افغانستان فقط حزب افغان ملت نیست !
صرفا بخاطر اینکه قسمتی از مخارج حزب افغان ملت از پاکستان تامین می شود ، باید اینقدر در مقابل معضلات و مشکلاتی که این کشور برما تحمیل می کند ، سکوت کنیم و بازهم در ذهن بیمار پاکستانی ها دنبال راه چاره باشیم ؟ 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۳    ۱۳۹۰/۵/۱۵ کد خبر: 25319 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ، قیمت های مواد غذایی و نفتی در کشور اوج گرفته تا جایی که برخی اجناس تا سرحد چندین برابر قیمت اصلی بفروش می رسد.

یک منبع تایید نشده از وزارت تجارت کشور به خبرنگار افتخاری این شبکه گفته است که قرار است بودجه کامل حزب افغان ملت که جناب احدی وزیر تجارت ریاست آن را برعهده دارد ، به سه برابر سال قبل افزایش یابد و بزرگانی از قوم پشتون که برسرکار در دولت هستند نظر داده اند بهترین راه این است که درآمد های وزارت تجارت را در معامله با مافیای مواد غذایی و نفتی در کشور چند برابر ساخته و خارج از بودجه این وزارتخانه به حزب افغان ملت اختصاص دهند.

در همین راستا مافیای مواد غذایی و نفتی از یکماه قبل، اقدام به پر نمودن انبارهای خود نموده از پخش اضافه مواد غذایی در بازار خودداری نموده اند.
این کار که باهماهنگی کامل با جناب وزیر صاحب صورت گرفته است ، می تواند بودجه فعالیت های حزب افغان ملت را از گرده آسیب دیده این مردم زجر کشیده و بیچاره افغانستان ، تا یکسال دیگر بیمه نماید.

آقای انورالحق احدی که به تعصب گرایی در زمینه قومی معروف است و حزب افغان ملت که جناب وزیر ریاست آن را برعهده دارد ، از جمله احزابی قومی است که بارها در کشور به تعصبات قومی و جناحی و تقویت روحیه همگرایی پاکستانی دامن زده است و باعث بسیاری از کشمکش های سیاسی و گاها درگیری های فیزیکی که به ضرر ملت ما تمام شده بوده است.

نادیده گرفتن کارشکنی های پاکستان در قسمت تجارت و ترازیت اجناس افغانستان ، از جمله مسایلی است که جناب وزیر تجارت بصورت دقیق و کارشناسانه بدان عمل کرده است. بگونه ای که گاهی اجناس تجار افغانستان ماه ها در پاکستان بدون دلیل خاصی متوقف می شود. بار این موترها که معولا میوه های فصلی است ، فاسد می شود و صرفا تمامی ضررش موجه کشور و تجار و باغداران ما می گردد. اما جناب وزیر همچنان بی خیال به قول های پشت پرده ای که به پاکستان داده می اندیشید و بریش مردم خودش می خندد.

جالبتر اینجاست، آن عده از کسانیکه برای توقف کامیون های انتقال مواد نفتی در مرزهای ایران گلو پاره کردند وهرچه دشنام و ناسزا بود حواله ایران نمودند، چرا در مقابل اینهمه کارشکنی های پاکستان سکوت می کنند؟
چطور است که توقف محدود یک تعداد تانکر نفتی در مرز ایران ، افغانستان تحت فشار قرار می دهد، اما توقف هزاران تانکر مواد نفتی و غذایی در پاکستان بدون هیج دلیل خاصی کشور را متوجه ضرر و زیان نکرده است ؟
بار کامیون های افغانستانی در پاکستان سرقت می گردد، مواد غذایی و میوه های فصلی صادراتی افغانستان در داخل کامیون ها فاسد می شود ، کامیون های مواد نفتی آتش زده می شود ، اما آقایان این ها را ضرر به منافع ملی تلقی نکرده ترجیح می دهند که سکوت کنند !
با وجودی که بارها در مواقع مختلف و با میانجیگری سران دولتی ما و حتی غربی ها ، چندین توافقنامه همکاری تجاری با پاکستانی ها به امضاء رسیده است اما این توافقنامه همیشه بر روی کاغذ مانده و هرگز به منصه عمل نرسیده است.
در این مواقع اگر جناب وزیر تجارت مقصر نیست پس چه کسی باید پیگیر این معضلات باشد؟
چرا شماهم مقابله به مثل نمی کنید؟

پاکستان گاهی بهانه عوارض گمرکی می گیرد ، گاهی بهانه بیمه دارد و گاهی هم هیچ بهانه ای نداشته فقط کارشکنی می کند و بدینوسیله بر تضعیف ورشکستگی تجار و مردم بیچاره ما پافشاری دارد، بازهم جناب وزیر از پیدایش راه حل های جدید در بخش های ترانزیتی با پاکستان سخن می راند.
کسی هم نیست که بپرسد این راه حل های جدید چند سال دیگر قرار است به نتیجه برسد؟

صرفا بخاطر اینکه قسمتی از مخارج حزب افغان ملت از پاکستان تامین می شود ، باید اینقدر در مقابل معضلات و مشکلاتی که این کشور برما تحمیل می کند ، سکوت کنیم و بازهم در ذهن بیمار پاکستانی ها دنبال راه چاره باشیم ؟

آقای وزیر ، بخدا قسم که آبرو و عزت و بودجه این ملت ، بمراتب مهمتر از بودجه افغان ملت و سرسپردگی برخی به پاکستان است.
تاکی می خواهید این مردم را همچنان ببازی بگیرید و هیچکسی هم جرات خرده گرفتن برشما را نداشته باشد؟

خداوند بزرگ همه ما را هدایت فرماید.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای احدی یک شخص استفاده گراست برای نفع شخصی خودش بخاطراین ماه مبارک خدا بلای عظیم را به سرش بی یاورد.
سیدعصمت الله نقوی

>>>   تشکر از نشر این گزارش این وزیر جان هیچ شرم ندارد .
وبخاطر فکر ضعیف خود این کشور را در یک بازی قومی خواهد باخت آرزو داریم که از بنده نشرمید از خداوند بترسد .
و از جاسوسی و مزدوری پاکستان پا بگیرد

>>>   حزب افغان ملت بی آبرو ترین حزب سیاسی در تاریخ افغانستان بوده است.
شرم باد بر مسئولین و اعضای این حزب
نادی از هرات

>>>   هرکار نیک از اتحاد بوجود امده میتواند ،ازمشارکت بوجود می اید وازهمدست وهمنظر بودن بوجود می اید که بدون شک نتیجه ان نیز ثمر بخش بوده میتواند از یکه تازی وتک قومی هیچگاهی به نتیجه رسیده نمیتوانیم حزب افغان ملت یک جزب تازه کار نبوده بلکه یک حزبی است دارای سابقه طولانی وجود این جزب کدام مشکلی ندارد وشاید هم هدف شان یک چیزی خدمت به وطن باشد ولی بزرگترین اشتباه شان در انست که همه اعضای حزب افغان ملت از ملیت پشتون هستند ویگانه راز ناکامی واینکه به نتیجه نمیرسند شاید همین مسئله باشد بهتر است که این حزب تغیراتی را درداخل حزب بوجود اورده ودر صدد چذب اعضا ورهبری جزب شان از سایر ملیت ها نیز باشند شاید روزی به نتیجه برسند

>>>   قسمت ماست که با این قوم در یک کشور افتادیم جز جنک منطق دیگر سری اینها چیز دیگر نمشه.

>>>   حزب افغان ملت با آبرو ترین حزب سیاسی در تاریخ افغانستان بوده است....بفروش نرسیده است

>>>   حزب افغان ملت یکی از منطقی ترین حزب است که در ان بدون تبعیض از همه اقوام عزیز افغانستان در ان اشتراک دارد.

>>>   متاسفانه وزیر تجارت همه چیز را ببازی گرفته است
چون پاکستان از وی حمایت می کند همه سکوت اختیار کرده اند
ملالی از کابل

>>>   افغان ملت با همت ، وطندوست و مدافع وطن افغانها است. اگر افغان ملت نباشد دیگران را آب میبرد.
افغان ملت

>>>   خدایا به ما منطق و صبر عنایت فرما تا بتوانیم به نیکی با یکدیگر سخن بگوییم

>>>   فغان فغان چی جور خواهد شد از این فغان فغان ها فغان ملت .

>>>   زدیم در تو و افغان ملتت به امید روزی که همه حزب های سیاسی سر نگون گرددد....

>>>   هستندکسانیکه شخصیت های کشورراموردهدف قرارمیدهند
وباتوتیه بااین شخصیت هامیخواهنداذهان عامه راراجع به آنهاخدشه دارسازندکه این هم خواب است خیال است ومحال است.
کریم ازهرات

>>>   برادر افغان ملتي عزيزم وجدان خويش را قاضي ساخته خود قضاوت نما افغانستان بعداز احمدشاه بابا كه قدرت در دست پسرانش افتاد ديگر روز خوبي نديده جهان به كرات سماوي ميروند ازدست شماو امسال حزب شما درطول تاريخ مردم ما تنها توانسته لقمه نان بدست آورند .دست آورد شمادرطول تاريخ غير از جاه طلبي قدرت طلبي كشتن افراد نابغه خفه نمودن استعداد ها به انحصار گرفتن دولت آن هم بزور خارجي ها ديگر دستاورد نداريد .عقاب ازكابل

>>>   تمام افغانستان هم پنجشیر نسیت و تمام کابل هم خیرخانه نیست.
دیگران چه کردن که کسی نام شان را نمی گیرد؟

Ahmad , kabul

>>>   همیشه دعا ونیایش میکنم که باچه....طبیعت خشن زاده شده ایم خدایا راه بیرون رفت از این دومشکل برایما ن پیداکن
افغان ملت ...درزمان تاسیس برای آلمان بعدا برای شوروی باسقوط طالبان آستین آمریکا را چرب دیدند مدت برای آنها ...کردند الله میداند که فردا چین زیر نظر گرفته اند یا ...را ولله اعلم
احمد ازکابل

>>>   خداوند صلح و عدالت را در افغانستان بر قرار کند

>>>   اقای احدی دوستان زیادی دارد که او را حمیت می کنند. در این میان رئیس اتاق های تجارت, اقای قربان حقجو یکی از عوامل مافیایی افغان ملت است که به نفع کشورهای بیگانه فعالیت های زیادی را انجام می دهد.

>>>   افغانستان با داشتن تاریخ قبل از احمد شاه شهرت جهانی دارد نه بعد ازان... چراکه بعد از احمد شاه و نسل نجیسش خراسان وآریانا به تاریکستان مبدل شدکه امروز نامش را افغانستا ن گذاشتند.
دوستان عزیز یک کمی فکر کنند که در طول 200سال این قوم چه دست آورد دارد.
جاوید کابل

>>>   جناب عالی قدر حضرت انورالحق احدی یکی از پرافتخارترین استعداد افغان است و باید ریس افغان ملت باشد از همه مهم تر این که در بالا هر انچه که نوشته شده نظر انان است ولی افغانستان از افغانها است و افغان ها باید به افغان ملت احترم بکوند در غیر ان اگر کسی این را قبول ندارد به کشور خودشان برود و در ان جای جایگوزین شود مثلاً دیگر خودتان می فهمیم یعنی کسانی که افغان نیستن این کشور با ان ها کار نه دارد و ان لطف نماید از افغانستان خارج شود افغانستان ارام می شود

>>>   برادر ما راستي ميگويد پشتون ها بايد به باكستان بروند چرا افغانستان از انسان ها است نه از اين قوم جاهيل انتحار من كفته برادر را 100% تصديق ميكنم چرا كه اين برادر ها از پدر پدر نوكري پاكستان را كرده اند و ميكنند مانند يك بي واجدان شان ( زي)
از نام اش پيدا (داودزي).
جان علي تهران


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است