روسیاهی دیگری برای آی اس آی؛
ملا عمر در پاکستان کشته شد!!
آی اس آی که پس از کشته شدن بن لادن ازسوی امریکا در شهر نظامی ایبت آباد در تلاش بود تا بوسیله انتقال ملا عمر به هلمند خاستگاه تروریزم را افغانستان نشان دهد اما اختلافات درون گروهی این سازمان باعث شد تا ملا عمر نیز در این کشور کشته شود 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۲    ۱۳۹۰/۳/۲ کد خبر: 22494 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، یک گزارش تأیید نشده ای از پاکستان حکایت دارد که ملا محمد عمر رهبر گروه طالبان، در حال انتقال از کویته به وزیرستان شمالی کشته شد.

ملا محمد عمر که بگونه مخفیانه با همراهی استخبارات پاکستان و باکمک جنرال حمید گل سفر می کرد، در یک درگیری میان گروهی به قتل رسید.

در این اواخر ادعاها و همچنین شواهدی مبنی بر حضور ملا محمد عمر، رهبر گروه طالبان در کویته پاکستان به نشر رسیده بود که آمریکا نیز در همین راستا به پاکستان اخطار داده بود تا ملا محمد عمر را تسلیم کند.

سازمان استخبارات نظامی پاکستان چندی پیش تأیید کرد که ملا عمر، رهبرگروه طالبان درغرب شهر کویته پاکستان پنهان شده است.

پیش از این نیز یک مقام بلندپایه سازمان استخبارات نظامی پاکستان گفته بود که بزودی عملیات گسترده ای برای بازداشت و یا کشتن ملاعمر از سوی این سازمان راه اندازی خواهد شد.

پس ازکشته شدن اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده ازسوی نیروهای ویژه ایالات متحد امریکا در شهر ایبت آباد اسلام آباد، سازمان استخبارات نظامی پاکستان درتلاش پیداکردن ملا عمر رهبر گروه طالبان شد.

شماری از آگاهان می گویند که درکنار کشتن و یا بازداشت رهبران هراس افگنان باید سازمان استخبارات نظامی پاکستان دست ازحمایت آنان نیز بردارد.

گفتنه شده است که هدف از راه اندازی این عملیات از سوی پاکستان کاهش تحقیرهای جامعه جهانی برای کشته شدن اسامه بن لادن از سوی واشنگتن بدون آگاهی اسلام آباد، خوانده شده است.

سفیرایالات متحد امریکا درپاکستان نیز اخیراً گفته بود که اگراسلام آباد برضد ملاعمر و ایمن الظواهری معاون اسامه بن لادن عملیات نکند، واشنگتن این کار را خواهد کرد.

در همین حال گزارشاتی از اختلافات درون گروهی میان استخبارت پاکستان به گوش می رسد . برخی مقامات آی اس آی طى يک پيام ارسالى توسط جنـرال حميدگل، از ملا محمد عمر خواسته است تا خاک پاکستان را ترک نمايد.

در اين پيام به ملا محمد عمر،رهبر گروه طالبان افغانستان گفته شده است که شهر کويته را ترک کند و به کشورش برگردد.بر اساس این گزارش ، پاکستان به ملاعمر گفته است که آنها تحت فشار امريکا و جامعۀ جهانى قرار دارند.

آی اس آی همچنین از ملاعمر خواسته است تا از اين تقاضا ناراض هم نشود و زمانى که وضعيت دوباره نورمال شد، وى ميتواند دوباره به کويته برگردد.

برخی از آگاهان بر این باور بودند که پاکستان ميخواهد ملا عمر را از کويته اخراج و وى را به هلمند منتقل نمايد و سپس با ارائه معلومات به امريکا، او را توسط نيروهاى امريکايى به قتل برساند. پاکستان با اين کار ميخواهد به جهان نشان بدهد که تروريستان صرف در پاکستان مخفى نيستند، بلکه افراد مهم آنها در افغانستان نيز فعال اند.

در هر صورت حال اگر خبر مرگ ملا عمر صحت داشته باشد؛ این بار نیز رو سیاهی دیگری برای پاکستان خواهد بود. دیگر بر همگان واضح ومبرهن است که خاستگاه تروریزم درافغانستان نه بلکه در اسلام آباد است؛ موضوعی که مقامات این کشور بارها و بارها آن را انکار کرده اند.

برخی نیز بر این باورند که پاکستان با به قتل رساندن ملاعمر در نزديکى مرز افغانستان ميخواست به جهان نشان دهد که تروريستان تنها در کشور آنها نيستند، بلکه در افغانستان و مرز مشترک دو کشور مستقر مي باشند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   الله کریم و رحیم است که این خبر درست باشد.
باش سفیر افغانستان ( ملا عمر داودزی) که بدون اینکه کسی ازاش خواسته باشد باز چه نظر میدهد .

>>>   اگر مرگ ملاعمر صحت داشته باشد ، مردم افغانستان باید جشن بزرگی را اغاز کنند. چون این موضوعاز چند جانب به نفع کشور ماست. یکی شرم و رسوایی بی نهایت زیاد پاکستان، از سوی دیگر ضعیف شدن شدن طالبان و رو اوردن آنها بطرف صلح. ولی میترسیم به اینکه نشودمانند کشته شدن بن لادن یکبار دیگر عبدالله و امرالله با دارو دسته شان برخیزند و در وقت حساس طرفداری پاکستان را بکنند و موضوع شرم و خجالتی پاکستان را به مردم افغان و جهان ضعیف جلوه دهند. وقتیکه پاکستان شرمند میشود عبداللهو امرالله با یاران شان ضد دولت خود شعار میدهند نه ضد پاکستان.
ستمی

>>>   اگر گزارش دقیق باشد یک مژده برای افغانهای صلح طلب و خبر بد برای قبیله سالاران ارگ می باشد ، این خبر را برای طالبان نیکتای دار ارگ نشین از صمیم قلب تسلیت وبرای لب تشنه گان صلح ودموکراسی تهنیت عرض میدارم .
تشکر
شهر وند از ولایت غور

>>>   به عوض کشتن آن، یک چشم دیگر آن را ... میکردند، بهتر بود. بخاطریکه او با یک چشم می دید یعنی پنجاه فیصد می دید و از اسلام هم حد اکثر تا پنحاه فیصد خبر بود و متباقی آنرا از هرچه دلش میخواست، میکرد و تکمیل از اسلام خبر نبود و نام اسلام را تا توانست بدنام کرد.

یک افغان

>>>   خداکند که این خبر واقعیت داشته باشد

>>>   الهی شکر همه اینها را از آتش دوزخ بچشان تا بدانند ظلم بالای بنده های بی گناه چه اندازه تاوان دارد
سعادت

>>>   سلام هموطننان عزیز
این بار خبر مرگ ملا عمر قاتل خبیث از طرف ای اس ای طرحریزی و توسط ایجنت های ارگ نشین کابل به دسترس رسانها گذاشته شده است.
دورغ شاخدار ای اس ای و دولت کثیف پاکستان (مرکز شبکه تروریزم جهانی).

ملل متحید باید نام پاکستان را به مرکز شبکه تروریزم جهانی مسما گرداند.
زمامداران بیشرم و بیحیا شبکه تروریزم جهانی (ای اس ای) در طول 10 سال گذشته تمام جهان را فریب داده و به ضد جهان اسلامی عمل نموده اند و این زمامداران ... بالای نام اسلام و مسلمانان جهان تجارت کرده اند. زمامداران بیشرف و بیغرت شبکه تروریزم جهانی (ای اس ای) مانند ... زنجیری هر کشور شده متوانند, باید ذکر نمایم مسولین ای اس ای در مقابل دالر مادر شان را تسلیم امریکائیها مکنند . دورغ دولت پاکستان به جهان افشا گردیده است. ای اس ای با این غوغا طفلانه و دورغ شاخدار تان که گویا ملا عمر کور مردار شده, آیا فکر نمیکنید که یک ماه از روسوائی تان نگذشته دیگر دورغ شاخدار را به راه انداخته اید. امریکائیها برابر به وزن مرده ملا عمرکور برایتان دالر میدهد وجسد مرتد را خواهان میشوند, اگر این مرتبه دورغ باشد زنان زمامداران پاکستانی ها کتیف را گروگان میگیرند تا وقتی ملا عمر کور خبیث را زند تسلیم نظامیان امریکا نماید.

م ع از کابل

>>>   اگراین خبرراست باشد تمام افغان ها ازین خبراستقبال می کند چون ملامحمدعمر دشمن قسم خورده مردم بی گناه افغانستان است اودردوران حکومتش هزاران نفربی گناه را قتل عام کرد خداوند به سزای اعمالش برساند
محمدحسین (احمدی) کابل

>>>   بالای نفر سومی تا حال به موافقه صورت نگرفته . گلبدالدین یاحقانی. به هر صورت در پلان هستند.
ولی نا گفته نماند که این تسلسل به داخل افغانستان هم رسیدنی است زیرا ادعا میشود اینکه - انانیکه به اریکه قدرت رسیده اند معنی این را ندارد که بی گناه باشند.

>>>   آمریکابایدبه جای حمله به افغانستان به پاکستان که جایگاه تروریستان است حمله می کرد

>>>   در ختم فلم همیشه بد ماشان لت وکوب حتی کشته میشوند واین تکرار سناریو قتل ضیائالحق وسفیر امریکا که در طیاره صورت گرفت میبا شند وباید درین سلسله بعضی کارگردانان که فعلا درچوکی بلند دولت افغانستان تکیه زده اند نیز شامل کردانیده شود تا مصیبت برای همیش خاتمه یابند

>>>   ا خبار نشراتی خوب شما ما را وادار ساخته تا روزانه این را تعقیت نموده و از احوال جها ن اګا هی حا ضل نما یم در حصه ملا عمز فکر مینما یم که این مز بوظ به کشو ر همسایه است که بلاخره خودش در اتش سوران جنګ خواهد سو خت و از حال مردم افغا نستا ن خبر خواهد شد

>>>   اگر ملا عمر در پاکستان هم کشته شده باشد بازهم مقامات پاکستانی آماده هر نوع دفاع از کشور شان هستند مانند مقامات افغانی نیستند که حتی از حقایق هم هراس دارند و هیچ وقت نتوانستند از افغانستان به شکل درست آن در مقابل دیگر کشور ها دفاع نمایند

>>>   امید است که استراتیژی امریکا و سایر کشور ها در قبال پاکستان تغیر نماید و به نفع افغانستان تمام شود و بتوانند رهبران ما از وضیعت به نفع کشور شان سود ببرند و سیاست درستی را پیش گیرند

>>>   ســـــــــــلام به همه هموطنـــــــان ..... ما از کشـــــتــه شــــــــدن رهــــــــــبر تروریســـتـــــان ملا عمــــر اگر واقعت داشـــتــه باشد خوشــحــال نمیبــــاشیم امآ تـــروریســـــتــان باید خوب درک نمایند
پــــاکســـــتــانی هــا همه دشمنـــــان مـــا است . به هیــچــکس وفــــا نکرده ونمیکنـــــــــــــد ملا عمر وســــایر همکـــاران تروریســـــتـــان شــان به هـــدایت پـــــاکســـتــــانیهــــا در وطن هزاران جرم قتـــــــــل وغـــارت و انتحاری وسوختاندن مدارس وامثال أنها را انجـــام دادند بـــاداران شـــان را خوش ســـاختــــد آخرهم بــاداران شان مـــردار کردند . ببیــــنید آه یتیـــــمان وبی گنـــاهان را
رهبران جهــادی محاسن سفیـــدان بنـــام شـــورای صلح چقـــدر دعوت صلح را نمودند ملا عمر قبول نکرد . به هـــدایت بیگانه هــا که دشمنـــان وطن مااست از عمل تروریستی دست نه ورداشت
آخـــر همه تروریستـــان همین است ...
احمدجان

>>>   ایکاش این جر ... فساد ازبین میرفت وتا بردران پشتون ما میتوانیست با یک زندگی مدنی و شهری در پاکستان و افغا نستان بحایت بسر میبردند. دردین فقط ارشاد است نه تعرض وخود پرانی و خشونت . لا اکراه فی الدین !!!

>>>   تلاش ما برای اینکه نشان دهیم رهبران القاعده در افغانستان حضور ندارند بی فایده و غیر واقع بینانه است حضور طالبان در افغانستان گسترده بوده و حتی اخیراً مناطق شمال افغانستان که قبلا محلات امنی بود, نیز آرام نمانده و شاهد حضور مسلحانه طالبان و فعالیت های نظامی آنان بوده است که حملاتی در ولایات شمالی کشور مانند قندوز، تخار؛مزار شریف و بغلان شاهد این مدعی است. بناءً خوب است حضور طالبان را در افغانستان انکار نکنیم و توجه نیروهای امریکایی و ناتو را برای سرکوبی طالبان در کشور معطوف داریم. مهم نیست کی رهبر طالبان است و با کشتن آن می توان فعالیت های تروریستی ریشه کن کرد چون با کشته شدن یک رهبر هرفردی دیگری از گروه می تواندجای اورا بگیرد و فقط با کشتن رهبر یک گروه نمی توان گروه را از بین برد اما حملات گسترده برعلیه منافع گروه به هرشکلی می تواند آن را تضعیف نمود ه و ریشه کن نماید.
علی

>>>   تشکر ازخبر خوش که برای مانشرکردی اگر این خبر حقیقت داشته باشد پیام خوش برای مردم افغانستان است وماازین خبر به گرمی استقبال می کنم بدون ملاعمرکور افغانستان سربلند داشته باشیم
محمدحسین احمدی کابل

>>>   اگر این خبر حقیقت داشته باشد من یک دانه گاو خیرات میدهم.
کریم

>>>   به بسیار خوشی خبرشدیم که خاین ملی کشته شده است
اما متاسفانه این حقیقت دورغ است وی تا حال زنده است
محمدیعقوب حنیفی از مزارشریف...

>>>   اگر راست باشد خیرات لازم است به شکرانه اش اگر پاکستان یک ملا عمردیگرخواهد ساخت چون دشمن افغانستان است

>>>   این اگر حقیقت داشته باشد من یک جشنه دمبوره میگیرم
تشکر!!!!

>>>   سلام بهمه هموطنان عزيز0 خبرخوشحال كننده است آما بنظر بنده كشته شدن ملا عمر و غير ملاعمر و 000 در درا دوا نميكند 0 اينها آلت بيش نيست براي باكستانيها و وهابيها متعصب جاهل وقتي تاريخ مصرفش تمام شداين را برميدارد كسي ديكر را جايش ميكذارد0 مكر زمانيكه باكستان از دخالت در امور افغانستان دست بكشد و خداوند براي رؤساي اين كشور يك عقل سليم بدهد تا در امور همسايكان دخالت نكند و ترورزيم تربيت نكند همه بدبختيها كه امروز بر سر ما ميآيد از طرف باكستانيها است 0كاهي مزدور بنام كلبدين دوروست ميكند و كاهي هم بنام سياف و كاهي هم بنام ملاعمر و قس هذافعلل و تفعلل الى آخر0
وسلام0سعيد ب كويت0

>>>   اگر این خبر واقعیت داشته باشد من یک خیرات عمومی میگیرم و از رئیس جمهور گرفته تا تمام وزیران و همچنان تمام روسائی دولتی را خبر میکنم. تشکر Dr. O

>>>   برادران عزیز شما اینجا همگی از کشته شدن راست یا دروغ ملا عمر ابراز خوشجالی کرده اید ، یکی گفته دمبوره میزنم ، یکی گفته گاو میکشم و امثال آن ولی آیا اینرا میدانید که با این حرفای تان دل تمام دوستداران ملا عمر تروریست را کفانده اید؟ من امیدوارم در نوشته های تان برای متوجه این موضوع هم باشید!!!

>>>   اگر این خبر حقیقت داشته باشد من برايش یک دانه گاو خیرات میكنم تااينكه الله متعال مغفرتش كند واو يك انسان خوب بود.

>>>   اګرملاعمر برادر کرزی کشته شده باشد ، مردم باید درارګ جهت تسلیت به کرزی وخانواده اش واعضای کابینه اش بخصوص به کریم خرم و پاروق وردک و .. بروند و از کرزی بخواهند که این غم اولی اش باشد و ما منتظر غمهای بیشتر بیفرهنګهای طالب و هواخواه های شان هستیم .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است