افغانستان میدان رقابت دیگران نیست؟
آمریکا با هوشیاری تمام ، توانست رقابت های چندین ساله دیگر کشورها را نیز به افغانستان بکشاند تا هم پوششی باشد بر فعالیت های پنهان آنان در کشور ما و هم از این آب گل آلود برای خود ماهی دلخواه صید کند 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۵    ۱۳۹۰/۱۰/۱ کد خبر: 30666 منبع: پرینت

رئیس جمهور: ما تلاش داریم تا افغانستان را از مشکلاتی که دیگران بین خود دارند، دور نگهداریم تا افغانستان جایی باشد که رقبا در انجا با هم همکار باشند.
محترم حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان طی مصاحبه ای با شماری از رسانه های دولتی و خصوصی گفت : کوشش ما این است که افغانستان را بین سال های 2014 الی 2024 میلادی به یک کشوری مبدل نمائیم که صحنه رقابت های منفی و تصادمات نباشد بلکه جای همکاری، داد و ستد، تجارت و اقتصاد بوده و راه بزرگی بین آسیای میانه، آسیای جنوبی و شرق میانه باشد.
رئیس جمهور افزود: وظیفه حکومت افغانستان است تا تلاش نماید تمام جوانب روابط خود را با همسایه ها و کشور های دیگر طوری عیار نماید که موقع تضاد ها و تصادم ها به میان نیاید.
رئیس جمهور در ادامه گفت: ما تلاش داریم افغانستان را از مشکلاتی که دیگران بین خود دارند، دور نگهداریم تا افغانستان جایی باشد که رقبا در انجا با هم همکار باشند که در حال حاضر به یک نوعی در این زمینه کامیاب بوده ایم.

این سخنان تازه جناب کرزی صاحب بود که عینا نقل گردید.
در این میان چه کسی باید قضاوت کند؟
واقعا افغانستان میدان رقابت دیگر کشورها نیست؟
آنچه که امروز به مشاهده می رسد، دقیقا عکس سخنان جناب کرزی است.
تقریبا تمامی کشور ها قدرتمند و حتی ضعیف، افغانستان را جولانگاه قدرت نمایی خود کرده نا امنی ها را به کشور ما منتقل کرده اند.
در حقیقت بجای اینکه خصومت های خود را با یکدیگر در داخل کشورهای خود حل و فصل نمایند ، به افغانستان آمده اند و این کشور بی در و پیکر را به میدان رقابت های اصلی خود تبدیل کرده اند.

در راس قدرت نمایی ها ، آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارند که اولین قدم، مبارزات اقتصادی آنهاست. دلار در مقابل یورو .
اتحادیه اروپا تصمیم داشت تا در مقابل دالر آمریکا قد علم نموده بازار پول یکسان اروپایی یورو را در افغانستان رایج سازد و از این طریق کشورهای آسیای میانه و ایران و دیگر همسایه های افغانستان را تحت پوشش داشته باشد. که از این ناحیه بقدر کافی از دست بازیهای آمریکا عصبانی است که چگونه توانسته است تا کنون میدان یکه تازی دالر را در افغانستان و بتاسی از آن آسیای میانه و دیگر همسایه های کشور ما حفظ نماید.
این یکی از سیاست های اصلی امریکا است که با ترویج دالر، بجای دیگر پول های رایج کشورها و بخصوص یورو ، بتواند میدان رقابت اقتصادی را از دیگران ربوده ، با چاپ کاغذی بنام دالر از دیگران امتیازات وافر دریافت نماید.

در این میان اروپا که خود را در مقابل یکه تازی دالر آمریکایی ضعیف احساس کرد ، دست به ترفندهای دیگری در کنار و گوشه این کشور زد که همانا غارت معادن و سنگ های قیمتی و دیگر موادی که شاید ما سالها بعد بفهمیم چی بوده است ، می باشد که در این مورد هم نتوانست خود را همپای آمریکا و انگلیس قرار دهد و در رده بعد از آنها جای گرفت.

آمریکا در کنار موضوع ترویج دالر، به توسعه قدرت و نفوذ سیاسی خود نیز پرداخت تا جایی که توانست از طریق این کشور بی سر وصاحب، کشور های همسایه را نیز بازیچه دست خود قرار دهد. آنگونه که امروز بوضوح دیده می شود ، پاکستان بعد از افغانستان ، قربانی دوم آمریکایی ها در منطقه است. که بعد از حصول اطمینان از این موضوع ، به سراغ ایران رفته و از افغانستان برای بی ثباتی در ایران و غارت مجدد این کشور بعد از شاه ، استفاده می کند. نمونه این مطلب ، جاسوسی های اخیر آمریکا از افغانستان مانند فرستادن هواپیماهای جاسوسی و نیروهای جاسوس به ایران است که همه از آن مطلعید.

آمریکا با هوشیاری تمام ، توانست رقابت های چندین ساله دیگر کشورها را نیز به افغانستان بکشاند تا هم پوششی باشد بر فعالیت های پنهان آنان در کشور ما و هم از این آب گل آلود برای خود ماهی دلخواه صید کند. مانند رقابت های خونین و ناخواسته ای که هندوستان و پاکستان در داخل افغانستان آغاز کرده و تا امروز ادامه می دهند.
همچنین رقابت کاملا سری و پنهان اتحادیه اروپا با انگلیس و همانطور انگلیس با آمریکا و چین با جاپان و اسرائیل با ایران و کشورهای آسیای میانه با روسیه و روسیه با اروپا و ...
در حقیقت همه کشورها نا امنی های خود را که همانان مبارزات اقتصادی و سیاسی و گاها نظامی و استخباراتی است ، به افغانستان آورده اند تا مردم خودشان آرام و آسوده در رفاه تمام زندگی نمایند و درگیری ها و مشاجرات شان در افغانستان باشد.
ما هم به این دلخوشیم که این کشور ها برای کمک به ما آمده اند و ما را یاری خواهند رساند.

شما در جریان هستید که امروز هر کشوری برای خود در افغانستان طالب دارد.
طالبان امریکایی ، طالبان انگلیسی ، طالبان آلمانی ، طالبان پاکستانی ، طالبان ایرانی و...
اینها طالبان نیستند بل بیچاره هایی هستند که بخیال مبارزه با استکبار ، همراه استکبار شده و بانی پیاده شدن مقاصد شوم دیگران گردیده اند.
اینها واسطه شده اند تا غارتگران در پناه هیاهوی اینها به نیات پلیدشان برسند.

بگذریم که ورود به خط قرمز ... و ما بقدر کافی تهدید شده ایم !

از طرف دیگر به اصطلاح سردمداران کشور فکر می کنند که اینها حاکم این مملکت هستند درحالیکه همه می دانیم که مسولین مملکتی ما بشمول رییس جمهور کابینه و دیگران ، بدون هماهنگی خارجی ها حتی اجازه سفر در داخل افغانستان را ندارند و حریم هوایی ما کاملا در اختیار آمریکایی هاست چه رسد به دیگر مسایل ...
رییس جمهور می گوید عملیات شبانه نکنید ، می گویند ما کار خود را می کنیم ! انگار آنان رییس جمهور این کشور هستند و رییس جمهور نفرخدمت آنان !!

بگذریم که زبان سرخ سر سبز می دهد برباد!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل .

والسلام علی عبادالله الصالحین


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بیچاره کرزی اگر امری خارجیها را قبول نکند . مشل حفیظ الله امین در ظرف نیم ساعت دفن خواهد شد.
احمد

>>>   افغانستان مانند یک لاشه مرده درچنگ لاشخوران و درندگان. هم اکنون به نقل ازشاهدان عینی در کشورمان سیستم های جاسوسی مهم غرب و شرق به همراه فریب خوردگان داخلی فعالیت دارند و از کاجی بی و... تاسیاا ی امریکا. وظیفه ما این است که فریب نخوریم و در دام نرویم. هرانچه به نفع وحدت و صلاح و پیشرفت کشورمان است به دنبال ان باشیم به هیچ شخص اعتماد نکنیم و تنها به ایده خوب و تفکر و فرهنگ سالم رای دهیم.
نهادنواندیشان بلخ

>>>   آمریکایی ها همه را فریب دادند انهم برای اینکه افغانستان را غارت کنند
شما فکر می کنید که اروپا و امریکا چی دارند
نه نفت کافی
نه گاز
نه معادن کافی
نه درامدهای دیگری
کارشان شده غات کشورهای دیگر
می بنید که کشور ها را بهم می ریزند و همه را بجان هم می اندازند و خودشان بفکر غارت
خداوند ما را از شر این کافران نجات دهد
سلیمه از کابل

>>>   تا که احمق در جهان است، مفلس در نمی ماند! امریکایی ها و غربی ها تا کرزی و حواریون آن در افغانستان طالب پروری و فساد راه می اندازند وضیعت و سرنوشت افغانستان همینگونه خواهد بود کشور ما لاغر میشود و دشمنان افغانستان چاق و چوبند!
محسن

>>>   خواهرسلیمه جان محترمه میلیون هامرد بی غیرت ووطنفروش فدای یک تارمویت
چندتا بیغیرت چپاولگر وطنفروش وآدم فروش وآدم کش وچوکی پرست ودنیاپرست بهبود زنگی خودرا در حضور خارجیها می بینند
اینها درپی پرکردن جیبهای خود زندگی 30 میلیون هموطن مارا در دم سیل داده اند .. کسی درجنگ تحمیلی کشته میشود کسی در بمباران وتوپ باران کور ؟کسی درحال گریزوفرار ازوطن بر روی مین خاموش رفته کشته می شوند وتعدادی توسط مرز بانان بی رحم کشور های همسایه ومیزبان درخون خود می تپند وتعدادی نیز در آبهای بی سرو سامان وبحرهای بی انتها به کام مرگ فرو میروند
ای ظالمان بی رحم وبی عاطفه بس کنید توبه کنید توبه کنید اگر نه .. جواب قبرو قیامت راچه خواهید داد
تگابی

>>>   همه این ادعا ها ی اقای کرزی در صورت مصداقیت داشت که حکو مت مستقل وازاد برسر قدرت میبود درحالیکه انها توسط همین قدرت ها وکشور ها بمیان امدند واز همین کشور ها تغذیه میشوتد وتوسط انها قدرت دروغین وظاهریشان را حفظ مینمایند وهمه جنایات وفساد اطرافیانشان را چشم پوشی میکنند وبلاخره اگر انها نباشند یک روز هم نیستند بنا بران این اظهارات همه بلند پروازی ودروغین بوده برایشان دیکته میشود که چنین وچنان بگویند ولی انفر پر روی وباصطلاح بی چشم هستند که فکر میکنندبا انچه میگویند مردم را فریب میدهند وگویا به چشم مردم خاک میزنند بی خبر ازینکه خود را فریب میدهتند وهیچ کسی دیگری از ین سفسطه گوی ها قانع نمیشود ودیگر مردم افغانستان بصورت عموم اگاهی دارند که حکو مت برسر اقتدار تاچه اندازه استقلالیت فکری وعقیدوی داشته چه چیز را میتواند وچه چیز را نمیتواند کدام گفته هایش رنگ حقیقی دارد وکامینش عاری از حقایق است
خوش بود گر محک تجربه اید بمیان تا سیاه روی شود هر که درو غش باشد

>>>   اگركرزي آدم كاركن ميبودوبه افغانستان خدمت ميكرد شايد تاحال زنده نميماند چون امريكا وديگررقبايش آدم هاى خدمت گزار رانميگذارند به كشورومردم خودخدمت كنند.بناعاّكرزى مسكين مجبوراست كه طبق هدايات آنان عمل كند.
محمدشريف ازكابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است