معین اداری وزارت خارجه سبکدوش می گردد
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۲۷    ۱۳۹۰/۱/۲۸ کد خبر: 21037 منبع: پرینت

قرار اطلاع موثق از دفتر مقام وزارت امور خارجه ، از چندی بدینسو اختلاف نظر شدید میان آقای زلمی رسول وزیر و عبدالحی حیدر معین اداری وزارت خارجه بوجود امده است.

اختلاف نظر بیشتر بالای مقرری هایی است که کارمندان وزارت خارجه در داخل و خارج بدون درنظرداشت اهلیت و شایستگی بلکه بیشتر بر مناسبات شخصی و یا توسط سفارشات زورمندان حاکمیت مقرر گردیده اند.

فعلا در هر نمایندگی دو یا سه نفر بیشتر ازضرورت مقرر گردیده است. چون به امور دیپلوماسی بلدیت ندارند اکثرآ در دفتر مصروف شطرنج بازی ، قصه خوانی ، شنیدن موسیقی و تماشای فیلم از طریق اینترنت وقت خویش را می گذرانند. در حالیکه بالای هر یک کارمند ماهانه بالاتر از 5000 دالر دولت معاش ، بیمه ، کرایه منزل می پردازد.

این در حالیست که متاسفانه هم جناب وزیر و هم جناب معین تجربه کاری نداشته از قانون بی خبر اند.

جناب وزیر که اصلا داکتر طب هستند بیشتر زمان عمر خویش را وقف تداوی و مراقبت بابای ملت و تداوی نظامیان عربستان سعودی سپری کرده اند. چشمان مبارک شان ساعت 11 قبل از ظهر باز می گردد. از دیپلوماسی آگاهی کمتر داشته و در ملاقات ها و جلسات همیشه خمار معلوم می شوند.

جناب معین اداری آقای حیدر که از سفیران زمان قدرت آقای ربانی می باشد قبلا یک روز هم کار اداری نکرده و از قوانین و اصول اداری بی خبر می باشند.

بدین لحاظ زمانی که در رهبری یک وزارت مهم کشور چنین اشخاص موجود باشند شما از سایر کارمندان چه توقع دارید.

بااحترام
ادریس احمد امانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برو برادر چتیات نگو! جناب داکتر صاحب عبدالحی حیدر تق دندان رژیم قانون شکن و بی نظام فعلی است. اصلاً چرا برطرف شود. باید برایش مدال بدهند که نامخدا چه خوب اجراات میکند. داکتر حیدر پرش طوس است و به زور مارشال و شش بادار دیگر میچلاند. به فکر من داکتر حیدر از رژیم فعلی تقلبکار، دغلباز و قانون شکن به وجه احسن نمایندگی میکند. هیچ کدام مشکلی در کارش نمی بینم. باید حتی وزیر خارجه هم شود.
از طرف مامورک صادق وزارت که شوربختانه هنوز زیر ساطور قصابان برابر نشده است

>>>   ادریس جان
مگر خسته شده ای؟ که این طور گله مندی میکنی؟

>>>   سلام !
ادریس احمد محترم !
از کرزی گرفته تا ریس یک اداره ، کدام شان احل کار است ؟
دوبل عبداله از کدام اکادمی دپلوماسی و یا حقوق سند تحصیل داشت؟
مارشال فهیم ( کلینر ) از کدام اکادمی نظامی ، سیاسی ... دیپولوم دارد؟
خلیفه خلیلی ..... غیره و غیره .
اگر وطن پرستان که مسلکی ، باتجربه و احل کار هستند،اداره امور کشور را مسولیت بیگرند، دیگر غربیها باید بار و بستره خودرا ببندد و بسوی خانه شان مرخض شوند که، نه خارجیها و نه بیکفایتان افغان خواهان چنین کار نیستند و به زور نیزه بالای ما حکمرانی میکنند ، اینست عدالت و دموکراسی غربی .

>>>   بکلی درست است یکی از اینها چیزی نمی دانند و معین خو با ید بسیار پیش بر طرف میشد زیرا حیدر چیزی که صبح یا دش باشد چا شت فراموشش میکند .
کا رمند وزارت خار جه

>>>   ادریس بیچاره ره کدام ... در دم میته، نباید فراموش کرد که این سرو صدا ها برمیگردد به سپنتا که از زمان برکناریش از سکانداری دستگاه دیپلوماسی کشور، این همه سپوتاژ را به راه انداخته است.
مامور وزارت خارخه

>>>   جناب امانی صاحب،
فکر کنم که شاید شما هم از وظیفه سبکدوش شده باشید که چنین متن را نوشته کرده اید. آیا به یاد داری شما هم از ساعت 11 الی 1 به بهانه نان خوردن خود را مصروف میساختید ومراجعین پیچاره ساعت ها منتظر میماندند و سکرتر شما اجازه ملاقات را نمیداد.

>>>   حیدرک جیلاتی
شمال ها ره تورانی
حیدرک خارجه
میشه خودش خارجه
حیدرک چاپلوس
پای مارشال را ببوس
حیدرک فساتی
مست شو یگان ساعاتی
حیدرک ......

>>>   ولا اگر این بی ... در رآس زمام داری کشور باشند هر چیز از این ها سر میزند، چندی پیش برای انجام اموری به قونسلگری سفارت مقیم واشنگتن مراجع نمودم، بنه راس ساعت 8:30 صبح آنجا رسیدم ولی متأسفانه کارمندان قونسلی ساعت 9:30 هم بالای کار خویش حاضر نبودند، جالبتر از همه وقتی قونسل داخل شد چنان درب را به شدت کوبید که گویی شش نفر قصد تجاوز بالای ایشان را دارد، و خطاب به یکی از کارمندان که معلوم میشد وظیفه سکرتر را دارد، چنین گفت " هروقتی که دروازه به طور شدید کوبیده شد بهم که من هستم" (فرعون زما" نام ایشان است انگیزه، دیگر اینکه در مملکتی (امریکا) که همه امورات بشری به استندارد بالای قرار دارد، با داخل شدن به دفاتر افغانی یکبار فکر میکنی که داخل مملکت افغانستان شدی و با مامورین شاروالی و یا سایر وزارت ها معامله داری، جای بسیار افسوس است، شخصی دیگری مدت هاست که در سفارت مشغول وظیفه است به اسم آقای هارون الکو پسر بیچاره سارنوال الکو که عمر خویش را در جرمنی سپری نموده است و سوادش بدرد جرمنی میخورد ولی از زور پدر خویش اینجا امده است و حق یک مظلوم دیگر را میخورد، خلاصه اگر این مکتب است و این معلم حال طفلان خراب میبینم،

شکایت گر

>>>   ولا هر دویش بدرد نمیخورد

>>>   درددرسرودواازپا!
آقاییکه شایعه تبدیلی داکترحیدر معین اداری وزارت امورخارجه رابدست نشرسپرده اصلا بابقایای نظام آقای ربانی مخالف است داکترحیدرکادرباتجربه وزارت خارجه است،بخاطریکه مورد اعتمادوگزینش آقای مارشال فهیم است وازسفیران زمان زمامداری آقای ربانی ،جناب شایعه پراگن راخوشش نیامده ویاممکن است کدام خویش واقاربش راکه واسطه شده باشد ویاهم ممکن است شخص شایعه پراگن ازکارمندان غیراکتیف وزارت امورخارجه باشدکه جناب حیدر معین درتعیین آن روی ملحوظات قانونی مبادرت نورزیده واین امرسبب ملال خاطرشایعه پراگن شده است.هرکسیکه دروزارت امورخارجه تقرر حاصل نموده شایسته خدمت گذاری است همه ادارات دولتی مشکلاتی درتعیینات افرادخود دارند که وزارت امورخارجه درمقایسه به آنهاناب ونابتراست.
ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــجاد

>>>   دوستان عزيز وافعا حرفي بجا ى است بطور نمونه در جنرال قونسل افغانستان مقيم جده يك نظر انداخته شود بجز از مردم آزاري مشكل تراشي وغيره ،، اطلاعات فوق صد در صد صدق ميكند كه شطرنج بازي ،مشغول بازي هاى انترنتي ضرب و جمع معاش هاى دالري تكبر بر مردم مظلوم و از همه بدتر برخرد شخص جديد التقرير يا شخص اول ان جنرال قونسلي با مراجعين و بر خرد سكرتر بد اخلاق وي كه از مفاسد اخلاقي ان همه سعودي به فغان امده است ، از مقامات افغانستان اميداويم تا مشكلات ما را كم كند نه زياد ،،، تشكر
انجنير حميد الله فائق طايف

>>>   من به نویسنده این گزارش توصیه میکنم

برادرتو نمی دانی او معین نیست بلکه وزیر است افرین به حیدر زلی رسول خو یک ادم نابلت است
شما خودیتان گفتید که حیدر سفیر درزمان ربانی بود بلکه از زمانی ربانی تا الحال سفیر است که تجربه ان 16 سال میشود حد اقل این تجربه خو دارد اما وزیر بچاره چه
بلی این حرف یک پشتون بی فرهنگ است پشتونها همه وقت میخواهند که از خودی شان باشد چون ادریس امانی رئیس منابع بشری هم تاجک است ومعین هم
زور تان درکمرتان تو ....بی فرهنگ

احمدی هزاره از المان

>>>   از اقای وزیر توقع زیاد میشود مګر متاسفانه طوری نشد مثلا مدت ۱۷ سال است که اقای ریس کمال نبی زاده در سفارت شوروی بحیث معاون سفیر کبی ایفای وظیفه می نمایند واضح است که وی نه در وظیفه اش بلکه مصروف تحلزت در ایران ترکیه تاشکند و امریکا است هرزمانیکه کدام وزیر رونده مشکو میشود نامبرده در انجا حاضر میګردد و امثال ا ان در جرمنی ترکیه وغیره سفارت خانه ها .
زبیر

>>>   معین صاحب بیچاره چی کرده بس تقریبا80 فیصدمردم یک گروه رامقررکرده این یک خدمت بزرگ به این کشوراست

>>>   اگراین گب راست باشد یک ضایعه است به وزارت خارجه بسیارضایعه بزرگ چراکه بازکی فسادکند بازکی قوم گرایی سمت بازی کند

>>>   افرین ادریس جان به این جرات کی داری صدافرین ضرورمیگی که نه این یک دسیسه است نوشی جانت به این جرات کی داری قابل تقدیرهستی

>>>   به گفته اَقای سجاد هرکس را که مارشال یا ربانی مقرر میکند اَنها مردم خوب وطن دوست مورد اعتماد مارشال صاحب که بود باید همه قبول کند ودیگر حرف در میان نباشد که امروز ما بایدفرمانبردار همین مارشالک کیلینر باشیم بخدا طرف قواره اش آَدم میبیند میشرمد طرف لباس اش که اَدم فکر میکند یک پیراهن تمبان چرک به جانش است این نماینده گی از مردم اقغانستان میکند تنها پنجشری ها از وطن خود پیشتبانی میکند

>>>   نا مه من برای غربی نام !
آقای غربی نام اگرتو اهلیت ، شخصیت، تربیه خانواده گی درست دیده باشیدوازافغانستان باشید. کلمه مستعار ( غربی ) نمیگذارید معلوم میشود که تمام اعضای خانواده ات درخدمت ایساف وناتوقرارداردوتوفرزند بی بسم الله نطفه غربی بدنیا آمده است . وتعرض بیجا بالای شخصیت های بزرگ افغانستان میکنید؟ از آنهای که توفرزند ناخلف ونطفه بوش اسم گرفتید اگر اسناد ومدارک عالی ندارند بس تجربه بزرگ دارند که به قول بزرگان ودانشمندان تجربه پدر علم است . نمیدانم به کدام وجدان کثیف اسم عبدالله عبدالله ، خلیلی و.... را مینویسید>
سعادت خان
دهلی

>>>   زبیرنام !
باید بدانید ومن توفسد پشتون فاشیزم را درست می شناسم اگردرجای پیدا یت کنم با من همرایت میفهمم تو انسان بی سواد بیش نیستی .
قره کش
چکشی

>>>   وزارت خارجه به یک وزیر مثل اشرف غنی ضرورت مبرم دارد، چرا که وزارت باید از گندگی عبدالله جان و سپنتاجان پاک شود اگر این کار نشود به هیچ وجه افغانستان جور نخواهد شد

>>>   خبر جالبی است :
اقای حیدر مانند یک پلنگ خدمت را به یک طبقه خاص کرده که در دوران داکتر عبدالله نشده بود بعد از مسعود این شخص خدمت را انجام داده و این یک خدمت بزرک است ساییرین نا امیدانه یک نظاره گر بوده و حتی به ساییرین مامورین یک تقاضای ملاقات نداده تا شکوه یی را خدمت شان برساند اصلا اقای حیدر وزیر خارجه یی سرسپرده شواریی ....میباشد و وزارت خارجه کاملا یک دسته شده است .
مامور محروم وزارت خارجه

>>>   اوبیادرا من خو صد بار در باره یک شخص بی کفایت نوشتم که کسی نشرش هم نکرد نمی فامم که اینبار هم نشر میشه یا نی

این سیستم زور خوری است هر کس که زور داشت وله که کسی از جای شورش بته در نمایندگی دایمی افغانستان یک نفر است به نام عرفانی از زمان داکتر نجیب مقرر شده و فعلاً بحیث معاون در انجا کار میکند اگر مجاهد امد زورش نرسید اگر طالب امد زورش نرسی اگر کرزی و داکتر عبداله یا سپنتا و رسول هیچکس زورش نرسید صرف سپنتا اورا برای مدت شش ماه کابل خواست که دوباره سر او هم ازبک ها را برد و دوباره مقرر شد.

ناگفته نماند که 4 نفر کارمند محلی خسر بره و فامیلی نزدیکش میباشد و طنین هم از ترس چیزی گفته نمیتواند.

یکنفر داکتر داشتیم به نام داکتر باذل که بیچاره ره برطرف کردند در حالیکه عرفانی برابر انگشتش هم نمیفهمید و او هم در همان نیویارک پناهندگی داد. و فعلاً در پوهنتون نیویارک درس حقوق میدهد که متاسفانه افغانستان از او ادم استفاده نتوانست.

امید وارم که شبکه افغان پیپر این درد دل مره هم چاپ کند که حد اقل یکنفر از مقامات بفهمد که در نمایندگی ها چی میگذرد و اشخاص پولدار و زورمند چطور در یک مقام خود را محکم گرفته اند.

کریم م ک از امریکا

>>>   عبدالقدوس باختری از مزا رشریف
خوب این مسئله امر مسلمی است که در این وزرات خانه نه بلکه در تمام وزارت خانه ها چنین مشکلی وجود دارد افراد و اشخاص بدون در نظرداشت مسلک و حرفه شان به وظایف بزرگ سنجاق میگردند و این مسئله باعث شده که وضعیت حکومت روز به روز از این حالتی که است وخیم تر گردد اگر ما 5 سال گذشته را با حال مقایسه کنیم درمیابیم که اوضاع چگونه خراب شده است

>>>   با عرض حرمت

یکی از تعییناتی که از سوی زورمندان و به حکم جناب زلمی رسول به همین زودیها انجام شده تعیین شخصی بنام سفیر افغانستان در تاشکند میباشد که موصوفه فقط دارای سند تحصیلی بلکوریا (صنف دوازدهم) و فقط سابقه معلمی را در هرات داشته و فعلا بحیث سفیر افغانستان در قزاقستان ایفای وظیفه میکند و چون وی در زمان انتخابات برای کرزی صاحب زحمت زیاد کشید بنآ این وظیفه برایش منحیث تحفه داده شده. موصوفه که نادیه صالح نام دارد جز تجربه معلمی و سکرتریت آقای سنجر فاقد هرگونه تجربه و تحصیل میباشد.
تا خرکو... باشد مفلس در نمیمانه

امیری

>>>   برادر ادریس جان! اگر حکومت به رهبری محترم کرزی آدم های کار فهم و قوم گرا را در پست های مهم و کلیدی مقرر نمی کرد و کار را به اهل کار میسپرد از هر رستورانت وزیری و معین تعین نمی کرد و امروز ما و شما در طول نزدیک به ده سال با حضور جامعه جهانی به این بدبختی گرفتار نمی شدیم.

دانش - کابل

>>>   شتررا گفتند که گردنت کج است ، اهی کشید و گفت کجایم راست است که شما گردن را میفرماید این دولت از رئیس جمهورش گرفته تا وزیر ....یکی از دیگرش بد تر است حالا وزارت خارجه را مادیدیدیم ...
ندیم ازکابل

>>>   سلام خدمت عزیزان
نوشتن انتقاد,توضیح و رهنمائی,ایجاب رهبری آگاه,با دانش مدرن توأم باتجربۀ کافی عملی دارای گوش شنوا را مینماید. با تأسف این انسانهای مغز شان خالی از دانش و چشم شان کور از بینش چطور میتوانند دید و یا عمل درست در جهت منافع و مصالح جامعه و کشور انجام دهند.
رئیس جمهور, معاونین و مشاورینش که تعداد شان به یک غند میرسد همه یا رمل انداز اند,یا ملای مسجد یا تکسی دریور و یا قاب شوی رستورانت شما از اینها چه توقع دارید؟
جالب آنست که همین نافهمان اصلاحات و ریفورم در ادارات مینمایند و ظرفیت سازی مینمایند.
اگر این مکتب است و این ملا
حال طفلان خراب می بینم
وقت خود را ضایع نسازید زیرا در کدام مقام شما انسان شایسته دارید که حالا با اصلاح یک ریئس دیگر همه خلا ها را پر میسازید

حمید

>>>   سلام به همه خوانندگان افغان پیپر !
در قدم اول خو هر کسی که این را به نام آقای ادریس امانی نشر کرده اشتباه کرده زیرا من خودم کارمند وزارت امور خارجه در یکی از نمایندگی های سیاسی هستم آقای امانی بسیار یک شخص پر کار و زحمت کش است و هم معین صاحب سیاسی بسیار یک شخصیت بالا و کار فهم است شما چی میدانید از بیرون هر چه که دل تان خواست مینویسید همین معین صاحب اداری استکه اینقدر زحمت میکشد این خو رواج ما افغانها است که هر کسی که کار کند باز ما او را توهین میکنم و حرف های تا و بالا برایش میزنیم اگر کسی کار نکند باز او را بسیار تقدیر میکنم مانند شاروال کابل آقای نواندیش یکبار او را تقدیر نامه داده داده به آسمان ها بلند کردن و دوباره همه زدش شدند حالا شما به کار های معین صاحب اداری که واعقاً از نگاه اداری بسیار یک شخص کار فهم است برایش اینطور حرف ها نوشته کردید خوب نیست هر کسی را بد و رد بگویید ،
با احترام
سکرتر سوم

>>>   از مقرر های بیجا فردی بنام آقای عبدارحمن عابد میباشد که گویا به عنوان مسؤول فرهنگی سفارت افغانسان در برلین المانی مقرر شده . از مدت تقریبآ چهار ماه که وی به برلین مقرر شده سر و صدا براه افتاده است که سفارت افغانستان پس از سال ها مسؤول فرهنگی دارد
ولی نامبرده تا حال با هیچ افغانی ملاقات نداشته و به تلفون های مراجعین جواب نمیدهد. دوستانش در سفارت میگوید او از زمان آمدن خود به برلین مشغول کار های شخصی خود میباشد و یا به دیدن اقوام خو به هالند و دیگر کشورهای اروپائی مسافرت میکند و اصلا در محل کار خود نمیباشد بعضی ها هم میگویند او برای کار به سفارت نیامده در تلاش است برای خود در مملک مورد نظر پناهده گی پیدا کند . کسی نیست به این آقا بگوید وظیفه ات در سفارت چیست اگر کسی هم انتقاد کنند از فهر میکنند و عیله او گپ میسازند .
فاروق از هامبورگ

>>>   فردی بنام جبار جاویذ مدت 6 سال نماینده تجارتی آقای حیدر در پولند انجام وظیفه میکرد گرچه او به عنوان سکرتر اول سفارت در وارشا بود ولی قسمت مهم کارهایش رفت امد بین المان و شهر های پولند بود اقای جاوید که فعلا در وزارت خارجه در کابل منتظر رفتن به پولند و یا المان میباشد مشغول کار بوده و یکسال است به کابل آمده و منتظر مقرر شدن میباشد وی زمانیکه در وارشا با آقای حیدر که سفیر افغانستان در وارشا بود کار میکرد و در ضمن کرایه مارکت ها و خانه های اقای حیدر که مدت بیش از 28 سال است در پولند زندگی میکند جمع آوری مینمود
حکیم از پزنان پولند

>>>   به ارتباط جنرالقونسلگری افغانی مقیم جده باید افزود، دراین اواخر شخصی بنام ظابط خلیل که درزمان کمپاین انتخاتی داکتر عبدالله مسؤل امور مالی کمپاین عبدالله بود وحالا ذریعه عبدالقهار عابد ( رییس دفتر داکتر عبدالله ) بحیث جنرال قونل مقرر گردیده فاقد همه نورم های دیپلوماتیک وبی سواد جاهل است از هر متقاضی مبلغ 10 ریال بنام پول فوتو کاپی که روزانه درحدود 2000 ریال وماهانه 44000 ریال میشود اخذ میدارد وبه هیچ مرجع ازآن حسابده نمیباشد رهبری وزارت باید ازایشان جدآ پرسان کند ، ضمنآ به تعداد 10 نفر ازدوستان خویشرا بنام کارمند محلی که به وجودایشا هیچ ضرورت نیست استخدام نموده وانها هم زمان درجای دیگری نیز رسمآ وظیفه دارد، علاوه برآن خانه رابه مبلغ 80000 ریال به کرایه گرفته و یکصدو پنجاه هزار به مرکز گذارش داده ، بنآ از مقام محترم وزارت جده خواهش میگردد که این شخص بی سواد ودزد را هرچه عاجلتر به مرکز بخواهد که هم جلو فساد گرفته شود وبخاطر تعادل قومی تعدا پنچشیری ها کم شود وبه عوض ایشان یکنفر ازبرادران هزاره مقرر گردد
حبیب یار

>>>   به ارتباط ظابط خلیل مشهور به حنانی هرچیزی که بگویید درست است بدست سکرتر خویش لطیف هروی 5000 ریال ازنزد ماگرفته است
بهیر مدینه

>>>   تاوقتیکه مافیای پنجشیر در وزارت میباشد این وزارت به هیچ صورت جور نمیشود، وزارت به یک شست و شو ضرورت مبرم دارد
علی

>>>   برادرعزیز درباره ظابط خلیل مشهوربه حنانی هرچیزیکه بگوید صحیح است
جاوید

>>>   وزارت خارجه سرنوشت سازاینده سیاسی کشور بوده نباید زدو بند های پوچ سیاسی وقومی در آن وزارت دامن زده شود از اینکه جناب داکترصاحب زلمی رسول به این زدو بند های سیاسی نقطه پایان داده باشد بهترخواهد بود به عوض اینچنین معین های جنجالی وزور دار یکی از کدرهای ازبیک تبار را به این پست برگزیند تا ترکیب قومی ومشارکت اقوام در وزارت خارجه براورده شود.
شاکر

>>>   زنده باد حبیب یار نظرخوب دادی واقعآ جای هزاره درقونسلگری کمبود وخالی است وپنچشیری های خیلی زاید شده و عربها هم آنر بنام کمنیست وکافر میشناسد
دلجو

>>>   همین معین اداری در سال گذشته توانسته به حمایت فهیم هشتاد نفر بی سواد را در چوکات وزارت خارجه جابجا نماید که این خود باعث بربادی وزارت خارجه شمرده میشود
هرات جان

>>>   آقای بشیری سکردوم بنام ظابط خلیل از بردارما که محبوس بود 6000 ریال رشوت گرفته
شاکر ازطایف

>>>   محترمـــا!
بتاریخ 29 حمل 1390 مضمونی در مورد وزارت امور خارجه به نشر رسیده است.
یک تعداد اشخاص نظرات ارایه داشته اند. در مورد جنرال قونسیلی افغانی در جده نیز مطلبی تحریر شده و در تحت مضمون تخلص اینجانب را نوشته اند. از نوسنده تقاضا می نمایم اینقدر شهامت داشته باشید وقتیکه مطلب را تحریر می نمایید اسم خود را بنوسید نه از شخص دیگر را .از سایت افغان پیپر نیز تقاضا می نمایم تا موضوعات ارسالی را بررسی نموده بعدا نشر نمایید.
بااحترام
بشیرالله حبیب یار

>>>   آقای سکرترسوم !
انتقاد مردم از کارکرد وزارت خارجه هم همین است که بیسوادان مانند تورا درنماینده گی های سیاسی مقرر کرده است
آقای عبدالحی حیدر معین اداری یکی از دوستان داکتر (دبل) عبدالله میباشد ،زمانیکه آقای استاد غلام ربانی رئیس حکومت سرگردان بود داکتر صاحب عبدالله چون حکومت مقر نداشت سفرهای زیادی را به پولیندداشتند وآقای عبدالحی حیدرهمیشه خدمت شان را میکردتا وقت داکتر صاحب عبدالله درپولیند خوش ... بگذرد
در رابطه به آقای ادریس باید بنویسم که ایشان قبلا اجیر وکمپیوترکاربودند ودروزارت بحیث مامور رسمی دوسیه سوانح ندارد زمانیکه مامور مقرر گردید برای خود اسناد تحصیلی جعلی ودفتر سوانح ترتیب کرد. هیمن حالا تقریبآ 30 فیصد کارمندان وزارت خارجه دارای اسناد تحصیلی جعلی اند که از انجمله چند تن محدود را نام میبرم
ادریس رئیس منابع بشری
رئیس ارتباطات وارشیف
مالک قریشی رئیس دفتر وزیر وخسربره شخص اول دولت
سیدانورسادات قبلا معاون ریاست دفتر
بخشی قبلا سکرتراول درمسکو
غیور صاحبمنصب لوزستیک سکرتراول درمسکو
شفیع خاوری سکرتراول درهالند
سلطان احمدبهین سفیر درچین
داوودزی سفیر درپاکستان
ویک تعداد بیشمار دیگر
حسن قانونی سکرتراول درتاجکستان
هدایت اسدی سکرتراول در ترکمنستان

بااحترام
مامورک چلر

>>>   اتقاداتی که در باره وزارت محترم خارجه و نماینده گی سیاسی افغانستان صورت میگیرد اگر کمی با دقت و با کلماتی دور از توهین نوشته شود اکثر شان حقیقت دارد لطفا دوستان با رعایت و نظم اتقادات خود را بنویسند تا مسؤولین وزارت خارجه به آن بپردازند .
بطور مثال انتقادات در باره جبار جاوید و عبدارحمن عابد در برلین حقیقت دارد .
من شخصا ده ها بار با شعبه فرهنگی سفارت افغانستان در برلین تماس گرفتم ولی اصلا کسی جواب نمیدهد همکارانش میگویند چون او تازه از افغانستان آمده هنوز کارهای شخصی اش تمام نشده .
ایا این عابد صاحب چندماه به کارهای شخصی خود نیاز دارد ؟
ولی او چون از پنجشیر است کسی جرعت ندارد چیزی به او بگوید شفیق خان خواهر زاده مارشال خود را ریس امیت سفارت میداند او نیز تنها فردی است که در سفارت حاضری نمیدهد و خود را بالا تر از سفیر میداند و یا نمیخواهد خود را به مشکلات بیادازد
لطفا وزرات خارجه این انتقادات را پیگیری نماید
همایون از هامبورگ

>>>   با این حال واحوال من حال وزارت خارجه را خراب میبینم از دهلی ببینید که ضرورت هم نیست 25 نفر معرر شده است این ها چی میکنند معلوم نیست کی کار را یاد دارد همه شان در عیاشی غرق اند و در فکر تجارت و اثار عتیقه و و قرار داد های شفاخانه ها که از خویشاوندان سفیرنیز اینکار را میکند برای بدست اوردن پول با شفاخانه های هند قرار داد منمایند از حال مهاجر کسی خبر ندارد
کدام تغیر در روابط کشور ها اقدام نمکنند در عرصه های روابط بین دوکشور این سفیران همه نوکر های غربی ها اند به فکر عیش خود اند و عیاشی پیشه انان است
باید داکتر حیدر پول بگیرد ومقرر کند و ریس منابع بشری هم و ریس اداری نیز چنین کار را منماید جای شرم است که برای سهولت مردم نیستند برای کار های مردم انجا کار نمکنند برای عیش خود اند در مملکتی که ملتش از گرسنگی غذا نیابند انان برای خود قصر های دلکشا میپالند افسوس صد افسوس که کرزی از همه انان دفاع میکند از وزیران و از این سفیران نابکار
که در کابین جای نیافتند ولی در سفارت خانه ها جای است چرا وکیلان رشوت خور از این ها پرسان میکنند
باحترام مامور وزارت خارجه ا م

>>>   سلام دوستان عزيز
يكبار فقط به داخل قنسلي جده تشريف ببريد همه از ملاها بر شده است فارغان ابوحنيفه ومعهد ابو حنيفه ومدرسه ...
به زره بين هم شخصي نخواهي ديد كه كه ار رشته لازمه در كرسي مطلوب فارغ باشد حتى كساني حكمروايي ميكنند كه همه اعضاي فاميلش كدر هاي مهمي در اداره امر بالمعروف طالبان بودند وهموطنان مظلوم ما را به تهمت ريش كوتاه شلاق زده اند وبه سياه خانه ها انداخته اند ولي امروز جناب شان با اقاي حناني در هر مجلس خاص وعام اشتراك ورزيده ومانند سايه اش با او راه ميرود
خداوند رحم كند بر اين ملت مظلوم
جانباز از جده

>>>   کاشــــکی این نظریات و اعتراضات دور از تعصب و مبالغه میبود

اصل جریان و چشم دید خودرا برای بهبود کار و سازندگی آن را
در نظر گرفته و به حکم وجدان بنویسند تا از آن اســـــــــــتفاده
شود.

مسافــــــــــــــر

>>>   برادر در اکثر سفارتها بیشتر ین تعداد از مردم پنجشیر است که متا سفا نه سواد کم یا بیسوا د میبا شند یک چند کلمه را طور روان از این و آن یا د گرفته اند و بس از یک جا ی که خطا میخورند به سفارت دیگر میخکو ب میشو ند وا ی به حا ل مردم بیو ا سطه اگر این بی عدا لتی که از ده سا ل جریا ن دراد بند نه شود زوال در پیش رو است . انشا الله.
از وزارت خا رجه

>>>   چرا از اشخصی ورزیدکشور که چندین سال در این وزارت کار نمودن کار نمیگیرند مسال خلیل لله ابوی که جوان کارکن ووطن پرست

>>>   سلام به انسانهاييكه به خاطراصلاح مينويسندودوست دارندكه وطن شان راباانتقادات سالم وارزنده آبادوسرسبزبسازندبا تاسف كامل بايدگفت كه درموردآقاي ادريس كه نوشته انددروغ محض وتهمت بيش نيست نبايدهرچيزرابدون سندومدرك درحق كسي نوشت زيراگناه بزرگ تهمت وتوهين به انسانهاي خوب است چه نيازاست كه وقت گرانبهاي خويش رابانوشتن چنين چرنديات به هدرميدهيد.
احمدازتركيه

>>>   جواب احمد هزاره از آلمان
برادر گلم جان کاکای خود در قدم اول املا وانشای تانرا درست نموده و بعداً نظر بدهید.. خو جان کاکای خود آفریــــــــــــــــن!
احمد جان قند نباید میان اقوام نجیب کشور تفرقه انداری نمود و یا یک قوم را از قوم دیگر بد گفت. درست است هر قوم در خود افرای مختلف دارید هم بی فرهنگ و هم با فرهنگ ولی این مناسب نیست که شما میگوئید که پشتون بی فرهنگ.
آیا کراچی های دو تیره تانرا فراموش کردید که ( دوتایش تیل مونه و دو تایش کش مونه) ؟ آیا مشک های آب تانرا فراموش کردید که در کوه های دهمزنگ و د افغانان آب بالا میکردید؟ آیا دوکانهای رابری تانرا در مرادخانی فراموش کردید؟ آیا ذغال فروشی تانرا در چنداول فراموش کردید؟ هرچه بگویم کم است جانم ولی ببین که نسل جدید مردم شریف هزاره چقدر در تحصیلات خود کوشش میکنند و خود را بجای رساندند به همین ترتیب تمام اقوام افغانستان.
آیا تو بد بدخت که آلمان رفتی آدم شدی؟؟؟ نه او بد بخت از قافله ماندی ببین مردم نجیب هزاره را در داخل کشور که در میان سایر اقوام بطور مثبت میدرخشند ولی تو بیچاره کم بخت در آلمان سک شویی و قاب شویی میکنی جارو کشی میکنی افسوس بحال تو وامثال تو
زنده باد تمام اقوام نجیب افغانستان مرگ که کسانی که یک قوم را از قوم دیگر برتر میداند و مرگ بکسانی که میان اقوام تفرقه اندازی میکنند.
ناصر از کابل

>>>   زنده باد حبیب یار ترسو
احمد

>>>   محترم ظابط صاحب حنانی ، بعد از حق اسکوت گرفتن محترم حبیب یار دیگر چیزی به ارتباط شما نوشته نمیکند، مطمین باشید
خورشید از وزارت خارجه

>>>   آنچه روابط ما با پاکستان را طی سه دهه اخیر و به خصوص در ده سال گذشته پیچیده و مبهم کرده است ، همانا زد و بندهای پشت پرده ای است که بسیار ی از دولتمردان از آن بی خبر اند.
زد و بند هایی که میان چند نفر محدود صورت می گیرد و ظاهر قضیه چیز دیگری وانمود می شود.
در پشت پرده افغانستان با پاکستان ، سوالات متعددی وجود دارد که هنوز دولتمردان ما و همچنین پاکستانی ها نتوانستند جواب های مشخص و قانع کننده ای را برای مردم هردو کشور ارائه داده و آن ها را در زمینه روابط سکوت میان این دوکشور همسایه آرام نمایند.

اعتراض های مردمی به دولت های افغانستان و پاکستان هر روز رو به فزونی می گذارد و این دوکشور همچنان بی خیال همه دل نگرانی های مردم ، به معاملات پشت پرده خود ادامه می دهند.
معاملاتی که شاید از طرف خارجی ها کنترول می شود.
بدین سبب ، جناب کرزی از سال - 2001 تا سال 2010 – چهارده مرتبه به پاکستان رفته است و همینطور پاکستانی ها به افغانستان آمده اند.

>>>   ژنرال استنلی مک کریستال فرمانده پیشین نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان که پس از مصاحبه با مجله رولینگ استون برکنار شد از اتهامات وارده مبرا شناخته شد.
بر اساس تحقیقات وزارت دفاع آمریکا مدارک کافی وجود ندارد که نشان دهد که ژنرال مک کریستال معیارهای ارتش آمریکا را نقض کرده است.

مطالب مرتبط اوباما از اظهارات مک کریستال 'عصبانی' استموضوعات مرتبطایالات متحده آمریکا این گزارش گفته است که مطالبی که مجله رولینگ استون منتشر کرده آنطور که گزارش شده رخ نداده است. اما رولینگ استون بر صحت جزئیات این مقاله تاکید کرده است.

این مصاحبه که در ژوئن گذشته منتشر شد حاوی نقل قولهای توهین آمیزی درباره باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، جو بایدن معاون او و چند مقام دیگر این کشور بود.
در این مصاحبه گفته شده بود که آقای اوباما در ملاقاتی با سران ارتش فاقد اعتماد به نفس بوده است.
آقای اوباما بلافاصله ژنرال مک کریستال را احضار و ژنرال دیوید پترائوس را جایگزین او نمود.

رئیس جمهور آمریکا گفت که ژنرال مک کریستال "معیارهایی" که یک فرمانده باید اجرا کند را رعایت نکرده و این مقاله "کنترل ارتش توسط غیرنظامیان را که اساس نظام دمکراتیک" آمریکاست، نقض کرده است.

در گزارشی که بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده آمده است مقاله مجله رولینگ استون و مدارک موجود از جمله شاهدان این مصاحبه و ایمیلهایی که مبادله شده است مورد بررسی قرار گرفته است

>>>   این مامور ک چلر خو سکرتر سوم بیچاره ره خو بی آب کرده والله هاهاها

>>>   محترم حبیب یار حق السکوت گرفت ودیگر نوشته نمیکند
لودین از وزارت خارجه

>>>   برادر عزیز آقای حنانی مشهور به ظابط خلیل را ما مقررنکردیم ،درست است که اودرکمپاین انتخاباتی داکتر صاحب عبدالله مسؤل امور مالی بود ولی دزدی که کرد ما انرا خارج ساخته وطرف حامد کرزی رفت
عبدالقهار عابد

>>>   فکرمیکنم این انترنیت ما شما را آخر بطرف کوه بالا خواهد کرد!!!!
به این دلیل ازقدیم گفته اند(ده درکجاودرختهادرکجا).
موضوع این مطلب درباره اختلافات وزیرخارجه ومعین شان میباشدامادوستان ما یکی ازاستاد ربانی گز میکندو یکی از داکتر عبدالله وغیره و همچنان از عفت زبان و قلم اصلا"خبری نیست بنا"پیشنهادبنده به سایت(afghanpaper) این است که مطالب اگر دور از چوکات انسانیت و دور از عفت کلام میباشد اگر نشر نشود خوب خواهد بودچراکه عقده های قومی وزبانی رابه بارمی آوردولواگرازهرآقای باشد.
و پیشنهاد دیگر بنده به تمام بازدیدکننده گان سایت (afghanpaper) این اولا" اینکه مطلب راخوب بخوانند و بعد بدون تبعیض و عقده نظرات خویش را بنویسند. تشکر
مصطفی(خالد)

>>>   ماراحا جی قهار دزد مقررنکرده خودم دارای تحصیلات دکترا هستم به زور خود مقرر سدیم
دکتورخلیل الرحمن حنانی جنرال قونسل - جده

>>>   این واقعیت است که جنرل قونسلگری افغانی مقیم جده محل کارملا وطالب است
رحمانی- جده

>>>   من به زور خود همه را مقرر كردم. دست همه تان تا لندن و واشنگتن آزاد.
ح كرزى

>>>   از سایت افغان پیپر تشکر میکنم که پیشنهادات و انتقادات مردم را به گوش مسئولین می رسانند.
متاسفانه اکثریت کسانیکه در سفارتخانه ها بعنوان نماینده کشور مقرر میشوند فاقد شایستگی و لیاقت بوده و بنابر گروه بندی های سیاسی و قومی تقرر می یابند. بطور نمونه سفارت تهران، به واسطه مارشال صاحب شخصی تعیین گردیده است که سابقه فساد مالی، اخلاقی و تعصبات قومی وی در بوهنجی طب کابل بر هیج کس بوشیده نیست. تمامی تخصیص های پوهنحی را با نشان دادن چند بوته گل و گیاه حیف و میل کرد و اکنون نوبت سفارت تهران رسیده که به تاراج برود. امیدوار هستیم مارشال صاحب با معرفی چنین افراد، نام و رشادت های چندین سال جهاد خود را زیر سوال نبرد و افرادی را در چنین پست هایی بگمارد که نگهدارنده نام و نشان ایشان باشد.
با احترام
جمعی از محصلین پوهنحی طب کابل

>>>   شنیده اید ؟؟؟؟
بزرگان ما گفته اند که حرف غلط و بد اگر علیه دیگر ان از روی حســــد و بغض تحریر گــــــردد ، تمام آن حرفها
بر میگردد بــــــــه گـــــوینده و نویسنده اش که از روی بی حیائی
و بی وجدانی غرض جنگ اندازی مطالبی را قصدآ مینویسند و از
نام های مستعار و یا از نام اشخاص دیگر استفاده میکنند.
که این نشاندهنده بی شخصیتی و بیسوادی اش میشود، چراکه
اگر شخصی ادب و اخلاق را در نوشته خود مراعات نکند، مــــــردم ما
اورا بی حیا می نامند،
کاسه چینی که صدا میکند خود صفت خویش ادا میکنــــد
این نوشته متوجه افراد بی ادب و بی بند بار است که تعداد و هویت شان چه در محیط کاری و محله و اقوام شان زبانزد خاص و
عام است.
نا سزاو زشت گفتن نیست کار عاقلان
از برای نرم گفتن شد زبان بی استخوان
دوستدار انسان با و جدان که از دانش به نفع انسان استفاده مینماید.
از راههای دور

>>>   بالاخره ظابط صاحب حنانی شاعرشد وشعر مینویسد، هنوز کجا است، سارنوال وتفتیش آمدنی است.
همکار شما ازوزارت خارجه

>>>   اين طور با دشنام هاي زشت و قبیح بدون مراعات عفت كلام و قلم بالای کسی حمله ورشدن کار افراد با وجدان نبوده و هیچ نوع اصلاحاتی را هم بوجود نمی آرد .لطفا در نظریات تان عفت کلام را مراعات نمائيد.

با احترام
نصر

>>>   اگرمعین اداری تبدیل گردد کارخوب خواهدشد

>>>   اگرمعین اداری تبدیل شد تمام بروسه یی ادریس جان خراب خواهد شد والله کاش مامعین شوم که خدمت ادریس راببینم

>>>   من براى مردم أفغانستان تعجب ميكنم جرا اين قدر بى خر وبى منطق صحبت مى كنند هيج كس رشته تحصيلاتى خودرااز رحم مادرش هنًكام تولدلش با خود نياورده بناءً بعد ازينكه درس خواند وودر كار إدارى يك مدت زمان ى سبرى نمود تجربه حاصل مى كند ما بايد نه وزير خارجه ملامت كنيم نه معاون آنرا بكًذاريد تا مدت وقت تا تنفس نماييند ودالرهاى كمكى با همراه كرزى تقسيم مانند جكرى بعد أ. آ، كرزى با برزه رسمى آنها را از أفغانستان بيك كشور دوست مى فرستد واز قبيلشان إعلان مى كند كه 10 مليون دالررا آ،ها إختلاس نموده أند بايد بدولت أفغانستان تحويل داده شوند ومتلس كلان در أرًك رياست جمهرى نشسته است
مسافر وطن

>>>   می خواهم نکته ای را در رابطه دوکتور خلیل حنانی، جنرال قونسل افغانی در جده، یاد اور شوم .
من خود هر چند از نکته نظر حزبی، با دوکتور خلیل جنانی مخالفت زیاد دارم ولی از صداقت موصوف چشم پوشی کرده نمی توانم. از دیر زمان است که او را به خوبی می شناسم ، از دوران پوهنتون تا مهاجرت و کار در وزارت خارجه. همه این مراحل با هم آشنا بودیم و یک دیگر را خوب می شناختیم. هر اتهام دیگر را در مورد او قبول کرده می توانستم ولی اتهامات دزدی ، خیانت ... وووو را پذیرفته نمی توانم.
انسان باید در قضاوت در مورد خضمش نیز جانب عدالت و راستی را فراموش نکند، فکر می کنم که این خود عین جوان مردی و مردانگی و شجاعت است. زبون کسی است که از عقب خنجر می شد.
بیاید که انسان های نیک و خوب را با صفات شایسته شان بشناسیم، و لو که با ما در مسایل اختلاف نظر داشته باشند.
شما اگر به محصلین که در پوهنتون های اسلام آباد پاکستان و مدینه منوره سعودی درس خوانده اند، مراجعه کنید و در مورد حنانی صاحب پرسان کنید، برای شما عین حقیقت را می گویند که برایتان نوشته ام .
در مورد این نکته که گویا موصوف بی سواد است، این حرف جفای محض است،اولا او دوکتورا در علوم مبارک شرعی دارد، و از استادان برحال پوهنحه شریعات کابل نیز می باشد، و آثار مفید هم از خود دارند که به نزد مردم عزیز ما قرار دارد.
ثانیا، بی سوادی و اینکه نسبت معاذیر از نعمت درس و تحصیل محروم شده باشیم ، عیبی نیست، و گناهی هم تلقی نمی شود، اگر چنین مفکوره داشته باشیم در حقیقت در حق 70 فیصد هموطنان عزیز کشور مان که از نعمت سواد بدور مانده اند، جفا کرده ایم.
نکته دیگر اینکه پنجشیری بودن ویا از جای دیگری بودن، کدام خطا نیست، دشمنی با قوم ، زبان، منطقه، مذهب،نژاد،کار عاقلانه نبوده و بدور از باور های اسلامی ما نیز میباشد، و برای کشور عزیز ما نیز خیلی زیان بار خواهد بود.
به هر صورت، بیاکه خود را از گناه که به روز محشر نزد خداوند جوابده خواهیم بود، اجتناب کنیم، و من الله توفیق.
اسماعیل عمران،کابل

>>>   آیا می دانیدکه معین سیاسی وزارت خارجه، سپاهی انقلاب و در تپه سلام پوسته داشت.؟
نوید احمد. کانادا

>>>   حالا ظابط خلیل به آدرس شخصی دیگری توصیف خوده میکند.
حساب ادم کشی ته هم بگو که همکارانت بفهمد
جلال از وزارت خارجه

>>>   ایا میدانید که حلیل جان کونسل درجده واه واه واه از مدسه ابو حنیفه به فساد اخلاقی اخراج شده.
معین الدین از رخه

>>>   خواهران و برادران عزيز سلام. من هم به نوبه خودحرفهاي برادرم اسماعيل عمران را تائيد ميكنم كه در خصوص اظهار نظر و يا تفسير خصوصيات اخلاقي و اجتماعي و يا احوال شخصيه افراد كمال ادب و انسانيت را رعايت كنيم . تمامي كارمندان و افراد رده بالا تا پائين از اين كشور هستند از هر قوم و مليتي كه باشد هم وطن هستيم. پس بيائيد در مسائيل نوشتاري و گفتاري براي افراديكه خيانت شان ثابت نشده اند كمال ادب را رعايت كنيم. موفق و پيروز باشد. به اميد افغانستان سر بلند.
ع از خارج مرز.

>>>   آقاى نويد جان زوور همان بوسته بود كه امروز معين سياسي وزارت خارجه بدست آورده وكًرنه معينى در خواب مى ديد
ابو حمزه مقيم سعودى

>>>   ایا خبر دارید که در سفارت افغانستان مقیم کاناداچه نوع فساد اداری وجود داردبخصوص در بخش قنسولی ان بصورت قطع مراجعین که هم افغان هسنداز بخش قونسلی دلخوش نداردبه بهانه های گوناگون کار شکنی میکنندکه این نوع عمل شان شایسته یک دیپلومات نبوده بل بحیث یک انسان زیبنده نیست .
سادات از کانادا

>>>   دراینکه فردشایسته نیستند شکی نیست .
دراینکه دراین دولت افراد شایسته وجود ندارد ویااگر هم وجود دارد بسیار کم بازهم شبهه وجود ندارد .
اما برادران وخوهران عزیز متاسفم ازاینکه تعصب وجهالت تان به عرصه مجازی هم راه پیداکر ده است فرقش این است که قبلا درمیان آن سرزمین دفن میکردیم اما امروز همه دنیا می بیند. چقدر شرم آور است شمارا به خداانصاف داشته باشید رحم کنید آدم شوید .
عرصه مجازی عرصه رقابت به اصطلاح شما فرهنگیان است رقابت برسر تعصب وجهالت برسرزشتیها وقباحت ها .
درست نقد کنید ازهر قوم که باشد .
بهتر نیست بگویم هردوشان بی کفایت وبی لیاقت هستند .
آروزو ی سربلندی برای افغانستان وهدایت برای جاهلان
محمد ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است