حکم دستگیری شهردار کنونی هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۱    ۱۳۸۸/۴/۲۵ کد خبر: 2112 منبع: پرینت

شهردار هرات به پنج سال و یک ماه زندان تنفیذی محکوم شد.

دادگاه عالی کشور، محمد رفیق مجددی را به اتهام اختلاس چندین هزار دالر به سوء استفاده از صلاحیتهایش به زیان دولت محکوم کرد.

دادستان ارشد کشور می گوید که حکم 5 سال و یک ماه زندان و جریمه 90 هزار دالر از سوی دادگاه عالی درباره شهردار هرات صادر شده است و به دادستانی استیناف هرات دستور داده شد تا وی را دستگیر کند و به زندان اندازد.

عنایت الله کمال، معاون دادستان ارشد اظهار داشت که به اتهام سوء استفاده از صلاحیت و اختلاس، شهردار هرات، رفیق مجددی از طریق دادستانی در دیوان عالی قضا تحقیق شد و از طریق آن محکوم به 5 سال و یک ماه حبس تنفیذی و 90 هزار دالر جریمه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper) به نقل از طلوع، شهردار هرات دو سال پیش از سوی دادستان ارشد به رشوه ستانی و اختلاس متهم شده بود و دو دادگاه ابتدایی و استیناف هرات وی را به 5 و دو ماه حبسی تعلیقی محکوم ساخته بودند.

چند روز پیش نیز رئیس اداری و معاون شهرداری کابل نیز از سوی دادگاه عالی به 2 و3 سال حبس محکوم شدند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام به دوستان
خدماتی را که محمد رفیق مجددی به هرات و هراتی ها نموده به همه معلوم و اشکار هست و جرمی که او نموده ساختن هوتل پنج ستاره برای هرات است و بازسازی ایا این جرم هست
لعنت خدا به تمام دشمنان افغانستان و هرات عزیز زنده باد شاروال هرات و مرگ بر دشمنان هرات

>>>   سلام دوستان،
حکم دستگیری صادر شد اما جرم وی در مقایسه با جرم قاچاقچیان مواد مخدر چقدر سنگین است؟ وی نیز از فامیل های سرشناس است، پس رییس صاحب جمهور وی را نیز عفو می فرماید.
شرط می بندید که هیچ اتفاقی برایشان نیفتد؟
من منتظرم که بالاخره مردی پیدا شود که خود کرزی و کابینه و قضات رشوت خورش را محاکمه نماید!
با احترام
پرسوک هراتی

>>>   یکی از بارزترین اجحافاتی که کرزی در حق هرات نموده است کارگزارانی است که هر کدام به نوعی فقط و فقط به فکر کیسه خود و اطرافیان هستند و یا بودند.از والیان گرفته تا قوماندان امنیه و حتا در امور خرد و سطحی ما انتصابات صحیح خیلی کم داشته ایم . وااسفا که هرات باید دیگر گونه می بود.
صارمه از هرات

>>>   سلام دوستان من درهرات هستم وازاختلاص شهردارهرات کاملاخبردارم.مجددی مشران جرگه هرگزنخواهد گذاشت که او به زندان بیفتد اگرتمام مردم افغانستان را نیز چورکند.

>>>   کاری خوبی کرده البته اگر خلاف کرده باشد و باید یگ فرد تحصیل کرده و با تجربه روی کار شود

>>>   از آنجائيكه آقاى كرزى در آخرين روزهاى قدرت خود بسر ميبرد، از ترس اينكه مبادا برادرش قاجاقبر معروف را محاكمه كنند با محاكمه ى دوستانش موافقت كرده است، تا به مردم نشان دهد كه مفسدين را به سلطه قانون ميفرستد، همانطوريكه معاون شهردارى كابل را نيز به حبس محكوم كردند، اينها همه قربانيهاى هستند كه براى خوشنام سازى سمعه ى بد كرزى تقديم ميشوند، تا باشد كه ملت را فريب داد ه شانس مؤفقيت را در انتخابات بدست آورد، ولى حالا دير شده، زيرا همه ى ملت خفاياى كارهاى وى ميدانند،

>>>   خبری خوب است خدا کند که آقای صبغت الله مجددی واسط نشود واین پروسه به سطح بالا دوام کند تا مرد از شر این مفسدین خلاص شود
نادم از کابل

>>>   مگر ایشان به دادگاه حاضر نبوده وقتی حکم او را اعلام کرده که الا او را باید دستگیر کنه و به زندان بندازه؟

>>>   تشکرمی کنم از دادگاه عالی کی به خیانت مسولین رسیدگی می کند
انوری نادری از کویته پاکستان

>>>   فسادی که در شاروالی است به مراتب بیش از این است به میلیون ها دالر می رسد
اینجینر جعفری از امریکا

>>>   قاي مجددي تا حال جندين بارمحكوم به حبس و رشوه ستاني شده است . اما بعد ازهردوسال يكباراين امرتازه ميشود و اقاي مجددي كارخوده ميكنه يعني خدمت به جيب ويا به اصطلاح هراتي ها به كيسه خود چون كيسه گلان تر ازجيب است. باز مجددي گلان مجبورخواهد شد كه .... ديگرببينه و رفيق مجددي را خلاص كنه .
درافغانستان حبس بندي شدن و غيره هيج مفهومي نداره فقط اگرميشه اعدام كه كارش تمام شود.

>>>   هی خوب شدی چه عجب یکی دراین مملکت اختلس کرد!!!!!

>>>   به اين فكرم كه يك دولتمرد صادق در كشورمان داريم؟
محمد علي بهرامي كابل

>>>   سلام دوستان عزیز
من بسیار خوشحالم که دولت اکنون رشوت خوران واختلاس گران را توقیف میکند این یک امید به آینده است که دولت از فساد اداری خلاص خواهد شد .
رمضان علی "صداقت"

>>>   حقــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــش بود که ده سال زندان شود پنج سال به نظر من کم است چون ملیون ها دالر را اختلاص کرده

>>>   خیلی جای خرسندی دارد که همچین پیشرفت های را شاهد هستیم امید وارم که اینگونه محاکمه ها مختص این دوران ( انتخابات ) نباشد و برای از میان بردن هرچه بیشتر مفسدان اقتصادی ادامه پیدا کند تا به ان جامعه ارمانی که خواست مردم افغانستان است برسیم

>>>   کسانیکه آقای محمد رفیق مجددی را محکوم به حبس می نمایند, تمام قاضیان دنیا باید جمع شوند تا حکم کار های خلاف خود شان را صادر نمایند,قاچاقبر محکوم به 18 سال حبس از زندان رها میکنند, باز بعد حکم پنج سال حبس را برای دیگری صادر می نمایند.
حارث از هرات

>>>   سلام دوستان
خبر جالبي است حكم دستگيري آقاي مجددي
قبلا هم آقاي مجددي از سوي لوي آقاي ثابت به جرم اختلاص 70 مليون دالر دستگير شد ام دستگيري او فايده اي نداشت چون جناب حضرت صاحب صبغت الله مجددي رييس مشرانو جرگه او را رها كردند و او دو باره به رياست شاروالي هرات بازگشت. اين بار هم خواهيد ديد كه رها خواهد شد و شايد اصلا او را دستگير نكنند از ترس حضرت صاحب
هراتي

>>>   من فكر ميكنم اين پنج سالي حبسي كه براي شاروال دادند نظر به جرايمش خيلي كم است. وقتيكه شاروال صاحب اين همه دارايي ملت را خورده و از قدرتش سؤ استفاده كرده باشه، بايد حبس ابد ميشد تا به ديگران هم دري عبرت ميبود.
سهيل از جاده مخابرات

>>>   اي كاش اين دفعه واقعيت داشته باشه، چونكه تمام مردم هرات از شاروال و كارهايش خسته شدند . و كسيكه جايگزين شاروال ميشه بتواند صادقانه به مردم هرات خدمت كند.
فديدون سرك سي متره

>>>   در مورد شاروالی الحاج محمد رفیق مجددی چیزی نمی دانم. او ضعف شاروالی را کمبود بودجه و ظرفیت میدانست. اما مجددی مثل صدها مجددی دیگر که میشناسم آدم مظلوم و با متانتی بود. زبان و رفتار مجددی در قبال مردم بسیار مهربانتر از قانون جنگل دادگاه عالی افغانستان بود.
داکتر بیژن

>>>   سلام طوریکه شما همه در جریان هستند شاروال هرات چنین کاری انجام دهد و مدت پنچ سال و یک ماه امر توقیفی به ان صادر شود.
امید وارم که مدت که تعین شده است جناب شاروال صاحب به ان قناعت کنند زیرا این مدت هنوز هم کم است. و هستند کسانی که شاروال صاحب هرات را رها خواهند کرد مانند صبغت الله مجددی که چند سال قبل شاروال هرات هوتل پنج ستاره را که اعمار کرده بود و جنال لوح حارونوال صاحب کوشش زیاد کرد که او را حبس کنند اما صبغت الله مجددی یکی از اقوام شاروال صاحب به او رسیدگی کامل کرد. امیدوارم که جلوی چنین اشخاص را هر چه زود تر بگیرند و شاروال صاحب در این مدت سختی های زیادی را دید فعلا وقت اش است که مدت که تعین شده است آسودگی و استراحت کنند.
محمد مصطفی نورزائی ولایت هرات

>>>   باید به افغانستان نظام دکتاتوری روشنفکری بیاید تا این مردم خاین و وطن فروش را یکی یکی به چوبه دار ببرد تاکسی دیگر جرئت خیانت به این ملت مظلوم را نکند. و گرنه در این دیموکراسی خام و زودتر از وقت که هر کار به واسطه و رشوت پیش می رود هیچ زورمندی محاکمه و مجازات نخواهد شد.
علی احمد -کابل

>>>   خدارا شكر كه ايندفعه بنده خدا را دستگير نمودند و اميد است تا ديگر رهايش نكنند .
بنده خدا

>>>   سلام بر دوستان
در این کشور بی بند و بار و رهبران مافیا سالار اینچنین رخدادی بدیع و واقعه ای فجیع دور از انتظار نیست. اما خدمت هایی که شاروال صاحب در هرات انجام داده اند قابل قدر است و نباید چشم پوشی کرد، ایشان همیشه در جد و جهد و تلاش جهت آبادی (جیب خود) بودند، بقول آقای .رزی:
وقت شعر و شاعري بگذشت و رفت- وقت سحروساحري بگذشت و رفت
وقت اقدام است و سعي و جد و جهد-غفلت و تن پروري بگذشت و رفت

>>>   ما مردم هرات خود خور و بیگانه پرست هستیم
از نظر من شاروال هرات خدمات زیادی را به مردم هرات نمود و جرمش هم این است که چرا پول مردم هرات را به هرات خرج نموده است ولی تمام کارهایی را که کرده است اسناد قانونی در دست دارد و به زودی انشاالله مسئله حل میگردد و به هرات برمیگردد کسانی که شاروال هرات را به فساد متهم مکنند از انها می خواهم که به عنوان مثال یکی از ... شاروال صاحب را بگویند
امروز اگر شاروال هرات به مشکلی بر خورده است به خاطر خدمت به شما مردم هرات بوده اگر هتل ساخته یا سرک اینها را نه به خود بلکه به هرات و هراتیان ساخته است

>>>   چرا این کار را را کرد از صبغت جان می گرفت از ملیار د دالرش چند ملیون کم میشد مهم نه بود
تاج الدین از اق بلق

>>>   از وقتیکه حکم توقیف و حبس جنانب محترم محمد رفیق مجددی شاروال اسبق هرات را شنیده ام اشتیاومیل ام به غذا ده برابر شده است.
(معاون شاروالی هرات)

>>>   شاروال هرات یک خاین و اختلاسگر بود و سزای این جنایت او مجازات سنگینتری ازین را هم می طلبید . سو استفاده از بیت المال و حیف و میل نمودن دارایی های مردم از سنگینترین جنایات او بشمار می رود. روند آبادی در دوران او به صفر تقرب نموده بود. و شهروندان در مقابل مالیات که میپرداختند هیچ خدمتی دریافت نمی نمودند و این در واقع یک نوع باجگیری از مردم بود. مسبب دوام شاروال هرات در این پست کرزی و حمایت مجددی ریس مجلس سنا بود که خوشبختانه از حالا وقت آن رسیده که یک فرد شایسته و خادم درین پست تقرر یابد

>>>   با سلام
دیالوگ پدری با پسرش ؛
پسر ؛ دو بخیر دوبخیر دو بخیــــــــــر!
پدر ؛ خوش خبر باشی بچیم چه گپ اس ؟
پسر ؛ وانه بعد از معاون شاروال کابل ،شاروال هرات بندی شده
پدر ؛ خو خی نوبت کرزی نزدیک تر شد . برو بچیم دو سه کیلو آرد برنج بیار که نذر و خیرات کنیم
پسر ؛ به چشم پدر جان
بیائید دعا کنیم که تمام خائینین ملک و ملت به قهر و غضب خداوند قهار گرفتار شوند و تمام خادمین ملک و ملت را خداوند پیروز و سر فراز داشته باشد . آمین
حسین جاودان جاپان

>>>   دست هاي همان سارنوال كه اين حكم را صادر كرده است قابل بوسيدن است ولي امدم به نظر محمد مصطفي نورزائي از ولايت هرات ،‌ همچو اشخاص پيش از سپري نمودن مدت در محبس دوباره توسط اشخاص نزديك به نفري اول رها ميگردد . اي كاش كه روز برسد تا اشخاص را كه در همچو قضايا دست دارند دستگير و به سال حبس محكوم شوند به يك اقاي مجددي چيزي نمي شود ، به خصوص شهر دار ننگرهار .
تشكر
م خوگياني

>>>   اگر کسی به جرم مکوم میشود باید جزای آنرا ببیند تا دیگران از چنین رفتار و کردار بعد دست بکشند و بنده از دادگاه عالی افغانستان تشکر مینمایم حکم حبس شاروال هرات صادر نموده است اما جای تاسف است که کابینه و امور اداری دولت افغانستان از آقای کرزی تا ترافیک سر جاده همه رشوت میخورند اما از دادگاه عالی افغانستان چشم ... دارد درین رابطه.
حقجو

>>>   با سلام
من شجاعت و حقه های کرزی را تحسین میکنم که همیشه برای بدست آوردن رای مردم هرات از این مهره های سوخته استفاده میکند. یکسال پیش هم چنین حکمی صادر شد اما هیچ کس نتوانست شاروال هرات را زندانی کنه چون او وسیله اش .. است. وسیله ی که بتواند با یک استخاره پسرش را والی ولایت کابل کند چگونه نمیتواند با شاروال هرات را از بند رها سازد. بلاخره ایندفعه فرق میکنه شاروال هرات برای اخذ رای مردم هرات به نفع کرزی هم که شده باید برای مدت یکماه و چندی به زندان باید بماند و آب خنک بخورد و بعدا که مردم هرات به نفع کرزی رای دادند به روز اول ریاست جمهوری دور جدید شاروال هرات پس برای مدت 5 سال دیگر شاروال هرات خواهد بود.
آقای کرزی دست از بازی با این مهره های سوخته به نفع کمپاین مبارزات انتخاباتی خود بردار مردم هرات خوب چهره ترا شناخته اند و دیگر فریب تو را نمیخورند.
ا-هرات

>>>   اگر درست قضاوت کنیم تنها دست رفیق مجددی درین اختلاص ها شریک نبوده است.عده بودند که به بهانه یی باز سازی پول ملت را بالا کشیده وعوض ایجاد اشتغال دری خرج برای مردم ساختند.پول یک ماه کمرک را هوتل و پارک ساختن . دیگر پولها را به بانک هایی خارجی انتقال داده برای خود عمارت ها وبلدینگ ها در امارات متحده خریداری کردند.همه باید حبس ابد شوند تا دیگر با پول مردم برای خود احترام نسازند.

>>>   حکم در مورد شهردار هرات قابل تحسین است ولی برای از بین بردن فساد عظیم اداری بسنده نیست. وامیدواریم که حکم بزودی اجرا شود.

>>>   آقای ا از هرات !
واقعاً گل گفتی من هم با شما موافقم
خ ا ر از هرات

>>>   برادر محترم شهردار هرات لطف نموده از چوکی که خیلی به آن دلچسپی دارید تا بیشتر از این آبروی خود و هرات را نبردید رها کنید.

>>>   سلام بر همه !
جالب خبري كه امروز در هرات به نشر رسيده
اينكه شاروال هرات در تماسي با راديو مژده گفته است كه به زودي از كابل به هرات مي آيد و تكيه بر چوكي خود مي زند.

>>>   هيچ كس به شاروال هرات كاري گرفته نمي تواند . به اصطلاحي او در كميته نفر دارد .

>>>   اگرحکم اجرا شود هاهاهاهاهاها.

>>>   فریدون جان سی متره غم نخور برادر انشآ الله خدامهربان است وحق به خق دارش میرسد.
ازگرده پارک.

>>>   اقای کرزی بایک حرکت نمادین برای تبلیغات انتخابات خود اینکه همه افراد خائن بدون استثنا باید درمقابل قانون پاسخ گو باشند دراخیر دوره حکومت خود شاروال را محبوس میکند حال آن که مردم باکمی فکر می دانند که گپ به کجاست
ظاهر مجددی ازهرات

>>>   نودهزاردالردرامدش از 3 شهرک است که اقای شاروال از...گرفت

>>>   تاوقت که درافغانستان یک دولت عادل به وجود نیاید اصلا صلح به وجود نخواهد امد .
باید تمام خاینین گرفتار گردند و به جزای اعمال شان رسیانیده شوند. بااحترام
هوشنگ از ولایت هرات

>>>   بعداز مدت که خبر شدم شاروال صاحب حبس شد اما امروز خبر شدم که شاروال صاحب ترق ترق شخ شخ به شهر کابل قدم میزد این ملت ما این وطن ما و این قانون ما
افغانستان کی آباد میشود. خاک بر سر خائین ها
م ن از هرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است