ایجاد دفتر برای طالبان آرزوی دیرین ماست!
وزارت خارجه کشور ضمن اشاره به این که تاکنون نمایندگی برای طالبان در قطر گشایش نیافته گفت که از ایجاد دفتر برای مذاکره با طالبان حمایت می کنیم زیرا این مساله از آرزوی دیرین مردم افغانستان است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۹    ۱۳۹۰/۱۰/۱۲ کد خبر: 31088 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، وزارت خارجه اعلام کرد که نمایندگی برای طالبان در هیچ یک کشور خارجی حتی در قطر هم ایجاد نشده است و گزارش های منتشر شده واقعیت ندارد.

این در حالی است که براساس گزارشات رسیده؛ چند تن از مقامات ارشد گروه طالبان به هدف ایجاد نمایندگی سیاسی این گروه در قطر همراه با خانواده هایشان دو روز پیش عازم دوحه شدند.

اما جانان موسی زی، سخنگوی وزارت خارجه کشور در یک نشست خبری به رسانه ها گفت که تاکنون دفتری ایجاد نشده ولی ما از ایجاد دفتر برای مذاکره با طالبان حمایت می کنیم زیرا تسهیل کننده گفتگو های صلح است و این مساله از ارزوهای دیرین مردم افغانستان است.

از سوی دیگر درحالیکه برخی حلقات سیاسی در داخل کشور و مقامات آمریکایی از پیشرفتهای در روند صلح سخن می گویند طالبان رسما اعلام کرده اند که از تاسیس دفتر سیاسی برای طالبان درکشور قطر بی خبراند!

در عین شاهد هستیم که اخیراً مسأله مذاکره با طالبان بیشتر بر محوریت رهایی رهبران طالبان از زندان گوانتانامو می‌چرخد. ارسلا رحمانی، عضو شورای عالی صلح گفت که ما به طور رسمی فهرست نام 10 نفر را که در زندان گوانتانامو و پاکستان هستند، به دولت امریکا فرستاده‌ایم.

به نظر می رسد فضای مذاکرات صلح در افغانستان همچنان و کما فی السابق در هاله ای از ابهام و فضایی تاریک پیش می رود. بی خبری اولیه حکومت از گفتگوهای صلح امریکا و طالبان و حال تاسیس دفتر طالبان در قطر و رهایی رهبران این ابهامات را بیش از پیش کرده و بی اعتمادی ها را نیز در کشور افزایش داده است.

هر چند مردم افغانستان آرزوی شان صلح است اما این صلح به چه بهایی؟!

طالبان همچنان بر مواضع قبلی خود پافشاری می کنند و دولت هم به امتیازدهی یک طرفه به این گروه شورشی ادامه می دهد؟! آیا نتیجه این مذاکره یک طرفه ایجاد صلح و آرامش در کشوراست؟

اگر چه گفتگو و مذاکره برای ایجاد صلح هر زمانی که باشد می تواند جنبه های مثبتی نیز داشته باشد اما عدم شفافیت و وجود ابهامات جدی در این پروسه و همینطورعبور از اصول و ارزشهایی که نظام جدید بر آن پایه گذاری شده است نه تنها صلح را به ارمغان نخواهد آورد بلکه مخالفت های گسترده داخلی را در پی خواهد داشت.


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تمام مردم افغانستان مکلف هستند که جلو این اعمال و رفتارهای حکومت نامشروع را بگیرند وقتی کسی آرزوی دیرینه اش گفتگو و امدن جنایتکاران باشد خود وی نیز شریک جرم و جنایت است و چون حکومت خودش این اعمال و رفتارهای شوم را انجام می دهد پس مردم افغانستان باید جلو این رفتارها را حتی در صورت شورش انقلابی بگیرد. زیرا با قبول کردن دشمنان افغانستان این حکومت مشروعیت خود را از دست داده و باید جلو تک تک افراد این حکومت نامشروع از هر طریق که ممکن باشد حتی در صورت به قتل رساندنشان گرفته شود.
فرید و همایون از تخار و غزنی

>>>   چرا به مردم شریف افغانستان تهمت می زنی ؟ این کار آرزوی دیرین شما و کرزی و اطرافیان اوست نه آرزوی دیرین مردم افغانستان.
اگز چنین چیزی آرزوی شما هست طالبان که در افغانستان حکومت و امارت داشت پس چرا آنان را سرنگون کردید؟

>>>   انسان .. این آرزوی دیرین مردم افغانستان نیست بلکه آرزوی افراد چون شما و سایر تیم کرزی که همه پاکستانی خواه استید

>>>   احترامات بنده خدمت تمام افغانان عزیز و وطنپرست:
باتاسف که این چند انسان خود فروخته شدهٔ اجنبی بایکعده کاسه لیسان شان نمایندگی ملت افغان را ادعا میدارند از نهایت پستی ووطنفروشی آنهاست از آنجاییکه همه میدانند که آنها نمایندهٔ ملت نی، بلکه نمایندهٔ طالبان و کافرآباد هستند کرسی های دولت همه و یا اکثریت اعضای حزب اسلامی حکمتیار و طالبان خونخوار و قاتل مردم مظلوم اشغال شده است که نمایندگی ازحکومت های بیگانه در آن هویداست، آقای سخن گو، که خود یک شخص بیسواد است آیا آرزوی مردم رنجکشیدهٔ مارا به دقت احساس کرده است ویا وزیر خارجه که خود نیز در مسایل سیاسی و دیپلوماتیک وارد نبوده چگونه قضاوت مینمایند ونمایندگی از مردم کشور ما میکنند ، ماهم بهتراست که نه چیزی بگوییم و نه چیزی بنویسیم چراکه حکومت و ملت ما توسط اشخاص کر و کور اداره میشود زیرا آنها به کار دل روان اند آنها اهداف پلید بیگانگان را در وطن اجدادی ما پیاده مینمایند که بلاخره همهٔ شان زوال خواهند شد.
چونکه گفته اند. تخت به سلطان نماند گنج به قارون ، آقای سخنگو ، آرزوی دیرینه مردم ما فقط سرنگونی ظالمین دشمنان وطن ووطنفروشان موجود و غلامان پاکستانی است که ملت از این مصیبت در امان بمانند به آرزوی اتحاد و اتفاق ملی مردم و ملت ما
بآحترام
ح نورین

>>>   برادر، اگه طالب آمد خو خودت همراه دگه خارجی های افغان نما باید حکومت ره مانده پس طرف سگ شوئی برین !!!

>>>   مرگ بر تمام طالب و طالب پرستان وطنفروش که تحت امر بیگانگان همان پاکسانی های نامرد وبی دین مثل مگس
روی مرداری ملاقک میزنند و در حق مردم ماظلم ناروا کردند و به امر پاکستانی ها وطن ما افغانهار تاراج کردند
لعنت برآن کسیکه از طالب دفاع نماید ،
والسلام
کم طالع

>>>   به سلامتي صلح شد ده سال معلوم نيست با كي جنگ كردند

>>>   آقای جانان موسی زی . شما هم خوب میدانید که این دفتر سیاسی طالبان نه بلکه لانه جاسوسی و تفرقه اندازی برای آنها خواهد شد .
از یک سوی میخواهند در مسایل افغانستان دخالت کنند و از سوی دیگر میخواهند وهابیت .را معرفی کنند مثل اینکه فقط در مطبوعات می روید این حرف ها را میزنید خبرها را گوش نمی کنید که نزاح بین عربستان و قطر صورت گرفته بر سر همین دفتر به نام سیاسی طالبان چون هیچ یک از این کشور نمی خواهد رهبری وهابیت را از دست بدهد ..
ذ.خ.

>>>   آفرین نورین جان واقعآکه آقای سخنگو نه بلکه خودت آرزوی دیرینه مردم رابرملاساختی، کاشکه که اینها کل وکورنمیبودندکه امروزبه ندای من توگوش فرامیداند.
بی سوادهابه حمایت غیرمستقیم حکمتیارخون آشام دروزارت خارجه جابجاشده اند. هرتصمیم که منفعت شخصی شان رادرآن میبینند به آرزوی دیرنیه مردم تمامش میکنند.خداوندعاقبت رابخیرکندازدست این جلادان ووطن فروشان.

>>>   خایینین وطنفروش ! شما که با هم برادر بودین و مذاکره میکردین پس این همه جنگ و قتل ادم های بی گناه و ویرانی وطن برای چی؟
ذره یی از انسانیت در شما نیست اگر بود به انسان و جامعه انسانی ارزش و احترام میکردین.خداوند شما را مانند کشتی تایتانیک غرف و نابود کند انشاالله.
بنده خدا


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است