دیدار رییس جمهور ایران با مقامات افغانی در تهران
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۸۹/۱۱/۱۱ کد خبر: 18799 منبع: پرینت

محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور كشور ایران در ديدار وزير ماليه و اقتصاد کشور افزايش سطح همكاري دو كشور را مورد تاكيد قرار داد و گفت ايران به گسترش مبادلات اقتصادي با كشورهاي همسايه اولويت مي‌دهد و در اين زمينه نيز هيچ محدوديتي براي ارتقای سطح همكاري‌هاي اقتصادي با افغانستان قائل نيست.

به گزارش فارس، وي در ادامه با تاكيد بر لزوم استقرار امنيت و تثبيت روند سياسي افغانستان اظهار اميدواري كرد نیروهای خارجی هر چه زودتر اين كشور را ترك كرده و امور افغانستان را به مردم و دولت آن واگذار كنند.

وزير ماليه کشور نيز در اين ديدار روند همكاري‌هاي اقتصادي بين دو كشور را رو به پيشرفت دانست و با تاكيد بر اهتمام دولت افغانستان بر افزايش هر چه بيشتر همكاري‌هاي دوجانبه با جمهوري اسلامي ايران گفت تاجران افغان مبادله با ايران را به مبادله با ديگر كشورها ترجيح مي‌دهند چرا كه به دولت و تاجران ايراني اطمينان بيشتري دارند و دولت افغان نيز از اين روند به طور كامل حمايت مي‌كند.

وي همچنين خاطر نشان كرد دولت افغانستان به رغم فشارهاي موجود با پشتوانه مردم افغان به دنبال كسب استقلال كامل و در اختيار زمام امنيت كشور است.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ببخشید
مقامات افغانی!!!! یا مقامات کشور افغانستان؟
مگه افغانی واحد پول کشور نیست؟
حالا اگه دیگران بنویسند می گوییم نمی دانند ولی شما چرا ؟!!!!
کم کم دارم ازت ناامید میشوم افغان پیپر

>>>   بله واقعا افغان ها باید بدانند؛
رابطه ی اقتصادی تجاری فرهنگی اجتماعی با ایران اگر هیچ فایده ای نداشته باشد مطمئن باشید بی ضرراست ا نقدر که حضور این خارجی ها برای ما خطرناک است برای اینده ما وبچه هایمان ...ایران یک همسایه ای کاملا بی خطروبافایده تراست.... چندی پیش درکابل بودم یک ماشین پرازنظامی امریکایی ازسرکی که مردم فراوان دران درحال رفت وامد بود ازدور نمایان شد نمی دانید مردم با چه ترسی راه را برای این ماشین بازمی کردند ازدوستی علت را جویا شدم گفت ..قانون خارجی ها این است وقتی درحال امدن هستند باید افغان ازجلویش کنار رود والا زیرش می گیرد چه حق داشته باشد ان افغان چه ناحق باشد همان طور که چندین بار در مسیربرگشت می دیدم وقتی نظامی خارجی وارد اتوبوس می شد تا یک مسیرکوتاهی را بامسافرین افغان بیاید راننده به زور مسافر افغان رابلند می کرد واین خارجی بدون دادن قرانی تامقصدش می امد
این است وضع ما ...

>>>   هر كس از چيزي مي ترسد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است