بحرانی جدید در افغانستان در حال اتفاق است!
اگر جلوی روند قتلهای زنجیره ای افراد بانفوذ و رهبران کشور گرفته نشود افغانستان وارد بحرانی خواهد شد که دیگر حکومت قادر به کنترل آن نخواهد بود 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۲    ۱۳۹۰/۷/۱۵ کد خبر: 27781 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اسماعیل، سرپرست وزارت انرژی و آب از آغاز یک بحران جدید در افغانستان هشدار می دهد.

آقای محمد اسماعیل تاکید می ورزد که به رئیس جمهور اکرزی و معاون اول ریاست جمهوری را از این موضوع آگاه ساخته است.

سرپرست وزارت انرژی و آب که در همایش یادبود از استاد ربانی در سالون قصر زرنگار هرات سخن می گفت والی و مسئولین این ولایت را سخت انتقاد کرد و ناامنی ها را در هرات تحمل ناپذیر خواند.

وی تاکید ورزید که به رئیس جمهور هشدار داده است که اگر جلوی روند قتلهای زنجیره ای افراد بانفوذ و رهبران کشور گرفته نشود افغانستان وارد بحرانی خواهد شد که دیگر حکومت قادر به کنترل آن نخواهد بود.

در همین حال، سخنگوی والی و فرمانده پولیس هرات وضعیت امنیتی این ولایت را بهتر از سالهای گذشته توصیف کرده و تاکید می ورزند که در اینباره باید مردم هرات قضاوت کنند.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   امير صاحب محترم متوجه خود باش

>>>   قضاوت مردم همان قضاوت اسماعیل خان است. در هرات امنیت نیست اختطاف بالا رفته است و فساد بیداد میکند همین.
هراتی

>>>   امیر صاحب بزرگوار سلام بر شما
من شمارا مرد دلیر میشناسم در تمام سخنرانی های خود از مردانگی و شحامت شما مردم خوشحال میگردد
خداوند شما را نگاه دارد
خالد کابل

>>>   امیر صاحب اسماعیل خان، از جمله مجاهدین میباشد که تا به حال به هیچ خواسته های بیگانه گان تن نداده، و نظر به فشار های که از طرف تیم کرزی بالای وی بیش از حد صورت گرفته بود، وی وادار به عهده گرفتن وزارت آب و برق گردید.
روس با ترک ابد رخت ستمگاری ببست
جاگزینش بینگر تا دیگری پیدا شد
دیگر آمد که طریق نبوی خار کند
ز خورش مزه به تقوا اگری پیدا شد
راه ربانی نجوید از درگه حق
تو بگو بی خبر آن درد سری پیدا شد
پای نا پاک در این بادیه بفشرد و رکاب
ز نجومش خبری پر خطری پیدا شد
با احترام
طلب الدین غیاثی

>>>   جانم فدای اسماعیل خان. اسماعیل خان را در گذشته نیز دوست داشتم اما این روزها که شاهد شهادت استاد بودم برای سلامتی اسماعیل خان بیشتر دعا میکنم. ما ملت بدبختی هستیم و نمیدانیم اسماعیل خان و همثال او چه ارزشی دارند و قتی آنها را از دست میدهیم میفهمیم که کی را از دست دادیم. خدا اسماعیل خان را از توطئه ها و دساسی دشمنان افغانستان نجات دهد.
محمد نعیم از برلین

>>>   اسماعیل خان امروز برای ما غنیمت است ....بر کرزی و همه کسانی که نمیخواهند ملت ما در آرامش زندگی کنند من در هرات زندگی میکنم. اسماعیل خان راست میگوید. تفاوت اسماعیل خان با سایر مسئولین همین است که او همیشه جرات گفتن واقعیتها را دارد. وگر نه والی ترسو و نامرد خوب میداند که وضعیت امنیتی و حتی اجتماعی هرات نا بسامان است. من در هرات حضور دارم. همین حالا بیش از ده نفر از بچه های ده تا پانزده ساله مردم در دست اختطاف گران است اگر والی و امثال او شریک نیستند پس نا امنی به چی می گویند. البته ما مردم هم مقصریم باید تضاهرات کنیم و اسماعیل خان را در هرات نگهداریم. مهمترین چیز برای ما امنیت است ما را چی به مسایل سمتی و فکری.

>>>   من هم گفته های بالا را تایید میکنم. من ادم سیاسی نیستم اما زمانی که اسماعیل خان به هرات بود امنیت خوب بود کسی جرات شرارت ودزدی را نداشت.

>>>   دوستان گرامی! اینقدر زنده باد و مرده باد نگویید و ما وشما همه ی این ها را تجربه کردیم. خداوند کسانیکه در حق این کشور و ملت ظلم کرده به سزای اعمالشان برساند. حتی...
حقبین از هرات

>>>   ا مید محتر م ا سما عیل خا ن به و ضع ا فغا نستا ن بصو ر ت کل بی ا ند یشد . ا فغا نستا ن صر ف هر ا ت نیست ؛ 34 و لا یت د ا ر د . همه نا آ ر ا م ا ند .
سفا ر ش ا ین حقیر به ا یشا ن ا ین ا ست که شما د ر بین تما م تنظیم ها ی د ا خل و خا ر ج ا ز حکو مت کنو نی ا ز یک حیثیت بر خو ر د ا ر هستید . لطفأ ا ز طر یق میا نجگر ی تا ن ز مینه یک آ شتی ملی و مشا ر کت حکو مت ملی ر ا فر ا هم سا ز ید . ا مید میر و د که ا ز طر یق مسا عی شما نا ر ضا یتی ها مر فو ع و آ ر ا مش سر تا سر ی فر ا هم گر د د .

>>>   درودبرتواي شيرهرات(شيرخُراسان)قهرمان بازسازي وفاتح هرات خدايارونكهدارت:
ماازاين حالت بدوخراب كه دركشوروخصوصن درشهرهرات جاري است سخت خسته شده ايم شمابه ياري خداميتوانيم كه ملت را ازاين حالت بدنجات بدهيندامروزمردم هرا ت به شماخيلي ازاول كرده نيازمندند
(مسلم هروي)

>>>   زند وجاويدبادشيرخُراسان عالي جناب اميرمحمداسماعيل خان.
هروي

>>>   اسماعیل خان پدر هرات است آبروی هرات است افتخار هرات است هرات بدون اسماعیل خان نبوت ندارد

>>>   واقعآ احترامش دارم با جان و دل!!! وطن فروش نیست

>>>   او خواهران و برادران مثل برادر بزرگوار ما که فرموده اند به دنبال اینقدر تعصبات لسانی ، سمتی ، گروهی و مذهبی نگردید و نیز دامن زدن همچو موضوعات ساسی و پشتیبانی کردن از یک شخص بجز از بربادی وطن دیگر فایده ندارد .
بنآ نه تخریب و نه به دنبال مسائل سیاسی بگردیم و بیائیم که وطن را جور کنیم .
سادات
از کابل

>>>   انچه امیر صاحب گفته واقیعیت گفته است.
طالبان به دروازه های شهر هرات فعلا فعال و مواضع گیری دارند در دهنه غلانبی خان میسر شاهراه هرا ت اسلام قلعه به شکل کمر بند تا به چهل دختر کشک رباط سنگی همینگونه تا گلران در طالبان پاکستانی وعربی وافغانی فعالیت دارند که مردم به چشم سر خود دیده اند.
از قریه سیوشان گذره تا قریه جات مختلف پشتون زرغون اوبه و چیشت شریف همینطور برگریدم به سمت کرخ کوتل سبزک کشک کهنه و کشک رباط سنگی طالبان کمر بند انداخته اند مسیر های شاهرگ شیندند نیز در دست شان است پس به کجا امنیت است هیمن فعلا والی ویا قوماندان امینه تا فاصله پنج کیلومتر بیرون از شهر رفته نمی توانند هر چند گاهی از طریق هیلکوپتر به بند سلما میروند وشب از تلویزیون نشان میدهند فقط عوام فریبی، والی هرات به دلایل ناامنی به میدان هوائی هرات به تکسی میرود تا مورد حمله قرار نگیرد، پس کجا امنیت است.
من به عنوان یک شهروند هراتی به حکومت مرکزی پیشنهاد میکنم اینکه اولا درشرایط حساس کشور باید درراس ولایت ها والی نظامی و جنگدیده باشد تا بنواند با مخالفین مبارزه کرده بتواند قوماندان امنیه فعلی هرات ضعیف ترین قوماندان امنیه در تاریخ هرات میباشد والی بدون تامین امنیت در دیگر بخش ها خوب است.
ج.ن.
از هرات اسپین ادی

>>>   مردم بدانند که مزدوران پاکستان و امریکا با مشورتهای نادرست به بادارش دنبال حذف چهره های سرشناس وملی از تمامی اقوام حتی از قوم پشتون خویش نیز میباشند تا در آینده مانند دوران ستم شاهی ظاهر بیفرهنگ از مردم مانند کله های گوسفند استفاده نموده و حتی به نسل کشی روی بیاورند.
تا دیر نشده مردم بدور شخصیتهای ملی و محلی خویش بسیج شده و نگذارند که این اشخاص از نزد شان گرفته شده ودر آینده خود و فرزندان ما خوار و زار شوند.

>>>   زنده باد امیر اسماعیل خان مجاهد نستوه کشور
ناشر از بدخشان

>>>   اسماعیل خان مرد شجاعی است . افسوس و صد افسوس که به او اجازه کار نمی دهند . استعمارگران افغانستان نمیخواهند افغانستان رهبرانی قوی داشته باشد. وگر نه حق واقعی اسماعیل خان ریاست جمهوری افغانستان است. و لیاقتش را دارد.

>>>   زنده باد شیر سبزوار (شیندند) ، زنده باد شیر هرات (هری) زنده باد شیر خراسان (آریانا) خداوند پاک حفظ اش کنه حقش وزارت دفاع ملی است نه وزارت برق.
سبزواری از سبزوار (باغچه هرات)


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است