به پاكستان بايد پاسخ دندان شكن داد
به منظور اعتماد و باور مردم به ملل متحد، حقوق بشر و ساير نهادها كه در عرصه عدالت فعال اند، دست به اقدامات عملي بزنند و نگذارند كه انسان افغانستاني بيشتر از اين قرباني اميال و خواسته هاي سازمان تروريستي آي اس آي گردد 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۶    ۱۳۹۰/۹/۲۴ کد خبر: 30366 منبع: پرینت

حادثه اي را كه افغانستان در روز مراسم مذهبي خود (بزرگداشت از عاشوراي حسيني) بتاريخ پانزدهم قوس سال روان در كابل و مزار شريف شاهد بود كه در آن بيش از 80 تن از جوانان و نوجوانان افغانستاني اعم از شيعه و سني در حاليكه مشغول عزاداري از شهادت امام حسين(ع) نواده رسول خدا(ص) بودند، به خون غلطيده و شهيد شده و ده ها فرد سوگوار ديگر در اين واقعه زخم برداشتند، تاريخ آن جنايت هولناك را در حافظه خود ثبت و با تمام جزئيات آن به نسل مابعد انتقال خواهند داد و جهانيان نفرين اش را نثار عاملين اين حادثه به ويژه پاكستان خواهند نمود.

اينكه مسؤوليت اين حادثه المناك را گروهك جنگوي به عهده گرفت پرده از جنايات آي اس آي برداشت و به جهانيان نشان داد وقتيكه گروهك يا سازماني چون آي اس آي لجام گسيخته مي شود و افسارش رها مي گردد تا چه اندازه به خود حق ميدهد تا حادثه يا حوادثي را در گوشه و كنار دنيا رقم بزند و تا چه اندازه بي باكانه خون بريزاند و قتل عام نمايد و تا چه اندازه به بازي موش و پشك ادامه داده گروهك هاي را خلق و آنها را به ماوراي سرحداتش ارسال و جنايت و بربريت و توحش اش را به نمايش بگذارد.

بر همگان هويدا و آشكار است كه گروه جنگوي متشكل از افراطيان مذهبي و وهابيان تند رو اند كه از دير زمان تا كنون از سوي سازمان جاسوسي آي اس آي ساخته شده و به منظور بقا و دوام اين سازمان جاسوسي حامي تروريزم در قلمرو آن كشور فعاليت و به شيعه كشي و نسل كشي مي پردازند، امسال چندين بار دست به قتل عام هزاره هاي شيعه در پاكستان زد و چندين فرد بيگناه را بي رحمانه به شهادت رساندند، كه نمونه بارز آن قتل عام جمعي 28 تن از زايرين شيعه در خاك پاكستان بود كه بيرحمانه از موتر پياده و به رگبار بستند و كشتند و دريدند.
برادر بزرگترش لشكر طيبه بارها در هندوستان دست به جنايت و كشتار افراد بيگناه زدند و واقعه چون هوتل تاج محل را خلق نمود كه در آن صدها فرد بيگناه به كام مرگ فرو رفتند و خانواده هاي زيادي داغدار شدند.
گروهك هاي ديگري مثل ، سپاه صحابه، گروه طالبان و شبكه حقاني چون لشكر جنگوي و طيبه ابزار دست سازمان جاسوسي آن كشور اند و به اشاره آن سر مي برند و مي تازند و ياجوج و ماجوج وار در هر گوشه ظاهر و دست به كشتار مي زنند و در اخير بسيار ساده مسؤوليت اين قتل و كشتار را به عهده مي گيرند و جامعه جهاني سكوت و خاموش نظاره مي كنند و گاهي به خود جرأت ميدهند تا حادثه ي را محكوم كنند.

اينكه جامعه جهاني، سازمان ناتو، سازمان ملل متحد و مشخصاً شوراي امنيت اين سازمان چرا در قبال اين جنايات هولناك كه از سوي آي اس آي در گوشه و كنار دنيا از هندوستان شروع تا افغانستان، چين، ايالات متحده امريكا، اسپانيا، افريقا، بريتانيا و ... رقم زده مي شوند و ده ها فرد بيگناه را به خون مي نشانند، سكوت اختيار نموده و در مقابل اين كشور كه بي باكانه قوانين و مقررات بين المللي را نقض و آزادانه فراتر از آن عمل مي نمايند اقدام نمي كنند خود سوال بر انگيز است!

مگر وظيفه شوراي امنيت سازمان ملل متحد چيست؟
مگر سازمان ملل متحد به منظور جلوگيري از منازعات بين المللي بعد از جنگ جهاني دوم ايجاد نشد؟
مگر افغانستان و پاكستان عضو اين سازمان نيستند؟
مگر صدها فير راكت كه از آنسوي خط ديورند به قلمرو افغانستان اثابت نموده و ده ها فرد بيگناه را به خون غلطاند، نقض صريح حاكميت ملي افغانستان ذريعه پاكستان نبود؟
مگر خون كه از انسان افغانستاني جاري مي شود رنگش سرخ نيست و از نوع بشر به حساب نمي آيد؟
مگر انسان افغانستاني حق زندگي و زيستن در فضاي آرامش و صلح و ثبات را ندارد، و بالاخره مگر انسان افغانستاني از آوان تولد محكوم به اين است كه پرونده قتلش را سازمان آي اس آي امضا و چوچه كثيفش با دستان ناپاك و لجن آلودش وي را به قتل برساند و سايرين منتظر باشد كه تا نوبتش برسد؟
مگر اين انسان افغانستاني بارها حقوق و آزادي هايش از سوي عمال آي اس آي سلب و حق حيات، حق تحصيل، حق زندگي نمودن در آرامش كه از جمله حقوق عندي و انفسي اش اند از وي ستانده نمي شود؟
شوراي امنيت ملل متحد و خود آن سازمان تا كي سكوت اختيار مي نمايد تا حكومت پاكستان بدرد و قتل عام هاي را در گوشه و كنار دنيا رقم زند؟

اكنون ايجاب مي نمايد به منظور اعتماد و باور مردم به سازمان ملل متحد، سازمان جهاني حقوق بشر و ساير نهادهاي كه در عرصه عدالت و حقوق بشر فعال اند، دست به اقدامات عملي بزنند و نگذارند كه انسان افغانستاني بيشتر از اين قرباني اميال و خواسته هاي سازمان تروريستي آي اس آي گردد و بايد اين سازمان مثل القاعده و ساير شبكه هاي تروريستي جزء‌ ليست سياه ملل متحد گرديده و تحت پيگرد قانوني قرار گيرد و پاسخگوي سفاكي ها و خونريزي هايش باشد. تا ديگر اشك يتيمي به منظور از دست دادن والدين اش نريزد و مادري در فراق جوانش كه با هزار اميد و آرزو بزرگش نموده سوگوار و زني به خاطر قتل شوهر و اولادش خون نگيريد.
بايد اين نهادها هرچه عاجل در اين راستا اقدام كنند تا مرحمي باشد براي كسانيكه خانواده اش را در اين حادثه المناك از دست داده و بفهمد كه حامياني در اين كره خاكي اند كه دنبال تحقق عدالت اند و پيامي باشد براي جانيان تاريخ كه بقاي خود را در نابودي ديگران جستجو مي كنند.

به اميد تأمين عدالت
پايان
نويسنده: جمشيد آرش


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اوبیادر نوسینده جمشید جان!
بسیار ساده هستی، تو این متن جالب و ارزنده را برای کی نوشته اید؟ سازمان ملل و دیگر دفاتر که از حقوق انسانها دفاع میکند به فارسی بلد نیست که متن تورا در این صفحه بخواند. اگر قصد کشیدن بغض دلت این متن را نوشته که درست است. ضمنن که این نهاد های مانند سازمان ملل آله دست امریکا هست و هیچ آزادی از خود ندارد. تو خود دستبکار نشویم کسی ما را کمک نمی کند.
در هر کشور که هستید مردم را بسیج کنید و تظاهرات براه اندازید و سفارت کثیف پاکستان را به آتش بزنید.
خ گ

>>>   خوب میکنند مرد دارند از ما خو همه نامرد بدنیا میایند ، بیشتر از ۷۰ گروپ و حزب در وطن است اما ۱ دانه شان هم نمیتواند بر زد پاکستان فغالیت کند !! پاکستان بزرگترین دشمن خود را ( هندوستان ) در پهلوی خود دارد و (بنگلادش )همچو ، چرا ۱ مرد پیدا نمیشه که از این موقیت استفاده کند ?؟؟ کرزی وطن ... بخاطر پشتونیت بودن از افغانیت انسانیت و از همه چیز تیر است ،او گنهگار نیست اینها همه امین قسم استند، آیا داکتر نجیب امین کار را نکرد ؟؟ بیا آشتی کنیم تو پشتون ما پشتون !! امروز ما مثلی عراق و ترکیه در بلای کردها مانده اند مانده ایم باید یک کردستان اباد شود :))


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است