حتی اگر پارلمانیها بخواهند؛
خارجیها نباید در امور کاری پارلمان دخالت کنند
مقامات خارجی در امور کاری پارلمان نباید مداخله کنند چرا که این کار، قانون اساسی افغانستان را نقض خواهد کرد و نه تنها مشکلات را رفع نمی کند بلکه آن ها را لاینحل می سازد 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۹    ۱۳۹۰/۴/۶ کد خبر: 23855 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وحید عمر، سخنگوی ریاست جمهوری گفت که مداخله مقامات خارجی در امور کاری پارلمان قانون اساسی افغانستان را نقض خواهد کرد.

وحید عمر اظهار داشت که مداخله خارجیها در کارهای پارلمان نه تنها مشکلات را رفع نمی کند بلکه باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود که به هیچ وجه قابل حل نمی باشند.

سخنگوی رئیس جمهور بیان کرد که انتخابات پارلمان در محدوده کاری نهادهای مربوطه افغانستان بوده و به زودی براساس قانون اساسی حل خواهد شد.

وی در رابطه با نامه ای که برخی از اعضای پارلمان به سازمان ملل فرستاده بودند گفت حتی اگر خود پارلمانیها بخواهند، سازمان ملل نباید در این کار دخالت کند. این سازمان باید اجازه دهد که اختلافاتی که میان دولت و پارلمان است، توسط خود این دو نهاد حل گردد.

وحید عمر، سخنگوی ریاست جمهوری، در رابطه با پرتاب راکت ها از خاک پاکستان بر ولایات کنر و ننگرهار گفت که حامد کرزی، رئیس جمهور خواهان توضیح پاکستان درباره حملات بر خاک افغانستان شد اما آصف علی زرداری از این حملات اظهار بی خبری کرده و گفته است که این حملات از سوی پاکستان انجام نشده است!

وحید عمر اظهار داشت که اگر حملات راکتی از آن سوی مرزها بازهم جریان داشته باشد دولت از طریق مذاکره به این موضوع رسیدگی خواهد کرد.

این اظهارات در حالی بیان می شودکه از چندین هفته بدین سو ولایات کنر و ننگرهار شاهد حملات راکتی شدید از سوی نیروهای پاکستانی بوده است و در این راستا شمار زیادی از هموطنانمان به شمول اطفال و زنان قربانی شده اند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برو بگو وحید عمر بی ... هم از خود حد دارد!!! همین به اصطلاح رئیس جمهور خودش را خارجی ها آورده و به چوکی نشانده اند!!!!! زیاد هم خودرا بهادر و بهادر نکشید. که خودتان خود مسخره میشوید. شما نوکران غرب و بچه های انگلیس ها!!! بس است ... کنید و خجالت بکشید. لااقل نسل های بعدی تانرا بگذارید یک کمی از عذاب وجدان راحت باشند و مثل شما ها ازعقده و حقارت باز سربریدن را پیشه خود نسازند.

>>>   ریس جمهور پاکستان از حملات اظهار بی اطلاهی میکند و وحید جان توضیعات میخواهید و در قسمت دخالت ملل متحد جناب وحید عمر آیا نمیدانند که تمام دنیا در افغانستان دخالت دارند و دخالت ملل متحد هم چندان مهم وخطر ناکتر از دیگران نیست شما خود تیاری گریز از افغانستان را دارید ولی این مردم بیچاره مجبورند از خود و کشورشان دفاع کنند بعدآ شما دوباره آمده و چور نمایید ...مجاهد

>>>   وحيد جان عزيز سلام برشما
از بركت پول ونيروي بشري خارجيها امروز شما صاحب دولت شدن قانون اساسي داريد كه همه شمااورا به تمام جوارح بدن خويش عملي ميكيند از بركت همين چشم سبزها ماشاء الله صاحب پارلمان پر شر وشورهستيد مجلس استخارهء سناهم از وجود پور بركت انها تشكيل شده خودشما هم به همي سن كه از دولت ودولتداري تجربه خوبي داريد ازبركت همين متجاويزين وفادار پشت ميكروفون نشسته ايد ميخواهي آينده افغانستان راتعين كني در اين كشور خارجيها خون خودرا قرباني ميكند پول وسرمايه خو دكه محصول تن فروشي ناموسهاي شان است به مصرف ميرسانداگرخارجيها در امور اميتي مداخله نكند در امور اداري مداخله نكند درامور مراجع قانوني وقانون سازي مداخله نكند پس چه كاركند ؟ وحيدجان شما تنها يك پروژه مصرفي هستيد به نان ونمك خارجيان پاي خود نگذاريد بگذار كه سرنوشت شمارا تعين بكند.جواد

>>>   سلام خواندگان عزيز.
فقد به جواب آقا عمر چنين عرض ميكنم كه در كدام كارهاى دولت دست خارجى ها نيست . دولت ما يك حكومت ايتلافى است و هر گروه وابسته به يك كشور همسايه و ديگر كشور هاى جهان است.
مداخله در امور پارلمان از خارجى ها كرده دولت ما دست باز دارد حكومت براى تطبيق پاليسى ، فرمان ، كابينه بى كاره به يك تعداد اشخاص ضرورت دارد.
س لندن 

>>>   آقای سخنگو:
وقتیکه حکومت از کشورهای خارجی مخفیانه پول اخذ میکند نقض قانون اساسی نیست.
وقتیکه آخرین فیصله کننده که کمیسون شکایاتی انتخاباتی است بعد از او به اساس فرمان ریس جمهور کمیسون ویژه بوجود میاید نقض قانون اساسی نیست اما فرستادن نامه عنوان سرمنشی ملل متحد نقض قانون اساسی است عجب!!!!!!!!! چه برسد به پارلمان که یک رکن اساسی یک دولت را تشکیل میدهد یک بندی از بندی خانه میتواند که نامه را عنوان نهاد ها و دفتر سازمان ملل بفرستد.
متاسفانه که قانون ساز و صاحب قانون و مجری قانون فقد حکومت است که عبارت است از ریس جمهور و ریس دفتر و سخنگو یک 4وزیر بی کفایت دیگران حق تفسیر قانون را ندارد.

>>>   سلام خواننده گان عزیز :
من هم جنان موافق به این استم که بدون دوره حکومت اسلامی تا ختم مقاومت مردم افغانستان دیگر کدام حکومت و زمامدار بوده که در ان خارجی ها نقش نداشته اند . ایا . تاریخ کشور تان را فراموش کرده اید ایا از یاد برده ایی اقا عمر که شما هنجنان در ان حزب منحیث مامور خبر رسان ایفائی وظیفه مینموده اید. که جناب گلبدین رهبر شما بوده و او بیچاره تا همین اکنون در زیر چتر خارجی زنده گی میکند. و از همان پول خارجی ها شما هم چنان به تحصیل تان ادامه داده ایذ ....؟ امیدوارم که همین سوال را جواب دهید . که ایا معاش شما از کدام از کدام بودیجه حواله میشود. نمی خواهم ازین پیشتر بنویسم انچی که عیان است چی حاجت به بیان است

>>>   کرزی به خارجی ها می گوید کاری نداشته باشید من هر کار خواستم می کنم و به شما ربطی ندارد.

>>>   همین ده سال خارجیها ازشما بیفرهنګها حمایت نموده ، حالا هم حمایت مینمایند ، شعارهای ضد ونقیص ګویی وعوامفریبانه شما قبایل بیفرهنګ و باداران امریکایی ، انګلیسی و پاکستانی تا ن نمیتواند شما را ننګیالی و زمری و جلوه دهد.

>>>   اقای وحید برای یک لحظه فکر کنید که اگر پولخارجیها نباشد این معاشات مامورین دولت خصوصا معاشات سوپر اسکل شما جلالتمابان از کجا میشود.وقتی خارجیها را به لگد میزنیم باید پول شان را هم با لگد بزنیم.

>>>   معاش میلیونی اطرافیان رئیس جمهور و آقای عمر از محل دخالت همین خارجیها پرداخت میشود،
پس آقای عمر ؛ لطفآ از این توّهـــم بیرون شوید که شما سخنگوی سردارداوودخان هستید!!!!

>>>   معاش میلیونی تو بچهگگ و اطرافیان رئیس جمهور و شخص کرزی از محل دخالت همین خارجیها پرداخت میشود،
همین ده سال خارجیها ازشما بیفرهنګها حمایت نموده ، حالا هم حمایت مینمایند. آخر شما یک سخنگوی شاشجاع ثانی هستید!!!! به نظر ۹۹٪ مردم افغانستان شاشجاع قبلی بهترتر از ....و افراد ....حزب راکتیار (وحید) باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است