آمریکا ، حامیان مالی طالبان را معرفی کرد
براساس شواهد موجود کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی و همچنین برخی از کشورهای اروپایی از شبه‌نظامیان طالبان حمایت گسترده می‌کنند. 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۱۹    ۱۳۸۸/۵/۸ کد خبر: 2418 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper ) به نقل از روزنامه انگلیسی زبان تایمز، ریچارد هالبروک نماینده ویژه آمریکا درامور افغانستان و پاکستان، در یک گفتگوی خبری پرده از چهره حامیان طالبان برداشت.

هالبروک با اشاره به اینکه طالبان بدون حمایت مالی برخی از کشورها، ناتوانند، ابراز داشت: براساس شواهد موجود کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی و همچنین برخی از کشورهای اروپایی از شبه‌نظامیان طالبان حمایت گسترده می‌کنند.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا قصد برخورد جدی با این حامیان طالبان را دارد، در این باره اظهار کرد: آمریکا یک گروه تحقیقی متشکل از نمایندگان وزارت دارایی، پلیس فدرال آمریکا و وزارت دفاع را برای جلوگیری از سرازیر شدن منابع مالی به سوی شبه نظامیان طالبان معین کرده است.

نماینده ویژه اوباما در افغانستان و پاکستان افزود: براساس تحقیقات اولیه طالبان سالیانه مبلغ 400 میلیون دلار از تجارت تریاک سود به دست می‌آورند ولی مبالغی که توسط سرمایه‌داران خلیج‌فارس به شبه‌ نظامیان طالبان منتقل می‌شود بسیار بیشتر از این سودها میباشد.

وی در مورد اهداف بعضی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی ازکشورهای اروپایی در حمایت از طالبان ،اشاره خاصی نکرد ولی می توان احتمالهای زیادی را در این زمینه متصور شد. مخصوصا دخالتهای عربستان سعودی در این امور را که سابقه طولانی دارد.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام به همه,
ازجمله ممالک اروپايى, به گمان اغلب انگلستان يکى از حاميان خوب طالبان خواهد بود.
حاجى سورگُل دُرانى از هالند

>>>   خداوند این اَتش راکه این دجالان به جان ماانداخته است به جان خودشان بی اندازد همانند پاکستانیهاخوداین ظالم هادراین اَتش بسوزند انشاالاه نمیدانیم اینها چی بیماری دارند که ازاَزاردیگران لذت می برند

>>>   چه عجب دروغ های شاخداری! خود آمریکا تمویل کننده ای پروژه طالب در افغانستان است.
حرف این شیطان بزرگ را باور نکنید، کشور های عربی همه نوکر خود آمریکا هستند بودن اجازه ای آمریکا نان نمیخورند.

>>>   بهترين كار فشار بر حاميان طالبان هست بعد يازده سپتامبريك مدت اين كار مي شد ديگر فراموش شد هيچ گربه اي بخاطر خدا موش نمگيرد .طالبان براي پول مي جنگد از جيب خود كه خرج نمي كند وگرنه تا حالا به گدايي رسيده بود شاجورشان پر ريال عربستان و ليره است
سيد علي مدد حسيني

>>>   به گمان اغلب انگلستان يکى از حاميان خوب طالبان خواهد بود.
هرات

>>>   به اساس امار دقيق يك تفاهم غير مدون في مابين كشور هاي حاشيه خليج و القاعده به امضا رسيد كه در مقابل القاعده و حاميان طالب نما پاكستاني شان به منافع اين كشور ها حمله ور نشده و در مقابل اين كشور هاي به انها باج ميپردازند. كه در نهايت ما را طعمه ساخته و اتش ار شعله ور ميسازند اين اعراب همانا اولاد ابوجهل اند كه جز خود ديگر مسلمانان را نمي بينند.
خان محمد خان از كابل

>>>   راست گفتی خان محمد بیادر!

>>>   روزی به یاددارم درروزنامه نوشته شده بودکه
بن لادن بانیکتائی واردافغانستان شده است منظورش شخصی به نام سیدجلال کریم نابغه میباشد که فعلا خودراکاندیدریاست جمهوری نموده است وبطورآزادانه باسران طالب دیداروگفتگوداردوکمپاین آنراطالبان پیش میبرند پس معلوم است که عربستان سعودیوامارات متحده تاحالاازآنهاحمایت میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است