ائتلاف ملی اعلام موجودیت کرد
اپوزیسیون ها به میدان آمدند!!
ائتلاف تغییر و امید با همراهی ده حزب سیاسی و چند نهاد اجتماعی و اعضای شورای ملی با اعلام موجودیت ائتلاف امید افغانستان، زنگ انتخابات ریاست جمهوری آینده را به صدا در آورند. 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۸    ۱۳۹۰/۱۰/۱ کد خبر: 30675 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، ائتلاف ملی افغانستان امروز پنجشنبه اول جدی طی محفلی اعلام موجودیت کرد.

عبدالله عبدالله، رهبر این ائتلاف که توانسته بود در مبارزات انتخاباتی چهره ها و جریانات سیاسی گوناگونی را گردهم آورد در مراسم امروز گفت که این ائتلاف برای استحکام نظام، محو فساد اداری و تفکیک قوا، بنیانگذاری شده است.

اعضای کلیدی این جریان محمد یونس قانونی، داکتر عبدالله عبدالله، احمد بهزاد، علی اکبرکاظمی، احمد ولی مسعود، نورالحق علومی، قربانعلی عرفانی، عباس کریمی و همایون شاه آصفی هستند.

عبدالله گفت که آن ها می‌خواهند نظام ریاستی را به نظام پارلمانی تبدیل نمایند و از این طریق مردم را در سرنوشت شان سهیم سازند و در حقیقت قدرت را به مردم بسپارند.

این سخنان در واکنش به سخنان رئیس جمهور کرزی است که به تازگی در گفتگو با رسانه ها با رد تغییر نظام سیاسی کشور به نظام پارلمانی اظهاد داشت که افغانستان تا 10 سال دیگر به نظام ریاستی نیاز دارد.

قانونی یکی از اعضای این ائتلاف با اشاره به راه طولانی که این ائتلاف برای رسیدن به شرایط امروزی پیموده گفت:" ما از همین اکنون باید فعالیت مان را برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز کنیم."

هر چند قانونی به کاندید خاصی اشاره نکرد اما گفته می شود که وی کاندید اصلی ائتلاف ملی در انتخابات ریاست جمهوری آینده است.

در اعلامیه ای که از سوی این ائتلاف به خوانش گرفت شد، آمده است که ائتلاف ملی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در برج جوزای 1393 به صورت شفاف عادلانه و عاری از هر نوع جعل و تقلب به سرشماری دقیق نفوس ، توزیع سند تابعیت، به فرد فرد ملت، انتخابی ساختن رییس و اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، آوردن تعدیلات در قانون انتخابات بارعایت نقش احزاب سیاسی، ایجاد اطلاحات در ساختار کمیسیون مستقل انتخابات تاکید و پافشاری می نماید.

محمد عاصم، سرپرست دارالانشای ائتلاف ملی نیز اظهار داشت که در دو سال اخیر اپوزیسیون افغانستان با نام "ائتلاف ملی تغییر و امید" فعال بود، اما در نتیجه رایزنی‎های اخیر که میان اعضای ائتلاف و شماری از شخصیت‎های که تازه به این ائتلاف پیوستند، مقرر شد که این ائتلاف با نام جدید "ائتلاف ملی افغانستان" کار خود را ادامه دهد.

احمد ولی مسعود، رییس بنیاد مسعود نیز در این محفل گفت که استاد ربانی یکی از مشوقین اصلی ما برای ایجاد چنین جریانی بود و متاسفانه با شهادت ایشان، یکی از استوانه های این ائتلاف از دست رفت.

احمد ولی در حالی این ادعا را مطرح کرد که چندی پیش، احمد ضیا مسعود برادر دیگر وی نیز ادعا کرده بود که استاد ربانی تلاش زیادی برای ایجاد جبهه ملی کرده بود و اگر زنده می بود حتما در جبهه ملی حضور داشت.

در مراسم اعلام موجودیت ائتلاف ملی، چهره های مختلفی از سراسر ولایات کشور حضور داشتند. مسوولان برگزار کننده این مراسم گفتند که تلاش شده تا از همه اقوام کشور در این جریان ملی سهم بگیرند و روی مساله وحدت ملی تاکید زیادی در جلسات مختلف، صورت گرفته است.

بعد از انتخابات ریاست جمهوری امید می رفت که ائتلاف تغییر و امید غیر از انتقاد بتواند از اقدامات خودسرانه و غیرقانونی حکومت جلوگیری کند اما طی این چند سال عملکرد موفقی نداشتند.

در کشوری مانند افغانستان که کمبود احزاب در آن به چشم می خورد روی کار آمدن ائتلافی قدرتمند از سوی اپوزیسیون ها می تواند سدی برای عملی نشدن اقدامات غیرقانوی دولت و دولتمردان باشد تا امید به دولتی مستقل در انتخابات 2014 پررنگ تر شود.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   این ایتلاف ها که صرف برای بدست آوردن چوکی های وزارت، سفارت و وولایت شکل میگیرد جایی را نمیگیرد در صورتیکه از یک فامیل دو برادر در دو ایتلاف باشند آیا شما فکر میکنید که نتیجه بدهد.
وطندار از پروان

>>>   مگر از محقق و دوستم خبری نیست؟ بازهم که کدام نتیجه نخواهد داد. باید به قیمت که میشود آقایان محقق، و دوستم را در این ایتلاف بیاورند تا در حل بحران کشور تاسیر گزار واقع گردد.

>>>   دوستان عزیز٬
درکشور آبائی ما از همه مهمتر تغیرات و اصلاحات بنیادی در بخش اداری و حکمتداری ضرورت میباشد. سیستم اداری ما برای یک سیستم اقتصادی پلانشده به نوع اتحادشوروی وقت و به مشاورت آنکشور تدوین شده بود. هدف آنکشور وحکومات آنزمان در افغانستان سیستم اقتصاد پلانشدهء سوسیالستی بود.
امروز قانون اساسی در افغانستان اقتصادآزاد ویا سیستم اقتصاد بازار را پسندیده است. پس باید قوانین اداری ما نیز تغیر نماید. به خصوص رابطه بین مرکز و ولایات چه در بخش اداری (والیان انتخابی صلاحیت های آنها وهمچنان صلاحیت قویتر شوراهای ولایتی ) بلکه دربخش مالیاتی نیز به ریفورم واصلاحات که بتواند به قتصاد بازار مطابقت نماید وباعث کندی روند اقتصادی نشود؛ لازم و ضروری میباشد.
با احترام وحید باشنده در آلمان فدرال

>>>   به امید موفقیت شما و سر بلند افغانستان عزیز
محصل از چین

>>>   سلام . اين دزدان دوباره روی کار می يا يند افسوس صد افسوس....

>>>   اگرچه اخمدشاه مسعود چندان قهرمان ملی نشد اما برادرانش با این جست و خیز های سیاسی و جاه طلبانه خود وبخصوص یافتن پناهگاه ، نام آن خدا بیامرز را خرابتر میکنند

>>>   همگی .. نوکر وچاکر وغلام پاکستان امریکا وغرب اند.
هر گز ملت به شعار های انسان دوستانه شما فریب نخواهی خورد اگر خورد کودن است مثل شما کاسه لسان خارجی جیب های تان پر شد اولاد تان در خارج زن وفرزندتان در خارج پاسپورت سیاسی در جیب وتکت دو طرفه طیار همرایتان شما نگوید کی گفته میتواند ای دشمن مسعود جهاد پاک افغان ای دشمن ملت به توسط شما به خاک خون کشیده.
شاه میر از کابل

>>>   تيكه تيكه شديد ميشويد و خواهيد شد

>>>   تضاد مادرایجاداست-اینکه این مقوله را تایید میکنند یاردمگر درآخرین تحلیل ازین حلقه عبور میکنند .اما هرکسی پایگاههای نظامی خارجی را در افغانستان رد نماید نورچشم ماست .شاه شجاه را تکرار نمیخواهیم .اندیشه های مردمی ایتلاف ملی افغانستان را حمایت میکنیم وتغیر بنیادی را در نظام سیاسی و اداری کشور توقع داریم اقدام نیک شانرا فال نیک میبینیم .
قره خان ازبک

>>>   تشکیل چنین ائتلاف هاخود در ذاتش یک قدم نیک است اما از انجاییکه تاریخ نه چندان دور در افغانستان گواهی میدهد که این نوع ائتلاف ها فقط تا نزدیک انتخابات دوام داشته و فقط شعار خالی است. و در ان زمان هرکس منافع شخصی و قومی خویش را در نظر گرفته و ائتلاف از هم پاشیده میشود.
علی

>>>   در مورد اتلاف ملی شکننده چیزی نمیگویم اما در باره سخنان متناقض دو برادر احمد ولی مسعود و احمد ضیا مسعود باید بگویم که این دو در مدت ده سال از نام برادر بزرگ شان احمد شاه مسعود استفاده کردند و حالا میخوهاند تا چند سال دیگر از نام برهان الدین ربانی استفاده کنند ، باز خدا مهربان است که بعد از آن چه خواهد شد

>>>   استاد ربانی هیچ گاهی با این نامردان و فروخته شدگان حاضر به ایتلافی نشد و همیشه حکومت بر حال را نسبت به مسعودی های قهرمان صفت ,قانونی معامله گر ,عبد الله عبد الله نا کام و غیره ترجیح میداد. ایتلاف مولی و جبه مولی که در آن نخبه های جنایت, فاسد ترین ها و بد نام ترینها ,قاتلان حرفوی ملت ,دزدان مشهور جمع شدند که نتیجه همانند نتایج قبلی یعنی ناکام وبد نام و سر افگندگی چیزی دیگری نخواهد بود.
بدانید که شما هیچ وقت اعتماد ملت را بدست نخواهید آورد و همیشه نفرین شده باقی خواهید ماند و این ایتلاف ها صرف برای حفظ منافع شخصی و ادامه حیات سیاسی شما راه اندازی میشود.
نظامی

>>>   موفقیت برایتان آرزودارم به پیش بروید تا کرزی باحکومت داری فاسدش سرنگون گردد.

>>>   خواننده گان گرامي ،‌سلام !
اعضاي اين جبهه سرمه هاي امتحان شده اند و تركيب جالب و غلمغتول آن خود باعث شكست اولي ايشان خواهد بود ،‌مردم نجيب ما همه اينهاره به خوبي ميشناسند.
قانوني و عبدالله هردو همان دويي اندكه وطن را در سال 2001 و 2003 در كنفرانس بن و پيمان كابل براي امريكا در بدل پول و موتر نكتايي فروختند .
اين اغايون چي فكر ميكنندمگر مردم كور و كرند ؟
مردم ما بيشك كه مصروف همه روزگار بدبخت اند اما از كارنامه هاي ننگين شما خوب باخبرند .
شماهمواره در پي :
مقام
چوكي
نكتايي
عياشي
و ساعتيري هاي خود بوده ايد ،‌برويد و مردم مظلوم ماره به حال خود بگذاريد و ورنه سرنوشت شما مثل داكتر نجيب وقذافي خواهد شد .
داكتر فضل احمد مصدق ا زكابل

>>>   ده پشت مرده تهمت نكنيد !
رباني ره خو شما ريشخند ميكرديد ،‌در محافل خصوصي تان خود تان قلاغ او را ميگرفتيدو او مسخره ميكرديد و همه ميدانند كه در زندگي خود از شما به حد نفرت رسيده بود .
همراي احمد ضيا جان خو بروي دختر خو د يك كمي بنده مانده بود ورنه او هم از شما بدتر است .
خلاصه شما بخاطر قدرت هرچي كنيد،‌موفق نخواهي شد ،‌زيرا شما در امتحان خداو ندو مردم ما ناكام مانده ايد .
انجنير اسلم اوريا

>>>   اپوزسيون ؟ يا چوكي سيون ؟
هاها
هاها
بگذار كه خنده كنيم به حال اين شكست خورده هاي تاريخ
وطن فروشان
جهاد فروشان
و تيمكي ها بگويد نه اپوزسيون هاهاها
هاهاها
هاها
ده آرمان چوكي جان دادي بخدا دلت بكفه هاهاه
هاها
حق گوي

>>>   آقای عبدالله این بار باز چی شوخی را شروع کردید .
از چین

>>>   دوست نمیگم که هیچ وقت طلا و خاکستر دوست نمیشند. بگو که وضو داشتی یا نی که نام بزرگ قهرمان گرفتی؟ به قهرمانان قهرمانی می زیبد به شما انفجار! ادامه بتین..... شما بفروشید قهرمانان بخرند و بگیرند!

>>>   من برای شخصیت های محترمیکه درین ائتلاف گرد هم امده آرزوی موفقیت میکنم . این شخصیت های کسانی هستند که درسخت ترین شرایط این وطن با مردم خود بودند ازترس طالب ودیگر گروه های فاشیتی آدمکش وطن فروش و نوکر غرب وپاکستان فرارنکردند ودرپهلوی مردمان آزادی خواه این وطن پوز طالب و وسایر نوکران پاکستان را بارها به خاک و خون مالیدند . هرکسیکه ازین ها حمایت نمی کند معلوم دار است که درروز های بد این وطن نزد باداران شان مصروف عیش و نوش بوده واولاد هایشان مصروف به اصطلاح گرل فرند وبای فرند درکشورهای مختلف بوده و اصلاً از اسلام وطن دوستی غیرت وعزت هیچ اگاهی ندارند و امروز هم ازبرکت جانفشانی های مردمان آزادی خواه این وطن به نام های این وآن آمده پول های هنگفتی را جهت کمک به این کشور سرازیر شد قاپیده مصارف تحصیل ودسکوتیک اولاد های شان را آماده می کنند. اگر این بزرگ مردان نبودند امروز کشوری به نام افغانستان وجود نمیداشت بلکه عملاً یکی ازصوبه های پاکستان میشد . من متیقن هستم مردم غیور افغان که درهمه سختی مخصوصاً طی سه دهه جنگ درین کشور حضور داشتند بالای این رهبران اعتماد کامل داشته ودرپهلوی شان قرارخواهند داشت ومن مطمئن هستم روزیکه قوای خارجی از افغانستان خارج شود نوکران شان نیز فراری خواهند شد وانگاه با استفاده از رادیو های خارجی اقدام به تفرقه اندازی در بین مردم خواهند کرد .
رستاقی

>>>   شرم است به جای آن که به فکر وطن باشند همیشه به فکر قدرت هستند. جناب داکتر صاحب عبدالله قانونی علومی بهزاد ... حال مردم ما او مردم بی سواد نیست که به گپ های فریبنده شما فریب بخورند حال مردم عزیز ما میدانند که سیاه چیست و سفید چیست؟
شما ها امتحان خود ره به مردم افغانستان داده اید هدف شما قوم گرائی زبان پرستی و عوام فریبی چیز دیگر نیست. با کارکردهای شما در وزارت خارجه همه با کار کردهای شما بلد هستند. آیا استخدام 560 نفر در وزارت خارجه تنها از ولایت پنجشیر عدلت است. لعنت خداوند به این نوع عدالت که شما ها میخواهد. حال مردم فریب شما ره نمیخورد (زیاد چیغ نزن به گلونت نقص میرساند)

>>>   سرکرذه گان باند ها :یکی برای ذیگر اینه هستید .و گزشته هایتان رامیتوانیدببینیداگر گوشها کار نمیکند..قدرت داشتید .کشتید،سوختاندید ویران کردید شما همانها نیستید؟ تا توان دارید اتلاف بسازید.باید خاطر نشان ساخت که شما مردم رانه بلکه نفرین مردمرا با خود دارید.شما نفرینشده ها هستید. ع،ح کابل

>>>   مه پشتون و تو تاجیک او هزاره ,,,,,,,,,, کنیم هر سه به یکدیگر قواره
تو چه کردی مه چه کردم او چه کرد ,,,,,,, وطن شد تکه تکه پاره پاره
بیا از لج ولجبازی کشیم دست ,,,,,,,,,,,نسازیم آتش جنگ را شــــــراره
من وتو گر شویم با یکدیگر جور ,,,,,,,,, در این مابین پنجابی چه کاره
یقین دارم که با هم میتوانیم ,,,,,,,,,,,, به أمید خدا ملک اداره
چرامانندحیوان ماکنیم جنگ ,,,,,,,,,, که همسایه کند بر ما اشـــاره
به زخم خود بیا مرهم بمانیم,,,,,,,,,, بر آییم ازپی درمان وچـــــاره
به هم گردیم هم پیمان وهم عهد ,,,,,, به مثل آسمان پر ستاره
اُمید دارد از خداوند,,,,,,,,,,, شویم یک مُلک ویک افغــان دوباره

>>>   به هر رنگی که خواهی جامه میپوش
من از طرر خرامت میشناسم
نادر

>>>   در جمع او اپوزیسیون که عبدالله عبدالله باشد و اقای نورالحق علومی باشد مورد قبول مردم افغانستان نمی باشد . این قندهاری ها چه حال را انداخته اند - همه شان تشنه قدرت و نام و نشان هستند - کاشکی نزد مردم خائین معرفی و شناخته شده نمی بودند.

>>>   دیگر مردم فریب این انسانهای فریب کار چون عبدالله و علومی را نخواهند خورد- و از زیر باران بر خاسته به زیر ناوه نخواهد نشست.

>>>   این غلامان اجنبی به خاطر بدست ارودن قدرت از هر حیله و نیرنگ استفاده می نمایند .در ده سال مردم همه را تول و ترازو نموده اند
مردم هوشیار باشید.

>>>   این ائتلاف های مولی جایی را گرفته نمی توانند.

>>>   با آن همه نا رسایی های حکومت کرزی عبدالله و یاران فروخته شده اش جای کرزی را گرفته نمی توانند.

>>>   >>>نمیدانم کدام یک اږ اقایان مذکور به کدام نام نیک وصفحه شفاف کار ګردګیهای خود به مردم روی می اورند کمی شرم وحیا کنید ۰

>>>   دوستان وهموطنان عزیز ! بدون اعتماد سازی وایجاد روند صداقت نمیتوان به سرمنزل مقصود رسید . از تشکیل این جبه وچهره های آنم هویداست که صداقت واعتماد بین هم وجود ندارد. زیرا ساختار تشکیلاتی واتحاد نامتجانس این جبهه از ادامه جبهه ملی قبلی بوده که در یک باد مرموز که موی از نمد را جدانکرد اما جبهه ملی چنان پارچه ومنحل گردید که هیچ کسی از این چهره ها راجع به ان جبهه جیزی نمیگویند ومسؤلیت آنرا هیچ شخصی بدوش نمیگیرد. اینبار بازبا پاش نمودن تیزاب را به چشمان مردم مظلوم افغان میپاشید. صداقت , صداقت وباز هم صداقت. اعتماد سازی وساختارهای جبهه مبنی بر دورنماهای این جبهه میباشد یعنی کدام استراتیژی را برای تامین صلح , ثبات ووحدت ملیت ها را درپیش گرفتید. نباید فریب داد کفایت میکند بهترین فرصتهای طلائی ده سال قبل را ازدست دادید وفقط مصروف زرندوزی خود شدید غارت وقدرت نمائی کردید.فکر نمیکنم که مردم ستم دیده ما باز هم بالای شما اعتمانمایند وفریب شمارا بخورند .
با احترام ز.ر.ن.

>>>   سلام بر همه دوستان هیچ باورم نمی اید که هموطنانم بی خبر مانده باشند ویا ازین ګروفها معلومات نداشته باشند چرا؟ بخاطریکه این چپاول ګران برای ملت راه جوری کردند که ملت را باز به چه ترتیب بازی بدهند ویک بار دیګر تصاحب چوکی ومقام شوند۰ مانند قانونی صاحب وعبدالله صاحب که این هردوی شان از جمله اعضای سابقه شورای چور وچپاول بودند وچندین ائتلاف را ګذشتاندند اولین بار باګروپ کارملی ها که نوکر رسمی روسها بودند بخاطر ناکامی پلان پنج فقره ی مللمتحد که توسط شهید دوکتور نجیبالله پشنهاد شده بود ودر ژینو موافقه صورت ګرفت که راجع به خصاره جنګی که روسها باید هشصد میلیارد دالر را به افغانستان میپرداخت بخاطر چوکی وقدرت به همراه روسها توسط جنرالان جاسوس ووطنفروش مانند عظیمی دوستم دلاور عزیز علومیها عزم سعید وغیره چوکرهای روس ائطلاف کردند وکشوررا به چه حالت رساندند در طول ۳ یوم ۶۵۰۰۰ شصتو پنج هزار کابلیان بی دفاع را به شهادت رساندند دلهای این خائینین به وطن وملت سرد نګردیده است بازهم ائطلافهای دیګری ... واخرین ائطلاف انها به امریکای ها صورت ګرفته که انها تحریری برای غربی ها سند داده که امریکای هر کاریکه در افغانستان میکند میتوانند اجرا کنند منتها قدرت را به مایان بد هد۰ وهمان کار شد ۰ اینها چه کردند۰ شما مقایسه کنید در وزارت خارجه ازین سفارتخانه چه جور کردند باور کنید لازم نمیبنم که تحری بنوسم شما میدانید واطلاع دارید که یک اشاره میکنم که تنها از ولسوالی پنجشیر بودند وسفارتخانه وقونسلیګیری ها که تاالحال هم اثار شان موجوداست۰ ودیګری دروزارت داخله چه کرد؟ یعنی قانونی صاحب حتمی اطلاع دارید هر پنجرمین رادیده جنرال شد وبندی خانه شخصی وباالاخیره ملت فاصیله ګرفت تاالحال مردم ازورده وسر ګردان میګردد ۰ اینها هر عضوی ان از یک کشور پول میګرد ومردم را تباه کردند نه کار وجودادرد ونه در فکر شغل هستند فقط در فکر خود وجیحونها هستند که قتل کنند وانهارا به تحصیل خارج روان کنند شما اطلاع دارید کسا ئکهدر زمان قانونی صاحب به تحصیل روان شده کیها بودند تنها از ولسوالی پنجشیرکه حالا دیګران یاد ګرفتند که همه انها هزارها را روان هند وتمام برسها غیر از هزاره دیګران کم دید به نظر میرسند خصو صا پشتونهااین عدالت را از قانونی صاحب یا دګرفتند واین میراث قانونی صاحب است ایا به همین شکل ملت جور میشود نه خیر همه صدادارد عدالت ووزیر صاحب معارف ووزیر صاحب تحصیلات عالی فراموش نکن که خودت چه میکنی یعنی چه کشت میکنی که درو خواهد کردی ۰ این ګروپ بازهم باکارملی ها یکجا شده وملت ازینها امید خدمت کنند ؟ نه نه نه اینها با نجیب الله چه کردند که به ملت بکنند ازین ګروپها هیچ توقوع نکنید ودر عقب انها نرویدفقط وقت ذوال انها رسیده متوجه باشید که دارای که باقی مانده خارج نه کنند اینها به سزای اعمالاشان میرسند ۰ عنقریب محاکمه خواهد شدند وشما اسناد جاسوسی اینها را خواهد به چشم خود دید۰

>>>   دوستان گرامی
هر یک از این ائتلافیون را زیر دوربین قضاوت قرار بدهید - خواهید دید که هر یک از ایشان انسان های ....هستند.
امید ملت با یک صدا تمام اعمال شوم این گرگان را افشاه و به هموطنان باز گو کنند تا سوالی باقی نماند.

>>>   درجلسه بن اول همين داكتر عبدالله نبود بخاطر بوست وزارت خارجه راي را براي كرزي وقوائي خارجي را امضا كرد +
نوري از تخار

>>>   همین قانونی نبود که در جلسه بن گروه مقاومت را به خاطر چوکی فروخت ؟
رووف از پنجشیر

>>>   اگر میبود چی خاد میکرد قانونی وعبدالله هم دوره خودرا تیر کرد همه اش چوکی را مردارکرد
از چارکار

>>>   نميدانم كه داكتر عبدالله وقانوني كمونست شده اند ويا علومي مسلمان شده حتمي كدام گپ خو است كه اين دو پيروان خط ها ونظريات مخالف چگونه باهم ايتلاف كرده اند. ببينيد اين بزرگان بخاطر بدست آوردن چوكي ومقام چگونه به هر خس وخاشاك دست ميزنند تاقدرت را بدست آورند شخصيت علومي كه نتوانست حتي به صفت يك وكيل درپارلمان راي بدست آورد هيچ ضرور نبود تا اينقسم افراد (پادشاه بيرعيت) را درين ايتلاف شامل سازند ازيك طرف باعث انزجار مجاهدين ازين ايتلاف و داكتر عبدالله وقانوني شده وازطرفي مانند علومي به هزاران نفر درافغانستان است كه نسبت به علومي داراي پايه هاي اجتماعي ومردمي هستند. بلاخره براي ما اين را ثابت ساخت كه قانوني وداكتر عبدالله كه خودرا مجاهد وپيرو خط قهرمان ملي فكر ميكنند براي بدست آوردن قدرت با اسلام و دين خود هم معامله ميكنند ومانند علومي واري اشخاص كه همه ميدانند يك عضو فعال بدنام حزب خلق وپرچم بود ايتلاف ميكنند. مجاهدين افغانستان از داكتر عبدالله وقانوني صاحب ميپرسند كه چه حادثه رخ داده آياداكتر عبدالله وقانوني كمونست شده اند ويا علومي مسلمان شده؟؟؟؟؟؟؟؟ افراد ديگر اين ايتلاف آنقدر افراد مهم وسرشناسي نبودند ونيستند تايك اپوزيسيون قوي ازايشان بميان آيد درين ميان فقط يك تعداد از افراد شوراي نظارمانند خود داكتر عبدالله وقانوني صاحب كه مربوط شوراي نظار بودند افراد مطرح هستند وبس وشوراي نظار هم به چندين دست تقسيم شده كه جناب مارشال صاحب واحمد ضياي مسعود كه افراد كليدي ايه شورا بودند شامل اين ايتلاف نيستند وجمعيت اسلامي كه شوراي نظار يك شاخه آن است شامل اين ايتلاف نيست وجناب صلاح الدين خان رباني درين ميان ديده نميشدو پس معلوم ميشود كه اين ايتلاف يك اپوزيسيون خيلي ضعيف است نسبت به ايتلاف هاي قبلي كه آنقدر موثر نخواهد بود. اگر درين اپوزيسيون استاد سياف محقق صاحب جنرال صاحب دوستم ارغنديوال ويا صلاح الدين رباني شامل ميبود باز بسيار قوي وموثر ميبود وكرزي هم مجبور بود تابدون مشوره اين اپوزيسيون كاري كرده نتواند
مجاهد از مزارشريف

>>>   رستاقی دقیقآ راست گفتی

>>>   خوب است به فال نیک باید گرفته شود، امید تا این جبهه بتواند جلو خود کامگی ها، قانون شکنی ها و یکه تازگی های دولت را بگیرد.
وطندار از کابل

>>>   بیشتر ازین کوشش نکنیم فالبین شویم!!! هربدی که دیگرا کرد ما به فال نیک بگیریم!
ذبیح از پنجشیر

>>>   واه واه همه افراد اپوزیسیون همه جنرالان. وزیران و رئیسان تا 4 بجه عصر در دفاتر شان فرمان های زر اندوزی دزدی و غارت چور و چپاول می دهند اما بعد از 4بجه عصر در اپو زیسیون اند واه واه قربان این طور اپوزیسیون هم بلند منزل و کاخ های بلند در منا طق خود بساز د و بانک های خارجه از دالر های دزدیده شده پر کند و از طرف شب و روز های رخصتی در اپو زیسون با شند
من برای تو علومی می گویم که اگر غیرت داری و همت داشته باشی ایا دو برادرت را در همان روز اول همین پنچر مینان نه کشتند ایا به کدام ظمیر ووجدان با این کر گسان یک جا شدی
حبیب امین

>>>   اپوزیـــسیون ها واقعی باشند قدرت خواهان هستند نه فکر مــــــــردم اول این ها جنایتگاران جنگی هستند
اول عدالت، محکمه جنایتکاران جنگی که از طرف است بعدآ اپوزیسیون ها

>>>   داکتر صاحب دبل ( عبدالله- عبدالله، مادرپنجشیری- پدر قندهای ، هم درحکومت وهم درتضاد باحکومت....) دهن ات پت کو که مگس داخل نشود. رییس جمهور نمیشوی ولی سرمایه، که دربلجیم جمع کردی به آافزوده میشود.
نورگل

>>>   به جواب برادر مجاهد از مزار شریف
نخیر عبدالله عبدالله هیچ وقت کمونیست شده نمی تواند این علومی است که به خاطر قدرت همه چیز خود را میفروشد دوستان - رفقا - حزب - عقیده که او هیچ وقت معتقد به ان نبوده و خلاصه ایمان و وجدان خود را ) . از این قماش جنرال های بی لشکر - خود خواه و جاطلب در شاخه خلق و پرچم دست کم نیستند.اینها دوکانداران سیاست هستند که صر ف مقام و منفعت شخصی خود شان برایشان مقدم است - نه چیز دیگر.
فردا اگر طالب امد با هم همین ملا علومی اخند در پهلوی شان به خاطر بدست اوردن قدرت قرار خواهد گرفت و شورای نظار را به دو تنگه خواهد فروخت.

>>>   دوستان نظر بدهید !
کدام یک از این دو شخص رهرو شهید احمد شأه مسعود می‌‌باشد .احمد ضیا مسعود و یأ احمد ولی مسعود ؟!
چرا این هردو برادر مسعود فقید در دو جبهه قرار گرفتند ؟!
آیا کس یا کسانی وجود دارند تا موقف پیروان واقعی احمد شأه مسعود شهید را تضعیف نموده باعث ایجاد تفرقه در میان هر دو برادر شهید مسعود گردد؟!
چرا یکی در جبهه ملی و دیگری در ائتلاف ملی سنگر گرفته است ؟!
آیا در افغانستان آزاد اندیشی‌ تا این اندازه نهادینه گردیده است که دو برادر با دو اندیشه مختلف در دو جبهه مختلف رهرو یک استقامت باشند ؟!
احمد ضیا مسعود در جبهه ملی احمد ولی مسعود و دیگران در ائتلاف ملی ،مارشال فهیم در ائتلاف غیر ملی و عطا محمد نور در یک جبهه موقف پیروان شهید مسعود را در ساحات سیاسی ،اجتماعی و نظامی کشور ضعیف نمیسازد ؟!
کریمی

>>>   یگانه علت که علومی در این ائتلاف داخل شد این است که او از طرف هواخواهان خودش شناخنه شده و طرد گردیده و بی کس و بی کوی شده . باید یک جای خود را مطرح کند که گو یا موجود است
این را میگویند به چشم مردم خاک پاشیدن. ولی عبدالله و قانونی به هم اندازه لوده نیستند که این مطلب را ندانند.بی غم باشید. کوتا فکران اخر خوار و ذلیل شدنی است.

>>>   زنده باد ائتلاف ملی افغانستان، یگانه آپوزسیون رسمی. انشاالله که در دور بعدی انتخابات 80% فیصد رای را با خود خواهد داشت!

>>>   به امید موفقیت شما
ahmad

>>>   اگر یونس قانونی به عنوان کاندید اصلی ائتلاف ملی باشد، ارزشمند است. تا اینکه یکی از پشتونها یا حتی داکتر عبدالله باشد. در ضمن نظامی پارلمانی در شراط فعالی نسبت به نظام ریاستی بهتر هست
سید حسین

>>>   سلام به همه!!!
ما هیچ چاره ای نداریم بجز اینکه باید متحدانه این سیستم پارلمانی را بخیر بنیاد گذاریم و برای این واضحاً به شخصیت هایی پرنفوذ ضرورت است، که درمقابل کرزی، تیمش و همفکران سیستم تک محوری ریاستی باید با هم باشیم بعداً قدرت مردمی و رقابت هایی سالم پیدا شده شخصیت هایی دلسوز و مردم محور حتماً برای خدمت گذاری گوشه گوشه ای این میهن شناخته میشود... و دولت در مجموع پاسخگوتر از امروز میشود... درست است که شخصیتهایی اینجا همه مردمانی متفاوت و گذشته هایی خوب و ناخوبی دارند...
اما برای بیرون شدن ازین بحران باید باهم شویم... و باید از ایتلافی که آقایان محقق، دوستم و ضیا مسعود هم اینجا بپیوندند... در غیر آن تیم فعلی و سیستم ریاستی خیلی برای آینده ها دشوارتر خواهد باشد... نظر شخصی بنده
مصطفی فرزاد

>>>   درائتلاف ملی کسانی هستند وطن پرست وطن دوست هستند هیچ وقت خاک فروشی وغلامی راقبول ندارند اگراینها خاک فروشی وطن فروشی را قبول میکردند دروقت حملة کشورروسیه به خاک افغانستان قبول میکردند به روسیه میدادند حالا داری بلند منزل پول موتر درکشور روسیه میبوداند تاریخ گوااست که کی خاک فروشی وغلامی راهمیشه درطول تاریخ قبول کرده است
عبداالمؤمن

>>>   معلوم نیست که داکتر عبدالله چرا گریه میکند به نظر بنده که اقای عبدالله درک کرده که هرگز به چوکی ریاست جمهوری نمیرسد به همین خاطر گریه میکند
میراحمد ازبغلان

>>>   میر احمد دوکتورعبدالله به هیچ جیز ضرورت ندارد وضرورت هم پیدانمیکند آن به حال شما ملت گریه میکند دیگر کشورهارا ببین یه گجا رسیدند ماراببین به گجا ما نه خوب مارخوب دیده میتوانیم ونه بدمارخوب دیده میتوانیم ببین که درافغانستان چه کاری نییست که نشود هزاررقم فساد وجود دارد دریک کشور اسلامی نباید این کارهاشود خدابالای مارحم کند
عبدالمؤمن

>>>   ازموده ازمودن خطا است سالی که نیکوست ازبهارش پیداست
این دکترعبدالله بوده که درافغانستان امریکا رااورد شما چی فکر می کنند که عبدالله ولسمشر شودمرادم افغانستان رامی پورشاه سری امریکا وسری تاجکستان وایران شما چی نظریت داری وطنجار ازکابل

>>>   100% راست گفتی وطنجار ازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است