدبودوبس.
فرهاد

>>>   سلام به همه هموطنان عزیز
بلی آقای کرزی باید کوشش خود را به خرج بدهد و مردم را از فقر و بیکاری نجات دهد .
چرا که 10 سال است تا امروز هیچ کدام پیش رفت و یا کاری را مردم به چشم خود ندیده اند .
با سرازیر شدن میلیارد ها دالر امریکایی

>>>   از مردم افغانستان هیچ کاری ساخته نیست!

اگر کاری ساخته بود نباید کرزی 10 سال بر سرنوشت مردم بازی می کرد.

>>>   آقای رئیس جمهور بیشتر ازاین در برابر اراده مردم ایستادن غلط است مگر نه روزی به سرنوشت رئیس جمهور تونس گرفتار خواهید شد.
فرهاد از هرات

>>>   سلام به همه مردم افغانستان عزیز ! برادران وخواهران عزیز امروز کمکاری دولت حامد کرزی آنقدر فاصله میان زندگی با سعادت مردم و دولت مستبد کرزی را زیاد کرده که دیگر هیچ اعتمادی به به ساختن کشور نمانده است. در هر کشور زمانیکه فاصله به این حد برسد ، ناگزیر مردم به قیام های عمومی می پردازند و دولت خیمه شب بازی را از پا در می آورند. مردم غیور افغان ! بیایید مثل ملت های دیگر انقلاب مردمی به راه بیاندازیم و برای زندگی با سعادت مردم خود کوشش کنیم.
صدیق الله

>>>   رئیس جمهور قوم پرست افغانستان اصلا درفکر مردم افغانستان نیست برایش فرق نمیکند که به سرنوشت رئیس جمهورتونس گرفتارشوددرخارج برای خودش قصرهاساخته.

>>>   کرزی چه گناه داره قومندان های جنگی برش دستور میدهند او بیچاره هم اجرا می کنه
غ.م.غ

>>>   ازموده را ازمودن خطاست هموطنان عزیز!
ازاین حلقه فاصد به اصطلا دولت هرگز توقع راست رفتن ویا راست گفتن رانداشته باشید.انچه انجام میدهند صرف بخاطر بقای کرسی های خود وهمین باند مافیائئ انهم به هر قیمت که میشود . باور داشته باشید اکنون کشورما از پرتگاه نابودی فاصله کمی دارد .کسی که بهترین فرصت طلایی مردم این سرزمین را تبدیل به بحران ساخت کسی که بیکفایتی و نشنلستی قبیلوی اش کاملا هویداست کسی که کوچکترین تهدی در قبال مردم ووطن ندارد کسی باجعل وفریب با مشتی از دزدان شکمباره اش بر گرده مردم سوارند.هرگز توقع خدمت نداشته باشید ما میتوانیم سرنوشت خود را بدست بگیریم اگر شجاعت داشته باشیم کشور تونس الگو ودرس خوبی است برای ما
مسافر از کابل

>>>   پس برادران عزیزبیاییددست به دست هم داده جهت بهبود سرنوشت خودیک گام مثبت ازنوع مردم تونس برداریم، دیگربس است این 10 سال است که کرزی باحرف های چرب وشرینش مردم رابه خاک وخون کشانده وحال باید قیمت آن راجبران کند.
مسافرتازه واردازکشوریونان

>>>   کرزی به فکر مردم نیست.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است