هر دم از این باغ بری می رسد؛
درگیری در خانه ملــــــــــت!!
جلسه امروز مجلس نمایندگان پس از آنکه گروه پارلمانی اصلاح طلبان از فيصله کميسيون انتخابات حمايت نمود، به خشونت و درگیری گرائید 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۰۱    ۱۳۹۰/۶/۵ کد خبر: 26219 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جلسه امروز شنبه مجلس نمایندگان پس از آنکه گروه پارلمانی اصلاح طلبان از فيصله کميسيون انتخابات حمايت نمودند، به خشونت گرائید.

شهزاده شاهد یکی از اعضای گروه اصلاح طلبان در جلسه امروز مجلس، حمایت گروه اصلاح طلبان را از فیصلۀ کمیسیون انتخابات به گونه رسمی اعلام نمود.

اعضای این گروه تأکید کردند که در شرایط موجود به مصلحت نیاز است و پارلمان باید با عملی ساختن فیصله کمیسیون مستقل انتخابات به بحران موجود پایان بدهد.

آنان از رئیس جمهور نیز خواستند تا نمایندگانی را که به موجب تصمیم کمیسیون مستقل انتخابات، متضرر می شوند، اعاده حیثیت کند.

این اظهارات درحالی مطرح می شود که مجلس نمایندگان در 7 مصوبه، 5 فیصله، 5 اعلامیه و یک مکتوب رسمی، هرگونه تغییر در ترکیب مجلس را مخالف قانون اساسی و قانون انتخابات خوانده است.

پیش از این ، تمام اعضای پارلمان متحد در مقابل حکومت ایستاده بودند و هرنوع تغییر در ترکیب مجلس را غیرقانونی می دانستند.

گفتنی است که گروه اصلاح طلبان هر چند قبل بر این تغییر در ترکیب مجلس را قبول نداشتند اما با نگرانی از وضعیت امنیتی کشور، خواستار توقف تحصن ائتلاف حمایت از قانون بودند و ادامه تحصن اعضای ائتلاف حمایت از قانون را برای کشور بحران زا می دانستند.

به باور آنان، اگر ائتلاف حمایت از قانون به تحصن خود در ساختمان شورای ملی پایان ندهد احتمال دارد که در میان دو مجلس نفاق به وجود آید و شورای ملی نیز به خطر بیفتد.

برخی ایجاد گروه اصلاح طلبان را شکافی میان اعضای مجلس دانسته و می گویند که این گروه زمانی ایجاد گردید که رییس جمهور مسؤلیت فیصله نهایی در مورد جنجال های انتخاباتی را بر عهده کمیسیون مستقل انتخابات گذاشت . این گروه به حمایت از حکومت متهم شده بود.

حال نیز با فاصله یک روز از اعلام حمایت رییس جمهور از فیصله کمیسیون مستقل انتخابات، شاهد هستیم که گروه اصلاح طلبان نیز از این فیصله حمایت کرد.

این اقدام گروه اصلاح طلبان سبب شد تا یک بار دیگر خانه ملت شاهد خشونت هایی باشد.بر اساس گزارشات رسیده میان دو ائتلاف درگیریهای لفظی و گاهاً فیزیکی رخ داد ؟!!

اعضای گروه اصلاح طلبان بعد از آغاز خشونت ها در جریان جلسه، به رسم اعتراض مجلس را ترک کردند.

درگیری در خانه ملت نشان می دهد که بر خلاف انتظار رییس جمهور بحران انتخاباتی همچنان ادامه دارد . ریاست جمهوری روز جمعه از تصمیم اخیر کمیسیون انتخابات حمایت کرد و اعلام داشت که تمامی قضایای مربوط به انتخابات پارلمانی پایان تلقی می گردد!

اما گویا این قصه سر دراز دارد ...


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آب را خط کن و ماهی بیگیر. این همه را که کرزی میخواست و میخواهد بوقوع می پیوندد. بازار به نفع کرزی است نه هیچ یکی دیگیر. و بزودی شاهد اعلام وضعیت بحرانی از طرف تیم کرزی و خود وی خواهیم بود تا ادامه قدرت کند. اینکه ملت در چه جنجال و کشمکش ها می ماند کرزی پروای انرا ندارد

>>>   دوست عزیز که به این اندازه به جان کرزی چسپیده است نمی دانم ازین پارالمان که فقط بزور پول یا تفنک به تقلب این چوکی ها را تصا حب شده اند چه دیده است بګذار که چند وقتی از شر آن ها آرام باشیم بهترین کار بخاطر پا یان بخشیدن به بحران امروزی انحلال این خانه زور ګویان و قلدران می با شد ترسوندوک از دیار آشنا

>>>   دركشوري به سر وبي پيكر آخرش همين است مدت يكسال است كه مجلس هنوز اعضاي خود را تكميل نتوانسته وچالش هم چنان ادامه دارد
خداوند برسراين ملت رحم كند

>>>   برادر محترم : شما درست گفته اید اگر وضع در پارلمان به همین منوال ادامه بیابد حالت بحرانی شده و به بقای دولت کرزی می انجامد . مگر واقعیت این است که امریکایی ها شاید چنین وضع را مطلوب دانسته و بخواهند که چنین شود و قطعا درست خواهد بود که این یک بازی سیاسی است که از طرف انها براه افتاده است .

>>>   شما سر يكديگر تان را بخوريد و بيگناگان در اين جا حكومت كنند لعنت به شما رقم نماينده گان ملت بنام نماينده هستيد همه تان به تقلب وكيل شده ايد
سروري از مزار

>>>   اکثریت این نمایندگان (نه تمام آنها) با تقلب، رشوه، زور و تحدید به پارلمان راه یافته اند. اینها هرگز نمایندگان مردم نیستند، بلکه دُم شان به خارجی ها و همسایگان افغانستان بسته است. ازهمین لحاظ حیف زحمات افغان پیپر که این اخبار خسته کن را نشر میکند.
نادر

>>>   بین ما و شما باشد این ها اصلأ نمایندۀ ملت نیستاند از سی ملیون نفوس ، سه ملیون رای حساب شد که هشت صد هزار آن تقلبی بود ، پس این ها نمایندۀ هفت فسصد مردم اند
قمبر از چار راهی قمبر

>>>   وکیلای محترم !!
ملت افغانستان وکیلای خود را شناختند و دیدند که چقدر به فکر ملت و مردم ظلم دیده و گرسنه هستید!!
مردم شما را شناختند که اصلاً مقام، منصب، چوکی ، پول و شهرت خواهی برای شما ارزش ندارد!!
مردم شما را شناختند که واقعاً خدمت گار مردم هستید و ایام گرانبهای خود را صرف خدمت به مردم می کنید!!
مردم دانستند که شما غیر از خدمت، دلسوزی و حل مشکلات مردم دیگر هیج وظیفه ای ندارید.

افرین به وکیلای افغانستان، خادم ملت، دلسوز و ...
وکیلای افغانستان چقدر خود گذری دارند. باید در سطح دنیا از این وکیلای محترم تقدیر شود.
بااحترام

یاور

>>>   منافع پاکستان با شراکت منافع امریکا وانگلیس ادامه بحران در اوغانستان و پیشروی کرزی در انتحار ملت و خوش سازی بادارانش نهفته.
کرزی این تبعکاریها را با همکاری باداران غربی اش به پیش میبرد و تا بالاخره توسط جرگه ها و لویه جرگه ها به منافع قبیلوی و غربیها و در راس امریکا افزوده شود.

>>>   عزيزان از اين جي بهتر كام بارلمان جند تا دزد جنكسالار را وكيل كفتن كناه است ( البته احترام به اعضاي صادق و مليت دوست) از قبيل رمضان بشر دوست و امثال ان ديكر خواهران و برادران عزيز .
اين بارلمان نيست شرم مردم افغانستان است. نه براي ما عزت ماند نه ابرو. هر دزد و قاتل را هي بارلمان كرديد ق جهادي ،باتك سالار بي سواد، بيايد صرف به رضائي خدا ببينيد خصوصا وكيل هاي كه از اطراف امدند اعم از بشتون هزاره تا جك و غيره كدام اش جنكسالار نيست شايد كدام نفر تصادفي از اين كروب نباشد. بهتر است بارلمان بسته شود تنها د مشرانو جركه كافي است.  

>>>   خود کرزی تقلب نکرد؟

>>>   دوستان سلام خبر های ساعت ۶ ایمروز را از طریق تلویز یون ... تماشا میکردم در ابتدای خبر ها یکی از وکیل صاحب های گروه اصلاح طلب که از نحوه تشکیل زمان تشکیل وچهره های که در راس این گروپ قرار دارد معلوم میشود از جمله افراد نزدیک به مشاورین حاکما ن قدرت باشند در سالون جلسات پار لمان در حالیکه تعداد دیگری از علاقه مندانش با همان یونیفورم لباس خانه در کوچه مسجدمو جود بودند که عبارت ازچپن وپیرهن تمبان است که عنعنات عام مردم ما میباشد به دفتر دیوان امور رسمیات زیبنده نیست اینکه بعضی ها ازان استفاده میکنند البته دلایل پیش خود داشته باشند در غیر در دفاتر رسمی با چپن کشال فکر میکنم زیبنده نباشد ویا شخصیت های که سن شان کلان است از نقطه نظر مذهبی ادم بزرگ وار عالم دین هستند در رسمیات استفاده از لباس سنتی چون پیرهن تنبان .وچپن زیبا وزیبنده است اما به دیگر اشخاص افراد جوانان ومولین پوشودن دریشی عام ودنیا شمول وخیلی زیبا است اینکه دربعضی کشور ها از پیرهن تنبان استفاده میشود کلتور خود شان وضروتی هم که احساس میشود که در انجا ها هوا خیلی نظر به افغا نستان گرم است ایجاب میکند لباس ازاد تر که همان پیرهن تنبان است استفاده شود اما در افغانستان بجزبزرگان علما دانشمندان وعده دیگری پوشیدن چپن پیرهن تمبان در ادارات دولتی نا زیبا است خدا انصاف بدهد به اصطلاح مود ساخته گر انرا مشکل دیگری هم بر مشکلات افزوده شد به عیوض اینکه پیش رفت داشته باشم
در زمینه کلتوری لیورس میرویم خیر به هر صورت باز میگردیم به اصل موضوع جناب وکیل صاحب سخن گوی جناح اصلاح طلبان ویا واضح تر گویم جناح طرف دار دولت قطع نامه را به بسیار مشکل زیر زبر کرده قرات نمودند اما مورد تاید دیگران قرار نگرفت وضعیت به بطرف تشنج کش گیر رفت وصحنه قطع شد بعدا که چه گپ شد خدا خود میداند به تعقیب ان خبر حمله انتحاری را در ولایات هلمندو قندهار دیدم که سبب شهادت وزخمی شدن هم وطنان ما در این روز بزرگ ۲۷ماه مبارک رمضان گردیدند خیلی جای تاسف است که ترورستان به فکر نابودی وبد نامی هم وطنان ما ودین اهین ما برامده اند از بدو پیدایش تاریخ افغانستان مشکلا ت های بوده اما هر گز عملی به چنین بیرحمی در برابر مردم بیگناه در تاریخ افغانستان دیده نشده شرم تان باد با این عمل تان شما درنده خویان بیگانه پرست به تعقیب ان حاجی صاحب اسماعیل به نمایندگی از بنیاد بیات در ولایت پر وان مواد غذا ی توزیع میکردند در قریه میان شاخ در جمع انها اشخاص بودند که واضح از سر صورت لباس شان معلوم میشد مردمان با ابرو ی هستندشرایط زمان ظلم عده ازهم وطنان به اصطلاح روز گار خیلی انها را خسته ساخته کسی پیدا نمیشود حق انرا از زور مندان مطالبه نماید وکیل صاحب هم در غم جیب خود است همرای مشاورین در بار دست خود را یکی کرده به عیوض اینکه صدای مردم را در گوش مراجع مسول برساند با گرفتن حق خود ووعده وعیدی که برایش داده شده صدای دولت را به گوش مردم میرساند او مردم دلم بایسکلم دولت هم از خودم است قانون هم از خودم هر طوری که مشاورین میل داشته باشند همان طور میشود در کشور های که دیمو کراسی را تجربه میکنند تیم کاری حق میداشته باشد با لا تر از قانون عمل کنند به هر صورت این است عمل نماینده های مردم به نفع نقض قانون که حمایه کننده منافع مردم است
با ا حترام -رهرو

>>>   خانه ملت نیست ... خانه است نام نهادن به این ... یک خیانت بزرګ است چراکسانیکه درین خانه وجوددارد هرګزازملت ومردم افغانستان نمایندګی نمیکنند بخاطریکه تافعلا انها یک فیصله راهم به نفع مردم نکرده اند بنابران فیصله کرده میتوانیم که بجزازچند نفرمحدود که کرامت انسانی شان محفوظ است دیګرتمام شان باید درطویله خانه بسته شوند ونام خانه ملت رابیشترازین بدنام نسازند
امیداست نشرشود

>>>   خانه ملت..!؟
بازهم خانه ملت..!؟
درخانه که قاتلین حرفه وی قاچاقبران بین الملی دزدان ازخدا غیر
شرابخواران مفسدین جمع شده ان ان خانه خانه ملت شده میتواند..؟
پس امیداوارم جناب نویسده درانیده از خانه ملت نام نه بریددرحقیق جفا وخیانت دیگری برحق ملت هست.
بااحترام
سالنگی

>>>   ائیتلاف حمایت ازقانون یک ائتلاف قانونی وعادلانه است اماًاصلاح طلبان غلامان پاکستان وایران درآن معلوم میشود.
نقوی

>>>   کسانیکه سالها علیه ملت به خاطر بدست اوردن پول جنگیده باشد از ان باید انتظار خدمت را نداشت

>>>   سلام عزیزان!
این واضح گپ است که گروه به اصطلاح (اصلاح طلبان)ازجمله حامیان کرزی + حامیان خلیلی + حامیان سیاف +یک تعداد از قضیه بی خبر+یک تعداد متعصبین پشتونیزم تشکیل شده است !
شما اگر به تصویر و چهره هایشان متوجه شویدخواهیددانست که این گروپ ازکجاسرچشمه گرفته وبه چی منظورمانندسمارق یک دفعه دربین پارالامان که چندروزقبل بهترین اتحادخودرادربرابر حمایت ازقانون کشورداشتندویک شبه تغیرکردند.
ونکته بسیارجالب این است که روزجمعه ازرسانه هامیشنویم که کرزی وارگ ریاست جمهوری فیصله کمسیون انتخابات راتایید میکندویکروزبعدآن این گروه ساختگی ابرازنظرمیکنند.
نکته که قبلا"یادآورشدم به اینکه اعضای کلیدی این تیم ازحامیان کرزی هستندبوضوح دیده میشودمثلا" آرین یون - عثمانی چاریکاری - داودکلکانی- نور دایکندی- شهزاده مشرقی - کتوازی- زلمی مجددی و.... که اکثرشان درانتخابات ریاست جمهوری از جمله کمپاینران کرزی بودندودرانتخابات پارالمانی کرزی ازایشان حمایت مالی ولوژستیکی نمودند. بنا"آخرالامراگراشخاص نخبه درمجلس درایت وهوشیاری خودراحفظ نمایندخوب درغیرآن مجلس بعدازیین همه زدوبندهاازطرف فاشیستان ارگ به قهقرا خواهدرفت وماعلیناالالبلاغ.....
خالد(لوگرزاد)

>>>   سلام
البته تنها يك نظر است اگر وكلاي اصلاح طلب كه دلسوزي بر وطن مردم و پارلمان دارند ميتوانند ٩ نفر از اعضاي خود را از پارلمان بيرون و به جاي ان ٩ نفر ديگر را وكيل سازند
اين هم راه وطن دوستي و مردم دوستي و دلسوزي. اگر خود فروخته نيستيد!

>>>   معلوم میشود که شما از تاجکان لوگر استید ، تاجک های لوگر بسیار خوب عادت دارند زمانی خود را پشتون حساب میکنند و امتیاز بدست میاورند و بعضا تاجک گفته به سوی دیگری میلولند اسامی کسانی را که گرفتید دو تن پشتون ، هزاره ، دیگر همه تاجک است پش موضوع قومیت در کدام قسمت اش بود . این یک موضوع واضح است در کشور که اکثریت ان پشتون باشد پس در تمام سطوح کشور انها اکثریت خواهند بود یعنی هم در پارلمان هم در قوه قضایی و هم در حکومت در حالیکه امروز از برکت یک مهاجر که ( کرزی نام دارد و از کشور هسایه ایران سال ها قبل هجرت کرده بودند ) 20 فیصد سهم به پشتون ها داده شده است در حالیکه که تاجکان تقریبا 65 فیصد دولت فعلی را تشکیل میدهند . میدانید سرنوشت افغانستان از دست این کندهاری های بیسواد بلاخره با کجا خواهد انجامید ؟

کامگار

>>>   به جواب کامگار
من با نظرات آقای خالد لهوگر زاد کاملآ موافقم .آقای کامگار شما چطور اشخاص نامبرده توسط آقای لهوگر زاد را بنام تاجیک تبریه مینمایید؟
آیا همین داود کلکانی در انتخابات ریاست مجلس نماینده گان بحیث نماینده رسمی تیم قبیله یعنی کرزی خودرا کاندید ننموده بود؟
ایا عثمانی چاریکاری و برادرش ضرار مقبل که بطور ... از وزارت داخله توسط کرزی و تیم اوغانملت رانده شد دوباره در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری کمپاینر یا پروپاگند چی کرزی نشده بود؟
ضمیر
ضمیر تاجیک زاد

>>>   دوستان سلام به ادامه نوشته قبلی ام مینویسم بدون کدام خواست ومقصدی رضای خدا وند را در نظر گرفته به خاطر سعادت وسر بلندی مردم خود که بجان برابر دوست شان دارم مینویسم وبه خاطر حق که مردم وکشورم بالایم دارد بدون جانب داری از شخص گرو سمت لسانی حزبی مینویسم نه علاقه به کار دولتی وگرفتن امتیازی رادارم ونه هم لیاقت خدمت گزاری را در خود میبینم مردم خود را دوست دارم در جمله هزار ها انسان اواره ترین اوارگان خارج از کشور در یکی از کشور های همسایه افغانستان زندگی مینمایم که چون صد ها هزار انسان دیگری ازطرف افراد واشخاصی که تعهد به بیگانه گان داشتند در نابودی وطن وهم وطنان خود شرایط پیش امد که مجبور به ترک یار دیار شدیم اما از انجای که کشور ما در وضعیت بدی قرار دارد ترورستان وحا میان شان به حملات خیلی ها وحشی یانه بر ضد هم وطنان ماعمل میکنند ارزوی حامیان شان هم همین است بنا برگ سبز تحفه در ویش چکند بینوا همین دارد بر داشت هایم را از وضعیت کنونی با شما هموطنان نازنینم در جریان میگزارم اگر صد فیصد درست نباشد میشود شما خود حقیقت را جستجو کنید تا مشکلات موجوده ریشه یابی گردد واز این درد رنج جان گداز مردم مانجات یابند
در پهلوی مردم افغانستان نیروها بین المللی فعلا هستند به همکاری انها مردم ما از شر این دانه سرطانی که در سراسر کشور ریشه های ترورستی دارد چون خار مغیلان در هر جای به پای هم وطنان ما داخل میشودسرش پنهان خارش نمایان مردم دنیا از حرکات وعمل کرد انها حیران همسایه ها از موجدیت چنین دانه سرطانی در کشور ما خرم وشادان هر جای که انسان بدرد بخور ودلسوز به کشور ما را دیدند توسط همین ریشه های سرطانی از بین بردند نیست نابود کردند این ریشه ها از خانه همسایه ها اب میخرند توسط امکانات که دارند حیثیت وشخصیت کاذب برای این شبکه در اجتماع داده میشود در هر جا میتواند نفوذ کند از مذهب سمت لسان محیط منطقه استفااده میکنند بهترین سلاح انها ایجاد تفرقه نفاق بین هم وطنان ما میباشد دیروز از طریق تلویزز ملی شنیدم در یکی از ولسوالی های ولایت فاریاب به تعداد زیادی از هم وطنان ما را در اثر حمله ا نتحاری در هنگام نمازدر مسجدی بخاک خون کشاندند عین عمل را در ولات هلمند قندهار ترورستان از خود بیگانه انجام دادند هنگام دیدن صحنه های دل خراش حمله های انتحاری از تلویز یون ها به رنگ زرد چهره رنج دیده وچشم اشکبار فامیل های انها متوجه شدم چهره استخانی اندام نحیف رنگ زرد انها را که دیدم مخصوصا در ولسوالی المار که از مر کز دور تر است احتمالا یکتعداد ازانها پول کفن ختم خیرات عزیزان اغشته به خون روزه دار خود را نداشته باشند شرم تان باد ترورستان روز روشن را به سر مردم شب تاریک ساخته اید یادم امد که همین ترورستان وحامیان شان ده ها وصد ها انسان با شخصیت ومدافع مردم را ترور کردندبه ده ها هزار ا فسر تعلیم دیده جنرالان اردو مدا فعان کشور که درس وطن پرستی وصداقت را از سن پانزده سال ببعد در مکتب حربی شونخی وحربی پوهنتون فرا گرفته بودند به اثر دسیسه با امکاناتی که داشتند ومشوره های غلتی که از طریق بعضی ها به مسولین دولت دادند از صف اردو خارج گردیدند امکان دارد جنرال صاحب دوستم هم شامل همین پلان های حامیان ترورستان بوده باشد که در ساحه موجود نیست در غیر ان ترورستان در منطقه جرات اجرای چنین حرکات تخریبی را در ولایت فاریاب نمیداشتند گپ به درازا کشید اصلا من میخواستم خدمت هم وطنانم به عرض برسانم اینکه هر قدر به طرف بی اتفاقی پیش بروید مخصوصا وکیل صاحب ها به همان اندازه ترورستان خوش میشوند وبه نفع شان میباشد ارزومند هستم مثل هزار ها افغان دیگر در فضای صلح وسازش بر مشکلات فایق اید وکشور را از این حالت نجات دهید باوصف موانع ودست های پنهانی که در بین شما غرض نفاق وبه هم انداختن شما موجود است وقتی ترورست ها میتوانند انسانی را اماده بسازند از جان خود تیر شود انسان های دیگری هم دارند که در بین اجتماع به نفاق وبی اتاقی دیده درای خود را رساندن در جاهای لازم مهارت د ا شته باشند از امکا ن دور نیست
با احترام- رهرو


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است