فرار صدها زندانی شرم آور است؟!
داکتر عبدالله، رهبر ائتلاف ملی تغییر و امید فرار نزدیک به 500 زندانی را از زندان ولایت قندهار شرم آور خواند و گفت این رویداد بی کفایتی نیروهای امنیتی کشور را بر ملا ساخت 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۲    ۱۳۹۰/۲/۷ کد خبر: 21383 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله عبدالله، رهبر ائتلاف ملی تغییر و امید فرار نزدیک به 500 زندانی را از زندان ولایت قندهار شرم آور خواند.

در یک خبرنامه دفتر رسانه های ائتلاف ملی تغییر و امید به نقل از داکتر عبدالله گفته شده است که فرار این زندانیان بی کفایتی نیروهای امنیتی را بر ملا ساخت.

این ائتلاف فرار صدها زندانی طالب را غیر قابل توجیه می داند و خواهان بررسی جدی و پاسخگویی مقامات امنیتی به ملت افغانستان شده است.

داکتر عبدالله همچنین خواهان به دادگاه کشانیدن نهادهای مربوط نیر شده است.

مجلس سنای کشور نیز در پی این حادثه برای چندمین بار خواهان تجدید نظر، موقف مسؤلین امنیتی و اداری حکومت گردید.

در جلسه ای که به ریاست محمد علم ایزدیار نایب اول مجلس سنا روز سه شنبه تدویر یافت ؛ سناتوران وقوع این دو حادثۀ جبران ناپذیر را مایۀ شرمساری خوانده به مسؤلین دست اول و مسؤلین ادارۀ قندهار خطاب نموده گفتند که هیچ امید واعتمادی از سوی مردم به سرنوشت آیندۀ شان باقی نمانده است.

هیات اداری مجلس سنا این حادثه را مرموز و سؤال بر انگیز خواند و احتمال سازش را در زمینه رد نکرد.

محمد علم ایزد یار وقوع این رویداد را تلاشی برای بی ثبات ساختن افغانستان خواند و گفت حوادثی که در این اواخر در کشور ما یکی پشت دیگری تکرار می شود، مخصوصاً قضیه قندهار مرموز، حیرت آور و از جهات مختلف سوال برانگیز است. پشت این موضوع دست ها و توطئه هایی قرار داد که می خواهد افغانستان را در درازمدت به طرف بی ثباتی کامل قرار دهد.

این در حالی است که مجلس سنا پیش از این نیز در پی رویداد حمله بر وزارت دفاع ملی خواستار استعفا و به دادگاه کشانیدن جنرال عبدالرحیم وردک، وزیر دفاع کشور شده بودند.

سناتوران توانایی های نیروهای امنیتی را در تأمین امنیت کشور با دیدۀ شک می نگرند و می گویند که این نیروها توانایی گرفتن مسئولیت های امنیتی کشور را ندارند.

در پایان جلسه فیصله شد که یک هیأت از مجلس سنا که متشکل از نماینده های محترم ولایت قندهار باشند به قندهار برای دریافت جزئیات این رویداد سفر نماید و یک هیأت مختلط مجلسین شورای ملی با یک طرح و تفاهم واحد با رئیس جمهور کرزی درباره عواقب چنین رویدادها صحبت به عمل آورند.

هر چند مقامات امنیتی از بررسی و آغاز تحقیقات در این ارتباط خبر می دهند اما برخی بر این باورند که گفته های حکومت هیچگاه جامه عمل نخواهد پوشید. زیرا حلقاتی که در درون حکومت وجود دارند نه تنها مانع از افشای عاملان این گونه قضایا می شوند که با وارد کردن فشار بر دستگاه دولت تلاش می کنند سرنوشت این پرونده ها به فراموشی سپرده شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تامین امنیت محابس مربوط به وزارت داخله بوده درین حادثه بزرګ وشرم اور کندهار که بیش از ۵۰۰ زندانی فرارکردند باید وزیرداخله به ملت پاسخ بګوید درغیران شرافتمندانه ازسمت خوداستعفاداده واز ملت مظلوم وبیچاره ماعذرخواهی کند که متاسفانه چنین کارازمقامات حکومتی مامتوقع نیست

>>>   هی هی هی
اول باید شخصیت خود را آراسته کنی باز سیاست
خوبش

>>>   تو هم یکی از بنیانگذاران هم حکومت هستی عبدالله عبدالله گگ!
تمام بدبختی ها از سوی شما و هم فکران شما است مواد مخدر ، سنگ فرووشی، وطنفروشی، جاسوسی،، همه و همه شورا نظار، جهادی ها کمنسونست ها
لعنت به جهادی و کمنسونست ها

>>>   محترم داکتر عبدالله .
شما را هیچ کاری نیست و هیچ به شما ارتباط نمیگیره . خودت کم خون مردم را ریختی که حالا قضاوت میکنی.

>>>   شورا نظار در سال جنگ ها داخلی فوق العاده یک گروه قوقگرا بود که همرای شوروی چندین سند همکار را امظا کردند و کابل را ویران کردند بخاطر قدرت ... ملی جنگسالارا را قهرمان ساخته اند

>>>   سلام خود شما چکار کردید درزمان خود حالابردیگران انتقاد می کنی خودت کم جنایت انجام دادی حیف است که نامت عبدالله است

افضلی مهاجر رفسنجان ایران

>>>   تادیروز که تو در این حکومت بودی هرچیز در آن خوب بود وامروز که نیستی ورانده شده ای عینک سیاه می پوشی وهم چیز را سیاه می بینی ...آقای عبدالله تو خیانت وجفاهای زیاد به این وطن کرده اید شما هم باید در برابر مردم پاسخ گو باشید ...چگونه تا زمانیکه وزیر بودید همه بدی های نظام را توجیه می کردید ... مردم می دانند که حرف های شما عکس العمل در برابر تصمیم آقای کرزی در حذف شماست .... بیائید دروغ نگویید وبیش از این مردم را فریب ندهید شما همه گل یک باغ هستید...

>>>   این پروسه فرار باید اجراء میشد چون فراریان همه برادران ریس صاحب جمهور بودند

>>>   خنده آور مضحک است این گفته آقا عبدالله دیگر مردم آنقدر ساده و بی شعور نیستند آیا از بازی ها استخباراتی کمی آگاهی دارید

>>>   به نظر من این یکی از جنایات ملی است که آقای کرزی و کابینه امنیتی اش انجام داده اند. زیرا همگی میدانند که حفر یک تونل کار ساختگی است چون آقای کرزی یکی از حامیان مرتدان (طالبان) است چرا که تا بحال یک نفر بطور مثال هم از وطن فروشان مرتد مجازات نشده است. بناءً با در نظر داشت دلایل فوق آقای کرزی، رئیس امنیت ملی و زیر دفاع غیر ملی (عبدالرحیم وردک) استعفا دهند که به نفع مردم و طن ما خواهد بود.
احمد صیام عیار از ولایت کاپیسا

>>>   تو کاملاً یک فردی هستی نه یک حزب بزرگ بنآ فرد فرد نه ایئلاف

>>>   تصور من به عنوان یک جوان افغان میدانم مردم آنقدر بی شعور بی فرهنگ نیستد که بالای شما بارو کنند تو کی هستی

>>>   شرم بزرګتر از اینرا داکتر صاحب عبدالله فراموش کرده زمانیکه امریکاییها بالای افغانستان حمله کردند اینهابه نام اینکه ازامریکاییها درجنګ علیه کشور ومردم خود پشتیبانی میکنند به ملیون هادالرګرفتند وامریکاییها راتشویق وترغیب کردند تابمب های بزګتررابالای طالبان ومردم بیچاره ماپرتاب کنند وتاریخ این جنایت بزرګ ونابخشودنی راهرګزفراموش نخواهد کرد

>>>   سلام !
بعد از سقوط حکومت شهید بزرگ داکتر نجیب الله تا امروز چیزیکی گذاشته و چیزیکی میگذارد ، نتنها شرم اور برای مسولین امنیتی کشور بوده، بلکه شرم اور برای حکومت های طالب - مجاهد و جامعه بین المللی نیز است .
بخاطر اینکه، از همایت مادی، معنوی و مالی جامعه جهانی در رس امریکا برخوردار هستند .
حضور ده ها هزار نظامیان خارجی با تمام امکانات وسایل تخنیکی مدرن در افغانستان بخاطر چیست ؟
این شرمها هروز در هر گوشه و کنار افغانستان وجود دارد که، از طریق میدیا انعکاس نمی یابد ،یا مسولین میدیا نمیخواهد که انرا انتشار نماید و یا اینست که، میدیا به ان شرم ها دست راسی ندارد .
بنظرم هردو امکانات ، ممکن پذیر است .
تشکر

>>>   شما برچی نمی دانید هیچ کس زور خدا را ندارد شمایی که حالا در دولت هستید همه می میرید .

>>>   کلمه جهاد یک کلمه مقدس است وکسانیکه خاص به خاطراعلای کمله الله جهادکردند وشهید شدند افتخارملت مااست ولی لعنت به کسانیکه بنام جهادبالای خون مردم مظلوم تجارت کردند وبه خاطر رسیدن به قدرت خون هزاران تن ازمردم ماراناحق ریختند ولی بازهم تکرارمیکنم که عامل تمام بدبختی های امروزازکودتاه ملعون ۷ ثورسرچشمه میګیرد که کمونست های خونخواراین بدبختی رابالای مردم مارواداشتند

>>>   بسیار شرم است برای دولت ما ببینید امنیت یک زندان کوچک را گرفته نمیتوانند امنیت کشور را چیطور خواهد گرفت.

>>>   طوطیه در کار نیست برادر های آغای کرزی بودن خودش زمینه سازی کرد که فرار کنند که صب طالبان تقویه شود .

>>>   اول باید وزیر دفاع استعفاأ بدهد که به دروازه اش رسیدند وامنیت خودش تا ابد زیر سوال رفت امید مردم خو کاملا برپیده شد دوم توریالی استعفاءبدهد که زندان را خالی زد وزیر صاحب امور داخله باید بپاس خدمات شایسته اش تحسین وتقدیرشود .
احمدی از کابل

>>>   داکتر عبدالله بچیش!!!
فکر میکردیم که تو شاید آدم باشی مگر؟؟
برو بیادر یک رهنمائی معاملات تیار کن و همرای حکومت .. افغان شریک شو و باقی مانده کشور را بفروشید که وقت به آخر نزدیک شده است!

>>>   عبدالله جان یک بار برو تمام اتاقها و حویلی و آشپزخانه و اتاق نوکرا را بازرسی و کله کشک کن زیرا مطابق خبر های تأئید نشده طالبان تصمیم دارند از درون ارگ ریاست جمهوری تا خانه مسکونی شما تونل بزنند و خدای ناکرده کار خودشانه نکنن متوجه باش!
طالب فراری

>>>   اگر بجای کرزی تو میبودی, تو هم برادران قندهاری ات را رها میکردی. مفت سخن زدن آسان است عبدالله جان. فرق تو و کرزی همین است که نام تو عبدالله و از او حامد است. هر دوی تان از یک مکتب پیروی میکنید.
ژورنالیست سر چوک

>>>   وایل قندهاربا اخذملیون ها دالر در اجرای این پلان سهم اساسی داشته است.

>>>   تمام بدبختی ها از سوی غلامان حلقه بگوش پاکستانی و سردمدار مواد مخدر ولی کرزی وبرادران ناراصی کرزیی است.
لعنت بکسانیکه میگویند شیر سیاه است. کمونست تنی کمونست گلاب زوی کمونست طالبان کمونست نطفه نطفه قبیله گرا مثل حفیظ الله امین مرتد و ترکی منکر از خداوند(ج). قبیله گرایان فاشیست به وطنفروشی مشهور بوده که تاریخ غلام محمد غبار درقسمت خائننین قبیله گرایان آشکارا بیان نموده.
دسیسه فرار قاتلین از داخل ارگ پلان گذاری شده توسط حامد کرزی خرکار و فاروق وردک سخنگوی طالبان بیفرهنگ عملی شده. باید هردو محاکمه شوند.

>>>   عبدالله جان !
بچیم تو دیگه گپ نزن ما کاری توره هم دیدیم همی کرزی سری تو صد فیصد شرف داره لااقل کدام دختر افغان خود از دست بادیگارد هایش از منزل 5 خوده زیز نه انداخته .
همه گی بگویه تو خود ه خپ بزن
دیگر اینکه که تو مهربانی کو همی اعضای ائتلاف خنده آور خوده نام بگی ؟
مه خو غیر تو ا و سنگ چارکی ره دیگه کسی ره نیافتم
وام منتظر یک معینیت است و باز تنها میمانی هاهاهاها
مردم چشم داره آخر
جق گوی

>>>   از عکس العملهای مردم در مقابل سخنان داکتر عبدالله دانسته میشود ، که این مردم را همین حکومتهای پاکستانی بسیارمیزیبد و شما اقای عبدالله و همقطاران تان نباید در مقابل ګروه های خوشنام ګلبیدینی و طالبانی پاکستانی مقاومت مینمودید و باید بعد از سقوط دولت نجیب دو دسته همانند کرزی که تفاله جنګهای شورای هماهنګی باشما بود ، این وطنرا دودسته به پاکستانیهای مسلمان و برادر نظردهنده ګان تسلیم مینمودید و امروز مورد سرزنش قرار نمیګرفتید.
پنچابی خواه

>>>   سلام به همه
ما بخاطر داکتر صاحب عبدالله را تایید میکنم که ایشان انسان بدون تعبیض و هرنوع ...... مبیاشد .مایان از تحصیل کرده اتحادشوری سابق از مجاهد واقع و وطن پرست داکتر صاحبت پیشتبانی و حتی از زندگی خویش هم میگذاریم.زنده باد داکتر عبدالله عبدالله و خواهش ما از داکتر صاحب و یونس قانونی همین است که یکجای با دوست های پشتون افغانی دست باهم بده و این وطن را از شر فاسدین و وطن فروش نجات دهند
یکی از برادران پشتون شما

>>>   برادران عزیز، برادران با درایت و فرهنگ، کاری به داکتر عبدالله نداشته باشید، به خود این مساله فکر کنید و نظر بدهید. آیا فرار کردن 500 زندانی، مردم را به نا امیدی سوق نمی دهد، به بی بندوباری سوق نمی دهد؟
وقتی با طالبان سخت و سفت برخورد نشود، آش همان آش و کاسه همان کاسه است.
شما به جای این که در باره این حادثه نظر بدهید، به گوینده و تحلیلگر این حادثه چسپیده اید.
واقعا رخداد این گونه مسایل نگران کننده است. این مساله حاکی از این است که پشتونهای حاکم به خاطر مسایل قومی با طالبان جدی برخورد نمی کنند. و این بسیار جای تاسف و نگران کننده است.
غلام سرگردان از غزنی

>>>   عبدالله و کرزی یکی تک میشه و یکی تک مار خلاصه توله خود را برابر میکنند.و انفع مادی خود را بدست می اورید.

>>>   به نظرمن در این قضیه دست جناب کرزی صاحب است نوش جانش می خواهد برای طالبان خویشتن داری نماید. طالب هم پشتون است و کرزی صاحب هم. این موضوع را به صراحت می توان گفت که جناب کرزی صاحب تمامی قومندانان طالبان را از تمامی ولایات افغانستان در زندان قندهار جمع نمود و به یک بارگی توسط برادرش و والی ولایت با برداشتن جناب خان محمد مجاهد. زمینه فرار برای شان مساعد شد.
با احترام حقجو پروانی

>>>   داكتر صاحب صبا در طوي خبر هست يادت نرود سر ساعت 3 در دارالانشاي جمعيت واقع دهمزنگ حتماً بيايي كه تشريف اوري شما و احمد ضيا مسعود و قانوني صاحب وفهيم صاحب و بسم الله خان و احمد ولي مسعود ضروري است زيرا بدون شما جمعيت مميت نيست ده قصه فرار طالبها نشو متوجه باش كه از خانه كسي فرار نكند فردا حتماً بياييكه كه باز ما هم در 15 ثور در كردهم ايي تو نمياييم احمد ضيا جان هم كمي قار است باش كه چطور ميشه يكسو صداي خسرش يكسو صداي دلش كدام را انتخاب ميكند اي ره خو ميفامم كه كتي جمعيتي هاي كلسيك جور نميايه چرا كه موضع خود را در فيس بوك اعلام كرده است او ميخايه جمعيت گدوله جور كنه خودت مخوايي جمعيت ازبين بره و تغير و اميد خوبست مجم كه قانوني صاحب چه ميخايه مگرم استاد رباني مريض است ميخايه يك چل كنه كه باد ازي جمعيت عملاً توته توته شوه تا حال خو كسي نميفاميد بادازي واضي ميشه
لالا قلندري
از سنگران

>>>   داكترصاحب عبدالله جان شما فقط گفته مري درعمل هيچ راستي خود تان نفر خاص دولت هستي

>>>   والی قندهار یک فرد خوفروخته درگرو خارجی ها است همین حالا او تابعیت کانادا را دارد و فامیل اش آنجا هستند. او هم یکی ازقبیله گرای کرزی است که بخاطر احیای قدرت پشتون ها هرکازی میکند خیانت برای ملت چه که وطن فروشی هم میکند

>>>   درين رويدادمبارک حکومت محلی قندهارهيچ تقصيری ندارد دستوروپلان ازمرکزاست مقامات محلی فقط مجری اندمحاکمه وتوهين بأنهاغلط نحويست والی هيچ صلاحيت نداردوقوماندان امنيه تازه تعين شده ومجاهدکه باين کارمخالف بودبشکل مرموزی کشته شدگرچه گفتنداوراطالبان ترورکردندولی خدابهترميداندکه واقعيت ازچه قراربود؟

>>>   این یک دسیسه بسم الله خان است چراکه مسولیت بولیس بدوش ایشان است وهم وزیرعدلیه فکرکنم که بی جای تهمت نزنید حقیقت راببینید درمزارشریف که کارمندان یوناما کشته شد هیچ کس نگفت که عطاخان ملامت است حال اینجوری قضاوت میکنید فکرکنم که کرزی باید هرچه زودترعطاوویسا رابرطرف کند

>>>   در قندهار همه ازیک ګروه بشتون ... است، چه والی و چه قوماندان امنیه و قابل ذکر است که همه کاره هم برادر کرزی یعنی رییس شورای ولایتی ، اما دربلخ والی عطامحمد نور و قوماندان امنیه نفر خاص کرزی یعنی زی است و قوماندان قول اردوی شاهین نیز از افراد خاص ُوردکیها و کرزی میباشد که باید در مورد انهاو نقش شان نیز در قضایا تاحدودی تفکر نمود.

>>>   جای بسیار شرم است به دستگاه های امنیتی دولت جناب کرزی, از تکنالوژی استخبارات افغانستان کرده تکنالوژی طالبان پیشرفته شده, در قدم اول ارگان های امنیتی ولایت قندهار مورد باز پرس قرار گیرد و والی قندهار از مقام خود کنار برود فکر میکنم والی قندهار و ارگان های امنیتی در این عمل دست دارند....

ذبیح الله اسدی از مزار شریف

>>>   این همه جمله شرم استفاده میکنید برای کی است در کابینه کرزی نه هم خود کرزی کسی شرم ندارد اگر میداشت تاحالا کاری میکرد فکر به اصلی کنید که بیشمی بیداد میکند
بااحترام توریالی

>>>   زنده باد رهبر ملت :
بااین سخنان خود قلب دشمنان خودرا سوراخ کردی وچشم شان را کور کردی .
وای بر حالت خراب شما که چنین اشخاص وطن پرست را دیده نمی توانید.
صصصص

>>>   وجود چنین مشکلاتی به علت نبودن سازمان اطلاعاتی قوی و قصور وزارت دفاع است که اینگونه کسانی که سالها خون این مردم بی گناه را ریختند بتوانند به این راحتی از زندان فرار کنند.البته این نکته هم است که زندان و زندانیان در مکانی بوده است بیشتر آنها از همین مردم هستند با چنین زندانیان را در دیگر مناطق کشور در بند کرد تا اقوام و هم گروهیهای آنان نتوانند آنان را از زندان فراری دهند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است