حامد کرزی، مظلوم ترین رئیس جمهور دنیاست
دلمان به حال رئیس جمهور می سوزد، چرا که این بیچاره نمی داند به ساز چه کسی برقصد زیرا هر کسی به فکر منافع شخصی خویش می باشد. در این میان محترم کرزی باید همگان را از خود راضی نگه دارد تا این اشخاص در دیگر مسائل سنگ اندازی و مشکل افرینی نکنند 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۲۵    ۱۳۸۹/۱۱/۷ کد خبر: 18682 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) ،پس از چند ماه کشمکش سرانجام امروز چهارشنبه ؛ مراسم افتتاح پارلمان کشور با حضور رییس جمهور کرزی و چهره های سرشناسی چون مارشال فهیم، داکتر عبدالله ، قاضی القضات ، عبدالرب رسول سیاف و ... برگزار گردید.

این در حالی است که در ابتدای قضیه تقلب انتخاباتی، رئیس جمهور کرزی برای رسیدگی به شکایات موجود در مورد نتایج نهایی انتخابات پارلمانی، دادگاه ویژه ای را تشکیل داد که با مخالفت نامزدان برنده انتخابات و موافقت نامزدانی که رای کافی نیاوردند مواجه گردید و محترم کرزی را در سردرگمی کامل قرار داد...

با تشکیل این دادگاه رئیس جمهور تلاش کرد تا سوم حوت افتتاح پارلمان جدید را به تعویق اندازد اما رویارویی با اعتراض و برخورد خشمگین نامزدان پیروز پارلمان، حامد کرزی را بر آن داشت تا با شتاب از سفر روسیه بازگردد و پارلمان را افتتاح کند.

کاندیدان معترض که توقع افتتاح پارلمان تا زمان فیصله نهایی محکمه خاص را نداشتند، از موافقت رئیس جمهور در این باره شوکه شده و شب گذشته خود را به ارگ ریاست جمهوری رساندند و خواهان عدم شرکت رییس دولت در مراسم افتتاحیه شده اند.

براساس گزارشات موثق از کاخ ریاست جمهوری این نامزدان شکست خورده در گفتگو با رئیس جمهور مراعات هیچ حرمتی را نکردند و به هر لحنی که خواستند محترم کرزی را مورد خطاب قرار دادند و گفتند: حامد کرزی اگر نمی توانی بر سر تصمیمت استوار بمانی، پس قول نده. اگر توان دفاع از حقوق ما را نداری، اینقدر دم از مردم گرایی نزن. اگر جرات نداری حرف خودت را به کرسی بنشانی، استعفا دهی بهتر است و بسیاری سخنان دیگر که شاید اصلا در شان یک نماینده پارلمان نباشد.

رئیس جمهور کرزی در اوج حیرانی و سرگردانی ماند که جواب اینها را چه بدهد؟ در نهایت به آنان وعده داد که محکمه خاص به کارش ادامه خواهد داد و افتتاح یا عدم افتتاح مجلس نمایندگان بر روند کار این دادگاه تاثیری ندارد و تحت هر شرایطی فیصله نهایی این محکمه اجرایی خواهد بود حتی اگر چندین نفر از کاندیدان پیروز، متقلب شناخته شوند.
این نمایندگان معترض تا صبح در ارگ ریاست جمهوری بسر بردند و دست به تحصن زدند. در نهایت آنان هشدار دادند که اگر رییس جمهور پارلمان را افتتاح کند، برای همیشه نباید امیدی به همکاری آنان داشته باشد.

محترم حامد کرزی که نمی دانست دقیقا انجام چه کاری به صلاح است؟ بارها تلاش نمود تا برای شركت در مراسم افتتاحیه از كاخ خارج شود اما نامزدان معترض مانع این اقدام وی می شدند تا سرانجام یك هلیکوپتر در محوطه كاخ ریاست جمهوری فرود آمد و وی توسط این هلیکوپتر كاخ ریاست جمهوری را به سوی پارلمان ترك كرد.

هنگامی که رئیس جمهور به پارلمان رسید، برخی از سناتورها به بهانه نبود صندلی مخصوص رئیس مجلس سنا در کنار صندلی رئیس دولت، قهر کردند ولی با وساطت دیگر وکلاء بازگشتند. رئیس جمهور که از این بچه بازی های وکیل صاحبان به تنگ آمده بود، گفت: ما امروز در موقعیتی نیستیم که بخواهیم با یکدیگر به جدال بپردازیم. باید از فرصتهای خود نهایت استفاده را کرده و تنها به فکر سود مردم کشور باشیم نه اینکه منافع شخصی خود را بسنجیم.

محترم کرزی ادامه داد: شما نماینده و وکیل یک قوم نیستید و نمایندگان تمام ملت افغانستان هستید و فردای کامیاب افغانستان به دست شما رقم زده می شود. رقابت ها را کنار بگذارید و همکاریها را آغاز کنید، دست به دست هم دهید و افغانستان را به جایی برسانید که آرزوی تک تک افغانهاست.

رئیس جمهور که مظلومیت در صدایش موج میزد همچنین اظهار داشت: نامزدان معترض قبل از هر چیز به فکر آینده افغانستان باشند و بسنجند که اگر این کشمکش را ادامه دهند چه بلایی بر سر کشور ما خواهد آمد؟ اگر فرزندان تحصیل کرده این مرز و بوم اینگونه رفتار کنند، دیگر چه انتظاری می توان از خارجیها داشت.

واقعا که رئیس جمهور امروز مستاصل و مظلوم مانده بود چرا که نامزدان پیروز و همچنین نامزدان معترض چندین بار رئیس جمهور کرزی را در سردرگمی دشواری انداختند و تنها به مصالح خود اندیشیدند، بدون اینکه بدانند آیا این کار به صلاح کشوری همانند افغانستان که در شرایط نه چندان خوبی قرار دارد،هست یا خیر...؟

لذا در شرایطی که همگان می گویند محترم کرزی بر اثر فشار نامزدهای معترض، دخالتهای برخی متنفذین قومی و حزبی، نمایندگی سازمان ملل و كشورهای خارجی مجبور شده تا به رغم تصمیم خود، پارلمان افغانستان را امروز چهارشنبه افتتاح كند، باید گفت: دلمان به حال رئیس جمهور می سوزد، چرا که این بیچاره نمی داند به ساز چه کسی برقصد زیرا هر کسی به فکر منافع شخصی خویش می باشد. در این میان محترم کرزی باید همگان را از خود راضی نگه دارد تا این اشخاص در دیگر مسائل سنگ اندازی و مشکل افرینی نکنند.

البته باید گفت این دلسوزی در صورتی صحیح می باشد که رئیس جمهور واقعا در این ماجرا مظلوم واقع شده باشد، نه اینکه در ظاهر ، خود را مظلوم جلوه دهد و در پشت پرده اهداف خودش را پیگیری نماید.

چرا که برخی از آگاهان مسائل سیاسی معتقدند رییس جمهور کرزی در ظاهر تحت فشار خارجی و داخلی به این امر راضی شد ولی می تواند از فیصله نهایی محکمه خاص، به عنوان یک آله فشار علیه وکلاء جدید استفاده کند که آنها نتوانند علیه تصامیم وی اقدام نمایند. با دوام کار این محکمه وکلا در برابر پیگرد قانونی و عدلی مصونیت نخواهند داشت و شاید بابت این ترس تعدادی از وکلا از برخورد با حکومت آقای کرزی خودداری نمایند.

همچنین اگر رئیس جمهور کرزی بخواهد در فیصله نهایی این محکمه دخالت نماید و قوم گرایی کند و به برخی از موافقین و مخالفینش در این رابطه باج بدهد، دیگر مردم افغانستان به چشم یک مظلوم به وی نخواهند نگریست. پس بهتر است محترم کرزی با صداقتی که تاکنون داشته است، با حفظ منافع ملی تصمیمات لازم را اتخاذ نماید و مانند برخی از اطرافیانش قوم گرایی نکند. حتی اگر به شخصی همچون داکتر عبدالله وعده مساعدت داده باشد!

و من الله التوفیق


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باور کنید حرف های معترضین پارلمان راشنیده من نزد خود به فکر فرورفتم .که ایا واقعا نماینده های معترض به خاطرملت اینقدر ناسزا برای ریس جمهور ګفتند ویا به خاطر از دست دادن کرسی های دالری شان . وباز کرزی را اخطار هم می دهند که اګر خرف ما شنیده نشود ما در کوه بالامی شویم و فرید نام برای کرزی می ګوید که ضعیف ترین انسان بودی . یعنی من حالا شناختم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ . به نظر من کرزی به این اکتفا کرد یعنی اوبردران .خانه مردم اباد همان تقلبی که من در ریاست جمهوری کردم بس است دیګر روی ندارم بګذارید که من پارلمان را افتتاح نمایم وبس. واحد از لندن

>>>   قدرت طلبى و خود خواهى ملك ما را تا حال ويران كرده است. اميد است وضع بهتر شود.

>>>   ههههههههه واقعا دل هر انسانی برای کرزی در چنین شرایطی باید بسوزد. بیچاره مثل یک طفل بی اراده گاهی به ای سو و گاهی به اوسو حرکت می کند و گیچ مانده که دل کدام یکی را بگیرد!
صمیم از ملبورن

>>>   این ها همه بازی سیاسی هستند . این مظلومک ببین که چه بلای به سر این پالمان بیارد . هیچ مظلوم را دیدی که با زور ریس جمهور شود .
غیاثی

>>>   کرزی با دل نا خو.استه پارلمان را افتتاح کرد

>>>   موضوع فوق خوب بود
و تشكر از نويسنده محترم كه نظرتتى خوبى را جمع بندى كرديد اما اما يك جيز را بدانيم كه
كه تقريبا يك دهه از كار كرد جناب كروى صاحب ميكزرد
و جكونه زمامدارى كردند به همكان معلوم است
و كار هاى اين اواخر و مضلوميت هايشان همم جزى ...... هايشان هست
كه تميم كيرنده هاى نتايج در افغانستان جه موضوعات ديكر و جه مسله انتخابات امريكا و سازمان ملل متحد است
جيزى كه همان ها كفتند همان ميشود
و مخالفين افتتاح شوراى ملى ها كى ها اند ؟
همان هاى اند كه امريكا نخواست همان مهره دوباره ابه شورا بيايند
وسلام

>>>   به نظر من نه وکلای بازنده و نه وکلای برنده برای ملت این همه سرو صدا را راه انداخته اند. همه برای حفظ قدرت درامد خود این هیاهو را برپا کرده اند

>>>   این ملت آبادشدنی نیست بااین کرزی و حکومتش

>>>   با سلام !
نخست بیاید که وکلای محترمی راکه برنده نشده اند به این پرسش دعوت نمایم : وکیل های عزیز قاعده و شیوه انتخابات همین خواهد بود که هر مهره اگر رای برد ویا نبرد مانند اطفال خودرا به یک پهلو انداخته و اشک تمساح سر بدهد که من چرا برنده نشدم از 5 هزار کاندید 249 نفر باید به پارلمان راه میافت که همانطور هم شد و متباقی باید حرمت خود و رای مردم را احترام نموده به دنبال کار خود میرفتند نه اینکه با راه اندازی تظاهرات ، بند نموده شاهراه ها و از بام تا شام میتنگ ها ، تحصن ها و دیگر حرف های هیچ و پوچ هم برای خود درد سر خلق نموده و هم مردم بد بخت ما را اذیت میکردند .
و در ثانی اینکه گیریم که در انتخابات آنگونه تقلب صورت گرفته که حق را باطل نموده باشند ، امکان آن خواهد بود که حق تثبیت شود و چطور ؟
رئیس انتخابات پیش از اعلان نتائیج به صراحت اعلان نمود که ما از 5 هزار کاندید 249 نفر آنرا برنده اعلام خواهیم کرد و متباقی 4751 نفر خواهند گفت که در حق ما ظلم شده است و همانطور هم شد . دوستان پیش از اینکه ما تمثیل دموکراسی را نمایم اول خودرا به این روند جهانی آشنا بسازیم و آگاهی حاصل نمایم که دموکراسی همین خواهد بود که برای یک هفته راه عمومی کابل و سمت شمال را ببندیم و در حق مردم خود ظلم نمایم و دموکراسی همین است که در ارگ ریاست جمهوری رفته برای یک زعیم کشور ناسزا و بد و بی راه بگویم . حیف است که مانند شما وکلارا درس داده اند و سند فراغت برای شما توزیع شده است و آن راهم اگر تقلبی نباشد و یا داشته باشید .
ثالثاً رئیس صاحب جمهور با یک گروه ایکه تمام منافع علیای کشور و منافع ملی را فدائی اهداف شخصی خود نموده اند اگر از راه لطف ، مهربانی و گذشت بر خورد نمیکرد چه میکرد ؟
شاعر فرموده است : کفر اگر از کعبه خیزد کجا ماند مسلمانی
اگر نماینده های ملت به این شکل بچه گانه و بازاری با سیاست بر خورد نمایند ما از مردم های کوه پایه های کشور که هنوز روی تمدن و فرهنگ را ندید ه اند چه توقع داشته باشیم .
خلیل ( خاوری ) از مزار شریف

>>>   افغانستان جور می شود اگر بعضی مفسدین اعدام گردند .

>>>   عجب است همين آقاي فريد خان كه دم از تطبيق قانون ميزند خودش بخاطر منافع خود چه كارهايي را در پروژ ه هاي همبستگي ملي در كاپيسا انجام نداد حتي مانع كار برنامهْ همبستگي ملي ميگردبد كه مردم كاپيسا ميدانند.
نظر از محمود راقي

>>>   هیجکس به جز اقای کرزی نمیتواند در شرایط کنونی کرسی ریاست جمهوری افغانستان رابه پیش ببرد
انتقاد کردن اسان است پوچ وبد وبیراه گفتن اسان است ولی پیش بردن این وظیفه که اقای کرزی انرا به عهده دارد برای کسانی مثل جاحی فرید ناممکن ومحال است انها زیاد از عهد خود گذشته اند برای اقای کرزی لازم است انها را به جرم عدم رعایت کلام انسانی ،حتک حرمت ویاوه گوئی به مجازات بکشاند تا درسی باشد برای دیگر تخریب کاران ویاوه گویان
اقای کرزی بمثابه گلی در میان خندق وگرداب است

>>>   به نظر من کرزی صاحب کار خوب کرد که پارلمان راافتتاح کرد درمورد حاجی فرد باید گفت که ایشان بسیار رای کم بردند 20 نفر دیگر ازو کرده درکاپیسا پیش است ایشان چرا اینقدر گلو پارگی میکردند شاید بخاطری باشد که کرزی صاحب دریک پوست خوب دیگری ویرا جابجا سازد ایشان فکر کردند که وکیل خو نشدم بیا توسط همین گپها خوده در یک چوکی دیگر برسان ودرمورد یک شله دیگر ( ) به این شخص خو همه مردم افغانستان خوش شدند که وکیل نشد تشکر از مردم باشعور کندز که برایش رای ندادند زیرا درانتخابات ریاست جمهوری تمام مردم دنیا وافغانستان میگفتند که تقلب شده ولی جناب ایشان دوپارادر یک موزه انداخته بود ومیگفت که نشده ایشان هم زیاد تر غال مغال وولچری را براه انداخته بودند اینها خوب میدانند که اگر هزار بار صندوق ها شمرده شود ماوکیل نمیشویم خو بیا که توسط اینکار رییس جمهور رازیر فشار آورند تاحداقل یک چوکی ریاست رادرحکومت بدست بیاورند وطنداران عزیز آیا همینطور نیست؟؟
ااحترام محمد عرفان حلیم از کابل

>>>   کرزی نشان داد که یک مردی خردمند و فرهنگی است

>>>   من با برادر مواقق هستم در این شرایط افای کرزی بزرکترین خدمت را برای مردم افغانستان میکند اگر اقای کرزی بخواهد از زور هم کار کرفته میتواند مگر کوشش میکند که مردم را به خوبی رازی نماید مکر ما افغان ها بسیار نادان هستیم تا زور بالای ما نباشد ارم نمیشنم خوب وقتکه یک این نامزادان خود را وکیل مردم میگویند خود نمداند که با ریس جمهور چیطور صحبت نماید پس اینها چیطور از مردم دفع میکند نه به فکر من این نامزدان صرف بخاطر نفع شخسی خود کار میکند نه برای مردم امروز من دانستم که اقای کرزی یک شخس صلح تلب است و میخواهد که در افغانستان صلح بیاید مگر مایان نمیدانم باز هم میگویم که کرزی برای ما جی کرده است خوب من دیگر چزیز گفتنی ندارم بس میگویم که شما مردم افغانستا خد قضوت نماید که برای یک وکیل لازم است که چنین صحبت با ریس جمهور نماید . خوب شما ملت درک نماید و بگوید کی ها درست اند و کی ها غلت خداوند مردم افغانستان را حدایت نماید
زنده باد کرزی

>>>   ای وای به حال ما مردم بیچاره
و سزای ما مردم افغانستان همین است که فقط با چند یاوه و هیچ و پوچ وقت میگذرانیم دل ما به این وطن بیچاره و فقیر میسوزد بیایید تا یاوه گویی را کم و در راه اصلاح خود براییم انچه میخواهیم بنویسیم و بگوییم و از دیگران انتقاد کنیم به خود نگاه کرده اصلاح خود را شروع کنیم
اصلاحات از خود شروع میشود بعدا خداوند ما را لایق ارامی و ابادی میسازد
افغان عبدالله

>>>   تشکر از برادر ما محمد عرفان حلیم برادر عزیز من وتو که اینقدر میدانیم به چال های این قسم افراد جناب کرزی صاحب وقت این ورق هاره از پشت خوانده وازمن وتو کرده زیاد میدانند و خودت نام شخص دوم را نگرفتی وجایش را خالی گزاشتی که این کار خوب نبود باید واضح شود که این شله جناب معین خان مرستیال کاندیدولایت کندز میباشد
بااحترام منصور از مزار

>>>   برو قوی شو گر راحت جان طلبی .... در نظام طبیعت ضعیف پامال است
غزنوی

>>>   اقایان سلطان زوی و حاجی فرید! افرین به اخلاق . ادب وتربیه شما تعجب کردم .باوردارم تااخیرعمر وجدانتان شما راعذاب خواهد کرد. ریس جمهور کرزی رحمت به پدرت با اینهمه حوصله مندی که کردید.انشاالله رسوا خواهند شد یادتان باشد.
مردم تخار

>>>   از صحبت های زیبای کرزی در افتتاح پارلمان بسیار خرسند شدم زیرا سخنرانی پرمحتوا، واقعی بود . امیدوارم عزیزان هموطنان ما هم لحن خود را تغییر دهند و با واقعیت نگری و مثبت اندیشی به داشته های خود باور کنیم وضعف ها را هم کنترل و جبران کنیم.
درود به کرزی و درود بر هرکس که دلش برای وطن می طپد.

>>>   از نهایت بردباری و حوصله مندی رییس صاحب جمهور است که در مقابل افراد ابله از خود نشان داده است.
هر گاه افراد ابله را موقع دادید سر شانه های ادم شوار میشود.

>>>   کزی مظلوم نیست بلکه خوده به موش مردگی زده، مجبور است تقلب و سازش کند، چون خودش با تقلب رئیس جمهور شد وگرنه پارلمان این بار با او کاری خواهد کرد.
نماینده معترض خودشان متقلب است، مثل معروف داریم که پهلوان وقتی باخت میگه که شورتش تنگ بود.

زنگینه از ارمنستان

>>>   عزیزان.
همه شما نکته های بسیارجالب زیبا و بلاخره در خوری روز را تذکرداده وقید کردید . ولی یک حرف را خدمت شما عریزان باید خاطر نشان ساخت .
از زندگی شخصی خویش مثال میدهیم اگر ما انظباط و دسپلن داشته باشیم افرادی که با ما در یک جاکار میکند هرگز نمتواند شخصیت مارا به نوع از اشکال مورد تهدید و یاتمسخر قرار بدهند . پس آینه شکستن خطاست زمانی کسی از ما انتقاد می کند باید ما خویش را به مطالعه به گیرم . کسی مرا انتخاب کرد است ولایق دیده سرنوشتش را به من گذاشته من آیا در خویش این توانای را دارم . امروز ما حرف از دموکراسی میزنیم و همین دموکراسی این حق را مسقیم و یا غیر مسقیم به ما مدهد . در صورت کسی ناکاراست وبه سرنوشت ما بازی میکند بگویم برایش تو ناکاراهستی . تو لایقت این وظیفه را نداری .پس شخص ریس جمهور آقای کرزی ازجمله این افراد است .

>>>   سلام عزیزان
امیدوارم همه تان مطلب را به شکل درست آن خوانده باشید و قضاوت درست کنید بګذارید این همه مشکلات نژادی ، قومی ، لسانی و مذهبی را فقط به فکر این باشید که افغان هستیم. همه ما میدانیم که این ها نماینده های مردم نیستن و نه برای مردم داد میزند فقط و فقط به منافع شخصی خود فکر میکند و از همه مشکل به آنهایکه دیروز و کیل بودن و امروز سرګردان دنبال محکمه و دوایر دولتی میګردن و به یاد آن روز هایکه قدرت داشتن حرف شان شنیده میشد و در هر اداره دولتی بدون کدام ممانعت داخل میشدن اما امروز اجازه داخل شدن به پارلمان را ندارند، چی فکر میکند آیا این خاينین ، خودفروخته ها، جاسوسان خارجی ها برای من و تو فریاد ها را بلند کرده است! نه برادر و خواهر عزیزم آنها از این ترس دارند که تا دیروز یک تعداد به اسم وکیل صاحب خطاب میکردند ولی امروز هیچ لقب ندارند که برایش خطاب کرد به جز از دعواجلاب و مفت خوران صرف شکم ها خودرا در پنج سال ګذشته کلان کردن و خوب در دوایر دولتی چریدن، حال برایشان مشکل است تا کارکردهای ګذشته خودرا فراموش کند و مجبور به رییس جمهور .....بدهند چون اینها این همه تحصیل را برای به دست آوردن قدرت کرده بودن نه را برای خدمت به این افغانستان فقید که هر پست فروخته شده آمد و استفاده خودرا کرد یا به ګور رفت یا دور.
وحید از کابل

>>>   هر شخص وقتیکه گپ میزند کوشش میکند درست بگوید و به درستی او را بدانند.
ریس جمهور ما هم یک انسان دانسته و سیاستمدار است.
ارمان افغانستان پیشرفته را داریم.

>>>   من در یک لیست خواندم که پشتونها تقریبا 100 نفر نماینده در پارلمان دارد از برای خدا هر ولسوالی شان از 5 هزار جمعیت و ولایت شان از 20 هزار جمعیت بیشتر نیست پس این وکیلان شان همه به تقلب راه یافته است .

>>>   حاجی فرید که ریس جمهور را مظلوم اعلان کرد باید گفت در زمانیکه وکیل بود میلیون ها افغانی از تقرر در پست های دولتی ازادی از زندان حتی زندانیان طالب ومواد مخدر بدست اورد وبدون اخذ رشوه کار نمی کرد تا گندم های کمکی برای بی بضاعت ها را مثل قروت خورد همه مردم کا پیسا ونجراب میدانند وخجا لت نمی کشد از عدالت وحق حرف میزند

>>>   یک قانون در افغانستان وضع شود که وکیل یا نماینده مردم در پارلمان فقط(15) هزار افغانی بیشتر حقوق ندارد. اگر به رشوت خوری اقدام نمود و بمسایل شخصی خود و دوستان خویش مبادرت ورزید بدون فیصله محکمه مدت (20) سال زندان شود.آنوقت دیده شود که مرد میدان است که حاظر میشود خدمت افغانستان و مردم بیچاره اش را کند. حا لابا این معاش گزاف و امتیازات اضافی از گرده یک کشور فقیر مثل افغانستان هر شخص خود را کاندید میکند و تمام کاندیدان که تعداد شان تقریبآ به(6)هزار نفرمیرسند هر کدام خود را حق بجانب و برنده پارلمان میداند. من هم میخواستم که خود را کاندید نمایم .

>>>   به نظر من آقای کرزی اگر یک کار خوب کرده باشد آن هم همین افتتاح پارلمان کشور بود .
ولی وکیل صاحبان بازنده که آقای کرزی را حرفهای نامناسب زده اند از خود بپرسند که آیا اینها روزی هم با آقای کرزی بخاطر ملت همین حرفهار را در طول پنج سال وکالت شان زده بودند ویا میخواستند بزنندمعلوم است که به هیچ وجه نمیزدند چون آنوقت از درآمد سر شار میماندند که در آن وقت هم مفاد خود ایشان بود وحالا که از ان در آمد سر شار باز مانده اند باز هم نقص خود ایشان است که این حرفها را میزنندبخاطر ملت ووطن نه درآنوقت ونه در حالا اینها کاری نکرده اند ونمیکنند .
اینها فقط وفقط برای خود میرزمند آفرین بر کرزی که با بردباری حرفهای اینها را شنید .
به نظر من اینها خود فروخته های هستند که همیشه به کرزی خود را فروخته بودند به همان خاطر هم در مقابل کرزی حرفهای تا وبالا زدند .

حفیظ مزارشریف

>>>   از ماست که بر ماست
حسینی

>>>   دل ما هم بریش می سوزد، چون خوابش را بر آورده نتوانست. یعنی بهتر بگویم برادران طالب خودرا قانع نتوانست، که از وحشی گری دست بکشند. این در حالیست ، که عمر رییس جمهور به پایان می رسد.
یک رهبر در سطح یک کشور کثیر الملیت همچو افغانستان وقتی موفق و محبوب در بین مردم می شود، که صادقانه و بدون تبعیض پیش برود. هیج گا با مردم سیاست بازی نکند، در عهد خود وفا کند.
آن وقت دیگر کسی نمی گوید، پشتون، هزاره ، تاجک، ازبک و غیره می گوید رهبر ما -رییس جمهر منتخب ما، که وطن ما به همچو اشخاص در سطح کشور نیاز جدی دارد.
ورنه همچو کرزی حیله گر و دروغ گو نه تنها دیگر اقوام بلکه پشتون خودش از بودن اش متنفر می باشد.
در اخیر باز می گویم، که رهبر ناکام همیشه از مردمش جدا عمل می کند و از مردم خویش هراس دارد. که باعث نابودی خود و مردم می شود.
شرین

>>>   من به آقای فرید میگویم درگذشته همچو خطابه گفته میشد مردم اغوا میشد وفرئب میخورد۰حالا دقیقاً همه میدانند که فرید منظورش اشاره به کرزی کم زوری و ضعف استبداد بود وکرزی بلافاصله صحبت ازانتخبات به شوۀ افغانی را مطرح نمود۰ تا باشد درآینده فرید قند مطمعین شود۰
بیچاره از بلخ

>>>   سلام به همه
چرا از وقعیت چشم پوشی میکند تمام مشکلاتهای امروزی : فساد اداری، مواد مخد، فقر ،اداره ضعیف ،تروریزم ..... از دست خانواده کرزی است.آیا دمکراسی مردمی را به تقلبی میتوان عملی کرد؟ پس دمکراسی یعنی بازی دادن مردم . ما موافق هستیم که در کشور دیگری هم مشکلات در این ساحه وجود دارد ولی به سطح افغانستان نه، به گفته بعضی از تحلیلگران، افغانستان در قسمت فساد اداری جای اول را "مفتخر" شده است .
مواد مخدر و تروریزیم .... برای همگی معلوم است که در وطن ما چه حال است.
خلاصه مطلب خانواده حاسد کرزی باید استعفا بدهند.
فریدون از کارته سه کابل

>>>   کرزی واقعاً مظلوم و مردم جنایتکار اند !؟

>>>   مقصودی: این نمایندکان هیچ کار کرده
نمیتواند، چون اینها نماینده کان مردم نیستند، و دیکر این که کرزی را
اینها وادار نکرد بلکه یونما به کمک سفارتهای امریکا و کشورهای اروپای سبب
شد تا کرزی پارلمان را افتتاح کرد، اینالی از ایطور پارلمان که به زور
خارجیها کشایش پیدا بکند به کدام درد ملت خواهد خورد؟؟؟

>>>   دوستان گرامی سلام
دلی ما باید به حال خودی مان بسوزد، نه کرزی
من به یقین خدمت شما به عرض میرسانم که او بسیار چالاک است.
بسیار زنچه ، هیله و نیرنگ را یاد دارد وقعآ فیلسوف است در مسلک خود.
یک شادی باز نمبریک است ، اگر قبول ندارید در آینده نزدیک باز شاهد کارهایش خواهیم بود.
اندونزی

>>>   وطنداران عزیز آیا به این نکته متوجه شده اید که در تاریخ افغانستان هیچ یک از رءیس های جمهور ما به تقاعدی نرسیده اند. علت چه
است؟ به نظر بنده فقیر علت این است که هر کس که ریس جمهور شد گفتیم تو برو که دیگیت بیآید تو کار کرده نمی توانی.
علت این است که خود ما نمیدانیم که چه میخواهیم. ریس جمهور یک انسان است و او به کمک مردم نیاز دارد به کمک وزرا و پارلمان
وطنپرست ضرورت دارد. مثل جامعه غرب که همه مردم چه خورد و چه بزرگ دست به دست هم داده با دولت خود کمک میکنند.
شاید ما منتظر این باشیم که خداوند از آسمان فرشته ئ برای ریس جمهوری افغانستان نازل کند. خداوند قدرتمندان ما را {وزیر صاحبان،
و اعضای پارلمان و ......} را هدایت فرماید تا مردم بیچاره روی آرامی بیند. آمین یا ربلعلمین.
« دست به دعا» از هلسنکی ، فنلند .

>>>   از خاکم و هم خاک من از جان وتنم نیست
انگار که این قوم غضب هم وطنم نیست
اینجا قلم و حرمت و قانون شکستند
با پرچم بیرنگ بر این خانه نشستند
پا از قدم مردم این شهر گرفتند
رای و نفس و حق، همه با قهر گرفتند
شعری که سرودیم به صد حیله ستاندند
با ساز دروغی همه جا بر همه خواندند
با دست تبر سینه این باغ دریدند
مرغان امید از سر هر شاخه پریدند
بردند از این خاک مصیبت زده نعمت
این خاک کهن بوم سراسر غم و محنت
از هیبت تاریخی اش آوار به جا ماند
یک باغ پر از آفت و بیمار به جا ماند
از طایفه ی رستم و سهراب و سیاوش
هیهات که صد مرد عزادار به جا ماند
از مملکت فلسفه و شعر و شریعت
جهل و غضب و غفلت و انکار به جا ماند
دادیم شعار وطنی و نشنیدند
آواز هر آزاده که بر دار به جا ماند
تب کرد زمین از سر غیرت
فرسود هوای وطن از بوی خیانت
از زهر دروغ و طمع و زور و اهانت
این قوم نکردند به ناموس برادر
امروز نگاهی که به چشمان امانت
غافل که تبر خانه ای جز بیشه ندارد
از جنس درخت است ولی ریشه ندارد
هر چند که باغ از غم پاییز تکیده
از خون جوانان وطن لاله دمیده
صد گل به چمن در قدم باغ بهاران
می روید و صد بوسه دهد بر لب باران
ققنوس به پا خیزد و با جان هزاره
پر می کشد از این قفس خون و شراره
با برف زمین آب شود ظلم و قساوت
فرداش ببینند که سبز است دوباره
-----
به یاد گذشته های پر افتخار وطن
افغان آواره در جهان

>>>   برای داکتر عبدالله وعده وزارت خارجه داده شده است.
عبدالقهار عابد سابق رییس دفتر داکتر صاحب عبدالله

>>>   منتظر روز بودم که رسول سیاف بخاطر جنایات که در فشار سیلو انجام داد به دادگاه کشانده شود .
اما با صد افسوس که امروز همچین ادم خواهان تکیه زدن بر چوکی ریاست پارلمان میشود و عده زیادی هم با دادن رای مثبت به این شخص به کمک او میشتابند.
شاید نماینگان هم نوادگان این قوم ویرانگر هستند.
سامی از المان

>>>   محمد صدیق یوسفی از قرقین:
آقای ریس جمهور ما مظلوم نیست باید کرزی پیش بردن وطن را کوشش نماید . باید ما وشما وطن خودرا آباد نماییم چیز های گذشته را تکرار ننماییم . باید حق ملت هم خورده نشود . ملت پرستی نشود در این حالت هیچ کشمکش بوجود نمیاید .

>>>   سلام:ای ملت مردم افغان آگاه شویند...نکنیند.سر کرزی کبر نکنید.کبر تان بلای جان تان میشه...خدا شما مردم را هدایت کند ...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است