از سوی افغانستان؛
تهدیدی علیه ایران و پاکستان نخواهد بود...
رییس جمهور کرزی در مراسم افتتاح پارلمان با اشاره بر روابط خوب میان کشورهای عربستان سعودی، روسیه، ترکیه، هند، ایران و پاکستان گفت که از خاک افغانستان علیه ایران و پاکستان استفاده نخواهد شد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۸۹/۱۱/۷ کد خبر: 18687 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس جمهور کرزی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح پارلمان تأکید کرد که از افغانستان علیه ایران و پاکستان استفاده نخواهد شد.

وی هشدار داد که وجود گروه های بازسازی ولایتی و نیز برخی از دفترهای غیرلازم نهادهای جهانی درافغانستان مانع جدی روند دولت سازی درکشور شده است.

رییس جمهور گفت که افغانستان به خصوصی سازی امنیت و موجودیت شرکت های امنیتی خصوصی با قاطعیت پایان خواهد داد.

وی تأکید ورزید که بر پایان دادن بر موجودیت ساختارهای موازی در کشور سرعت بخشیده خواهند شد.

ایشان اظهار داشتند که افغانستان بر خصوصی سازی امنیت و موجودیت شرکت های امنیتی با قاطعیت پایان خواهد داد. موجودیت پی آر تی ها و برخی دفترهای غیر لازم نهاد های بین المللی در کشور ما مانع جدی در راه روند دولت سازی اند.

وی افزود افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۴ میلادی مسؤلیت امنیت، اجرای دولت داری و پیاده کردن برنامه های توسعوی و اجتماعی را برعهده خواهند گرفت.

ازسوی دیگر رییس جمهورتأکید می ورزد که جنگ در افغانستان باید به زودی پایان یابد و نبرد برای نابود سازی هراس افگنان جایی که ریشۀ آنان است، انجام شود.

آقای کرزی با اشاره بر روابط خوب میان کشورهای عربستان سعودی، روسیه، ترکیه، هند، ایران و پاکستان گفت که افغانستان علیه ایران و پاکستان استفاده نخواهد شد.

به گفتۀ رییس جمهور حکومت افغانستان در کار مبارزه با فساد اداری جدی است و مردم افغانستان از موجودیت فساد، بی قانونی، موجودیت اقتصاد نامشروع وقاچاق مواد مخدر بسیار ناراحت است.

با این همه به گزارش طلوع نیوز، رییس جمهور کرزی برقانون مند شدن حضور نیروهای خارجی در کشور تأکید می ورزد. این درحالی است که این نیروها تا سال ۲۰۱۴ میلادی افغانستان را به گونۀ تدریجی ترک خواهند کرد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   چه داری که ایران و پاکستان را تهدید کنی؟؟؟؟
پاکستانی 50 ساله کم از کم 150 دانه بمب اتوم دارد .
ایران هم اتومی شده و صد ها موشکهای قاره پیما که حتی خاک اروپا را در بر میگیره دارد .

>>>   برادر عزیز این طور هم نیست
همین اکنون ایران و پاکستان از موجودیت یک افغانستان قوی در هراس میباشد و تا اخرین قدرت کوشش میکنند تا وضع به همین منوال ادامه پیدا کند.

>>>   ايران و پاكستان و افغانستان كشورهاي برادر هستند. آنچه خطر محسوب مي شود آن است كه افغانستان پايگاه بيگانگان شود . جهت مداخله در اموردر امور ساير ملل.
رضا از كابل

>>>   برادران عزیز من یک دانشجو میباشم از شما خواهش دارم که به جای گفتن این اخبارها به دنبال خبرهایی باشید که افغانستان را جلو بکشاند
خاک پای افغانیان(مهدی)

>>>   به کسـاني نـظـر اول و دوم نـوشتن لطـفــاٌ به متنه نوشــته ديقت کنيـد! "از خاک افغانستان علیه ایران و پاکستان استفاده نخواهد شد "


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است