تکرار تلفات قابل تحمل نیست؛
عذرخواهی درد مردم را التیام نمی دهد
رییس‌جمهور در جلسه شورای امنیت ملی؛ تلفات غیرنظامیان را عامل اصلی تشنج در روابط میان افغانستان و امریکا دانست و خطاب به پتروئیس گفت عذرخواهی نمی‌تواند دردهای مردم ما را التیام بخشد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۸۹/۱۲/۱۶ کد خبر: 19836 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس‌جمهور کرزی، روز یک‌شنبه در جلسه شورای امنیت ملی گفت که تکرار تلفات ملکی برای مردم و حکومت افغانستان قابل تحمل نیست.

در این جلسه که روز یک‌شنبه در ارگ ریاست‌جمهوری برگزار شد، رییس‌جمهور کرزی در مورد کنفرانس ویدیویی اخیر خود با باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا نیز معلومات داد و گفت که اوباما در جریان این کنفرانس به خاطر شهادت 9 طفل در ولایت کنر که در اثر یک حمله هوایی قوای ائتلاف جان دادند، اظهار تأسف نمود.

در بخش دیگر جلسه، جنرال دیوید پتروئیس، قوماندان عمومی قوای ناتو در کشور، شهادت 9 طفل در ولایت کنر را یک اشتباه بزرگ توصیف نمود و در حضور رییس‌جمهور از مردم افغانستان معذرت خواست و وعده سپرد که چنین حادثات دیگر تکرار نخواهد شد.

اما رییس‌جمهور معذرت پتروئیس را در این مورد بسنده ندانست و خاطرنشان کرد که وقوع تلفات ملکی در جریان عملیات‌های نظامی نیروهای ائتلاف عامل اصلی تشنج در روابط میان افغانستان و امریکا است و مردم افغانستان از وقوع این نوع حادثات ناگوار به ستوه آمده و معذرت‌ها و محکوم کردن‌ها نمی‌تواند دردهای آن‌ها را التیام بخشد.

رییس‌جمهور گفت من به نیابت از مردم افغانستان از شما می‌خواهم تا تلفات ملکی در افغانستان دیگر واقع نشود، اعتماد حکومت و مردم افغانستان به نیروهای بین‌المللی به صورت قطع به این امر تعلق می‌گیرد. تکرار این پدیده می‌تواند روابط و فضای اعتماد را بیش‌تر جریحه‌دار سازد و ادامه آن به مردم و حکومت افغانستان غیرقابل تحمل است.

این در حالی است که صدها نفر در اعتراض به کشته شدن غیر نظامیان دیروز یکشنبه در کابل مظاهره کردند.تظاهر کنندگان که تصاویر اطفال کشته شده در کنر را با خود حمل می کردند، علیه امریکا شعار می دادند.

مردم افغانستان دیگر به ستوه آمده اند و از این همه کشت و کشتار خسته شده اند آنان چیز زیادی از این دنیا نمی خواهند . صلح و آرامش تنها آرزویی است که تک تک افغانها دارند ؛ آنها دیگر نمی خواهند روزها را در اضطراب از دست دادن یکی ازاعضای خانواده خودسپری کنند...جنگ بس است

به امید روزی که شاهد آرامش در کشور عزیزمان باشیم. ان شاءالله


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر كرزي همين رقم پيش برود زنده باد !

>>>   سلام به هم وطنان عزيزم ؟
جناب كرزي صاحب ظاهراخودرا بسيار دلسوز بوطن تان ميدانيد و قسميكه تمام افغانها در همين نظر و اميد وار بودند وليكن بعض اوقات كه بالاي بعض مسايل دقت ميكنم سولات بسيار زياد بوجود ميايد كه من جمله عدم برخورد جدي وقانوني دولت تان در مقابل دشمنان وطن عزيز ما افغانستان باالخصوص موظفين استخبارات باكستان كه مصروف اعمال خرابكاري وكشتار مردم عام ومظلوم ما هستند جرا اشخاص مزكور را جزاي علني نميدهيد تا كسانيكه به جنين اعمال دست ميزنند عبرت بګيرند ايا يك ريس دلسوز بوطنش همين قسم ميباشد كه هموطنانش به شكم كشنه كشته ميشود ومجرم به سزاي اعمال خود نميرسد ايا بنظر شما همين دلسوزي است جرا سکوت اختیار کردیند جناب ریس صاحب جمهور از سکوت بودن کدام نتیجه توقوع داریند مردم و تاریخ افغانستان در تمام جهان بی ارزش شد در نتیجه سکوت بودن تان اقای ریس صاحب جمهور دیکر جیز ګفته نمیتانم جون منحیث ریس صاحب جمهور کشور برایتان احترام دارم ؟؟؟؟؟؟؟
تشکر حبیب

>>>   جناب کرزی صاحب دلسوز و خدمتگار این اطفال معصوم را طیاره های بادار هایتان از بین برد ولی او صد ها مردم مظلوم و اطفال معصوم را با دیگر وکلا در بغلان کدام طیاره ها هدف قرار داده بود ؟؟؟؟؟/
ای جدی حرف زدن ها کلش قیصه مفت است هر و قت از خانواده کرزی یک 10 نفر در کدام حمله یا حادثه از بین رفت باز درد را احساس میکنه نی حالی..
احمد از کابل بد بخت

>>>   آقای کرزی در گفتار خود اگر صادق باشد هیچ شکی نیست که کشور در زمان نزدیک استقلال کاملیت خود را اخذ و وارد مبارزات سیاسی بینلمللی خواهد شد. اگر زیر کاسه نیم کاسه وجود داشته باشد درین صورت دشمن ترقی و پیشرفت مردم افغانستان خارجی ها نه بلکه خود مردم ما می باشد.همچو پوزش ها را مردم افغانستان برای بار اول نشنیدند. بلکه بار ها پوزش خواستند ولی از عمل کرد های ......خود دست نبرداشتند. این را مدردم افغانستان خوب میداند....
»جنیدالله ازهر امینی»

>>>   چقدر مردم ساده داریم کرزی دزد را میگوید دزدی کن صاحب خانه میگوید هوشیار باش.
چون نفر پخته امریکا است وعضویت سازمان سی آی ای را دارد این دستور ها از طرف بادارش است.
میخواهد نزد مردم خود را وطندوست ومردم دوست جلوه دهد.
چرا وقتی برادرانش مردم را با حملات انتحاری میکشند خاموش است.
مصطفی یوسفزی

>>>   یک پیشنهاد به آقای کرزی دارم، درست است که عذر خواهی محض نمیتواند مرجمی بر زخمهای عمیق مردم مظلوم ما باشد و نیرو های ناتو با این عذر خواهی شرم آور دیگر چیزی ندارند که خجالت شان را از جنایتی که کرده اند بپوشانند و همینگونه اگر تمام سرمایه های چهان را در پای این مردم زجردیده بریزند دیگر قادر نیستند که آن کودکان شهید شده را به اغوش مادران شان برگردانند- بهر صورت من میخواستم به آقای کرزی بگویم که لطفأ به برادران قسی القلب ناراضی تان بگوئید که فقط برای یکبار هم که شده برای یکی از جنایات بیشمار شان از مردم مظلوم و بیگناه ما عذر بخواهند! تا ببینیم که آیا ذرۀ از عطوفت در دلهای سیاه و نابکار شان باقی مانده است یا خیر؟ و همینگونه لطفأ به فاروق وردک و دیگر چهره های جاسوس آی اس آی و امثال آن دستور بدهید که یک مظاهره ولو ساختگی در شهر کابل علیه طالبان .....براه بیاندازند تا ما درک کنیم که واقعأ شما و تیم شما درد مردم مارا هم مد نظر تان داشته اید!!
فرهاد ازکابل

>>>   این رسم است که هرگاه مزدوران ونوکران دست نشانده عمرشان بپایان سد ، قیافه وطن پرستی را میگیرند و انقلابی میشوند و برخلاف ارباب شان صحبت میکنند ، همان تاریخ تکراری داکتر نجیب الله کمونست که درروز های اخیر عمرش یکسره داد مسلمانی سرمیداد و گفته های ناگفتنی را برزبان می آو رد این بیچاره هم آن چنین شده است و باخیال واهی میخواهد که چند سال دیگررا باحمایت آی اس آی وطالبان کرام بر قدرت ادامه دهد ،در حالیکه این مو جود بی خاصیت با عدم درایت و اهلیت خودش سالیان درازی را با پایبوسی اربابانش سپری کرد و اکنون که کاسه صبر اربابان از بی کفایتی و ... لبریز شد ه است این جناب چهره انقلابی برخود گرفته و هزیان میگوید و بازهم تاریخ پر ازدر این ملت دوره حکومت اورا به عنوان فاسدترین دوران زمام تاری در تاریخ افغانستان ثبت خواهد نمود

مولوی حقگو

>>>   واه واه از کلوخ آتش پرید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آفرین کاکا جان، تو همینطور قد بلندک کن ملت هم همرایت ایستادگی میکند اگر تو باز از راه گشتی ملت تو را .....میفرستد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است